سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

88/7/28
4:36 ع

"در چند سال قبل به اعتماد به نفس ملی ضربه خورد"، "یک زمان گفتند کل فعالیت‌های هسته ای تعطیل شود، حتی دانشگاهی!"، "دانشمندان هسته ای ایران در مقطعی به دنبال شغل جدید بودند"، "برای یک روز هم حاضر نبودند، 5 سانتریفیوژ ما را تحمل کنند"، "کسانی متولی مسئله هسته ای هستند که به توانمندی انقلاب ایمان دارند"، "امروز ما از اروپا می خواهیم ابهام زدایی کند"، "دستور مذاکرات را ما تعیین کردیم"، " ایران با آمریکا مذاکره نکرده است، لفظ مذاکره یک سهو لسان رسانه ای است"، "نماینده آمریکا، 5 بار تقاضای دیدار کرد"، "نه مشوق می دهیم، نه امتیاز می گیریم، فقط در چارچوب تعهدات آژانس"، "غنی سازی در کشور سوم پیشنهاد روسیه و آمریکاست" و سرانجام "دانشجویان: یک موی شما را به تیم مذاکره دولت اصلاحات نمی دهیم".

به گزارش رجانیوز، تیترهای فوق شاید اصلی‌ترین محورهای گفت‌وگوی شبانگاهی دکتر علی باقری معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی با دانشجویان در دانشگاه محل تحصیل خود یعنی دانشگاه امام صادق(ع) بود.

وی با اشاره به موفقیت های حاصل شده در زمینه هسته ای برای کشور،علت آن را مدیریت متکی به اعتماد به نفس برآمده از انقلاب اسلامی، رهنمودها و حمایت های مقام معظم رهبری و ایستادگی ملت و دکتر "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری دانست.

باقری اظهار داشت: حمایت ها و هدایت های رهبر معظم انقلاب و نقش جوانان با اراده در پیشبرد برنامه هسته ای برای اهداف صلح آمیز و تحقق دیگر اهداف کشور در سطح بین المللی برکسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه مردم ایران در زمان جنگ تحمیلی به جهانیان ثابت کرد که می تواند به خود تکیه داشته باشند، در برنامه هسته ای نیز با اتکال به جوانان خود توانست تمامی سختی های پدیدآمده را پشت سربگذارد.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: غرب نمی خواهد که جوانان ما با اعتمادبه نفس و تکیه بر خود که عامل آن انقلاب اسلامی است، اهداف خود را پیش ببرد به همین جهت به دنبال به انفعال کشاندن ایران بوده و هست اما خوشبختانه موفق نشد و آن هم به دلیل مدیریت موضوع هسته ای به دست کسانی است که متکی به اعتماد به نفس برآمده از انقلاب اسلامی هستند.

باقری خاطرنشان کرد: ایران به دنبال انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز است اما کشورهای غربی به دنبال سیاسی کردن این موضوع بوده و هستند.

معاون دبیرشورای عالی امنیت ملی کشور تصریح کرد: در دوره های قبلی مذاکرات هسته ای متاسفانه سیاست سران وقت عقب نشینی بود و این موجب شده بود تا کشورهای غربی خواهان تعطیلی کامل مراکز و برنامه هسته ای ایران باشند اما پس از روی کار آمدن دولت نهم و توصیه ها و حمایت های مقام معظم رهبری و اراده آهنین رییس جمهوری مبنی براینکه ایران از حق خود ذره ای عقب نشینی نخواهد کرد، وضعیت کاملا تغییر یافت و ایران نه تنها تعلیق موقت را کنار گذاشت بلکه اقدام به فعالسازی مراکز هسته ای خود کرد.

وی گفت: در دوره قبل، غرب خواستار تعلیق کامل مراکز هسته ای ایران بود و در آن زمان سه کشور با بسته پیشنهادی خود به دنبال آن بودند تا ایران را متقاعد کنند داوطلبانه تعلیق کند و یا با تهدید و ارعاب به اهداف خود برسند که خوشبختانه با نظر و هوشیاری و درایت مقام معظم رهبری غرب به اهداف خود نرسید و ایران توانست علاوه بر راه اندازی مراکز هسته ای خود هیچگونه امتیازی را به غرب ندهد چون ایران زیر نظر آژانس بین المللی انر‍ژی اتمی کارمی کند و تا به حال نیزثابت کرده است که به دنبال انرژی هسته ای برای مصارف صلح آمیز است.

