سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

85/9/30
10:0 ع

پاسخ گویی سریع

اربلی رحمة الله در کتاب « کشف الغمّة» از محمّد بن طلحه نقل کرده است:

مأمون یک سال بعد از شهادت حضرت رضا علیه السلام به بغداد آمد، روزی به قصد شکار از شهر خارج شد و در مسیر راه از کوچه ای عبورش افتاد که بچه ها در آنجا بازی می کردند و حضرت جواد علیه السلام با آنها ایستاده بود و در آن هنگام یازده سال بیشتر از عمر شریفش نگذشته بود.

بچّه ها با مشاهده ی مأمون همگی پراکنده شده و فرار کردند، ولی حضرت جواد علیه السلام از جای خود حرکت نکرد. مأمون نزدیک آمد و نگاهی به آن حضرت نمود و گفت: ای پسر چرا به همراه بچّه ها فرار نکردی؟

امام علیه السلام فوراً جواب داد: راه تنگ نبود تا با رفتن خود آن را وسیع گردانم، و گناهی مرتکب نشده ام تا از عقوبت آن بترسم، و گمانم به تو نیکو است که کسی را بدون گناه ضرر نمی رسانی.

مأمون از آن سخنان شیوا و محکم او بسیار تعجّب کرد و پرسید: اسم تو چیست؟

فرمود: نام من محمّد است. عرض کرد که فرزند چه کسی هستی؟

فرمود: من فرزند علی بن موسی الرضا هستم.

مأمون بر پدر آن حضرت درود و رحمت فرستاد، و به سوی مقصد خود روانه شد، چون از آبادی دور شد بازِ شکاری را به دنبال درّاجی ( پرنده ای است شبیه کبک ) فرستاد، باز از دیدگان او برای مدتی ناپدید گشت، و وقتی برگشت در منقارش ماهی کوچکی بود که هنوز آثار حیات در وجودش مشاهده می شد، خلیفه از دیدن آن بسیار تعجب کرد، سپس آن را در دستش گرفت و از همان راهی که آمده بود برگشت.

چون به آن محل که حضرت جواد علیه السلام را ملاقات کرده بود رسید بچّه ها را دید که مثل سابق آنجا را ترک گفته و فرار نمودند ولی این بار هم آن حضرت از جای خود حرکت نکرد و همانجا ایستاد، خلیفه نزدیک آمد و سؤال کرد: در دست من چیست؟ فرمود:

« خداوند تبارک و تعالی به مشیت خود در دریای قدرتش ماهی های کوچکی را می آفریند، و باز شکاری پادشاهان آن را صید می کنند و پادشاهان آن را در میان دست پنهان می کنند تا فرزندان اهل بیت نبوّت را با این وسیله امتحان کنند.»

چون مأمون این کلمات را از آن حضرت شنید تعجب کرد، و ضمن نگاه عمیقی که به او کرد گفت: براستی که فرزند امام رضا علیه السلام هستی، و احسان خود را به آن حضرت دو چندان کرد. (1)

معجزه امام

کلینی رحمةالله در کتاب «کافی» بابی تحت عنوان « آنچه به سبب آن ادعای حقّ و باطل از یکدیگر جدا می گردد» تشکیل داده و در آنجا از محمّد بن ابی العلاء نقل کرده است که گفت:

از یحیی بن اکثم قاضی سامراء – بعد از آن که او را بسیار امتحان نمودم و با او مناظره و گفتگو و مراسله داشتم و از علوم آل محمّد علیهم السلام سؤال کردم – شنیدم که گفت: روزی وارد مسجد رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم شدم تا قبر مبارک او را طواف کنم، حضرت جواد علیه السلام را دیدم که در آنجا طواف می کند، درباره  مسایلی که در نظر داشتم با آن حضرت گفتگو کردم و او همه را جواب فرمود. به ایشان عرض کردم: می خواهم سؤالی از شما بپرسم ولی بخدا قسم خجالت می کشم. امام علیه السلام فرمود:

من از آن سؤال به تو خبر می دهم قبل از آن که بپرسی، می خواهی سؤال کنی که امام  کیست؟

عرض کردم: بخدا قسم سؤال مورد نظرم همان است.

