سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

88/2/28
9:19 ع

مشاور جوان معزول کروبی:
کروبی به احمدی‌نژاد جفا کرد/ موسوی بگوید در آن 20 سال کجا بود؟

مشاور جوان معزول کروبی که به گفته خودش هنوز باور نکرده است فقط به خاطر انتشار یک مصاحبه از وی و در کمتر از 48 ساعت پس از انتصابش، برکنار شد، صبح امروز (دوشنبه) به خبرگزاری برنا رفت و در جمع خبرنگاران تأکید کرد: کروبی یکی از شخصیت‌های خط امامی است که من به هیچ‌وجه نمی‌خواهم او را تخریب کنم اما به هر حال آن بنده خدا هم تحت فشار اطرافیان این تصمیم را گرفت.

به گزارش رجانیوز، محمد زارع فومنی به این مسئله نیز تأکید کرد که عزل وی از مشاوره کروبی در ستاد انتخاباتی‌اش به خاطر آن مصاحبه تنها یک بهانه بوده است.

وی سخنانش را با چاشنی طنز ادامه داد و گفت: من شاید از این جهت که میان نصب و عزلم به عنوان مشاور کروبی کمتر از 48 ساعت زمان بود، شاید یک رکورد جهانی داشته باشم اما باید بگویم آن مصاحبه بهانه بود، چون همان روز که حکم من را زدند، برخی افراد به من تلفن کردند و تهدید نمودند که ظرف یکی، دو روز آینده برکنار خواهی شد.

فومنی که به دلیل خودداری از انتقاد مستقیم به کروبی ترجیح می‌داد انتقادش در زمینه برکناری را نیز صریحاً متوجه کروبی نکند، اطرافیان وی را مقصر این ماجرا دانست اما حاضر نشد از این اطرافیان نامی ببرد.

با این حال، فومنی از فضای تخریبی در آستانه انتخابات هم انتقاد کرد و در پاسخ به خبرنگاری که از وی می‌خواست نظرش را درباره این جمله کروبی که "احمدی‌نژاد با طرح هولوکاست بیشترین خدمت را به اسرائیل کرد"، بیان نماید، اظهار داشت: این اظهارات گناه و جفا در حق احمدی‌نژاد بود، البته شاید آقای کروبی منظور دیگری داشته است ولی در مجموع نباید فضای انتخاباتی را به فحش و بدو بیراه بکشانند، چون مردم نشان داده‌اند که نسبت به تخریب‌ها برعکس واکنش نشان می‌دهند.

مشاور معزول کروبی درخصوص برکناری خود هم گفت: هنوز باورم نمی‌شود که چنین رفتاری را با من کرده باشند. آیا این رفتار اخلاقی و اسلامی است؟ تا قیامت هم کسانی را که با این کار به من خیانت کردند، نمی‌بخشم. در عالم سیاست جز بدی نسبت به خودم ندیده‌ام

وی اضافه کرد: آیا این معنی آزادی بیان است که آقایان می‌گویند؟ من فقط یک کلمه گفته بودم که به رئیس‌جمهور که نماد ملت است، نباید توهین کرد و فکر می‌کنم انتقام همین یک جمله را از من گرفته باشند. به همه دوستانی که بی‌مهری کردند، می‌گویم فردای قیامتی هم هست.

این فعال سیاسی با انتقاد از افرادی که خود را به جبهه اصلاحات منتسب کرده‌اند، بیان داشت: اصلاح‌طلب کسی است که در خط امام و رهبری باشد و بخواهد در چارچوب‌ها امور را اصلاح کند، نه اینکه به نام اصلا‌طلبی به دنبال براندازی و زدن ریشه نظام باشد، این ضداصلاحات است، این چه اصلاحاتی است که سر از کنگره امریکا در می‌آورد؟

فومنی خاطرنشان کرد: در دوره اصلاحات ما را از قطار اصلاحات پیدا کردند و گفتند شما اصلاح‌طلب نیستید، ما هستیم، انگار اصلاح‌طلبی ارث پدری‌اشان است، در حالی که اصلاح‌طلب و اصولگرای واقعی همه ملت ایران هستند.

وی در ادامه به روش تبلیغاتی میرحسین موسوی نیز تلویحاً اشاره کرد و گفت: پوشش و تیپ‌های خاص رأی نمی‌آورد، نامزدها باید برنامه‌های خود را اعلام کنندو از بازی کردن با اعتقادات مردم پرهیز کنند.

فومنی درخصوص حضور افراد مسئله‌دار در ستادهای آقایان موسوی و کروبی هم اظهار داشت: معمولاً در هر انتخاباتی این افراد برای استفاده از رانت‌ها در ستادها نفوذ می‌کنند اما ستادهای اصلاحات باید از این نیروهای افراطی خالی و به محل تجمع نیروهای خط امامی تبدیل شود.

وی در پاسخ به سؤالی درخصوص ارزیابی از وضعیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان تأکید کرد: وضعیت خویب نیست و اگر با یک کاندیدا وارد نشوند، قطعاً از آقای احمدی‌نژاد شکست می‌خورند و در نظرسنجی‌های اصولگرایان و اصلاح‌طلبان هم مشخص است که احمدی‌نژاد با فاصله زیادی از رقبا پیش است.

مشاور معزول کروبی، ویژگی‌های مثبت کروبی را خط امامی، پیرو ولایت و شفاف بودن وی عنوان کرد و ادامه داد: ویژگی منفی کروبی این است که علی‌رغم ارتباط با توده‌ها در دوره قبل این بار فقط با نخبگان ارتباط برقرار کرده و فکر می‌کند با نخبگان می‌تواند رأی بیاورد، در حالی که این تلقی اشتباه است و نخبه‌ها رأی ندارند، بلکه توده‌ها تعیین‌کننده‌اند.

