سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

88/6/23
2:26 ع

تحقیر انگلیس در دیدار سایمون گس با احمدی نژاد
سفیر انگلیس که پس از 5 ماه به حضور احمدی‌نژاد پذیرفته شده بود، با برخورد متفاوت و قاطع رئیس جمهوری اسلامی ایران مواجه شد.

به گزارش خبرنگار "سرویس فضای مجازی " خبرگزاری فارس، سایمون گس که از فروردین ماه سال‌جاری به عنوان سفیر جدید انگلیس جایگزین جفری آدامز در تهران شده بود، سرانجام پس از 5 ماه در روز یکشنبه 22 شهریور به حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران پذیرفته شد تا به همراه سفرای جدید چهار کشور دیگر استوارنامه خود را تقدیم محمود احمدی‌نژاد کند.
رجانیوز در این زمینه نوشت، در جریان تقدیم استوارنامه از سوی سفرای کشورهای نیوزلند، گرجستان، ارمنستان، قزاقستان و انگلیس به احمدی‌نژاد که روز یکشنبه در محل دفتر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران انجام شد، برخورد متفاوت و قاطع احمدی‌نژاد با سفیر انگلیس موجب جلب توجه حاضران شد.
رئیس‌جمهور در جریان گفت‌وگوی کوتاه خود با سایمون گس سفیر انگلیس، لبخند نزد و از موضع عزتمندانه و تحقیر رفتارهای دولت مداخله‌گر متبوع وی، با او سخن گفت.
احمدی‌نژاد در واکنش به بخشی از اظهارات سفیر انگلیس مبنی بر اینکه "دولت بریتانیا قصد دخالت در امور ایران را ندارد "، تأکید کرد: ملت ایران اساساً اجازه دخالت به بیگانه را نمی‌دهد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: البته در مسیر توسعه روابط نگاه ما به آینده است و امیدواریم دولت انگلیس از گذشته خود تجربه خوبی گرفته باشد و در مسیر اصلاح رفتارهای گذشته خود گام بردارد. از این رو مهمترین ماموریت شما به عنوان یک سفیر این است که این خاطرات منفی را به خاطره مثبت تبدیل کنید.
در ادامه این دیدار، سفیر انگلیس که گویا توقع این برخورد قاطع را از سوی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نداشت، با بیان اینکه انگلیس به آنچه در گذشته بین دو کشور اتفاق افتاده است به هیچ عنوان افتخار نمی کند، گفت: انگلیس خواهان ایجاد مناسبات مدرن و توسعه روابط بر اساس احترام متقابل با جمهوری اسلامی ایران است.
دولت انگلیس در جریان حوادث پس از انتخابات ایران، نقش مهمی در سازماندهی و تحریک اغتشاشات برعهده داشت. رهبر انقلاب اسلامی در نماز جمعه تاریخی 29 خرداد ماه خود با اشاره به بخشی از این شرارت‌ها از دولت انگلیس به‌ عنوان یک دولت خبیث یاد کرده بودند.
شبکه ایران نیز در همین زمینه نوشت، خوش‌آمد گویی احمدی‌نژاد به سفیر سفارتخانه‌ای که بنابر اعترافات متهمان آشوب‌ها در جریان اغتشاشات اخیر نقش مهمی داشته است، در نوع خود جالب توجه بود چراکه علاوه بر اعترافات متهمان درباره نقش عناصر انگلیسی، این حسین رسام کارمند ایرانی الاصل سفارت انگلیس در تهران بود که از نقش این سفارتخانه در جریان اغتشاشات اخیر پرده برداشت.
از این رو رفتار رئیس جمهوری پیش از آنکه نشانگر استقبال از سفیر جدید انگلیس باشد، هشداری بود نسبت به رویکرد نادرست مقامات این کشور، بویژه در ماه‌های اخیر.
این موضوع در "نگاه‌های معنی‌دار " رئیس جمهور کشورمان به سفیر جدید انگلیس و همراهانش کاملا مشهود بود. نگاه‌هایی که به نظر می‌رسد "سایمون گس " و دوستان او به خوبی معنی آن‌را دریافته‌اند.