فرمود: من امام هستم، عرض کردم نشانه ای می خواهم تا یقین کنم.

آن حضرت در دست خود عصایی داشت، وقتی من چنین گفتم فوراً آن عصا شروع به صحبت کرد و گفت:

"إنّ مولای امام هذا الزمان و هو الحجّة."

به راستی مولا و صاحب من امام این زمان است و او حجت پروردگار است.(2)

سوال یحیی بن اکثم از امام جواد علیه السلام

شیخ طبرسی رحمة الله در کتاب « احتجاج» در ضن حدیثی نقل کرده است :

حضرت جواد علیه السلام که در آن هنگام نه سال و چند ماه از عمر شریفش بیشتر نگذشته بود وارد مجلس شد و در جایگاه خود بین دو متکای چرمین که آنجا نهاده بودند نشست، یحیی بن اکثم که از همه دانشمندان عصر خودش معروفتر بود در مقابل آن حضرت نشست و مردم هر یک در مرتبه  خود نشستند، مأمون هم که مسندش را در کنار حضرت جواد قرار داده بودند در مسند خود قرار گرفت. و بعد از آن که مجلس با این هیئت آراسته گردید یحیی بن اکثم رو کرد به مأمون و گفت: آیا امیرالمؤمنین اجازه می دهند که از ابوجعفر علیه السلام مسأله ای را سؤال کنم؟

مأمون به او گفت: از خود ایشان اجازه بگیر.

یحیی بن اکثم رو کرد به حضرت جواد علیه السلام و عرض کرد: فدایت شوم اجازه می دهید سؤالی از حضرت عالی بپرسم؟

امام علیه السلام فرمود: آنچه می خواهی سؤال کن.

یحیی عرض کرد: فدایت شوم نظر مبارک شما درباره  مُحرمی (یعنی کسی که در حال احرام است) که صیدی را به قتل رساند چیست؟

امام علیه السلام فرمود: این کشتن صید در بیرون حرم اتفاق افتاده یا در حرم؟ مُحرم به حرمت آن عالم بوده یا جاهل؟ عمداً این قتل را مرتکب شده یا از روی خطا و اشتباه؟ مُحرم آزاد بوده است یا بنده؟ صغیر بوده است یا کبیر؟ اولین بار بوده یا پیش از آن هم قتلی مرتکب شده است؟ صید او از پرندگان بوده یا از غیر پرندگان؟ صید کوچک بوده است یا بزرگ؟ بر عمل خود اصرار داشته و یا پشیمان گشته است؟ صید را در شب کشته است یا روز؟ مُحرم به احرام عمره بوده یا مُحرم به احرام حجّ بوده است؟

یحیی بن اکثم که از شنیدن شاخه های این مسأله و فروعی که امام علیه السلام برای سؤال او تشکیل داد به سرگردانی دچار شده بود و آثار عجز و ناتوانی در چهره  او ظاهر گشت و زبان او به لکنت افتاد به طوری که همه  اهل مجلس به درماندگی او پی بردند.

مأمون گفت: خدا را بر این نعمت که رأی مرا در باره  ابوجعفر علیه السلام مطابق با واقع قرار داد سپاسگزارم و به بستگان خود نگاهی کرد و گفت: آیا اکنون فهمیدید و باور کردید آنچه را قبول نمی کردید؟

سپس رو کرد به حضرت جواد علیه السلام و عرض کرد: فدایت شوم؛ اگر فروعی را که برای این مسأله بیان کردید و وجوهی را که برشمردید حکم هر یک از آن را می فرمودید از محضر شما استفاده می کردیم؟

امام علیه السلام در خواست او را پذیرفت و فرمود:

مُحرم وقتی صید را بیرون حرم کشته باشد و آن صید از پرندگان بزرگ باشد باید یک گوسفند کفاره دهد، و اگر در داخل حرم این کار را کرده باشد کفاره دو چندان است. وقتی محرم جوجه ای را در بیرون حرم به قتل رساند باید بّره ای را که تازه از شیر گرفته اند کفاره دهد.

