سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

88/7/28
4:39 ع

عصر روز دوشنبه، نشست "سوء تفاهم بزرگ" در حالی از سوی بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران در این دانشگاه برگزار شد که از 2 روز قبل و به موازات انتشار خبر برگزاری این مراسم، در اطلاعیه‌های متعددی در سطح دانشگاه، دانشجویان به اخلال در نظم این مراسم از طریق تجمع و سردادن شعارهایی به نفع آنچه که جنبش سبز می‌خواندند، دعوت شدند.

به گزارش رجانیوز، برگزارکنندگان این مراسم نیز گویا با آگاهی از همین برنامه اخلال، در ابتدای برنامه تریبون آزادی تدارک دیده بودند تا افراد نختلف بتوانند قبل از هرگونه بی‌نظمی آزادانه نظرات خود را بیان کنند.

با این حال، جمعی از دانشجویان هوادار موسوی که گویا به بی‌قانونی عادت کرده‌اند، حتی در بین برگزاری این تریبون نیز نتوانستند به‌صورت آرام، نظرات طرف مقابل را بشنوند و خود نیز چنانچه استدلالی دارند، بیان کنند.

برخی دانشجویان انجمن اسلامی این دانشکده از روز قبل مطالبی را بر روی تابلوی برد انجمن خود علیه سخنرانان این نشست از جمله محمدحسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم نصب کرده بودند.

ادامه مطلب...

  

88/7/28
4:37 ع

محسن سازگارا که طی سال‌های اخیر با پناهندگی در امریکا به‌عنوان پادوی دولت این کشور برای جهت دادن به رخدادهای سیاسی در حوزه ایران به نفع دولت ایالات متحده فعالیت می‌کند، از انتساب جنایت تروریستی در منطقه پیشین سیستان‌وبلوچستان انتقاد کرد.

به گزارش رجانیوز، این ضدانقلاب در گفتگو با رادیو فردا، درخصوص اتهام ایران به نقش سرویس های اطلاعاتی پاکستان در عملیات انتحاری سیستان و بلوچستان ایران گفت: هر اتفاقی در ایران روی می دهد، به توطئه خارجی ها به خصوص امریکا و انگلیس و اخیراً هم به اسراییل نسبت داده می شود و چیز جدیدی نیست، مثلاً تظاهرات مردم را هم به امریکا نسبت می‌دهند.

وی در عین حال با بزرگنمایی عجیب در خصوص جمعیت آشوب‌طلبان در تهران گفت: آیا کشورهای خارجی می توانند چند میلیون نفر را به خیابان‌های شهرهای ایران بکشانند؟ به هرحال کشورهایی مثل انگلیس و امریکا تکذیب و اعلام کردند که دخالتی در این کار ندارند پیش از هر چیز این اتفاقی که افتاده است، نشانگر ضعف سازمانی به نام سپاه است.

سازگارا درپاسخ به این پرسش که منظور شما ضعف در چه زمینه هایی است، ادعا کرد: به دنبال نقش سپاه پاسداران در کودتایی که چهار ماه پیش در کشور صورت گرفت اختلافات عمیقی در سپاه پاسداران بروز کرد و اخیراً سایت تابناک محسن رضایی فرمانده پیشین سپاه هم مطرح کرد که به بچه های قدیمی سپاه و آدم های محترم زمان جنگ و جبهه کاری نمی دهند و دارند فشار می اورند که خودشان را بازنشسته کنند و از سپاه بروند.


  

88/7/28
4:37 ع

عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جنوب شرق کشور در گفت وگویی با تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی مدعی شد برای دفاع از حقوق مردم بلوچستان به اقدامات جنایتکارانه دست می زند‏.‏

خبرنگار بی‌بی‌سی در ابتدای گفت وگو با ریگی ازاو درباره هدف اصلی گروه او از دست زدن به چنین عملیاتی پرسید؟

وی ادعا کرد: ما مشکلات مردم بلوچستان واحقاق حقوق ملی ومذهبی مردم این منطقه ازکشور ایران را ازدولت آن خواستارشده ایم ولی دولت در مقابل این خواست و حق قانونی وانسانی ما تنها راهی را که درمقابل این خواسته ما انتخاب کرد این بود که از همان ابتدا به دستگیری و اعدام جوانان و سرکوب مردم بلوچستان دست زد. بنابراین این عمل رژیم بود که ما را به چنین مرحله ای رساند‏.‏ ما مجبور شدیم برای احقاق حقوق خود و همچنین محقق شدن خواسته های خودمان به چنین عملیاتهایی متوسل بشویم.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: این عملیات صرفاً یک انتقام‌گیری نبوده، بلکه یک جنگ و مبارزه تازه است که از همین‌جا شروع شده است‏.‏

بی‌بی‌سی پرسید‏:‏ شما الآن دارید ادعا می کنید که خواهان حق و حقوق مردم بلوچ هستید‏.‏ این درحالی است که براثر عملیات‌های شما، شماری از غیرنظامیان حتی افراد بلوچی هم کشته شده اند‏.‏ دراین باره چه نظری دارید؟ ریگی گفت‏:‏ ما برای تمام عملیات‌های خود برنامه ریزی کرده ایم. از جمله برای عملیات دیروز و اینطوری نیست که اجازه بدهیم افراد بی گناه کشته بشوند‏.‏ بنابراین برنامه ما طوری نبوده که براثر آن افرادی بی گناه کشته بشوند‏.‏

وی افزود‏:‏ به همین دلیل فکرنمی کنم که که افراد بی گناهی کشته شده باشند‏.‏ ازنظرما تمام آن کسانی که در اینگونه مجالس گرد آمده اند کسانی هستند که با وجود اینکه دارای لباس بلوچی و گویش بلوچی بوده اند، تمام آنها مزدور رژیم بوده اند و عوامل رژیم به حساب می آیند‏.‏ زیرا مجری برنامه های رژیم بوده اند‏.‏ بنابراین اگر مشاهده می کنید که در بین این کشته شدگان یک سرداریا یک فرد بلوچی کشته شده از نظرما این نماینده قوم بلوچ نبوده است‏.‏

این ادعا در حالی از سوی شرور شرق کشور بیان شد که در جریان انفجار تروریستی اخیر حدود 25 نفر از کشته‌‎شدگان از میان سران سرشناس طوایف بلوچ بودند که سنی‌مذهب هستند.

بی‌بی‌سی پرسید‏:‏ جمهوری اسلامی شما را به داشتن ارتباط با آمریکا، انگلیس متهم می کند‏.‏ همین امروز بود که فرمانده کل سپاه پاسداران درمصاحبه ای گفت که شما با سازمان اطلاعاتی ارتش پاکستان رابطه دارید‏.‏ دراین باره چه نظری دارید؟

اما در حالی که بی‌بی‌سی فارسی به تریبون یک شرور تبدیل شده و به‌راحتی با وی ارتباط تلفنی برقرار می‌کند، دستگاه‌های اطلاعاتی پاکستان از دستگیری وی و گروهک او طفره می‌روند.