وی ادامه داد: در دور دوم ریاست جمهوری آقای خاتمی توده‌ها فراموش شدند و همین هم باعث شکست‌های پیاپی اصلاح‌طلبان شد.

فومنی همچنین در مورد نقاط مثبت و منفی میرحسین موسوی هم گفت: آقای موسوی انسان متشخص و مؤمنی است اما باید برای جوانان ایرانی بگوید که این 20 سال کجا بوده است و کجا از دغدغه‌های مردم طی این 20 سال دفاع کرده است؟

وی محسن رضایی را از حیث اقتصادی قوی دانست و گفت: وی کم حرف و غیرشفاف است و باید درخصوص مسائل جنگ بیشتر صحبت کند.

مشاور سابق کروبی در پاسخ به این سؤال که با توجه به تأکید شما درخصوص نقد منصفانه، چرا کروبی و موسوی، ریاست جمهوری مجدد احمدی‌نژاد برای کشور خطر می‌دانند، گفت: نباید این‌گونه قضاوت کنند، کمااینکه احمدی‌نژاد وارد تخریب اشخاص نشده است، هر کس هر برنامه‌ای دارد، برای مردم بگوید تا آن‌ها خود انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: احمدی‌نژاد با توده‌ها همراه بوده و که این همراهی انعکاس خوبی داشته و مردم کوچه و بازار می‌گویند برای ما بسیار کار کرده است.

فومنی در پایان خاطرنشان کرد: نامزدها نباید با سیاه‌نمایی آب به آسیاب دشمن بریزند، چون اگر نظام را زیر سؤال ببرند، خود آن‌ها هم مسئولیت داشته‌اند و در حقیقت عملکرد خود را زیر سؤال می‌برند.


88/2/28
9:16 ع

«...پدر در بستر بیماری افتاده بود. 16-17 سال بیش نداشت. امیدی به زنده ماندنش هم نبود. صدایی را به گوش شنید که می گفت:«با ایشان کاری نداشته باشید، زیرا ایشان پدر محمد تقی است.»

آیت الله العظمی محمد بهجت فومنی در اواخر سال 1334 ه.ق. در خانواده ای دیندار و تقوا پیشه، در شهر مذهبی فومن واقع دراستان گیلان، چشم به جهان گشود. هنوز 16 ماه از عمرش نگذشته بود که مادرش را از دست داد و از اوان کودکی طعم تلخ یتیمی را چشید.

او در کلام بزرگان جایگاه رفیعی داشت. علامه طباطبایی در خصوص ایشان فرموده بودند:«ایشان (آیت الله بهجت) عبد صالح است.» آیت الله بهاء الدینی (ره) تصریح کرده بودند: «الآن ثروتمند ترین مرد جهان (از جهت معنوی) آقای بهجت است.» می گویند وقتی از آیت الله حاج سید عبدالکریم کشمیری(ره)سؤال کردند که اکنون چه کسی را به عنوان استاد کامل معرفی می کنید؟ ایشان فرمودند:«آقای بهجت، آقای بهجت.»

نقل است که امام(ره) عنایت خاصی به آیت الله بهجت داشته اند. آیت‌الله مصباح یزدی می‌گوید مرحوم آقا مصطفی(ره) از پدرشان مرحوم امام(ره) نقل می کنند: «آقا معتقدند جناب آقای بهجت دارای مقامات معنوی بسیار ممتازی هستند.» از جمله مطالبی که آقا مصطفی از پدرشان درباره آقای بهجت نقل می کردند این بود که: «ایشان دارای موت اختیاری هستند، یعنی قدرت این را دارند که هر وقت بخواهند روح خویش را از بدن به اصطلاح خلع کنند و بعد مراجعت کنند.» آیت‌الله مصباح ادامه می‌دهد این یکی از مقامات بلندی است که بزرگان در مسیر سیروسلوک عرفانی ممکن است به آن برسند، و همینطور مقامات معنوی دیگری در معارف توحیدی که زبان بنده یارای بحث درباره این زمینه ها را ندارد.»

ارتباط آیت الله بهجت و امام ارتباطی صمیمی و متقابل بود. یکی از شاگردان امام قدس سره در خاطره ای می گوید:«پس از آزادی حضرت امام از زندان و ورودشان به قم در سال 1341 هـ.ش. مردم در تمام محله های قم جشن گرفتند و منزل هر روز آکنده از جمعیت بود، در آن زمان حضرت آیت الله العظمی بهجت نیز از کسانی بود که هر روز به منزل امام تشریف می آوردند و مدتی بر در یکی از حجرات بیت ایشان می ایستادند وقتی به ایشان پیشنهاد شد که شایسته نیست بیرون اتاق بایستید، لااقل در داخل اطاق بنشینید. ایشان در جواب فرمود: من بر خود واجب می دانم که جهت تعظیم این شخصیت ارزنده به اینجا آمده و دقایقی بایستم و سپس باز گردم. »

آیت الله یزدی در مورد عنایت ویژه حضرت امام به آیت الله بهجت می گویند:«در یکی از شرفیابی های خبرگان رهبری به خدمت حضرت امام راحل رحمه الله، از ایشان رهنمودی برای مسائل اخلاقی خواسته شد، حضرت امام، خبرگان را به حضرت آیت الله العظمی بهجت حواله دادند. و در جواب اظهار خبرگان که ایشان کسی را نمی پذیرد، فرمودند: آنقدر اصرار کنید تا بپذیرد.»