و اگر این کار را در داخل حرم انجام داده باشد باید برّه و قیمت آن جوجه را کفاره دهد.

اگر صید الاغ  وحشی بوده لازم است یک گاو، و اگر شتر مرغ بوده یک شتر و اگر آهو بوده باید یک گوسفند قربانی کند، و اگر یکی از اینها در حرم صورت گرفته باشد کفاره را دو برابر باید تقدیم کعبه کند. و در تمام این موارد آن که مرتکب صید شده اگر مُحرم به احرام حجّ بوده قربانی را در منی و اگر محرم به احرام عمره بوده قربانی  را در مکّه باید ذبح کند. و کفّاره صید نسبت به عالم و جاهل مساوی است. کسی که عمداً مرتکب قتل شده گناه بر او نوشته می شود، ولی در مورد خطا او را می بخشند و گناهی بر او نمی نویسند. کسی که آزاد بوده و قتل را مرتکب شده کفّاره به عهده  خود او است، ولی بنده کفاره اش به عهده  مولای او می باشد.

اگر صغیری که به حدّ تکلیف نرسیده مرتکب قتل شده کفاره ندارد، ولی بر کبیر کفّاره واجب است. کسی که مرتکب قتل شده و پشیمان گشته کیفر آخرت از او ساقط می شود، ولی کسی که بر آن اصرار ورزد عذاب آخرت هم بر او واجب می گردد.

پاسخ امام علیه السلام که پایان یافت مأمون صدا زد: أحسن یا أبا جعفر، ای ابو جعفر؛ احسان کردی و مطلب را خیلی خوب بیان نمودی، خداوند به تو احسان کند، و پاداش دهد.(3)

پی نوشت ها

1. کشف الغمّه: ج 2 ، ص 344.

2. اصول کافی،  ج 1، ص 353.

3. الاحتجاج، ص 443 / ارشاد شیخ مفید، ص 319.


  

85/9/30
2:14 ع

شورای تامین زاهدان با صدور اطلاعیه‌ای همراه با عکس، از شناسایی دو نفر از عوامل بمب گذار در این شهر خبر داد.

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه، از عموم مردم خواسته شده در معرفی محل اختفای عوامل بمب گذار با نیروهای امنیتی انتظامی همکاری کنند.
بر پایه این اطلاعیه، با گزارش‌های مردمی یک محموله مواد منفجره قبل از انفجار، در زاهدان کشف شد.

در این اطلاعیه آمده است: «صبح روز چهارشنبه یک محموله سنگین مواد منفجره قبل از انفجار با گزارش مردمی توسط پرسنل نیروی انتظامی کشف شد. شورای تامین شهرستان زاهدان عاملین اصلی این اقدام را شناسایی کرده است. عناصر پلید که در دو واقعه کشتار مردمی تاسوکی و دارزین نقش اصلی و محوری داشته‌اند، از صحنه متواری شده‌اند.»

در این اطلاعیه همچنین با اشاره به عکس‌های منتشر شده از این دو عنصر خرابکار، از عموم مردم و شهروندان تقاضا شده به محض مشاهده آنها و یا کسب هرگونه خبر و اطلاعی از موقعیت این دو محکوم فراری و مرتبطین آنان، مراتب را بلافاصله به شماره تلفن ‪ ۱۱۰‬انتظامی و یا ‪ ۱۱۳‬ستاد خبری اطلاعات استان سیستان و بلوچستان اعلام کنند.

این اطلاعیه افزود: همچنین هشدار داده می‌شود افرادی که به هر عنوان و تحت هر شرایطی نسبت به اسکان، پشتیبانی و همراهی عناصر مذکور و اعضای گروهشان همکاری کنند، به عنوان معاونت در جرم تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به اشد مجازات خواهند رسید.

ماموران انتظامی زاهدان با همکاری یگان ویژه روز گذشته از یک دستگاه خودرو سرقتی، ‪ ۱۱۵‬پوند تی.ان.تی را قبل از انفجار کشف کردند.