این در حالی است که بنا بر اطلاعات منابع موثق، سازمان اطلاعات پاکستان ISI و ارتش این کشور شریک شرارت‌های ریگی هستند و دولت پاکستان نیز به‌دلیل عدم تسلط بر این دو نهاد مهم عملاً اختیاری در برخورد ندارد.

اداره سازمان اطلاعات و ارتش پاکستان عملاً در کنترل و هدایت پشتون‌ها است که ارتباط نزدیکی با گروه‌های تروریستی منطقه مانند طالبان و القاعده دارند.

با این حال، تعلل مقامات قضایی ایران در اعدام برادر ریگی در شرایط فعلی پالس مناسبی نیست. همچنین در شرایطی که بارها از مرز پاکستان برای تعرض به ایران و رفت‌وآمد اشرار استفاده شده و دولت این کشور نیز اراده‌ای برای جلوگیری از ادامه این روند ندارد، انجام یک عملیات گسترده برای پاکسازی این گروهک شرور مشابه آنچه که درخصوص پژاک در مرزهای شمال عراق انجام شد، از حیث حقوق بین‌الملل نیز پذیرفته شده است.


  

88/7/28
4:36 ع

"در چند سال قبل به اعتماد به نفس ملی ضربه خورد"، "یک زمان گفتند کل فعالیت‌های هسته ای تعطیل شود، حتی دانشگاهی!"، "دانشمندان هسته ای ایران در مقطعی به دنبال شغل جدید بودند"، "برای یک روز هم حاضر نبودند، 5 سانتریفیوژ ما را تحمل کنند"، "کسانی متولی مسئله هسته ای هستند که به توانمندی انقلاب ایمان دارند"، "امروز ما از اروپا می خواهیم ابهام زدایی کند"، "دستور مذاکرات را ما تعیین کردیم"، " ایران با آمریکا مذاکره نکرده است، لفظ مذاکره یک سهو لسان رسانه ای است"، "نماینده آمریکا، 5 بار تقاضای دیدار کرد"، "نه مشوق می دهیم، نه امتیاز می گیریم، فقط در چارچوب تعهدات آژانس"، "غنی سازی در کشور سوم پیشنهاد روسیه و آمریکاست" و سرانجام "دانشجویان: یک موی شما را به تیم مذاکره دولت اصلاحات نمی دهیم".

به گزارش رجانیوز، تیترهای فوق شاید اصلی‌ترین محورهای گفت‌وگوی شبانگاهی دکتر علی باقری معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی با دانشجویان در دانشگاه محل تحصیل خود یعنی دانشگاه امام صادق(ع) بود.

وی با اشاره به موفقیت های حاصل شده در زمینه هسته ای برای کشور،علت آن را مدیریت متکی به اعتماد به نفس برآمده از انقلاب اسلامی، رهنمودها و حمایت های مقام معظم رهبری و ایستادگی ملت و دکتر "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری دانست.

باقری اظهار داشت: حمایت ها و هدایت های رهبر معظم انقلاب و نقش جوانان با اراده در پیشبرد برنامه هسته ای برای اهداف صلح آمیز و تحقق دیگر اهداف کشور در سطح بین المللی برکسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه مردم ایران در زمان جنگ تحمیلی به جهانیان ثابت کرد که می تواند به خود تکیه داشته باشند، در برنامه هسته ای نیز با اتکال به جوانان خود توانست تمامی سختی های پدیدآمده را پشت سربگذارد.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: غرب نمی خواهد که جوانان ما با اعتمادبه نفس و تکیه بر خود که عامل آن انقلاب اسلامی است، اهداف خود را پیش ببرد به همین جهت به دنبال به انفعال کشاندن ایران بوده و هست اما خوشبختانه موفق نشد و آن هم به دلیل مدیریت موضوع هسته ای به دست کسانی است که متکی به اعتماد به نفس برآمده از انقلاب اسلامی هستند.

باقری خاطرنشان کرد: ایران به دنبال انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز است اما کشورهای غربی به دنبال سیاسی کردن این موضوع بوده و هستند.

معاون دبیرشورای عالی امنیت ملی کشور تصریح کرد: در دوره های قبلی مذاکرات هسته ای متاسفانه سیاست سران وقت عقب نشینی بود و این موجب شده بود تا کشورهای غربی خواهان تعطیلی کامل مراکز و برنامه هسته ای ایران باشند اما پس از روی کار آمدن دولت نهم و توصیه ها و حمایت های مقام معظم رهبری و اراده آهنین رییس جمهوری مبنی براینکه ایران از حق خود ذره ای عقب نشینی نخواهد کرد، وضعیت کاملا تغییر یافت و ایران نه تنها تعلیق موقت را کنار گذاشت بلکه اقدام به فعالسازی مراکز هسته ای خود کرد.

وی گفت: در دوره قبل، غرب خواستار تعلیق کامل مراکز هسته ای ایران بود و در آن زمان سه کشور با بسته پیشنهادی خود به دنبال آن بودند تا ایران را متقاعد کنند داوطلبانه تعلیق کند و یا با تهدید و ارعاب به اهداف خود برسند که خوشبختانه با نظر و هوشیاری و درایت مقام معظم رهبری غرب به اهداف خود نرسید و ایران توانست علاوه بر راه اندازی مراکز هسته ای خود هیچگونه امتیازی را به غرب ندهد چون ایران زیر نظر آژانس بین المللی انر‍ژی اتمی کارمی کند و تا به حال نیزثابت کرده است که به دنبال انرژی هسته ای برای مصارف صلح آمیز است.

وی با بیان اینکه در دور ه قبل سران کشور مدیریت موضوع هسته ای را برخاسته از نهاد انقلاب اسلامی نمی دانستند و به همین دلیل عقب نشینی کردند، گفت: جنگ تحمیلی وقتی اتفاق افتاد ارتش به عنوان یک نهاد تعریف شده کلاسیک به وظیفه خود عمل کرد اما این جوانان برآمده از دل انقلاب اسلامی بودند که جنگ را به جلو می بردند و آنچه توانست معادله جنگ را برهم به زند این نهاد برآمده از دل انقلاب به نام سپاه و بسج بود و در موضوع هسته ای نیز جوانانی برآمده از دل انقلاب اسلامی ظهور کرده اند که خواستار جلو بردن برنامه صلح آمیز هسته ای هستنند.