ایشان در جایی می فرمایند: «خداوند توفیق بدهد به اینکه هر چه می دانیم عمل نماییم؛ اگر عمل کردیم به آنچه که می دانیم و زیر پا نگذاشتیم و چشممان را نپوشاندیم [کار درست می شود]؛ ولی اگر چشم را پوشاندیم و [مثلاً] دست روی چشم بگذاریم، قسم می خوریم که الآن روز را نمی بینیم! راست هم هست، دروغ نیست. تا کسی دستش را جلوی چشمش گذاشته روز و شب را نمی بیند، هیچ چیز دیگر را هم نمی بیند. عمل نکردن به معلومات هم همین طور است. "من عمل بما علم أورثه الله علم ما لا یعلم" هر کسی به معلوماتش عمل کند، خداوند مجهولاتش را معلومات می کند به همان دلیلی که همین معلوماتی را که فعلاً دارد، در زمان صباوت و طفولیت نداشت.»

ایشان در پاسخ خیلی از افرادی که مراجعه می کردند می فرمودند آنچه را که می دانید عمل کنید؛ کفایت می کند. ایشان می فرمودند: «در روایت هست: "من عمل بما علم کفی ما لم یعلم" دیگر به او می گوید موقوف؛ ای کسی که عمل می کنی به معلومات، در فکر چیز دیگر نشو، بقیه امور با آنهاست. همانهایی که همین مقدار را به شما اعلام کرده اند، زیادی بر این مقدار را هم، آنها اعلام می کنند. تو دیگر در فکر نباش، یعنی غصه اش را نخور.»

ایشان خطاب به جمع می گفتند: «تا به حال کسی هست که بگوید من تا به حال پای وعظ هیچ واعظی ننشسته ام، از هیچ ناصحی چیزی نشنیده ام، دروغ می گوید، بلی دروغ است این مطلب. خوب شنیدی، آیا عمل کردی یا نکردی؛ اگر عمل کرده بودی، حالا روشن بودی، چرا؟ به جهت اینکه خودشان با همان عمل کردن شما، مجهولات را بر شما اعلام می کنند، خاطرتان جمع باشد. اما اگر عمل نکردی و می خواهی همش بشنوی و بشنوی، بشنوی، کی عمل می کنی؟ بعد از اینکه پرده برداشته شد آن وقت می خواهی عمل بکنی، پس باید بدانیم اگر نصایح را زیر پا گذاشتیم، نصیحت حالا و موعظه حالا را هم زیر پا می گذاریم، و اگر زیر پا گذاشتیم، خاطر جمع باشیم خبری نیست چرا؟ چون برای بازی که یاد نمی دهند!! برای اینکه بنویسی و بگذاری کنار، یاد نمی دهند؛ مثل اینکه نسخه از طبیب گرفتیم، گذاشتیم توی جیب بغل؛ دیگر کار نداریم برای اینکه توی جیب بغل ما باشد نسخه از طبیب گرفتیم چه قدر خرج کردیم پول دادیم و تا نسخه گرفتیم، نه باید عمل کنی.»

و ادامه می دادند: «اگر عمل کردیم دیگر روشنیم -این نصایح و مواعظ که شده اگر عمل شده بود، الآن روشن بودیم- آن سؤالها و آن درس‌ها با کارمان هیچ منافاتی ندارد، مثل اینکه بخواهیم دوای این مرض را با ورق زدن کتاب پیدا بکنیم. پس قهراً باید بدانیم که خودمان استاد خودمانیم، معلوماتمان را بیاییم نگاه کنیم، مبادا زیر پا مانده باشد.

محال است که عبودیت باشد، ترک معصیت باشد، با این فرض، انسان بیچاره باشد و نداند چه بکند چه نکند، محال است. «ما خلقت الجن و الانس إلا لیعبدون» برای اینکه عبودیت ترک معصیت است در اعتقاد و در عمل؛ پس اگر کسی گفت: نمی دانم، متوقفم؛ چون از این کارها خیلی کرده؛ معلومات را گذاشته زیر پا و می گوید: نمی دانم.

آیا کسی هست به من صدقه بدهد؟ راهنمایی بکند بابا این همه راهنمایی‌ها که شد... حساب کردی.»

ایشان تأکید داشتند که "در عمل" معلم و مربی دیگران باشید. می فرمودند:«کونوا دعاة إلی الله بغیر السنتکم؛ با عملتان دعوت به سوی خدا بکنید، نه با زبانی که آیا عمل بکنی یا نکنی.

خود آن کسی که می گوید، معلوم نیست عمل بکند یا نکند فضلاً از آن کسی که می شنود. به آن کسانی که اعتقاد دارید، به عملشان نگاه کنید، از عملشان سر مشق بگیرید.»

ایشان در مورد مجالست با افراد هم توصیه هایی داشتند. آیت الله بهجت می فرمودند:«با کسی نشست و بر خاست بکنید که همین که او را دیدید، به یاد خدا بیفتید، به یاد طاعت خدا بیفتید، نه با کسانی که در فکر معاصی هستند و انسان را از یاد خدا باز می دارند.»