  

88/6/23
1:3 ع

انتصاب افراد جنجالی
بوسه معاون اول احمدی نژاد بر دستان هاشمی رفسنجانی

سرانجام پس ازنزدیک به دوماه از خبر جهان مبنی برانتخاب دکتر رحیمی به عنوان معاون اول دولت دهم و تکذیب توام با اتهام زنی وی به سایت جهان روز گذشته رئیس جمهور در حکمی رسما رحیمی را به این سمت برگزید.
به گزارش جهان، به دنبال جنجال انتساب اسفندیار مشایی و خروج برخی وزرای موفق دولت نهم که رئیس جمهور از برخی از آنها به عنوان میوه های کابینه یاد کرد و سرانجام این جنجال نیز که مانند بسیاری از فعالیتهای دولت نهم رهبر معظم انقلاب را مجبور به ورود به قضیه کرد، انتساب دکتر رحیمی را می توان گام دیگری در تحقق دولت اسلامی مدنظر محمود احمدی نژاد دانست.
بنابراین گزارش این انتساب قابل پیش بینی بیش از همه از آن نظر جالب توجه می نماید که بسیاری از تحلیل گران سیاسی در تشریح موفقیت قابل توجه احمدی نژاد در انتخابات دهم علاوه بر ویژگی های شخصی و خدمات موثر دولت دهم مخالفت صریح محمود احمدی نژاد با سیاست های آیت الله هاشمی در زمان زمام داریش در اداره کشور را موجب موفقیت وی و به صحنه آمدن آرای خاموش می دانند ولی در این میان انتخاب فردی که سابقه قرابت بسیاری با سیاست

محمدرضا رحیمی در زمان مسئولیت سابقش در دیوان محاسبات بارها از دفتر مقامات عالی رتبه نظام درخواست ملاقات کرده بود که این ملاقات هیچگاه محقق نشد.
های آیت الله هاشمی رفسنجانی را دارد و در انتخابات سال 84 نیز از وی حمایت کرده بود در این سمت قابل تعجب است.
در همین رابطه یکی از خبرنگاران هیئت دولت که از زمره حامیان سرسخت دولت هم به شمار می رود چندی پیش در مورد رحیمی این گونه می نویسد :در زمانی که وی استاندار دولت رفسنجانی در کردستان بود رئیس جمهور وقت به این استان سفر کرد و رحیمی کشاورزان را مجبور کرد که دهها تراکتور خود را به گونه ای پارک کنند که ازبالا جمله درود بر هاشمی را شکل بدهند.
علاوه بر اینکه ظاهرا در همین سفر رحیمی بوسه ای جانانه نیز بر دستان هاشمی رفسنجانی زده است.
یک مقام آگاه در این باره به خبرنگار جهان گفت: محمدرضا رحیمی در زمان مسئولیت سابقش در دیوان محاسبات بارها از دفتر مقامات عالی رتبه نظام درخواست ملاقات کرده بود که این ملاقات هیچگاه محقق نشد.
به هر حال همان گونه که باید به رئیس جمهور حق داد تا افراد امین و مورد وثوق خود مانند مشایی کردان و رحیمی را برای کابینه اش برگزیند به حامیان ودوستداران انقلاب نیز باید حق داد که ازاین انتخاب های قابل تامل سرخورده شده و انگشت ابهام و تعجب خود را نسبت به علاقه شدید دکتر احمدی نژاد به افرادی چون رحیمی، کردان و مشایی به سمت شعارهای انقلابی رئیس دولت نهم نشانه روند.
پیش از این جهان خبر داده بود که رئیس جمهور قصد دارد به دلیل جنجالی بودن گزینه مدنظرش برای معاون اولی رئیس جمهور این انتخاب را به بعد از رای اعتماد موکول کند.
  

88/6/23
1:2 ع

حجت الاسلام و المسلمین " غلامحسین محسنی اژه ای" دادستان کل کشور و عضو هیات سه نفره دستگاه قضائی در باره ادعاهای مربوط به حوادث و اغتشاشات بعداز انتخابات ریاست جمهوری، گفت که ادعاهای آقای مهدی کروبی بی پایه و اساس بود.