باقری با بیان اینکه با ورود مقام معظم رهبری روند موضوع هسته ای ایران تغییر کامل کرد، افزود:مقام رهبری در سفرشان به یزد تکلیف را روشن کردند و در جمع دانشجویان فرمودند، یک روزی غربی ها بیست عدد سانتریفیوژهای ما را تحمل نمی کردند اما به برکت انقلاب و تلاش های مخلصانه، امروز چند هزار سانتریفیوژ کار می کند و این همان اعتماد به نفس برآمده از انقلاب است.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور تاکید کرد: انرژی نهفته در انقلاب و مردم باعث شد که ایران خواسته های خود را عملی سازد وهمین تحرکات تغییرات را بوجود آوردند.
وی تصریح کرد:تحول روحی، همه چیز را تغییر داد و کسانی متولی موضوع هسته ای شدند که توانمندی و مدیریت انقلابی داشتند و ایران با این مدیریت توانست جهش های شایان توجهی را داشته باشد حتی اگر دشمن نخواهند ما دارای این اعتماد به نفس و توانمندی باشیم.

باقری خاطرنشان کرد: در سال 84 غرب می خواست با بسته پیشنهادی اهداف از پیش تعیین شده اش را به ایران تحمیل و کلیه تجهیزات و امکانات هسته ای ایران را تخریب کند اما گذشتن از این مراحل چیزی جز اتکال به مدیریت و سیاست متکی به اعتماد به نفس انقلابی نبود.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور تاکید کرد:غربی ها دقیقا به دنبال نابود کردن همین مدیریت متکی به اعتماد به نفس برآمده از انقلاب اسلامی هستند.

وی به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر ما جلوی غرب عقب گرد کنیم تنها به موضوع هسته ای ختم نمی شود، گفت:غرب به فرض اینکه در موضوع هسته ای ایران را به عقب می راند تنها به آن اکتفا نمی کرد بلکه به دنبال زدن کلیت انقلاب بودند و قصد داشتند مجموعه ای از اهداف خود را پیش ببرند.

باقری افزود: همه مردم ایران باید همانند زمان جنگ نقش آفرینی کرده و برنامه و اهداف هسته ای را به جلو ببرند و بدانیم اگر ما بخواهیم می توانیم به همه اهداف خود دست یابیم.

وی با بیان اینکه دکتر" سعید جلیلی" دبیرشورای عالی امنیت ملی از سال 86 مدیریت برنامه هسته ای را دراختیار گرفتند، اظهار داشت: غربی ها با توجه به اینکه همیشه سعی دارند طرف ایرانی را به انفعال بکشانند در مورد اقای جلیلی نیز این سیاست را پیش گرفتند تا او نتواند به طور قوی موضوع را مدیریت کند اما آقای جلیلی با اعتماد به نفس برآمده از انقلاب اسلامی توانست موضوع را مدیریت و طرف غربی را به این موضع بکشاند.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: اگر به روند موضوع هسته ای نظر کنیم، متوجه می شویم آقای جلیلی برای اینکه بهانه را از طرف غربی بگیرد خواستار آن شد تا آنها همه خواست های خود را مطرح کنند که در نهایت آژانس شش بند را مطرح و خواستار رفع ابهامات پرونده هسته ای ایران شد.

باقری تصریح کرد: ایران نیز این شش بند را در شش ماه پاسخ داد که دو بند آن اهمیت بالایی داشت و البته ما بابت هر پاسخ، نامه کتبی از آژانس دریافت کردیم تا این شش بند میان ایران و آژانس حل گردید و برهمین اساس است که ایران موضوع هسته ای را پایان یافته تلقی می کند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: براساس ظرفیت های منطقه و جهان ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای و محوری جهان است و فقط نکته ای که وجود دارد، این است که بعضی از کشورها تحمل تثبیت قدرت ایران را ندارند.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود:ما برای تثبیت این قدرت بسته پیشنهادی خود را برای حل مسائل جهان مطرح کردیم و سرانجام این بسته در اردیبهشت سال 87 ارایه شد و متعاقبا بسته پیشنهادی غرب نیز در خرداد همان سال ارایه گردید.

باقری خاطرنشان کرد:پس از گذشت مراحل مختلف، آمریکا که یک عضو گروه موسوم به 1+5 است، فردی را به عنوان ناظر معرفی تا در مذاکرات ایران و این گروه شرکت کند و این به عنوان عقب نشینی آمریکا تعبیر شد زیرا آمریکا گفته بود در صورتی با ایران مذاکره می کند که برنامه هسته ای را تعلیق کرده باشد.

وی اظهار داشت: آنها در مذاکرات به دنبال تعلیق نبودند بلکه فریز کردن تاسیسات هسته ای ایران را می خواستند که ایران این را نپذیرفت.

باقری با بیان اینکه بدنبال مسئله گرجستان و تشدید اختلاف میان روسیه و غربیها و پس از آن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مذاکرات به تعویق افتاد، به دور جدید مذاکرات اخیر در ‍ژنو اشاره کرد و گفت که ایران توانست در این دور مذاکرات اهداف خود را با مدیریت برآمده از انقلاب به پیش برد تا جایی که طرف آمریکایی از طریق آقای سولانا خواستار دیدار و گفت وگو با رییس هیات ایرانی شد که این خواسته را آقای جلیلی نپذیرفت و در نهایت نماینده آمریکا با سماجت خود را به اقای جلیلی رساند و با او گفت وگو کرد.

وی تاکید کرد:درمذاکرت ژنودیگر بحث تعلیق به میان نیامد و بحث فریزکردن مطرح نشد واین بیانگر مدیریت موضوع هسته ای توسط هیات ایرانی بود.

باقری اظهار داشت: در مذاکرات ‍‍ژنو بسته پیشنهادی ایران مورد قبول قرار گرفت و بر استمرار مذاکرات تاکید شد.

در پایان این نشست معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل دبیرشورای عالی امنیت ملی به سئوالات دانشجویان پاسخ گفت.

باقری در پایان سخنان خود در پاسخ به دانشجویان در خصوص تامین سوخت راکتور تهران نیز گفت: سوخت راکتور تحقیقاتی تهران که توسط آرژانتین تأمین شده بود در آستانه پایان یافتن بود، با توجه به اینکه خودمان قادر به تولید آن بودیم اما تصمیم گرفته شد تا از آژانس خواسته شود که سوخت مورد نیاز را در اختیار ایران قرار دهد.

وی ادامه داد: روسیه و آمریکا پیشنهاد دادند که ایران 1200 کیلو اورانیوم 5/3 درصد محصول نطنز را به آنها داده و در قبال آن 170 کیلو اورانیوم 20 درصد دریافت کند. ایران براساس مصلحت و منافع کشور تصمیم‌گیری خواهد کرد اما تاکنون در خصوص انتقال اورانیوم ایران هیچ مذاکره‌ای صورت نگرفته است.

معاون جلیلی در خصوص احتمال ارائه مشوق‌های اقتصادی چشمگیر و تأثیر آن بر حرکت ایران گفت: این مشوق‌ها تاکنون مطرح نبوده و اگرهم مطرح شود هدف ما گرفتن مشوق نیست بلکه پیش بردن برنامه هسته‌ای در چارچوب تعهدات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

باقری خاطرنشان کرد: ما وظایف خود را به درستی انجام داده‌ایم و خواستار احقاق حقوق خود در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر نوع روابط ایران با چین و روسیه گفت: ما براساس منافع خود، به گونه‌ای باید رفتار کنیم که با یارگیری بیشترین منفعت را به دست آوریم.