ایشان انسان ها را به دو دسته «متیقن» و «غیر متیقن» تقسیم می کردند و می فرمودند:«یقین دار می رود تا به آخر به سوی یقین به شرط اینکه پایش را از یقینیات، از گلیم یقینیات، زیادتر دراز نکند و یقینیات را غیر یقین نداند- با یقین راه برود، با غیر یقین توقف کند تا به یقین تبدیل شود و احتیاط بکند تا یقین بشود. پس قهراً اشکال در کارهای ما زیاد است از جمله همین است که ما با اینکه یقین داریم بی یقینیم، با یقینیم اما چنان یقین را کالعدمش کرده ایم که گویی یقینی نداریم و إلا اگر با یقین معامله یقین می کردیم، با لا یقین معامله یقین می کردیم، راحت بودیم. ولو یقین داشتیم به اینکه شهید می شویم نه مگر شهید شدن چی است؟ شهید شدن شکست خوردن است؟ نه سید الشهداء علیه السلام شکست نخورد، غالب شد، حالا هم غالب است پیش اهل بصیرت. یک زمانی هم خواهد آمد که نوع مردم، یقین پیدا خواهند کرد که چه راه خلافی بود ما رفتیم، راه بدی بود ما رفتیم؛ هفتاد و چند سال با شیوعیت [کمونیستی] زندگی کردند، بر ضد دین تبلیغات کردند، کارها [کردند] کشتند هر که را که با خودشان می گفتند مخالف است، بعد فهمیدند نه بابا آخرش چاهِ هلاکت است، آخرش هیچی است. این درندگی و توحش از این است که از همان روز اول خدا را فراموش کردند. خاطرتان جمع باشد، اینهای دیگر هم، اینهای دیگری که حالا هستند با آن همه تشخصاتی که دارند، آخرش پشیمان می شوند؛ اما یک روزی که پشیمانی هم شاید به حالشان فایده ندارد.»

ایشان جوانان و نوجوانان را به خدا توجه می دادند و می فرمودند:«هر کلمه ای از هر کسی شنیدید، دنبال این بروید که آیا این صحیح است، تام است، مطابق با عقل و دین هست، یا نه؟ [و بدانید که] در وقتی [که] ما خلوت کردیم [خداوند] مطلع است، وقتی جلوی مردم هستیم مطلع است، حرف می زنیم مطلع است، ساکتیم مطلع است.
همین که شخص مطلع شد [که] صاحب این خانه، صاحب این عالم، از هر فرد فرد، به تمام افعال و تروک، به تمام نوایا، مطلع شد، آنچه که نیت کرده و می کند، آنها را هم مطلع است؛ بلکه نیّت خیر را می نویسد؛ نیت شّر را نمی نویسد تا شّر محقق نشده؛ شر هم که محقق شد، یک مقدار صبر می کند تا ببیند، توبه می کند یا نه، برمی گردد یا نه ؟ کار تمام است.»

ایشان همچنین می فرمودند:«مقصود، همین که انسان بداند که خدا می داند، کار تمام شد، دیگر معطل نباشد، همه چیز را تا به آخر می فهمد [که] چه باید بکند و چه باید نکند، از چه منتفع می شود و از چه متضرر می شود، [خداوند] ما را می بیند. [آیا] میتوانیم [با اینکه] سر سفره او نشسته ایم، با همدیگر نزاع بکنیم؟ [مثلاً] آن غذا را من جلوتر دیدم، من باید بخورم؛ او می گوید من اول این را برداشتم، من باید این غذا را بخورم، سر این دعوا بکنیم و مقاتله بکنیم؟! تمام این جنگهایی که حکومتها دارند، از همین قبیل است؛ سر سفره کریم نشسته اند، او هم می بیند.

دستور هم معلوم است که چیست، [خداوند] از چه خوشش می آید، از چه بدش می آید. از آزار به غیر حقّ، بدش می آید؛ از احسان به حق در جایش، خوشش می آید، همه اینها را می داند و ما هم می دانیم که او این دستور را داده و اینها را می داند و می بیند، آیا این کار[ها] را می کنیم؟ آدم جلوی یک نفر آدم عادی هر گونه معصیت نمی کند، با اینکه شخص عادی است، شاید قدرت من از قدرت او بیشتر باشد نتواند به من[کاری کند]، اما همین قدر به من بدبین می شود، با من بد می شود، یک وقتی اگر فرصت پیدا کرد کار ما را تصفیه می کند. اما خدا که این جور نیست، خدا قادر است و عالم است و دستور هم داده و می داند « چه کسی می داند و چه کسی نمی داند »، همه اینها را می داند. [آیا] جلوی او می توانیم مخفی بکنیم، یا نه آشکار کنیم طوری نمی شود، نمی تواند کاری بکند، آیا این جور است؟ [آیا] هیچ فایده برای ما دارد، [آیا] می توانیم مخفی کنیم؟»


  

88/2/28
9:16 ع

حضرت آیت‌الله‌ بهجت از مراجع تقلید عصر امروز دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله محمد‌تقی بهجت از مراجع تقلید شیعیان جهان، دار فانی را وداع گفت. 
بر اساس این گزارش، حضرت‌آیت‌الله بهجت ساعت سه و ده دقیقه امروز به علت ایست قلبی به بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) قم منتقل شد؛ اما تلاش پزشکان بی‌تأثیر واقع شد.
این مرجع تقلید که شاگردان فراوانی را تقدیم جهان اسلام کرده است در زمینه عرفان اسلامی سرآمد روزگار خویش بود.
قابل ذکر است، حضرت‌ آیت‌الله محمد تقى بهجت در اواخر سال 1334 هـ ق، در شهر مذهبی فومن واقع در استان گیلان، چشم به جهان گشود و امروز در بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) قم دار فانی را وداع گفت.

دریافت تصویر زمینه در اندازه بزرگ - اینجا کلیک کنید
دریافت تصویر زمینه در اندازه متوسط - اینجا کلیک کنید


دریافت تصویر زمینه در اندازه بزرگ - اینجا کلیک کنید
دریافت تصویر زمینه در اندازه متوسط - اینجا کلیک کنید


  

88/2/25
11:38 ع

صبح امروز در جریان برگزاری مراسم سخنرانی میر حسین موسوی در واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد ،برخی از شرکت کنندگان به اهل بیت "ع" اسائه ادب کردند.