  

85/9/29
2:8 ع

یاد یاران سفر کرده بخیر

یک شب قبل از دعای آخر مجلس گفتم : اگر گناه کاری در میان جمعی باشد ، خداوند بخاطر او دعای جمع را قبول نمی کند. ناگهان دیدم شهید روزیطلب از میا جمع بلند شد و رفت. همه تعجب کردند... بعد از مجلس بچه ها رفتن دنبال او... رفته بود شاهچراغ... داشت گریه می کرد... میگفت می ترسیدم بین شما باشم و خدا دعای شما رو اجابت نکنه!!!

از خاطرات حضرت آیت الله سید علی محمد دستغیب


  

85/9/29
1:59 ع

آرایشگاه قصر عروس

دارای مدرک بین المللی از ایران !!!


  

85/9/29
1:27 ع

با وجود نهی صریح نهادهای امنیتی و وزارت ارشاد، مبنی بر خودداری رسانه های کشور از قبول آگهی مربوط به جشنواره خرید دبی یا پیش فروش املاک در امارات، روزنامه همشهری مدتی است یک چهارم صفحه 4 خود را به درج آگهی تبلیغاتی سفر به امارات و خرید از فروشگاه های این کشور اختصاص داده است .

به نوشته سایت الف، جشنواره خرید دبی یکی از ترفند های شیوخ امارات برای کشاندن خانواده های مرفه ایرانی به دبی و جذب دلارهای آنها است که از اواخر دهه 70 همه ساله برگزار می شود .

علاوه بر این، شیوخ امارات در سالهای اخیر با پیش فروش چندین برج و آپارتمان در اطراف دبی، سعی دارند دلارهای بیشتری از ایرانیان را نصیب خود کنند.
کشور امارات متحده عربی که 34 سال پیش وجود خارجی نداشت و بخشی از مستعمرات انگلستان محسوب می شد، طی 20 سال گذشته و با صادرات مجدد انواع کالاها به ایران، درآمد هنگفتی بدست آورده است .

طی بیست سال گذشته، شیوخ امارات در بخش کوچکی از زمین بی آب و علف دوبی برج های بلندی ساخته اند.

با وجودی که امارات، بخش مهمی از رشد اقتصادی خود را مدیون خریدهای ایران است، اما دولتمردان این کشور ضمن ادعای واهی به جزایر ایرانی خلیج فارس، دبی را مرکز جاسوسی آمریکا در منطقه علیه ایران، تمرکز گروه های ضد انقلاب و مرکز ارسال کالاهای قاچاق به داخل ایران کرده اند .
علاوه بر این، دولت امارات از تروریستهای سلفی-وهابی برای کشتار و اذیت شیعیان منطقه با تمام توان حمایت می کند.

در سالهای اخیر امارات در حالی به عنوان «الگوی امریکایی» در منطقه مطرح شده است که این کشور از یک حکومت قرون وسطایی (پادشاهی مطلقه بدون هیچگونه پارلمان یا شورا) برخوردار است و دوبی نقش مرکز پولشویی (مبادله درامد های ناشی از قاچاق، فحشا و...) کل خاورمیانه را بازی می کند. با و جود حرکات ایذایی امارات علیه منافع ملی ایران و جلوگیری از خروج میلیونها دلار ارز از ایران برای خرید از جشنواره خرید دبی و نیز سفر برخی جوانان ایرانی برای هرزگی و فحشا در دوبی، نهادهای امنیتی ایران در بهار سال 1380 رسانه های داخلی را مکلف کردند آگهی مربوط به سفر به امارات را درج نکنند، اما برخی روزنامه ها و به ویژه "روزنامه همشهری" به طور دایم این حکم نهادهای امنیتی را نادیده می گیرند .