 محسنی اژه ای که یکشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو صدا و سیمای جمهوری اسلامی شرکت کرده بود، گزارشی از روند شکل گیری این هیات سه نفره به دستور آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه در ششم شهریور ماه ارائه کرد و گفت، این هیات به دستور آیت الله لاریجانی بطور جدی و همه جانبه پیگیری و بررسی ها ی دقیق را آغاز کرد تا حقی از هیچ طرف اعم از مردم ، جامعه و حکومت ضایع نشود و حتی در قبال حقوق مردم احتیاط بیشتر و خاصی شود.
دادستان کل کشور اظهار داشت: هیات سه نفره قوه قضاییه از روز ابلاغ ماموریت هر روز و برخی روزها 4 الی 5 ساعت جلسه داشته و اسناد موضوعات مختلف مد نظر ابلاغیه آیت الله لاریجانی از جمله نامه آقای کروبی مورد بررسی قرار گرفت.
محسنی اژه ای با اشاره به جایگاه و شخصیت آقای کروبی که بعد از انقلاب مناصب مختلفی را داشته است، گفت: ادعاهای وی قطعا تبعات و پیامدهای زیادی برای نظام دارد ، بطوریکه تاکنون دشمنان انقلاب بیشترین سوء استفاده را از آن کرده اند،
وی تصریح کرد: نامه اول آقای کروبی به آیت الله هاشمی شاهرودی رییس وقت قوه قضائیه رسیده بود و ایشان دستور بررسی را صادر کرده بودند و نامه دوم را به آیت الله آملی لاریجانی رییس کنونی قوه قضائیه نوشته بود که در اثنای فعالیت هیات سه نفره قوه قضائیه برای بررسی به این هیات ابلاغ شد و بطور دقیق و در دو دیدار با وی مورد بررسی قرار گرفت.

ادامه مطلب...

  

88/6/23
1:1 ع

هفت میلیون نفر در کشور از سن ازودواجشان گذشته و سن آنها از سن عرفی ازدواج بالاتر رفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی جهان،  23 میلیون و 500 هزار و 836 نفر در کشور ازدواج نکرده اند. از این تعداد 13 میلیون و 130 هزار و 970 نفر را مردان و 10 میلیون و 365 هزار و 893 نفر را زنان ازدواج نکرده تشکیل می دهند.

بر این اساس 15 میلیون نفر در سن ازدواجند و 7 میلیون نفر نیز از سن ازدواجشان گذشته است.
همچنین یک مقام مسئول در گفت و گو با خبرنگار جهان  با ابراز نگرانی از بالارفتن سن ازدواج در دختران و پسران گفت: «سن ازدواج این 7 میلیون نفر برای پسران  به بیش از 40 سال و  به 35 سال نزدیک شده است.»

 وی با تاکید بر اینکه «سالانه باید 15 میلیون جوان مجرد به خانه بخت بروند»، گفت: «این در حالی است که  تنها 5/1 میلیون ازدواج در سال انجام می شود که پیش بینی می شود با این روند در 10 سال آینده به تعادل برسیم.» 

وی با ارائه یک آمار نگران کننده دیگر گفت: «سالانه 5/1 میلیون نفر به تعداد مجردین افزوده می شود، بالارفتن سن ازدواج تبعات اجتماعی خطرناک و نامطلوبی دارد.»
  

88/6/23
1:0 ع

چاوز در سفر اخیری که به ایران داشت طی یک تفاهم نامه استراتژیک ، فروش روزانه 20 هزار بشکه بنزین به ارزش 800 میلیون دلار را به احمدی نژاد وعده داد.
به گزراش خبرنگار اقتصادی جهان این میزان بنزین معادل 15 درصد کل بنزین وارداتی ایران است.
همچنین به گزارش رسانه ها قرار است ونزوئلا در قبال صادرات بنزین از ایران دارو وارد کند.
اما نکته قابل توجه این است که بنزین ونزوئلایی نسبت به قیمت بنزین وارداتی از دیگر شرکتها برای ایران ارزانتر تمام می شود.
بر اساس آخرین اخبار در حال حاضر قیمت تمام شده بنزین وارداتی برای ایران 692 تومان است که چاوز قرار است 15 درصد بنزین مورد نیاز ایران را با قیمت 689 تومان بفروشد.
به این ترتیب بنزین ونزوئلا 190 تومان بیش از بنزین آزاد داخلی خریداری می شود اما این قیمت نسبت به قیمت بنزین وارداتی ارزانتر است.
  

88/6/23
1:0 ع

به گزارش جهان آیت الله مکارم شیرازی در درس تفسیر آیات سوره مبارکه اعراف که بعد از نماز ظهر و عصر در حرم مطهر برگزار می شود اعلام کرد : اگر کلاه شرعی در جهت فریب خود یا مردم باشد، حیله شرعی منفی محسوب می شود و حرام است. حیله در لغت به معنای چاره جویی است که گاهی مثبت و گاهی منفی است، اما اگر به کمک حیله شرعی باطل را حق و حق را باطل جلوه دهند این کار حرام است و حتی دو گناه محسوب می شود. از آنجایی که این گونه حیله شرعی همان فعل حرام است لذا یک گناه برای انجام فعل حرام و یک گناه برای سبک کردن گناه برای فرد نوشته می شود. 