وی با بیان اینکه در دور ه قبل سران کشور مدیریت موضوع هسته ای را برخاسته از نهاد انقلاب اسلامی نمی دانستند و به همین دلیل عقب نشینی کردند، گفت: جنگ تحمیلی وقتی اتفاق افتاد ارتش به عنوان یک نهاد تعریف شده کلاسیک به وظیفه خود عمل کرد اما این جوانان برآمده از دل انقلاب اسلامی بودند که جنگ را به جلو می بردند و آنچه توانست معادله جنگ را برهم به زند این نهاد برآمده از دل انقلاب به نام سپاه و بسج بود و در موضوع هسته ای نیز جوانانی برآمده از دل انقلاب اسلامی ظهور کرده اند که خواستار جلو بردن برنامه صلح آمیز هسته ای هستنند.

باقری با بیان اینکه با ورود مقام معظم رهبری روند موضوع هسته ای ایران تغییر کامل کرد، افزود:مقام رهبری در سفرشان به یزد تکلیف را روشن کردند و در جمع دانشجویان فرمودند، یک روزی غربی ها بیست عدد سانتریفیوژهای ما را تحمل نمی کردند اما به برکت انقلاب و تلاش های مخلصانه، امروز چند هزار سانتریفیوژ کار می کند و این همان اعتماد به نفس برآمده از انقلاب است.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور تاکید کرد: انرژی نهفته در انقلاب و مردم باعث شد که ایران خواسته های خود را عملی سازد وهمین تحرکات تغییرات را بوجود آوردند.
وی تصریح کرد:تحول روحی، همه چیز را تغییر داد و کسانی متولی موضوع هسته ای شدند که توانمندی و مدیریت انقلابی داشتند و ایران با این مدیریت توانست جهش های شایان توجهی را داشته باشد حتی اگر دشمن نخواهند ما دارای این اعتماد به نفس و توانمندی باشیم.

باقری خاطرنشان کرد: در سال 84 غرب می خواست با بسته پیشنهادی اهداف از پیش تعیین شده اش را به ایران تحمیل و کلیه تجهیزات و امکانات هسته ای ایران را تخریب کند اما گذشتن از این مراحل چیزی جز اتکال به مدیریت و سیاست متکی به اعتماد به نفس انقلابی نبود.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور تاکید کرد:غربی ها دقیقا به دنبال نابود کردن همین مدیریت متکی به اعتماد به نفس برآمده از انقلاب اسلامی هستند.

وی به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر ما جلوی غرب عقب گرد کنیم تنها به موضوع هسته ای ختم نمی شود، گفت:غرب به فرض اینکه در موضوع هسته ای ایران را به عقب می راند تنها به آن اکتفا نمی کرد بلکه به دنبال زدن کلیت انقلاب بودند و قصد داشتند مجموعه ای از اهداف خود را پیش ببرند.

باقری افزود: همه مردم ایران باید همانند زمان جنگ نقش آفرینی کرده و برنامه و اهداف هسته ای را به جلو ببرند و بدانیم اگر ما بخواهیم می توانیم به همه اهداف خود دست یابیم.

وی با بیان اینکه دکتر" سعید جلیلی" دبیرشورای عالی امنیت ملی از سال 86 مدیریت برنامه هسته ای را دراختیار گرفتند، اظهار داشت: غربی ها با توجه به اینکه همیشه سعی دارند طرف ایرانی را به انفعال بکشانند در مورد اقای جلیلی نیز این سیاست را پیش گرفتند تا او نتواند به طور قوی موضوع را مدیریت کند اما آقای جلیلی با اعتماد به نفس برآمده از انقلاب اسلامی توانست موضوع را مدیریت و طرف غربی را به این موضع بکشاند.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: اگر به روند موضوع هسته ای نظر کنیم، متوجه می شویم آقای جلیلی برای اینکه بهانه را از طرف غربی بگیرد خواستار آن شد تا آنها همه خواست های خود را مطرح کنند که در نهایت آژانس شش بند را مطرح و خواستار رفع ابهامات پرونده هسته ای ایران شد.