بعد از روی کار آمدن دولت نهم ، دکتر احمدی نژاد دستور داد همکاری اقتصادی ایران با امارات محدود شود. در پی این تصمیم، دولت ایران تمهیداتی اتخاذ کرده است تا شرکت های تجاری ایران کالاهای وارداتی را مستقیماً از فروشندگان شرق آسیا (کره ـ چین ـ تایوان ـ سنگاپور ـ مالزی و ...) خریداری کنند و به جای بندر جبل علی امارات، محموله های خود را در بندرعباس تحویل بگیرند. اما ضعف نظام بانکی در گشایش مناسب LC برای وارد کنندگان ایرانی باعث شده تا هنوز برخی شرکت های تجاری ایرانی ناچار باشند از طریق دبی واردات خود را انجام دهند .


  

85/9/29
10:58 ص

سایت بازتاب چندی پیش مطلبی را منتشر کرد که حاوی خبر نتیجه انتخابات شوراها در مراکز استان ها بود. اما نظر بازدیدکننده ها در مورد انتخاب فاطمه هوشمند به عنوان نفر اول در شیراز جالب بود:

*_ سلام بدون شک در انتخابات آینده ملاک شورای نگهبان برای تایید صلاحیت ها زشتی چهره افراد خواهد بود . قطعا دختر خانم های زیبا رو بعلت زیبایی تایید صلاحیت نمی شوند . به آمار شهر ها نگاه کنید ...

*_ باید بررسی شود چه شده که یک دختر جوان با 25 سال سن دانشجوی دانشگاه آزاد بدون هیچ تجربه ای در زمینه مسائل شهری نفر اول شهری مثل شیراز شده است وآیا واقعا هیچ فیلتری نباید باشد . جالب اینجاست این خانم به جز چاپ پوستر هیچ اطلاعات خاصی از قبیل برنامه ها و... ارائه نداد .
بد نیست پوستر تبلیغاتی ایشان را در سایت قرار دهید.

*_ آخه انتخاب شدن دانشجویی که آرایش کرده و باعث جلب توجه شده کار درستی است؟ این فرد چگونه می تواند جلوی مدیران قلدر شهرداری بایستد و حق مردم را بگیرد مثل اینکه بدتان نمی آید افراد ضعیف سر کار بیایند

*_ جالبه آقایون از هر فرصتی برای کوبیدن خانمها استفاده می کنند و چشم ندارند حتی انتخاب شدن آنان را در انتخاباتی که صلاحیتشان تائید شده بوده را نیز ببینند!

*_ با کمال تاسف انتخابات شوراها تبدیل به یک سالن مد انتخاباتی شده و در بعضی موارد کسانی رای میاورند که صاحب تیپ و مشخصه های خاصی باشند ای کاش شوراها را محدود به افرادی میکردند که صاحب تخصص شهر سازی باشند و نه تخصص آرایشگری

*_ بازتابی های عزیز متاسفانه در بیشتر شهرها مردم به دختر خانم های زیبا و پسر های تازه فارغ التحصیل خوش تیپ رای دادند.

*_ ببخشید مگه خانم ها ادم نیستند

*_ باید ببینیم منظور این دوستمون از اصلح چه کسی هست ؟
از 11 نماینده ی شیراز جمعا 2 تاشون خانم هستن و احتمالا (به قول شما)دانشجو ، در ضمن مگه یه دختر دانشجو نمیتونه اصلح باشه ؟

*_ سالی که نکوست از بهارش پیداست در مملکتی که جذبه دختران جوان عامل انتخاب آنها می شود و این جذبه بر تجربه و صلاحیت غلبه می کند مشخص است که جه آیندهای در انتظار آن است

*_ خیلی جالبه ولی باید بررسی شود تا بفهمیم برای چی مردم شیراز و ...بجای انتخاب افراد اصلح به دختر خانمها که یا دانشجو هستند ویا تازه فارغ التحصیل شده اند رای داده اند؟


  

85/9/28
11:33 ع

اجرای موفق محمود احمدی، مجری توانای برنامه «نگاه یک» از شبکه اول سیما، موجب تناقض‌گویی علی سعیدلو، معاون اجرایی رئیس‌جمهور شد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، در این برنامه که شب گذشته (شنبه) به صورت زنده از شبکه اول سیما پخش شد، مجری «نگاه یک» خطاب به سعیدلو گفت: «آیا شما گفته‌های خود را مبنی بر دادن نمره بیست به عملکرد دولت، قبول دارید؟» که با تأیید این جمله از سوی سعیدلو، احمدی بلافاصله پرسید، «آیا کابینه نمره بیست، نیاز به ترمیم دارد؟» و سعیدلو پاسخ داد: «بله، در بعضی از مسئولیت‌ها، می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد».