این مرجع تقلید با انتقاد از اقدام برخی بانکها مبنی بر دریافت کارمزد بیش از 4 درصد، آنرا را ربا دانست و تصریح کرد: برخی بانکها چون در محیط اسلامی نمی توانند آشکارا ربا بگیرند اسم ربا را عوض کرده و کارمزد گذاشته اند که این حرام است. 

این مرجع تقلید نهایت دریافت کارمزد را 4 درصد دانست و تاکید کرد: دریافت بیش از آن حرام است و این کلاه شرعی است که با آن مردم را فریب می دهند. 

آیت الله مکارم شیرازی با بیان حدیث نبوی گفت: مردم کارهای حرام را با حیله های کاذب حلال می کنند و با هوا و هوس های غلط انداز، رشوه را به نام هدیه و ربا به نام بیع بر خود حلال می کنند.
  

88/6/23
12:59 ع

مشاهدات عینی حاکی از آن است که امسال به هر دلیلی روزه خواری در ملا عام بیشتر بوده است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی جهان اگر چه در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان هستیم اما نباید از کوتاهی ناجا در انجام وظایف قانونی خود و برخورد با روزه خورای در ملاء عام بی توجه بود.
بی شک هستند کسانی که بی توجه به مناسبات اجتماعی و عرفی و دینی مردم و با زیر پاگذاشتن ارزشهای مورد توجه جامعه سعی در خودنمایی و یا هنجارشکنی دارند.
با این حال وظیفه نیروی انتظامی است که با ظرافت و رفتار سنجیده و البته به موقع اجازه سوء استفاده و توهین به ارزشهای جامعه را ندهد.
در حالیکه 23 روز از ماه مبارک رمضان گذشته است اما سهل انگاری نیروی انتظامی باعث شده است که میزان روزه خواری نسبت به سال گذشته و حتی روزهای اول ماه نیز افزایش بیشتری پیدا کند.
در روزهای گذشته یک مقام ارشد در نیروی انتظامی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص مصادیق روزه خواری اظهار داشت که مردم ما دیندار هستند و مصادیق روزه خواری در شهر نیز سهوی است.
در اینکه قاطبه مردم ما دیندار هستند شکی نیست و اتفاقا همین دینداری مردم است که می طلبد نیروی انتظامی به وظایف خود عمل کند.نیروی انتظامی با بیان اینکه روزه خوری در ملا عام سهوی است از زیر بار وظایف خود شانه خالی کرده است.
طی روزهای گذشته غذاخوردن در ملاء عام و سیگار کشیدن و مواردی از این دست کاملا عادی شده است تا آنجا که امسال برای اولین بار، برخی رستورانها بی توجه به ایام ماه مبارک با وقاحت کامل ،علنا برای مشتریان خود غذا سرو می کردند
  

88/6/23
12:59 ع

بقایی که به تازگی به عنوان سرپرست مناطق آزاد منصوب شده است در اولین گام با رخدادی عجیب در دفتر کار خود حاضر می شود.

به گزارش جهان، با توجه به اینکه سرپرست های منصوب شده در سازمان های مختلف به دلیل خلاء نبود مقام رسمی سازمان و ارگان مربوطه منصوب می شود به همین دلیل آمد و شد سرپرست به سازمان های مختلف چندان در بوق و کرنا نمی شود. اما نزدیکان حمید بقایی که از قبل نزدیکی به مشائی به عنوان قائم مقام سازمان میراث فرهنگی و این روزها به عنوان سرپرست مناطق آزاد تجاری منصوب شده در صدد اند تا معارفه ای در خور و باشکوه برای  وی برگزار کنند.

بر همین اساس، بررسی های به عمل آمده نشان می دهد که مراسم معارفه بقایی و تودیع صلاحی رئیس سابق این سازمان چهارشنبه همین هفته در هتل لاله برگزار خواهد شد اما عجیب اینکه نزدیکان بقایی در صددند بسیاری از مقامات کشوری و لشگری را نیز به عنوان میهمان به این مراسم دعوت کنند. این در حالی است که بقایی تا تعیین رئیس جدید مناطق آزاد تنها به عنوان سرپرست مناطق آزاد منصوب شده است. نزدیکی به مشایی از مهم ترین دلایل انتصاب بقایی به سمت جدید خود است .