معوان جلیلی در خصوص موضع ایران در قبال اتفاقات یمن نیز گفت: ایران تلاش‌هایی را برای بهبود وضعیت فعلی داشته و قرار بر این شد تا هیئتی عالی‌رتبه از طرف رئیس جمهور عازم یمن شده و در جهت آرام کردن اوضاع تلاش کند.

باقری در پایان در خصوص گفتگوی اوباما با مردم آمریکا و تعیین مهلت دو هفته‌ای به ایران برای بازرسی از تأسیسات فردو گفت: اوباما در یک پیام مستقیم تلویزیونی به مردم آمریکا گفت که ایران ظرف دو هفته باید اجازه بازدید از سایت فردو را بدهد در صورتیکه این بحث در دستور مذاکرات ژنو نبود اما برای مدیریت داخلی آمریکا این اظهارات مطرح شد و اکنون 4 روز از مهلت وی می‌گذرد در حالیکه تاکنون بازرسی صورت نگرفته است.


  

88/7/27
9:17 ع

به گزارش فارس محمد حسین صفار هرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه ناصر قره‌باغی کارشناس مسائل سیاسی، عصر امروز در نشست "سوءتفاهم بزرگ " در تالار شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران حضور یافت.
صفار هرندی پس از روبرو شدن فریادهای عده‌ای که با شعارهای خود قصد داشتند مانع از برگزاری مراسم شده و از سخنرانی وی جلوگیری‌ کنند، ترجیح داد به شعارهای این افراد پاسخ داده و این شعارها را زیر سوال ببرد.
وی با اشاره به حمایت تعدادی از حاضرین در سالن از موسوی اظهار داشت: بنده هم یک دوره‌ای مانند شما همین احساسات را نسبت به آقای موسوی داشتم و حتی آن را بیان می‌کردم و در این انتخابات نیز برخی به دلیل سوابق انقلابی و علاقه به امام به سراغ موسوی رفتند چون مردم با مفهوم خط امام مشکلی ندارند.
صفارهرندی افزود: کسانی که خط نورانی پیروی از امام خمینی را در کشور بنا کردند، استحقاق تمجید و تشویق را دارند اما اکنون سوال من این است که چرا همان افرادی که این راه را بنا نهاده‌اند از خود دفاع نمی‌کنند و جالب این است که اولین تجدید‌نظرها در مورد ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، ‌ از سوی امثال عباس عبدی اتفاق افتاد.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه کسی مشکلی با خط امام ندارد، اضافه کرد: امروز مشکل بر سر مصادیق است، ‌همه می‌گویند که خط امام خوب است اما شما که دم از خط امام می‌زنید چرا در مقابل مهاجرانی که همین چند روز پیش علیه امام موضع‌گیری کرده بود، اعتراضی نمی‌کنید.
صفارهرندی در پاسخ به شعار تعدادی دیگر که دولت فعلی را دولت کودتا می‌نامیدند، با طرح این سوال که تبعیت از رای 24 میلیون کودتا است یا 13 میلیون؟، گفت: سوال اصلی این است که چرا موسوی علیرغم تمام دعوت‌های مکرر در دوره‌های قبلی در انتخابات شرکت نمی‌کرد اما در این دوره حاضر شد به عرصه وارد شود.
وی در ادامه یادآور شد: موسوی خودش جواب این سوال را داده و در دوره‌های قبل اعلام کرده بود که در شرایطی که جامعه پذیرش جریان جامعه را ندارد، من چرا وارد شوم، اما شاهدیم که موسوی در سال 87 علیرغم این نظر وارد عرصه انتخابات شد وکاندیداتوری خود را پذیرفت.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه موسوی قبلا اعلام کرده بود که تمام دوستان من در دهه 60 تجدید نظرطلب شده‌اند، تصریح کرد: با توجه به این موارد این بار موسوی احساس کرد که شرایط برای تجدید یک دولت انقلابی مساعد شده که احمدی‌نژاد این شرایط را فراهم کرده بود.
صفارهرندی با تاکید بر اینکه به نظر بنده موسوی فریب خورد، اظهار داشت: در ایام انتخابات موسوی دید که مردم با شعارهای انقلابی همراه شده‌اند و در این شرایط حس کرد اداره کشور با انگیزه‌های انقلابی ممکن است و به همین دلیل در انتخابات حاضر شد.
وی با بیان اینکه در ابتدا موسوی بدون مشارکت و مجاهدین وارد رقابت‌های انتخاباتی شده بود، یادآور شد: بعد از چند سفر انتخاباتی و زمانی که دید کسی با موسوی همراه نشده، اعضای مشارکت به وی گفتند که احمدی‌نژاد نسخه اصلی انقلابی‌گری در شرایط کنونی است و شما نسخه بدلی هستید که مردم به آن اعتنا نمی‌کنند.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به نظر بنده اگر نقش دولت نهم فقط همین باشد که این امیدواری را برای موسوی ایجاد کرده که در سال 88 نیز می‌تواند از گفتمان انقلاب استفاده کند، باید به آن دست مریزاد گفت.
صفارهرندی در ادامه سخنان خود گزیده‌ای از نامه کروبی خطاب به منتظری را بازخوانی کرد و گفت: کروبی در این نامه به منتظری در خصوص نفوذ عناصر لیبرال مانند نهضت آزادی در میان اطرافیانش هشدار داده بود و از او انتقاد کرده بود.
وی با انتقاد از شعارهایی که 24 میلیون رای‌دهنده به احمدی‌نژاد را فریب‌خورده می‌خواند،‌ تصریح کرد: من پیشنهاد می‌کنم دوستان بسیج با هزینه‌ شخصی بنده زمینه مسافرت این دوستان به مناطقی در جنوب کرمان را فراهم کنند تا اینها نیز تفاوت دولت نهم را با دولت‌های قبلی درک کنند.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه یادآور شد: شهرستان‌هایی در جنوب کرمان وجود داشت که قبلا خیابان آسفالت هم نداشت اما در دولت نهم آسفالت شد و در همان جاها 90 درصد از مردم به احمدی‌نژاد رای دادند.
صفارهرندی در ادامه سخنان خود در خصوص شایعاتی که پیرامون تعداد کشته‌شدگان حوادث اخیر مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: از میان نزدیک به 40 نفر کشته شدگان حوادث اخیر 10 نفر بسیجی بودند اما 20 نفر دیگر مردم مظلومی بودند که گرفتار حادثه‌سازی فتنه‌انگیزان شدند و 10 نفر باقیمانده نیز افرادی هستند که معلوم نشده به دست چه کسانی کشته شده‌اند. اما من اینجا می‌گویم که در این حوادث بسیجی‌ها مقتول صحنه بودند و شما باید به دنبال قاتل باشید.
وی به انتخابات سال 76 و رئیس‌جمهور شدن خاتمی اشاره کرد و افزود: باید بررسی کنید که شرایط اجتماعی آن زمان چگونه بود که منجر به انتخاب خاتمی شد زیرا مردم در آن شرایط گمان می‌کردند که قرار است دوره هاشمی بعد از سال 76 نیز ادامه یابد.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در شرایطی که مردم می‌خواستند از فشار 8 ساله دولت هاشمی رها شوند و به دنبال یک تغییر بودند، آن زمان مهاجرانی پیشنهادی برای تمدید 4 ساله ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی برخلاف قانون داده بود.
صفارهرندی در ادامه با بیان اینکه مردم گمان کرده بودند که خاتمی نماینده تغییر است، یادآور شد: برخلاف انتظار مردم، اصلاح‌طلبان از فرصت در اختیار گرفتن قدرت به خوبی استفاده نکردند و شرایطی را فراهم کردند که همه به این نتیجه رسیدند که باید از شر اصلاحات راحت شوند.
وی با بیان اینکه از سال 82 اصلاح‌طلبان در تمام انتخابات‌ها شکست خورده‌اند، ادامه داد: میانگین مشارکت مردمی در سالهای اخیر نسبت به گذشته بالا رفته و رکورد مشارکت نیز توسط دولتی شکسته شده که مخالفان به آن اتهام کنار گذاشتن رای مردم را می‌زدند.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به انتخابات سال 76 خاطرنشان کرد: در آن زمان بعد از اعلام نتایج رقیب شکست خورده نتیجه انتخابات را قبول کرد و به فرد پیروز تبریک گفت اما در سال 88 این اتفاق نیفتاد و جناح رقیب شکست خود را قبول نکرد.
صفارهرندی خطاب به هواداران موسوی تصریح کرد: شما دیگر کار موسوی را سخت نکنید چون اکنون خودش به دنبال فردی می‌گردد که از این بن‌بست خارج شود پس شما به او کمک کنید تا این فضاحت را جمع کند. هر چند که برخی از ریش‌سفیدان نیز که برای حل مشکل به میدان آمده‌اند، به دنبال نجات موسوی هستند.
وی با بیان اینکه من بین نسل جوان دانشجو و تحریک‌کنندگان آنها تفاوت قائل می‌شوم ادامه داد: نسل جوان شرف دارد به کسانی که ذهن جوان را از آلودگی پر می‌کنند و خودشان آلوده هستند. ما با شما دانشجویان سرانجام روزی توافق خواهیم کرد اما هرگز با تحریک‌کنندگان شما کنار نمی‌آییم.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی شعار "نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران " را ایستادن در برابر امام دانست و خطاب به دانشجویان تاکید کرد: شما دانشجویان باید مواظب باشید زیر بار ذلت کسانی که شعار روز قدس را عوض کردند و اکنون نیز تلاش می‌کنند شعار 13 آبان را تغییر دهند،نروید.
صفارهرندی همچنین در خصوص شعار مرگ بر دیکتاتور، اظهار داشت: سوال ما این است که طرفداران آمریکا در دنیا چه کسانی را دیکتاتور می‌دانند؟، کاملا مشخص است که هر کسی که در مقابل آمریکا بایستد حتی اگر از جانب مردم انتخاب شده باشد از طرف حامیان آمریکا لقب دیکتاتور را می‌گیرد.
وی افزود: در آمریکا که بوش با اختلاف اندکی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود کسی او را دیکتاتور نمی‌نامد اما در ایران برخی اختلاف 11 میلیونی آرا را نادیده می‌گیرند که باید گوش و چشم خود را در مقابل این بدیهیات باز کنیم.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به حامیان موسوی در سالن گفت: شما باید پاسخگوی دوستان خودتان باشید که شما را متهم به بی‌دینی می‌کنند خوب است که بدانید عزت‌الله سحابی و بهاءالدین خرمشاهی هر دو اظهارات و مطالب سروش را شرک‌آمیز خوانده‌اند،‌اما عبدالکریم سروش مرجع فکری تیم حامی کروبی در انتخابات اخیر بود.
صفارهرندی با اشاره به شهدای بزرگواری مانند همت و باکری تصریح کرد: این شهدا اسطوره‌های مقاومت و جهاد در کشور بودند اما آیا سردار شوشتری که دیروز در راه اسلام شهید شد، همرزم باکری و همت نبود؟ باید مراقب باشید که با برخی شعارها همرزمان کنونی باکری و همت را به دشمنان لو ندهید.
وی در پایان خاطرنشان کرد: آدرس پول نفت را نیز باید در دهه‌های 70-80 و در دولت‌های گذشته و سوابق پتروپارس دنبال کنید اما ای کاش این پرونده باز نمی شد تا آبروی کشور در مقابل بیگانگان ریخته شود