به گزارش ایرنا، واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی امروز در حالی میزبان میر حسین موسوی بود که در جریان این نشست تبلیغاتی - انتخاباتی ، برخی اقدامات جسارت آمیز نسبت به اهل بیت "ع" صورت گرفت . 

بر اساس این گزارش ، مسئولان و دست اندر کاران برگزاری مراسم ، با در اختیار قرار دادن پرچم سبز رنگ آراسته به نام اهل بیت به دانشجویان ، به نوعی اسباب توهین و بی احترامی به مقدسات ایرانیان را فراهم ساختند؛ بدین صورت که بسیاری از دانشجویان ، این پرچم های مقدس را در زیر پاهای خود قرار داده بودند و یا از آن به عنوان زیر انداز استفاده کرده بودند.

این گزارش حاکی است : مسئولان ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی در مراسم صبح امروز واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد، به دانشجویان اجازه نمی دادند که سوالاتشان را از آخرین نخست وزیر ایران بپرسند.

گفتنی است ایرنا نسبت به اقدام توهین آمیز مسئولان ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی و اسائه ادب به نام مقدس پیامبر اسلام "ص" و حضرت قمر بنی هاشم"ع" اعتراض کرد که با برخورد شدید میزبانان این مراسم مواجه شد و از سالن برگزاری مراسم فوق اخراج شد.

مسئولان دانشگاه آزاد امروز کلاسهای درس را به جهت شرکت بیشتر دانشجویان در مراسم سخنرانی موسوی تعطیل کردند.

88/2/25
11:35 ع

این تصاویر مربوط به حضور حجت الاسلام محسن خامنه‌ای، فرزند مقام معظم رهبری به همراه آیت الله خرازی، پدر همسر خود بر سر مزار استادشان حاج آقا مجتهدی(ره) است.
                     

ادامه تصاویر...

عکس ،
  

88/2/25
11:16 ع

رکسانا صابری خبرنگار ایرانی-آمریکایی که پیشتر در هفته جاری از زندان آزاد شده بود ایران را ترک کرده است.
به گزارش «فردا» از بی بی سی، یک دوست خانوادگی خانم صابری که با او سفر می کند به رادیوی عمومی آمریکا، ان پی آر، گفت که آنها در ابتدا به اتریش سفر کرده است.
وی پس از ورود به شهر وین اتریش اعلام کرد که قصد دارد چند روزی را در آنجا بگذراند.
خانم صابری افزود:« اینجا آمدم چون شنیدم که جای آرامی است؛ می دانم سئوال های زیادی دارید، اما باید به آنچه که طی روزهای اخیر گذشته فکر کنم.»
این خبرنگار ایرانی - آمریکایی که اتهام اولیه اش جاسوسی بوده، گفت:« هیچ کس بهتر از من نمی داند که چه اتفاقاتی افتاد.»
وی وعده داد که در آینده و بزودی در مورد اتفاقات مدنظرش سخن گفت.
رکسانا صابری، 32 ساله، روز دوشنبه پس از گذراندن چهار ماه در زندان به اتهام جاسوسی که آن را رد می کند آزاد شد.
وی پیش تر به هشت سال زندان محکوم شده بود اما این مجازات در دادگاه تجدید نظر به دو سال حبس تعلیقی به مدت 5 سال تخفیف داده شد.
دولت آمریکا تصمیم ایران برای آزاد کردن خانم صابری را یک "حرکت انساندوستانه" دانسته است.
وی از پدری ایرانی و مادری ژاپنی در آمریکا متولد شده است.
  

88/2/25
11:11 ع

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، شب گذشته بصورت سرزده به دیدار سه خانواده شهید در سنندج رفتند.

به گزارش فارس حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی شب گذشته بصورت سرزده به دیدار سه خانواده شهید در سنندج رفتند.
بنابر این گزارش ایشان در جمع پر عطوفت خانواده های این شهدا، از صبر و استقامت بازماندگان شهدای دلاور و مظلوم کردستان تجلیل کردند.
خانواده های سرافرازی که رهبر انقلاب به دیدار آنها رفتند،‌ چهار شهید، سه شهید و یک شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند.


  