گفتنی است که سازمان مناطق آزاد تجاری از جمله سازمان ها و مراکز بسیار پول ساز در کشور است که همین امر موجب شده تا بسیاری از مسئولان ترجیح دهند از آوازه و شهرت سازمان تحت ریاست خود دست شسته و به دریای پول و امکانات مناطق آزاد رهسپار شوند.
  

88/6/23
12:58 ع

به گزارش جهان: حسین حاج فرج دباغ معروف به عبدالکریم سروش که هر از چند گاهی دچار جوگیری عجیبی شده و به ناگاه دست به ابداع نظرات غریب و خنده داری می زند در تازه ترین گاف خود و در حالی که نزدیک به سه ماه از انتخابات ریاست جمهوری می گذرد به فکر احوالات انتخابات افتاده و نامه ای سراسر هتاکی و توهین به رشته تحریر در آورده است. این نامه پس از آخرین شطحیات وی در باب معجزه نبودن قرآن کریم منتشر و علنی شده است.

عبدالکریم سروش که با اخذ مدرک داروسازی و به زیر بغل زدن اسفار اربعه ملاصدرا و احیاء العلوم غزالی و مثنوی معنوی با بهره گیری از رانت آقازادگی خود در کوران مبارزات علیه رژیم ستم شاهی هوای تحصیل و تفرج علمی در ینگه دنیا به سرش زد با ورود به اروپا و علی رغم اینکه چند صباحی از آشنائیش با فلسفه اسلامی نمی گذشت با استشمام بو و آوازه کارل ریموند پوپر، فیلسوف یهودی اتریشی-انگلیسی و خالق "جامعه باز و دشمنانش" هوش از سرش پریده و یک شبه فلسفه اسلام و فلاسفه بزرگ کلاسیک را فدای عشوه های ندیده پوپر کرد و به یک باره خود را فیلسوفی تمام عیار در کلاس خالی فلسفه غرب ایران دید.
اما پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فرصتی تازه برای دباغ جوان بود تا در پرتوی این نهضت و با بهره گیری از انقلاب فرهنگی پیش از آنکه دست او در اعتقاد به "قبض و بسط تئوریک شریعت" در سال های پایانی دهه شصت رو شود ، گام هایی برای پیاده کردن انگیزیسیون کلیسا در دانشگاه های کشور بردارد تا جایی که گذراندن دعای کمیل را نیز برای دانشجویان رشته های تخصصی فنی لازم و ضروی نماید! هر چند فیلسوف دارو ساز ما سال های بعد به یک باره تواب شده و از ایده های خود در انقلاب فرهنگی اعلام برائت کرد اما تاریخ گویا تر از آنستکه تکذیب شود!
ادامه مطلب...
  

88/6/21
9:21 ع

سروش در حال حاضر در آمریکا به سر می‌برد و در طیف سیاسی همفکر خودش نیز مقبولیت چندانی ندارد.
 
فعالیت‌های انتخاباتی کاندیداهای دهمین دوره ریاست جمهوری تازه آغاز شده بود که «محمود دولت‌آبادی» یکی از روشنفکران حامی میرحسین موسوی با حمله به عبدالکریم سروش که از مهدی کروبی حمایت می‌کرد، سروش را «شیخ انقلاب فرهنگی» نامید.  سروش برآشفت و در پاسخ به دولت آبادی نوشت: «به جست‌وجو برآمدم که قصد چیست و محمود دولت‌آبادی کیست؟ خبر آوردند خفته‌ای است در غاری نزدیک دولت آباد که پس از 30 سال ناگهان بی‌خواب شده و دست و رو نشسته به پشت میز خطابه پرتاب شده و با سخافت و شناعت از معلمی به نام عبدالکریم سروش سخن رانده و او را شیخ انقلاب فرهنگی خوانده و این همه عقده‌گشایی و ناخجستگی در مجلسی به نام و حمایت از مهندس موسوی که در پی پوشیدن قبای خجسته صدارت است ... باری از بانیان آن جلسه جناحی و ستادی و انتخاباتی و در صدر همه از آقای میرحسین موسوی نیز باید سپاسگزاری کرد! که حق خادمان فرهنگ را چنین می‌گزارند و به تاوان داشتن رأیی مستقل و مشروع، آنان را پیش گلادیاتورها می‌افکنند و پوست و پوستین شان را می‌کنند و هلهله‌کنان قصه‌اش را بر سر بازار و برزن می‌گویند‌.»