  

88/7/27
9:2 ع

در حالی که طی 5 سال گذشته یک گروه کوچک تروریستی اقدام به ده‌ها جنایت و قتل عام در جنوب شرق کشور کرده که آخرین آن جنایت دیروز  به شهادت رساندن چهار فرمانده جان بر کف سپاه و شماری از سران طوایف شیعه و سنی بوده است، این پرسش به وجود آمده که آیا ‌مسئولان امنیتی و نظامی کشور، هنوز در برخورد قاطع با این گروه تردید دارند؟

به گزارش خبرنگار آینده، گروهک مذکور که گرایشهای سلفی و تجزیه‌طلبانه دارد به دلیل سوء مدیریت و ناتوانی مسئولان دولت پاکستان و ارتباط با برخی از عناصر موجود در سازمان اطلاعاتی پاکستان (ISI) و ارتش این کشور از خاک پاکستان به عنوان پایگاه و مرکز پشتیبانی جهت انجام فعالیت‌های تروریستی استفاده می‌کند. امروز نیز سردار جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اسناد در اختیار خود، رسماً حمایت ISI از این گروهک را تأیید کرد.

در این حال یک کارشناس امنیتی در گفت‌وگو با آینده، ضمن انتقاد از تعلل در برخورد با این گروه گفت: مطابق با قوانین بین‌المللی در صورت استفاده مستمر از خاک یک کشور برای حملات تروریستی به کشور دیگر، دولت مورد حمله واقع شده اجازه سرکوب تروریست‌ها را در خاک کشور مقابل خواهد داشت و با توجه به آن‌که دولت پاکستان عملاً از برخورد با این گروه تروریستی ناتوان است و در چند سال گذشته علایم روشنی از ارتباطات تروریست‌ها با ارتش پاکستان و ISI به دست آمده است، هیچ دلیلی برای عدم برخورد با این گروه در داخل خاک پاکستان وجود ندارد.