88/2/25
11:11 ع

غلامحسین کرباسچی با انتقاد از روش هایی که حامیان برخی کاندیداها برای تبلیغ در نظر گرفته‌اند، گفت: مردم اکنون دنبال مطالباتی هستند و نوار سبز، زرد، سرخ، سیاه، پاسخگوی مطالبات مردم نخواهد بود و توجه به این مسائل ما را از مسیر اصلی دور می کند و شرایط روز به روز بدتر می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی، دومین گردهمایی سراسری روسای دانشجویان و جوانان ستاد مهدی کروبی عصر دیروز با حضور کروبی، غلامحسین کرباسچی و اعضای معاونت دانشجویی و جوانان ستاد انتخاباتی کروبی در سالن صلح و دوستی مرکز جمعیت هلال احمر اصفهان برگزار شد.
غلامحسین کرباسچی در این مراسم طی سخنانی با انتقاد از روش هایی که حامیان برخی کاندیداها برای تبلیغ در نظر گرفته اند، گفت: مردم اکنون دنبال مطالباتی هستند نوار سبز، زرد، سرخ، سیاه، پاسخگوی مطالبات مردم نخواهد بود و توجه به این مسائل ما را از مسیر اصلی دور می کند و شرایط روز به روز بدتر می شود.
وی افزود: شما باید اگر می توانید مردم را با خود همراه کنید و این کار برعهده کسانی است که در این اردوگاه دور کروبی جمع شده اند این افراد برای بیان احساسات به ابا و عمامه یا مسائل شخصی و برگزاری مراسمی دور کروبی جمع نشده اند بلکه اهداف آنها کمک به تغییر شرایط برای رفع نارسانی های کشور که بسیار طاقت فرسا نیز می باشد.
رئیس ستاد انتخابات مهدی کروبی تصریح کرد: ما نمی خواهیم از کروبی یک کاریزما بسازیم بلکه وی یک شخصیت انقلابی است و اهداف و مطالباتی را مطرح کرده که باید برای مردم تبیین شود.
کرباسچی تاکید کرد: اگر ادوار تحکیم وحدت که روزی انتخابات را تحریم کرده بود امروز وارد عرصه انتخابات می شود به خاطر شخص کروبی نبوده بلکه به خاطر مطالباتی بوده که وی مطرح کرده است لذا شما باید برنامه های کروبی را به مردم منتقل کنید و برای این کار نیاز به برانگیختن احساسات مثل آنچه در اردوگاه رقیب است نیاز ندارید.
وی ادامه داد: مردم به دنبال مطالبات هستند نه نوار سبز و زرد، سرخ و سیاه، بنفش.
رئیس ستاد انتخابات مهدی کروبی اظهار داشت: مردم به دنبال این هستند که به حقوق شهروندی خود برسند اگر امروز دانشجویان از کروبی حمایت می کنند، به خاطر خوب سخن گفتن، ادا کردن چند کلمه خارجی نیست چراکه در طول این سال ها دانشجویانی داریم که ستاره دار شده و از تحصیل محروم هستند.
کرباسچی با تاکید بر اینکه ما باید به ریشه یابی کمبودها و نارسایی ها بپردازیم، گفت: ما در ستادهای انتخابات در همه شهرستان ها از نظر امکانات مادی و نیروی انسانی مشکل داریم و باید تلاش کنیم تا این نقیصه برطرف شود.
وی با اشاره به حوادث دانشگاه آزاد نجف آباد تصریح کرد: همه کسانی که دنبال کار حزبی و تشکیلاتی هستند، می دانند که کروبی دنبال کار احساسی نیست بلکه معتقد به کار تشکیلاتی است.
رئیس ستاد انتخابات مهدی کروبی گفت: ما باید به تبیین برنامه های کروبی با اعداد و ارقام بپردازیم و آنگاه از رقبا بخواهیم که آنها چه برنامه ای دارند و چه می خواهند بگویند نه اینکه حالا چون آنها رنگ سبز را انتخاب کردند ما بگوییم رنگ ما بنفش است، این روش درستی نیست که از آنها تقلید کنیم و یا اینکه دنبال این باشیم که مراسم هایی را برگزار کنیم که در آنها کف و سوت بزنیم و در آن شعر بخوانیم باید روش های دیگری را انتخاب کنیم و از وقت گذرانی پرهیز کنیم.
کرباسچی با اشاره به فعالیت های ستاد انتخاب احمدی نژاد گفت: حامیان احمدی نژاد از ماه ها قبل سایتی را به نام ثانیه راه اندازی کردند که بالای آن نوشته شده چند ثانیه به 22 خرداد مانده است، یعنی آنها در فکر لحظات هستند.
وی تاکید کرد: وقتی آقای موسوی گفتند هر ایرانی یک ستاد ما نیاییم بگوییم هر ایرانی یک سیب، ما نباید خود را سرگرم این کارها کنیم، رای دولت نهم در جامعه به خاطر تبلیغات و پول هایی که هزینه می شود، است، ده ها بار از رادیو شنیدم که رسما اعلام شد مردم می توانند سود سهام عدالت را دریافت کنند برای مردمی که در زیر خط فقر زندگی می کنند این سرنوشت ساز است لذا شما نمی توانید به مردم بگویید نروید پول بگیرید.
رئیس ستاد انتخابات مهدی کروبی افزود: زمانی کروبی شعار 50 هزار تومان را داد و الان اینها 80 هزار تومان نقد می دهند، البته آن موقع درباره شعار کروبی خوب توضیح داده نشد.
کرباسچی با اشاره به طرح ملی کردن سهام نفت از سوی کروبی اظهار داشت: سهیم شدن در درآمدهای نفتی به معنای توزیع پول بین مردم نیست و در واقع به نوعی به دنباله ملی کردن صنعت نفت است به این معنا که پول را از دست دولت بگیریم و به مردم بدهیم.
وی با اشاره به عملکرد دولت نهم گفت: در این چهار سال غیر از بستن روزنامه ها و مجلات، چیزی نشنیدیم ولی آیا به دنبال علت آن بودیم، بنابراین وقت زیادی نداریم، انتخابات عرصه ساده ای نیست و ما هم نگران شرایط هستیم و به شدت از اینکه بخواهیم در این بحبوحه انتخابات گرفتار رقابت های درون سازمانی شویم، پرهیز می کنیم، از اینکه بخواهیم رقابت های درون سازمانی خود را با انتخاب شعار و نمادهایی که متاسفانه از روی وسوسه انتخاب می شود پرهیز می کنیم باید تشکیلاتی، جدی و عقلانی کار کنیم.
رئیس ستاد انتخابات مهد کروبی خاطر نشان کرد: تعریف کردن از کروبی خوب است اما نه به صورتی که از وی کاریزمایی ساخته شود، شخص کروبی عزیز است ولی مردم به دنبال مطالباتشان هستند باید این را به مردم بگوییم که اگر در این زمان مرد با صداقت و کهنه کار سیاست که زجر کشیده و امروز هم کمبودی ندارد در عرصه حضور دارد، به خاطر دلسوزی و روحیه وی و توجه به خواست مردم است.
کرباسچی گفت: ما نباید منتظر آخرین ساعت 22 خرداد باشیم باید از خواب و استراحت خود بگذریم و رو در رو و از طریق فضای مجازی با مردم ارتباط داشته باشیم.