باقری تصریح کرد: ایران نیز این شش بند را در شش ماه پاسخ داد که دو بند آن اهمیت بالایی داشت و البته ما بابت هر پاسخ، نامه کتبی از آژانس دریافت کردیم تا این شش بند میان ایران و آژانس حل گردید و برهمین اساس است که ایران موضوع هسته ای را پایان یافته تلقی می کند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: براساس ظرفیت های منطقه و جهان ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای و محوری جهان است و فقط نکته ای که وجود دارد، این است که بعضی از کشورها تحمل تثبیت قدرت ایران را ندارند.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود:ما برای تثبیت این قدرت بسته پیشنهادی خود را برای حل مسائل جهان مطرح کردیم و سرانجام این بسته در اردیبهشت سال 87 ارایه شد و متعاقبا بسته پیشنهادی غرب نیز در خرداد همان سال ارایه گردید.

باقری خاطرنشان کرد:پس از گذشت مراحل مختلف، آمریکا که یک عضو گروه موسوم به 1+5 است، فردی را به عنوان ناظر معرفی تا در مذاکرات ایران و این گروه شرکت کند و این به عنوان عقب نشینی آمریکا تعبیر شد زیرا آمریکا گفته بود در صورتی با ایران مذاکره می کند که برنامه هسته ای را تعلیق کرده باشد.

وی اظهار داشت: آنها در مذاکرات به دنبال تعلیق نبودند بلکه فریز کردن تاسیسات هسته ای ایران را می خواستند که ایران این را نپذیرفت.

باقری با بیان اینکه بدنبال مسئله گرجستان و تشدید اختلاف میان روسیه و غربیها و پس از آن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مذاکرات به تعویق افتاد، به دور جدید مذاکرات اخیر در ‍ژنو اشاره کرد و گفت که ایران توانست در این دور مذاکرات اهداف خود را با مدیریت برآمده از انقلاب به پیش برد تا جایی که طرف آمریکایی از طریق آقای سولانا خواستار دیدار و گفت وگو با رییس هیات ایرانی شد که این خواسته را آقای جلیلی نپذیرفت و در نهایت نماینده آمریکا با سماجت خود را به اقای جلیلی رساند و با او گفت وگو کرد.

وی تاکید کرد:درمذاکرت ژنودیگر بحث تعلیق به میان نیامد و بحث فریزکردن مطرح نشد واین بیانگر مدیریت موضوع هسته ای توسط هیات ایرانی بود.

باقری اظهار داشت: در مذاکرات ‍‍ژنو بسته پیشنهادی ایران مورد قبول قرار گرفت و بر استمرار مذاکرات تاکید شد.

در پایان این نشست معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل دبیرشورای عالی امنیت ملی به سئوالات دانشجویان پاسخ گفت.

باقری در پایان سخنان خود در پاسخ به دانشجویان در خصوص تامین سوخت راکتور تهران نیز گفت: سوخت راکتور تحقیقاتی تهران که توسط آرژانتین تأمین شده بود در آستانه پایان یافتن بود، با توجه به اینکه خودمان قادر به تولید آن بودیم اما تصمیم گرفته شد تا از آژانس خواسته شود که سوخت مورد نیاز را در اختیار ایران قرار دهد.

وی ادامه داد: روسیه و آمریکا پیشنهاد دادند که ایران 1200 کیلو اورانیوم 5/3 درصد محصول نطنز را به آنها داده و در قبال آن 170 کیلو اورانیوم 20 درصد دریافت کند. ایران براساس مصلحت و منافع کشور تصمیم‌گیری خواهد کرد اما تاکنون در خصوص انتقال اورانیوم ایران هیچ مذاکره‌ای صورت نگرفته است.

معاون جلیلی در خصوص احتمال ارائه مشوق‌های اقتصادی چشمگیر و تأثیر آن بر حرکت ایران گفت: این مشوق‌ها تاکنون مطرح نبوده و اگرهم مطرح شود هدف ما گرفتن مشوق نیست بلکه پیش بردن برنامه هسته‌ای در چارچوب تعهدات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

باقری خاطرنشان کرد: ما وظایف خود را به درستی انجام داده‌ایم و خواستار احقاق حقوق خود در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر نوع روابط ایران با چین و روسیه گفت: ما براساس منافع خود، به گونه‌ای باید رفتار کنیم که با یارگیری بیشترین منفعت را به دست آوریم.