مجری برنامه پرسید: «نمره بیست به معنای عملکرد عالی است و حداکثر نمره است» که سعیدلو در اظهاراتی تناقض‌آمیز گفت: «نه، نمره بیست می‌تواند از صد باشد»!!
در این بخش از برنامه،‌ مجری برنامه اظهار داشت: «شما اگر تنها به خودتان نمره 5/19 از 20 می‌دادید، معدل کابینه، بیست نمی‌شد».

گفتنی است، در این برنامه، معاون اجرایی رئیس‌جمهور اظهار داشت: از میان بیش از دو میلیون و هفتصد هزار نامه ارسالی به رئیس‌جمهور در سفرهای استانی، بیش از 45 درصد درخواست حمایت‌های مالی از کمیته امداد و بهزیستی، 20 درصد تقاضای وام، 15 درصد تقاضای شغل و 4 درصد تقاضای حل مشکلات درمانی بوده است


  

85/9/28
11:31 ع

با اعلام نتایج اولیه شمارش آرا در بیشتر مراکز استان‌های کشور، فهرست حامیان دولت (رایحه خوش خدمت) موفق به کسب اکثریت مطلق و حتی نسبی آرا نشده است.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، از مجموع استان‌های اعلام‌شده، از فهرست حامیان دولت در شهرهای ساری، زنجان، کرمان و بندرعباس،‌ هیچ کاندیدایی موفق به کسب آرای لازم نگردید و در سایر مراکز استان‌هایی که شمارش آرای آنها تقریبا به پایان رسیده، بین یک تا سه کاندیدای این فهرست به شورای شهر راه یافته و حامیان دولت در اقلیت قرار گرفته‌اند.

در اصفهان دو عضو مشترک رایحه با ائتلاف اصولگرایان به شورا راه یافته اند.
در شورای شهر قم که مهمترین مرکز فهرست حامیان دولت در مراکز استان‌ها به شمار می‌رود نیز از لیست رایحه خوش خدمت تنها یک سوم اعضا موفق به کسب آرای لازم شدند تنها در شهر بیرجند نیز از 7 عضو شورای شهر، اعضای این فهرست ۴ کرسی را کسب کرده‌اند.

بنابر آخرین اخبار در شهرهای اراک و اصفهان، فهرست خدمتگزاران مستقل حائز اکثریت مطلق و در شهرهای قزوین،‌ کرمان، ساری و همدان، ۴ عضو این فهرست موفق به راهیابی به شورای شهر شدند و در سایر مراکز استان‌ها نیز ۲ یا ۳ عضو فهرست مذکور به شورای شهر راه یافت.
اخبار رسیده حاکی از پیروزی ائتلاف اصولگرایان در اکثر مراکز استان‌ها نیز می‌باشد.
گفته می‌شود، حجم گسترده تبلیغات انتخاباتی و استفاده افراطی از اسم و تصاویر رئیس‌جمهور از عوامل ناکامی لیست حامیان دولت است.

در شهرهای قزوین، ‌زنجان، بندرعباس و اهواز نیز برخی کاندیداهای خانم، با تمرکز بر جاذبه‌های زنانه موفق به کسب آرا شده‌ان


  

85/9/28
11:17 ع

به نظر شما صاحب این دو تا دست می‌خواهد چه کار کند؟
1ـ رئیس‌جمهور را در آغوش بگیرد و دو تا ماچ آبدار بکند؟
2ـ دست به دامن آقای احمدی‌نژاد بشود؟
3ـ دست‌هایش را برساند به رئیس‌جمهور و ... ؟

ادامه مطلب - کلیک کنید...