88/2/24
9:1 ع

براساس این گزارش، پیام فرستاده آمریکا به نتانیاهو تصریح می کند: آمریکا نگران است اسرائیل، صبر و حوصله خود را از دست داده و علیه ایران اقدام کند.

رئیس جمهور آمریکا با ارسال پیامی به نخست وزیر اسرائیل ، درباره هرگونه اقدام نظامی علیه ایران هشدار داد.

به گزارش عصر ایران (asriran.com) روزنامه هاآرتص با بیان این مطلب نوشت: "باراک اوباما در پیامی به بنیامین نتانیاهو اعلام کرد آمریکا از اسرائیل می خواهد با عملیات نظامی علیه ایران ، واشنگتن را «غافلگیر و شگفت زده» نکند."

به نوشته هاآرتص، این پیام توسط یک مقام ارشد آمریکایی در جریان سفر اخیرش به اسرائیل به نتانیاهو و وزیران دولت وی ابلاغ شده است.

براساس این گزارش، پیام فرستاده آمریکا به نتانیاهو تصریح می کند: آمریکا نگران است اسرائیل، صبر و حوصله خود را از دست داده و علیه ایران اقدام کند.

این گزارش می افزاید: "اوباما در حالی که می توانست این پیام را در نشست دوشنبه آینده با نتانیاهو در کاخ سفید به وی ابلاغ کند اما تا آن زمان صبر نکرد و شخصاً با فرستادن نماینده ای به  اسرائیل، دولت نتانیاهو را از اقدام نظامی برضد ایران برحذر داشت."

هاآرتص می نویسد: "شاید هدف اوباما از ارسال این پیام، ناخشنودی وی از مواضع اعلامی نتانیاهو برضد تهران پیش از انتخاب مجددش به سمت نخست وزیری باشد."
 
نتانیاهو پیش از انتخابات گفته بود: "اگر من انتخاب شوم قول می دهم که ایران به سلاح های هسته ای دست پیدا نخواهد کرد و هراقدامی را انجام خواهم داد تا این گفته خود را به اثبات برسانم."

به علاوه وی پس از رسیدن به قدرت در مراسم روز یادبود هولوکاست گفت: "ما به منکران هولوکاست اجازه نخواهیم داد تا هولوکاست دیگری به راه بیاندازند."

برپایه این گزارش، نتانیاهو و ایهود باراک، وزیر دفاع، مخالف گفت و گوی آمریکا با ایران نیستند اما معتقدند این مذاکرات باید در یک چارچوب زمانی محدود صورت گیرد و اگر تهران با توقف برنامه اتمی خود در نتیجه مذاکرات موافقت نکند آنگاه تحریم های شدیدتر علیه آن باید بررسی شود.

نگرانی های آمریکا از اقدامات خصمانه اسرائیل محدود به دولت اوباما نمی شود به طوری که دولت بوش نیز حدود یک سال پیش دو نماینده ارشد خود شامل دریاسالار مایک مولن، رئیس ستاد مشترک ارتش و مایک مک کونل، رئیس سابق سازمان اطلاعات ملی آمریکا را به اسرائیل فرستاد تا درباره حمله به ایران به این رژیم هشدار بدهند.

دولت قبلی آمریکا همچنین این پیام را از طریق مولن منتقل کرد که حمله اسرائیل به ایران ، کل منطقه را به خطر می اندازد.

باراک اوباما قرار است دوشنبه آینده برای اولین بار در کاخ سفید از نتانیاهو پذیرایی کند.