این کارشناس افزود: به دلیل ارتباط تروریست‌ها با سازمان اطلاعات و ارتش پاکستان، شیوه ارائه اطلاعات از موقعیت تروریست‌ها در خاک پاکستان به دولت این کشور جهت برخورد با آن‌ها، عملاً کارآیی خود را از دست داده است و ما چاره‌ای جز برخورد مستقیم با این گروه را نداریم.

وی با اشاره به تجربه موفق چندی پیش کشور در برخورد با تروریست‌های پژاک گفت: پس از چند سال مدارا، برخورد قاطع با این گروه در خاک عراق موجب متلاشی شدن پژاک و در آستانه انحلال قرار گرفتن آن شده است و این نشان می‌دهد برخورد قاطع بهترین جواب را در حوزه امنیتی به همراه خواهد داشت.

این کارشناس در ادامه گفت: در شرایط فعلی دولت آصف زرداری از یک‌سو به دلیل اقدامات خودسرانه‌ ارتش و ISI با بحران جدی در روابط با هند مواجه است و از سوی دیگر به تازگی عملاً با طالبان پاکستان وارد جنگ شده که دیروز هم در این جنگ حدود 60 تن از شبه نظامیان طالبان کشته شدند. با این وصف اکنون دولت پاکستان قادر به کنترل شرایط امنیتی غرب این کشور که تروریست‌ها از آن برای حمله به ایران استفاده می‌کنند، نیست و از سوی دیگر در صورت برخورد مستقیم ایران نمی‌تواند واکنش جدی بروز دهد. بنابراین با توجه به توانمندی‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی برای زدن  رد و موقعیت‌یابی تروریست‌ها، ارائه‌ یک اولتیماتوم به پاکستان، برای برخورد با این گروه و برخورد مستقیم نیروهای نظامی جمهوری اسلامی با تروریست‌ها در صورت عدم توجه دولت پاکستان می‌تواند خاتمه‌ای بر چهار سال جنایت این افراد باشد.

وی در پایان گفت: سال گذشته و پس از برخی اقدامات کورترویست‌ها، متاسفانه آنها فقط به صورت جلسه کردن گزارشات اقدام می‌کنند و هیچ فعالیت عملی از آنها مشاهده نمی‌شود. پاکستان هر بار عذر و بهانه‌ای می‌آورد ولی اگر از برخورد با این اشرار ناتوانند ما آمادگی و قدرت برخورد جدی با گروهک‌های تروریستی در خاک پاکستان را داریم.

اکنون نیز با مواضع صریح روز گذشته دکتر احمدی‌نژاد و وزیر کشور به نظر می رسد دیگر دلیلی برای تأخیر نیست و باید هر از چند گاهی در انتظار فجایع تلخی نظیر عملیات دیروز و از دست دادن سرمایه‌های بزرگی نظیر سردار شوشتری باشیم.


  

88/7/26
3:19 ع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از زاهدان، فرماندهان نیروی زمینی سپاه در محدوده پیشین شهرستان سرباز ترور شدند.
سردار شوشتری که با هدف شرکت در جلسه سران طوایف و ریش‌سفیدان راهی منطقه پیشین در محدوده منطقه سرباز شده بود، توسط افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفته و ترور شد.
گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس نیز حاکی است،‌ صبح امروز در اقدامی تروریستی جمعی از فرماندهان سپاه استان سیستان و بلوچستان به فیض شهادت نائل آمدند.
در این اقدام تروریستی سردار نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه قدس،‌ سردار محمدزاده فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان، فرمانده سپاه ایرانشهر و فرمانده سپاه سرباز و فرمانده تیپ امیرالمومنین (ع) به شهادت رسیدند.
این اقدام تروریستی زمانی به وقوع پیوست که این گروه از فرماندهان در تدارک برگزاری همایش وحدت میان عشایر شیعی و سنی کشور بودند.
اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.


  