  

85/9/28
11:16 ع

«سینا مسعود» معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان و سعیدلو، معاون اجرایی رئیس‌جمهور ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

سعیدلو: مطمئن باشید اگر من همچنان معاون «اجرایی» باشم، تا چند وقت دیگه کاری می‌کنم که ایران و افغانستان از سطح عمران و آبادی مساوی برخوردار باشند!


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
انتخابات88 ، سیاسی ، موسوی ، احمدی نژاد ، انتخابات ، ایران ، اسرائیل ، عکس ، ورزشی ، خاتمی ، رضایی ، ترکیه ، کروبی ، اوباما ، آمریکا ، فوتبال ، غزه ، طنز سیاسی ، طنز ، عکس ، ازدواج ، امارات ، خامنه ای ، امید ، انتخابات 88 ، انتخابات دهم ، آمریکا ، اعدام ، عرفه ، بوش ، فیلم ، فرانسه ، ماهواره ، میر حسین موسوی ، مقام معظم رهبری ، ناجا ، ناطق نوری ، نصرالله ، هرات ، وزارت خارجه ، وزیر رفاه ، ویدئو ، یالثارات ، مثل مادر ، مسکن ، مصباح ، مصر ، معجزه ، گزارش ، گلشیفته فراهانی ، لاریجانی ، لنگه کفش ، فرهنگ ، فرهنگی ، فلسطین ، قالیباف ، قرضاوی ، کاریکاتور ، کره شمالی ، بین الملل ، پرتو ، پل نیومن ، پوتین ، پیامک ، عشق ، عراق ، عربستان ، عکس برهنه ، غیرت ، فارس ، فاکس نیوز ، افغان ، البرادعی ، الجزیره ، اسلام ، اشیای عتیقه ، اصفهان ، اعتراض ، اجتماعی ، 22 بهمن ، sms ، آلمان ، استفتاء ، اردوغان ، انتخابات ریاست جمهوری ، انرژی هسته ای ، انصار ، انقلاب ، امام ، امر به معروف ، ایرانی ، ایرنا ، بن لادن ، خبرنگار ، دانشجو ، دانشگاه ، دوربین فیلمبرداری ، رادان ، رجبی ، تلویزیون ، تیم ملی ، جاسوس ، جشنواره فجر ، جنگ ، جوادی آملی ، جوان ، چهارشنبه سوری ، چین ، حائری ، حاج علی اکبری ، حجاریان ، حماس ، حمله نظامی ، رهبر ، رهبر معظم انقلاب ، رهبری ، روزنامه ، روسیه ، روی کین ، زنان ، سارکوزی ، سازمان ملل ، سازمان ملی جوانان ، سحر ، سریال ، سید حسن نصرالله ، سیگار ، شبکه ، شهید ، شیراز ، شیعه ، شکنجه ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی بتلیجه بندیر د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره عاشقان .::مرکز بهترین ها ::. بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد. امُل PARANDEYE 3 PA تخریبچی انجمن تخصصی نرم افزارهای موبایل و اطلاعات کاربردی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد گل دختر کربلا همچنان جاریست کـــــلام نـــو شلمچه امام مهدی (عج) محفل یاران کلبه عشق کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! خبر روز .:: رویش عشق::. تکنولوژی کامپیوتر xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx رنگارنگه سین جیم های اخلاقی .:: رمز موفقیت ::. تیشه های اشک ایحسب الانسان ان یترک سدی سیاست خط سوم پاک دیده آدمک ها آخوندها از مریخ نیامده اند!!! حسام سرا عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین نه/ دی/ هشتاد و هشت ماه و مهر هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) خبر هفته سرایم بوانات نوشت گاه میم سین لبیک شاه علقمه متالورژی پر شکسته زورخانه باباعلی قافله شهداء ... تا ظهور... عشق سرخ امروز کدهای جاوا اسکریپت ( زازران )و فردا....... آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام دوزخیان زمین مذهبی سورتک زرقان پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h ابن یاسین امام حسین (ع) .:: گاواره ::. تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید ناگفته های آبجی کوچیکه عکس عــــشقـــــولـــــک رد پای . . . نورهدایت امیدزهرا فلورانس مهربون شب مهتابی شیعه مذهب برتر Shia is super relegion حــــــکـــــمـــــت آ بـــــــــــاد کشکول شمیم نگاهم برای تو بازمانده تنهای تنها حقیقت بهائیت مشکی رنگه عشقه عکس و شعر برای دوستداران هنر اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می یابند(پیامبرص) ولایت علیه السلام مشک عباس مسافری تاناکجا.