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
انتخابات88 ، سیاسی ، موسوی ، احمدی نژاد ، انتخابات ، ایران ، اسرائیل ، عکس ، ورزشی ، خاتمی ، رضایی ، ترکیه ، کروبی ، اوباما ، آمریکا ، فوتبال ، غزه ، طنز سیاسی ، طنز ، عکس ، ازدواج ، امارات ، خامنه ای ، امید ، انتخابات 88 ، انتخابات دهم ، آمریکا ، اعدام ، عرفه ، بوش ، فیلم ، فرانسه ، ماهواره ، میر حسین موسوی ، مقام معظم رهبری ، ناجا ، ناطق نوری ، نصرالله ، هرات ، وزارت خارجه ، وزیر رفاه ، ویدئو ، یالثارات ، مثل مادر ، مسکن ، مصباح ، مصر ، معجزه ، گزارش ، گلشیفته فراهانی ، لاریجانی ، لنگه کفش ، فرهنگ ، فرهنگی ، فلسطین ، قالیباف ، قرضاوی ، کاریکاتور ، کره شمالی ، بین الملل ، پرتو ، پل نیومن ، پوتین ، پیامک ، عشق ، عراق ، عربستان ، عکس برهنه ، غیرت ، فارس ، فاکس نیوز ، افغان ، البرادعی ، الجزیره ، اسلام ، اشیای عتیقه ، اصفهان ، اعتراض ، اجتماعی ، 22 بهمن ، sms ، آلمان ، استفتاء ، اردوغان ، انتخابات ریاست جمهوری ، انرژی هسته ای ، انصار ، انقلاب ، امام ، امر به معروف ، ایرانی ، ایرنا ، بن لادن ، خبرنگار ، دانشجو ، دانشگاه ، دوربین فیلمبرداری ، رادان ، رجبی ، تلویزیون ، تیم ملی ، جاسوس ، جشنواره فجر ، جنگ ، جوادی آملی ، جوان ، چهارشنبه سوری ، چین ، حائری ، حاج علی اکبری ، حجاریان ، حماس ، حمله نظامی ، رهبر ، رهبر معظم انقلاب ، رهبری ، روزنامه ، روسیه ، روی کین ، زنان ، سارکوزی ، سازمان ملل ، سازمان ملی جوانان ، سحر ، سریال ، سید حسن نصرالله ، سیگار ، شبکه ، شهید ، شیراز ، شیعه ، شکنجه ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی بتلیجه بندیر د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره عاشقان .::مرکز بهترین ها ::. بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد. امُل PARANDEYE 3 PA تخریبچی انجمن تخصصی نرم افزارهای موبایل و اطلاعات کاربردی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد گل دختر کربلا همچنان جاریست کـــــلام نـــو شلمچه امام مهدی (عج) محفل یاران کلبه عشق کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! خبر روز .:: رویش عشق::. تکنولوژی کامپیوتر xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx رنگارنگه سین جیم های اخلاقی .:: رمز موفقیت ::. تیشه های اشک ایحسب الانسان ان یترک سدی سیاست خط سوم پاک دیده آدمک ها آخوندها از مریخ نیامده اند!!! حسام سرا عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین نه/ دی/ هشتاد و هشت ماه و مهر هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) خبر هفته سرایم بوانات نوشت گاه میم سین لبیک شاه علقمه متالورژی پر شکسته زورخانه باباعلی قافله شهداء ... تا ظهور... عشق سرخ امروز کدهای جاوا اسکریپت ( زازران )و فردا....... آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام دوزخیان زمین مذهبی سورتک زرقان پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h ابن یاسین امام حسین (ع) .:: گاواره ::. تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید ناگفته های آبجی کوچیکه عکس عــــشقـــــولـــــک رد پای . . . نورهدایت امیدزهرا فلورانس مهربون شب مهتابی شیعه مذهب برتر Shia is super relegion حــــــکـــــمـــــت آ بـــــــــــاد کشکول شمیم نگاهم برای تو بازمانده تنهای تنها حقیقت بهائیت مشکی رنگه عشقه عکس و شعر برای دوستداران هنر اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می یابند(پیامبرص) ولایت علیه السلام مشک عباس مسافری تاناکجا.مجله اینترنتی طنرناکجا آباد -نثرهای ادبی سیاوش شمیم حضور شهید سید محمد شریفی علوم قرآنی Quranic Sciences عصمت infallibility بصیرت حزب اللهی مدرنیته نقد مَلَس پوست کلف کسب درآمد از طریق اینترنت .: حرف دل :. هر چی که می خوای؟؟؟ اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آر.پی.جی ‏زن وقایع تارنما سلطان عشق نسیمی از بهشت ... وبلاگ گروهی بصیرت موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان رویای معین سکوت بیگانه ، دختری در میان مردمان .... تفریح و سرگرمی ... وب سایت اختصاصی افسانه جومونگ کجایند مردان بی ادعا؟ تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ اس ام اس جک mp3 sms دنیای امروز ما صور اسرافیل بسم الله ارحم الرحیم دسته کلید پرشین رپ (((شفای زندگی))) از یک عباس خلوت تنهایی .: 20000000 :. السَلامُ عَلیکَ یا ابا عَبدِ الله الحُسَین (ع) اس ام اس عاشقانه « عـشقی » قالب های پارسی بلاگ وبلاگ ایران اسلام پرشین موزیک بهترینها برای شماست عاشقان پرسپولیس گفتمان مذهبی ++گوشی موبایل رایگان+ مرکز دانلود رایگان free Download بهترین نرم افزار و برنامها داستان و راه های توحید جویان بزرگ سئوالهای منتظر جواب ::::: نـو ر و ز ::::: بسم الله الرحمن الرحیم هانیبال اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز viper حمایت از ایران او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! جوکستان ، اس ام اس ، جوک ، لطیفه ، طنز ،jok+sms نفس عمیق روزگار غریبی است برادر . . . گل همیشه بهار تک ستاره حرفای خودمونی من قالب های پارسی بلاگ بهجان / behjan ازدواج موقت وچالش ها شمیم وصل معبر دلی که شکسته بود وبلاگ تخصصی ترفند کوثر چهاردیواری قلم رنجه خیلی دور _ خیلی نزدیک یه دانش آموز آوای حق تنها ترین تنها *** جزیره دانلود 2008 *** عشقولانه محمد پرسپولیسی فصل انتظار انصارالمهدی(عج) کشکول صادق آهستان فقط بالای 18+ بچه دانشجو ! EmroozNews.com Today's top news :: خبرهای برتر روز در امرو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شیراز ##پخش مستقیم حرم امام حسین ع## وب سایت شخصی مجتبی نیکنام ©©©©هاست ارزان و قدرتمند برای وبلاگ نویسان ©©©©©©© دکتر سید احمد رضا دستغیب .:: هیچ کس ::. دکتر سید احمد رضا دستغیب نوید شاهد زن مسلمان السلام علیک یا اباصالح المهدی پرواز به بی نهایت هر کی به هر جا رسید با دلش رسید گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چیز نیازمندی ها بیا برگرد به خونه از هر دری... خاطرات کبوتران حرم عشق زلف یار منطقه‏ ممنوعه همشاگردی عقیدتی ، سیاسی پایگاه بسیج حضرت صاحب الزمان علیه السلام صیغه شب بیست و چهارم - ویژه حادثه بمب گذاری در شیراز ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس ویژه نامه نمایشگاه کتاب ویژه نامه انفجار بمب شیراز سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس نیمه خرداد به بعد مدیران فردا نخلستان ترور مردان خمینی ویژه نامه اعتکاف غزه gaza سوره حشر ویژه نامه محرم طنز سیاسی دیدگاه نوین دستگاه چاپ بنر دستگاه چاپ بنر

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