88/7/22
8:35 ع

چند شب پیش تصادفا صحنه‌ای از سریال شمس العماره محصول شبکه دو سیما توجهم را جلب کرد. پسری زیبا رو که به خواستگاری دختری زیبارو آمده و با نگاه بی‌شرمانه‌ای دختر را ورانداز می‌کرد و بگو بخند راه انداخته بود. دختر خانم هم با صورتی میک آپ شده و نیشی تا بناگوش باز، به پسرک عشوه می‌فروخت.
صحنه آنقدر مشمئزکننده بود که فوری کانال را عوض کردم. بعدا با پرس و جو و مطالعه و دیدن با اکراه چند قسمت دیگر این سریال، دستگیرم شد که دو زوج و به همراه چندین خانم و یک آقای مجرد خانه‌ای کاخ گونه زندگی می‌کنند و ماجراها پیرامون خواستگاران متعدد دخترخانم قهرمان داستان (هانیه توسلی) پیش می‌رود.
به بهانه این سریال، ‌تذکر چند نکته ضروری است:
نکته اول – نگاه‌های بی‌حیای خواستگاران شمس‌العماره به دختری که هر شب یک خواستگار جدید دارد ، مرا به یاد مراسم خواستگاری مرادبیک در سریال جاودانه «روزی روزگاری» انداخت. جایی که مرحوم شکیبایی با ژاله علو به خواستگاری دختر همسایه رفته بود و مرادبیک از شرم، به گل قالی خیره شده بود...
یا سکانس شاهکاری دیگر که مرادبیک خسته از یک روز کار سخت در صحرا سر چاه مشغول شستن دست و صورتش بود اما به محض اینکه حس کرد دختر نامحرم بطرف چاه آب می آید، از چاه آب کنار رفت و جایی دور ایستاد تا چشمش به دختر نیفتد... خدا رحمت کند خسرو شکیبایی را و خیرش دهد امراله احمد جو را .
آقایان صدا و سیما که طرح‌هایی مثل شمس‌العماره را تصویب می‌کنید و به آن اجازه پخش می‌دهید؛‌ در فرهنگ اصیل ملی و مذهبی ما، پسر و دختر ایرانی با حیا و باوقارند. نه اینطور که شما نشان می‌دهید دریده و عشوه‌گر.
لطفا به بینندگان سیما آدرس غلط ندهید.
نکته دوم: فرهنگ دینی، درباره ازدواج و خانواده ، حداقل سه پیام اساسی دارد:
1 – سهل‌گیری در ازدواج
2 – حیا و عفت در روابط پسر و دختر پیش از ازدواج
3 – عشق حداکثری و دوطرفه در روابط زن و شوهر در کانون خانواده
در سریال شمس‌العماره، درباره هر سه موضوع فوق، پیامهای  معکوس و ضد دینی به بیننده القا می‌شود.
اولا قهرمان سریال در خانه‌ای رویایی با امکاناتی لوکس زندگی می‌کند. نمایش این سطح از رفاه برای انبوه بینندگانی که اغلب درگیر مشکلات اقتصادی هستند، صرفا ازدواج را دست نیافتنی‌تر القا و سطح توقع و استانداردهای تشکیل خانواده را نزد آنها بالاتر می‌برد.
ثانیا در این سریال، خانمها و آقایان مجرد نسبت به هم دریده و راحت هستند، همدیگر را به نام کوچک صدا می‌کنند و قربان و صدقه همدیگر می‌روند.
ثالثا زوج تازه ازدواج کرده این سریال، برخلاف مجردهای سریال، با هم خوب نیستند و دایم دعوا و ناسازگاری می‌کنند!
3 – در سالهای اخیر صدا و سیما دچار یک اشتباه استراتژیک درباره موضوعات مذهبی شده است. به این معنی که برنامه‌سازان و برنامه‌های مذهبی را از سایر برنامه‌ها جدا و قابل تفکیک کرده و در نتیجه برخی برنامه‌ها شدیدا مذهبی و برخی دیگر، کاملا غیرمذهبی شده است. تاسیس شبکه قران سیما گامی در جهت تحکیم این اشتباه بود. در صدا و سیمایی که باید مبلغ دین باشد، چه معنی دارد شبکه مستقل قرآن؟ همه شبکه‌ها باید دینی و قرآنی باشند ، البته با تلفیق هنر و جذابیت‌های خاص برای مخاطب هر شبکه.
استراتژی صدا و سیما باید تلفیق همه جانبه دین و معارف دینی در برنامه‌ها و سریال‌ها باشد نه اینکه برنامه‌های دینی جدا، بقیه برنامه‌ها هم جدا ... هر کس هر کدام را علاقه داشت تماشا کند!
همان سریال روزی روزگاری را بخاطر آورید . سرشار از معارف دینی بود: توبه، نماز، عفت، حیا، غیرث، ایثار، پرکاری، احترام‌ به بزرگتر، حمایت از مظلوم، احترام نمک و ... دست آخر هم مرادبیک متحول شده، تفنگ همسر خاله لیلا را می‌گیرد،‌ همسر و سه فرزندش را می‌گذارد و با رفیقش به مجاهدین جنگل می پیوندد... سکانس خداحافظی مرادبیک از همسر و فرزندش و خاله لیلا، چقدر زیبا صحنه‌های خداحافظی رزمندگان از خانواده‌هایشان در جنگ تحمیلی را تداعی می‌کرد...
این مفاهیم عمیق دینی را مقایسه کنید با سریال شمس‌العماره : یک مشت خاله زنک بازی با تبادل نگاه‌های شهوت آلود. اصلا اگر آن لچک‌ها را به عنوان تنها نماد دینی این سریال از سر خانمهای شمس‌العماره بردارند، نتیجه، برنامه‌ای کاملا سکولار خواهد بود.
تولید و پخش سریالی نظیر شمس‌العماره، نتیجه اشتباه استراتژیک صدا و سیما در تفکیک برنامه‌های دینی از سایر برنامه‌ها است.
یادآوری می‌شود منظور از تلفیق مفاهیم دینی در سریال‌ها و فیلم‌ها ، استفاده ازنمادهای دینی مثل ریش و تسبیح و چادر و از این جور ظاهرسازی‌های باسمه‌ای نیست.
منظور این است که مفاهیم و ارزش‌های دینی در طول سریال به طور غیرمستقیم به بیننده القا شود. همین سریال شمس‌العماره می‌توانست حیا و عفت جوانان مجرد را القا کند. همچنین ساده زیستی، عشق زن و شوهر و...
برای یادآوری یک نمونه سریال حاوی ارزش‌های دینی سریال روزی روزگاری را در ذهن مرور کنید.
  

88/7/21
8:16 ص

مردی چینی مدتی پیش در حالی که در خیابان با موتورسیکلتش در حال حرکت بود تصادف کرد. او بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و پزشکان اعلام کردند که حافظه‌اش آسیب دیده اما به تدریج بهبود می‌یابد.

به گزارش پارسینه  اکنون با گذشت زمان در حالی که او کم کم حافظه خود را به دست می‌آورد و همه اسامی ملاقات‌کننده‌هایش را نیز به درستی به خاطر می‌آورد، فقط همسرش را فراموش کرده است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که این مرد همواره از دخترش که با آنها زندگی می‌‌کند می‌پرسد که این زن کیست و نشان دادن عکس‌های مراسم ازدواج نیز کمکی به او نکرده است. این در حالی است که پزشکان این نوع فراموشی را بسیار نادر توصیف می‌کنند.
به گفته آنها درصد بسیار پایینی از افراد پس از درمان فراموشی قادر نیستند کسی را که سالیان دراز با او زندگی کرده‌اند به خاطر بیاورند. گفتنی است همسر این مرد هم تلاش می‌کند تا به هر نحو ممکن به حافظه شوهرش راه یابد.


  

88/7/21
8:15 ص

مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران اعلام کرد: نمایشگاه پلیس در یکی از فرهنگسراها که در افتتاحیه آن، رزمی‌کاران ‌زن و مرد حرکات نمایشی انجام داده بودند، تعطیل نشده است .

به گزارش نواندیش در افتتاحیه نمایشگاه پلیس پایتخت ، در یکی از فرهنگسراها، رزمی‌کاران زن و ‌مرد با پوشیدن لباس نیروی انتظامی، حرکات مشترک نمایشی انجام دادند که ‌به دنبال این اتفاق، فرمانده نیروی انتظامی دستور برخورد انضباطی با متخلفان را داد. این در حالی بود که روز یکشنبه از سوی ‌صدا و سیما اعلام شد نمایشگاه پلیس تهران در یکی از فرهنگسراها تعطیل شده است . ‌

به دنبال این خبر، مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران اعلام کرد که نمایشگاه تعطیل نشده و تنها حرکات نمایشی زنان حذف ‌شده است . ‌

این مرکز همچنین اظهار داشته است: زن و مرد‌هایی که در آن مراسم حرکات نمایشی مشترک انجام ‌داده بودند ، به یکدیگر محرم بوده و از اعضای بسیج نیز بودند .