مجله اینترنتی طنرناکجا آباد -نثرهای ادبی سیاوش شمیم حضور شهید سید محمد شریفی علوم قرآنی Quranic Sciences عصمت infallibility بصیرت حزب اللهی مدرنیته نقد مَلَس پوست کلف کسب درآمد از طریق اینترنت .: حرف دل :. هر چی که می خوای؟؟؟ اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آر.پی.جی ‏زن وقایع تارنما سلطان عشق نسیمی از بهشت ... وبلاگ گروهی بصیرت موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان رویای معین سکوت بیگانه ، دختری در میان مردمان .... تفریح و سرگرمی ... وب سایت اختصاصی افسانه جومونگ کجایند مردان بی ادعا؟ تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ اس ام اس جک mp3 sms دنیای امروز ما صور اسرافیل بسم الله ارحم الرحیم دسته کلید پرشین رپ (((شفای زندگی))) از یک عباس خلوت تنهایی .: 20000000 :. السَلامُ عَلیکَ یا ابا عَبدِ الله الحُسَین (ع) اس ام اس عاشقانه « عـشقی » قالب های پارسی بلاگ وبلاگ ایران اسلام پرشین موزیک بهترینها برای شماست عاشقان پرسپولیس گفتمان مذهبی ++گوشی موبایل رایگان+ مرکز دانلود رایگان free Download بهترین نرم افزار و برنامها داستان و راه های توحید جویان بزرگ سئوالهای منتظر جواب ::::: نـو ر و ز ::::: بسم الله الرحمن الرحیم هانیبال اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز viper حمایت از ایران او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! جوکستان ، اس ام اس ، جوک ، لطیفه ، طنز ،jok+sms نفس عمیق روزگار غریبی است برادر . . . گل همیشه بهار تک ستاره حرفای خودمونی من قالب های پارسی بلاگ بهجان / behjan ازدواج موقت وچالش ها شمیم وصل معبر دلی که شکسته بود وبلاگ تخصصی ترفند کوثر چهاردیواری قلم رنجه خیلی دور _ خیلی نزدیک یه دانش آموز آوای حق تنها ترین تنها *** جزیره دانلود 2008 *** عشقولانه محمد پرسپولیسی فصل انتظار انصارالمهدی(عج) کشکول صادق آهستان فقط بالای 18+ بچه دانشجو ! EmroozNews.com Today's top news :: خبرهای برتر روز در امرو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شیراز ##پخش مستقیم حرم امام حسین ع## وب سایت شخصی مجتبی نیکنام ©©©©هاست ارزان و قدرتمند برای وبلاگ نویسان ©©©©©©© دکتر سید احمد رضا دستغیب .:: هیچ کس ::. دکتر سید احمد رضا دستغیب نوید شاهد زن مسلمان السلام علیک یا اباصالح المهدی پرواز به بی نهایت هر کی به هر جا رسید با دلش رسید گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چیز نیازمندی ها بیا برگرد به خونه از هر دری... خاطرات کبوتران حرم عشق زلف یار منطقه‏ ممنوعه همشاگردی عقیدتی ، سیاسی پایگاه بسیج حضرت صاحب الزمان علیه السلام صیغه شب بیست و چهارم - ویژه حادثه بمب گذاری در شیراز ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس ویژه نامه نمایشگاه کتاب ویژه نامه انفجار بمب شیراز سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس نیمه خرداد به بعد مدیران فردا نخلستان ترور مردان خمینی ویژه نامه اعتکاف غزه gaza سوره حشر ویژه نامه محرم طنز سیاسی دیدگاه نوین دستگاه چاپ بنر دستگاه چاپ بنر

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