معوان جلیلی در خصوص موضع ایران در قبال اتفاقات یمن نیز گفت: ایران تلاش‌هایی را برای بهبود وضعیت فعلی داشته و قرار بر این شد تا هیئتی عالی‌رتبه از طرف رئیس جمهور عازم یمن شده و در جهت آرام کردن اوضاع تلاش کند.

باقری در پایان در خصوص گفتگوی اوباما با مردم آمریکا و تعیین مهلت دو هفته‌ای به ایران برای بازرسی از تأسیسات فردو گفت: اوباما در یک پیام مستقیم تلویزیونی به مردم آمریکا گفت که ایران ظرف دو هفته باید اجازه بازدید از سایت فردو را بدهد در صورتیکه این بحث در دستور مذاکرات ژنو نبود اما برای مدیریت داخلی آمریکا این اظهارات مطرح شد و اکنون 4 روز از مهلت وی می‌گذرد در حالیکه تاکنون بازرسی صورت نگرفته است.


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
انتخابات88 ، سیاسی ، موسوی ، احمدی نژاد ، انتخابات ، ایران ، اسرائیل ، عکس ، ورزشی ، خاتمی ، رضایی ، ترکیه ، کروبی ، اوباما ، آمریکا ، فوتبال ، غزه ، طنز سیاسی ، طنز ، عکس ، ازدواج ، امارات ، خامنه ای ، امید ، انتخابات 88 ، انتخابات دهم ، آمریکا ، اعدام ، عرفه ، بوش ، فیلم ، فرانسه ، ماهواره ، میر حسین موسوی ، مقام معظم رهبری ، ناجا ، ناطق نوری ، نصرالله ، هرات ، وزارت خارجه ، وزیر رفاه ، ویدئو ، یالثارات ، مثل مادر ، مسکن ، مصباح ، مصر ، معجزه ، گزارش ، گلشیفته فراهانی ، لاریجانی ، لنگه کفش ، فرهنگ ، فرهنگی ، فلسطین ، قالیباف ، قرضاوی ، کاریکاتور ، کره شمالی ، بین الملل ، پرتو ، پل نیومن ، پوتین ، پیامک ، عشق ، عراق ، عربستان ، عکس برهنه ، غیرت ، فارس ، فاکس نیوز ، افغان ، البرادعی ، الجزیره ، اسلام ، اشیای عتیقه ، اصفهان ، اعتراض ، اجتماعی ، 22 بهمن ، sms ، آلمان ، استفتاء ، اردوغان ، انتخابات ریاست جمهوری ، انرژی هسته ای ، انصار ، انقلاب ، امام ، امر به معروف ، ایرانی ، ایرنا ، بن لادن ، خبرنگار ، دانشجو ، دانشگاه ، دوربین فیلمبرداری ، رادان ، رجبی ، تلویزیون ، تیم ملی ، جاسوس ، جشنواره فجر ، جنگ ، جوادی آملی ، جوان ، چهارشنبه سوری ، چین ، حائری ، حاج علی اکبری ، حجاریان ، حماس ، حمله نظامی ، رهبر ، رهبر معظم انقلاب ، رهبری ، روزنامه ، روسیه ، روی کین ، زنان ، سارکوزی ، سازمان ملل ، سازمان ملی جوانان ، سحر ، سریال ، سید حسن نصرالله ، سیگار ، شبکه ، شهید ، شیراز ، شیعه ، شکنجه ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی بتلیجه بندیر د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره عاشقان .::مرکز بهترین ها ::. بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد. امُل PARANDEYE 3 PA تخریبچی انجمن تخصصی نرم افزارهای موبایل و اطلاعات کاربردی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد گل دختر کربلا همچنان جاریست کـــــلام نـــو شلمچه امام مهدی (عج) محفل یاران کلبه عشق کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! خبر روز .:: رویش عشق::. تکنولوژی کامپیوتر xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx رنگارنگه سین جیم های اخلاقی .:: رمز موفقیت ::. تیشه های اشک ایحسب الانسان ان یترک سدی سیاست خط سوم پاک دیده آدمک ها آخوندها از مریخ نیامده اند!!! حسام سرا عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین نه/ دی/ هشتاد و هشت ماه و مهر هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) خبر هفته سرایم بوانات نوشت گاه میم سین لبیک شاه علقمه متالورژی پر شکسته زورخانه باباعلی قافله شهداء ... تا ظهور... عشق سرخ امروز کدهای جاوا اسکریپت ( زازران )و فردا....... آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام دوزخیان زمین مذهبی سورتک زرقان پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h ابن یاسین