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
انتخابات88 ، سیاسی ، موسوی ، احمدی نژاد ، انتخابات ، ایران ، اسرائیل ، عکس ، ورزشی ، خاتمی ، رضایی ، ترکیه ، کروبی ، اوباما ، آمریکا ، فوتبال ، غزه ، طنز سیاسی ، طنز ، عکس ، ازدواج ، امارات ، خامنه ای ، امید ، انتخابات 88 ، انتخابات دهم ، آمریکا ، اعدام ، عرفه ، بوش ، فیلم ، فرانسه ، ماهواره ، میر حسین موسوی ، مقام معظم رهبری ، ناجا ، ناطق نوری ، نصرالله ، هرات ، وزارت خارجه ، وزیر رفاه ، ویدئو ، یالثارات ، مثل مادر ، مسکن ، مصباح ، مصر ، معجزه ، گزارش ، گلشیفته فراهانی ، لاریجانی ، لنگه کفش ، فرهنگ ، فرهنگی ، فلسطین ، قالیباف ، قرضاوی ، کاریکاتور ، کره شمالی ، بین الملل ، پرتو ، پل نیومن ، پوتین ، پیامک ، عشق ، عراق ، عربستان ، عکس برهنه ، غیرت ، فارس ، فاکس نیوز ، افغان ، البرادعی ، الجزیره ، اسلام ، اشیای عتیقه ، اصفهان ، اعتراض ، اجتماعی ، 22 بهمن ، sms ، آلمان ، استفتاء ، اردوغان ، انتخابات ریاست جمهوری ، انرژی هسته ای ، انصار ، انقلاب ، امام ، امر به معروف ، ایرانی ، ایرنا ، بن لادن ، خبرنگار ، دانشجو ، دانشگاه ، دوربین فیلمبرداری ، رادان ، رجبی ، تلویزیون ، تیم ملی ، جاسوس ، جشنواره فجر ، جنگ ، جوادی آملی ، جوان ، چهارشنبه سوری ، چین ، حائری ، حاج علی اکبری ، حجاریان ، حماس ، حمله نظامی ، رهبر ، رهبر معظم انقلاب ، رهبری ، روزنامه ، روسیه ، روی کین ، زنان ، سارکوزی ، سازمان ملل ، سازمان ملی جوانان ، سحر ، سریال ، سید حسن نصرالله ، سیگار ، شبکه ، شهید ، شیراز ، شیعه ، شکنجه ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی بتلیجه بندیر د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره عاشقان .::مرکز بهترین ها ::. بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد. امُل PARANDEYE 3 PA تخریبچی انجمن تخصصی نرم افزارهای موبایل و اطلاعات کاربردی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد گل دختر کربلا همچنان جاریست کـــــلام نـــو شلمچه امام مهدی (عج) محفل یاران کلبه عشق کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! خبر روز .:: رویش عشق::. تکنولوژی کامپیوتر xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx رنگارنگه سین جیم های اخلاقی .:: رمز موفقیت ::. تیشه های اشک ایحسب الانسان ان یترک سدی سیاست خط سوم پاک دیده آدمک ها آخوندها از مریخ نیامده اند!!! حسام سرا عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین نه/ دی/ هشتاد و هشت ماه و مهر هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) خبر هفته سرایم بوانات نوشت گاه میم سین لبیک شاه علقمه متالورژی پر شکسته زورخانه باباعلی قافله شهداء ... تا ظهور... عشق سرخ امروز کدهای جاوا اسکریپت ( زازران )و فردا....... آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام دوزخیان زمین مذهبی سورتک زرقان پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h ابن یاسین امام حسین (ع) .:: گاواره ::. تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید ناگفته های آبجی کوچیکه عکس عــــشقـــــولـــــک رد پای . . . نورهدایت امیدزهرا فلورانس مهربون شب مهتابی شیعه مذهب برتر Shia is super relegion حــــــکـــــمـــــت آ بـــــــــــاد کشکول شمیم نگاهم برای تو بازمانده تنهای تنها حقیقت بهائیت مشکی رنگه عشقه عکس و شعر برای دوستداران هنر اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می یابند(پیامبرص) ولایت علیه السلام مشک عباس مسافری تاناکجا.مجله اینترنتی طنرناکجا آباد -نثرهای ادبی سیاوش شمیم حضور شهید سید محمد شریفی علوم قرآنی Quranic Sciences عصمت infallibility بصیرت حزب اللهی مدرنیته نقد مَلَس پوست کلف کسب درآمد از طریق اینترنت .: حرف دل :. هر چی که می خوای؟؟؟ اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آر.پی.جی ‏زن وقایع تارنما سلطان عشق نسیمی از بهشت ... وبلاگ گروهی بصیرت موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان رویای معین سکوت بیگانه ، دختری در میان مردمان .... تفریح و سرگرمی ... وب سایت اختصاصی افسانه جومونگ کجایند مردان بی ادعا؟ تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ اس ام اس جک mp3 sms دنیای امروز ما صور اسرافیل بسم الله ارحم الرحیم دسته کلید پرشین رپ (((شفای زندگی))) از یک عباس خلوت تنهایی .: 20000000 :. السَلامُ عَلیکَ یا ابا عَبدِ الله الحُسَین (ع) اس ام اس عاشقانه « عـشقی » قالب های پارسی بلاگ وبلاگ ایران اسلام پرشین موزیک بهترینها برای شماست عاشقان پرسپولیس گفتمان مذهبی ++گوشی موبایل رایگان+ مرکز دانلود رایگان free Download بهترین نرم افزار و برنامها داستان و راه های توحید جویان بزرگ سئوالهای منتظر جواب ::::: نـو ر و ز ::::: بسم الله الرحمن الرحیم هانیبال اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز viper حمایت از ایران او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! جوکستان ، اس ام اس ، جوک ، لطیفه ، طنز ،jok+sms نفس عمیق روزگار غریبی است برادر . . . گل همیشه بهار تک ستاره حرفای خودمونی من قالب های پارسی بلاگ بهجان / behjan ازدواج موقت وچالش ها شمیم وصل معبر دلی که شکسته بود وبلاگ تخصصی ترفند کوثر چهاردیواری قلم رنجه خیلی دور _ خیلی نزدیک یه دانش آموز آوای حق تنها ترین تنها *** جزیره دانلود 2008 *** عشقولانه محمد پرسپولیسی فصل انتظار انصارالمهدی(عج) کشکول صادق آهستان فقط بالای 18+ بچه دانشجو ! EmroozNews.com Today's top news :: خبرهای برتر روز در امرو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شیراز ##پخش مستقیم حرم امام حسین ع## وب سایت شخصی مجتبی نیکنام ©©©©هاست ارزان و قدرتمند برای وبلاگ نویسان ©©©©©©© دکتر سید احمد رضا دستغیب .:: هیچ کس ::. دکتر سید احمد رضا دستغیب نوید شاهد زن مسلمان السلام علیک یا اباصالح المهدی پرواز به بی نهایت هر کی به هر جا رسید با دلش رسید گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چیز نیازمندی ها بیا برگرد به خونه از هر دری... خاطرات کبوتران حرم عشق زلف یار منطقه‏ ممنوعه همشاگردی عقیدتی ، سیاسی پایگاه بسیج حضرت صاحب الزمان علیه السلام صیغه شب بیست و چهارم - ویژه حادثه بمب گذاری در شیراز ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس ویژه نامه نمایشگاه کتاب ویژه نامه انفجار بمب شیراز سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس نیمه خرداد به بعد مدیران فردا نخلستان ترور مردان خمینی ویژه نامه اعتکاف غزه gaza سوره حشر ویژه نامه محرم طنز سیاسی دیدگاه نوین دستگاه چاپ بنر دستگاه چاپ بنر

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