امام حسین (ع) .:: گاواره ::. تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید ناگفته های آبجی کوچیکه عکس عــــشقـــــولـــــک رد پای . . . نورهدایت امیدزهرا فلورانس مهربون شب مهتابی شیعه مذهب برتر Shia is super relegion حــــــکـــــمـــــت آ بـــــــــــاد کشکول شمیم نگاهم برای تو بازمانده تنهای تنها حقیقت بهائیت مشکی رنگه عشقه عکس و شعر برای دوستداران هنر اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می یابند(پیامبرص) ولایت علیه السلام مشک عباس مسافری تاناکجا.مجله اینترنتی طنرناکجا آباد -نثرهای ادبی سیاوش شمیم حضور شهید سید محمد شریفی علوم قرآنی Quranic Sciences عصمت infallibility بصیرت حزب اللهی مدرنیته نقد مَلَس پوست کلف کسب درآمد از طریق اینترنت .: حرف دل :. هر چی که می خوای؟؟؟ اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آر.پی.جی ‏زن وقایع تارنما سلطان عشق نسیمی از بهشت ... وبلاگ گروهی بصیرت موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان رویای معین سکوت بیگانه ، دختری در میان مردمان .... تفریح و سرگرمی ... وب سایت اختصاصی افسانه جومونگ کجایند مردان بی ادعا؟ تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ اس ام اس جک mp3 sms دنیای امروز ما صور اسرافیل بسم الله ارحم الرحیم دسته کلید پرشین رپ (((شفای زندگی))) از یک عباس خلوت تنهایی .: 20000000 :. السَلامُ عَلیکَ یا ابا عَبدِ الله الحُسَین (ع) اس ام اس عاشقانه « عـشقی » قالب های پارسی بلاگ وبلاگ ایران اسلام پرشین موزیک بهترینها برای شماست عاشقان پرسپولیس گفتمان مذهبی ++گوشی موبایل رایگان+ مرکز دانلود رایگان free Download بهترین نرم افزار و برنامها داستان و راه های توحید جویان بزرگ سئوالهای منتظر جواب ::::: نـو ر و ز ::::: بسم الله الرحمن الرحیم هانیبال اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز viper حمایت از ایران او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! جوکستان ، اس ام اس ، جوک ، لطیفه ، طنز ،jok+sms نفس عمیق روزگار غریبی است برادر . . . گل همیشه بهار تک ستاره حرفای خودمونی من قالب های پارسی بلاگ بهجان / behjan ازدواج موقت وچالش ها شمیم وصل معبر دلی که شکسته بود وبلاگ تخصصی ترفند کوثر چهاردیواری قلم رنجه خیلی دور _ خیلی نزدیک یه دانش آموز آوای حق تنها ترین تنها *** جزیره دانلود 2008 *** عشقولانه محمد پرسپولیسی فصل انتظار انصارالمهدی(عج) کشکول صادق آهستان فقط بالای 18+ بچه دانشجو ! EmroozNews.com Today's top news :: خبرهای برتر روز در امرو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شیراز ##پخش مستقیم حرم امام حسین ع## وب سایت شخصی مجتبی نیکنام ©©©©هاست ارزان و قدرتمند برای وبلاگ نویسان ©©©©©©© دکتر سید احمد رضا دستغیب .:: هیچ کس ::. دکتر سید احمد رضا دستغیب نوید شاهد زن مسلمان السلام علیک یا اباصالح المهدی پرواز به بی نهایت هر کی به هر جا رسید با دلش رسید گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چیز نیازمندی ها بیا برگرد به خونه از هر دری... خاطرات کبوتران حرم عشق زلف یار منطقه‏ ممنوعه همشاگردی عقیدتی ، سیاسی پایگاه بسیج حضرت صاحب الزمان علیه السلام صیغه شب بیست و چهارم - ویژه حادثه بمب گذاری در شیراز ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس ویژه نامه نمایشگاه کتاب ویژه نامه انفجار بمب شیراز سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس نیمه خرداد به بعد مدیران فردا نخلستان ترور مردان خمینی ویژه نامه اعتکاف غزه gaza سوره حشر ویژه نامه محرم طنز سیاسی دیدگاه نوین دستگاه چاپ بنر دستگاه چاپ بنر

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