اما سروش به این هم اکتفا نکرد و طی نامه‌ای با عنوان «آقای موسوی کتمان حقیقت چرا؟» خطاب به میرحسین موسوی نوشت: «آقای موسوی شما که همه افتخارتان پیروی از امام است،‌چرا؟ شما که خود منصوب امام بودید و درصدر جلسات می‌نشستید چرا خبر درست و دقیقی از ماجرای انقلاب فرهنگی نمی‌دهید؟ آیا فردا هم اگر به کرسی ریاست جمهوری بنشینید همین طور «حق دانستن»‌مردم را محترم می‌شمارید؟».

روز پنج‌شنبه 19 شهریور ماه، عبدالکریم سروش پس از سه ماه سکوت دوباره به سخن آمد و اظهاراتی را بر زبان آورد که گویی این خود سروش است که «مدت‌هاست در غاری دور از ایران به نام مریلند خفته است و اکنون دست و رو نشسته به پشت میز خطابه پرتاب شده.»

این استاد دانشگاه مقیم خارج کشور که پس از شکست کاندیدای مورد نظرش یعنی مهدی کروبی و آشکار شدن میزان مقبولیت تفکر سیاسی و اجتماعی حزب اعتماد ملی در جامعه ایران که جمعاً نزدیک به 300 هزار رأی -حدود نیم درصد آرا- را توانست در سراسر کشور از آن خود کند به کنج سکوت پناه برد،‌این روزها با دیدن فضای سیاسی کشور ضمن ابراز خوشحالی از ناآرام شدن دوباره جامعه به تحریک احساسات آشوب‌طلبان پرداخته و آنان را امید داده است که تا برپایی یک حکومت «فرادینی»‌به تحرکات خود ادامه دهند.

برای کسانی که با نظریات عبدالکریم سروش آشنایی دارند طرح مباحثی همچون «عبور از دین» و «پلورالیسم دینی» - تکثر گرایی در تفسیر مفاهیم دینی – مسأله تازه‌ای نیست.  او که خود را از نسل روشنفکران دینی می‌داند در زمستان سال 86 طی اظهاراتی مدعی شد که اساساً مسأله‌ای به نام «وحی بر پیامبر اسلام (ص)» صحت ندارد و رسول اکرم(ص) -نعوذبالله- یک شاعر است!

سروش پیش از اینها هم طی اظهاراتی با زیر سؤال بردن اندیشه مذهبی میلیون‌ها انسان شیعی مذهب جهان مدعی شد که اهل تشیع در خصوص موضوع عصمت امامان مبالغه و اغراق می‌کنند و پدیده‌ای به نام عصمت اساساً مردود است.  ادعاهای او سبب شد موضع‌گیری‌های منطقی و مستدلی از سوی علما و دانشمندان دین شناس علیه او شکل بگیرد.

آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید قم اعلام کرد: «سروش از سلمان رشدی هم بدتر است. نظریه‌های او ریشه قرآن، نبوت و وحی را زده است. سروش یکی از دانشجویان ما به نام حاج فرج بود و در تلویزیون هم سخنرانی‌هایی داشت ولی اکنون قدم به قدم از اصول و مبانی دینی بازگشت کرده است».

مجید مجیدی کارگردان برجسته سینمای ایران و برنده جشنواره بین‌المللی برلین نیز اظهارات سروش  را همنوا با کاریکاتوریست‌های دانمارکی در اهانت به رسول اکرم‌(ص) دانست و گفت: «اگر آن روز که برخی روشنفکران، عصمت و علم ائمه را زیر سؤال بردند و نفی کردند و یا مسلمات تاریخی چون غدیر و شهادت حضرت زهرا (س) را افسانه خواندند سکوت نمی‌‌کردیم امروز افرادی مثل سروش کار را به اینجا نمی‌کشاندند که پیامبر را فردی عامی و قرآن را محصول بشری بخوانند».اما واقعیت این است که عبدالکریم سروش که در حال حاضر در آمریکا به سر می‌برد در طیف سیاسی همفکر خودش نیز مقبولیت چندانی ندارد و با منتقدان سرسختی روبه‌رو است.

عزت‌الله سحابی رهبر شورای فعالان ملی مذهبی ایران در قالب گفت‌وگوی مشروحی که اسفند 87 با خبرگزاری فارس داشت، تأکید کرد: «سروش حرف‌هایی می‌زند که بچه‌‌ها و جوانان را خراب می‌کند و صحبت‌هایش باعث انحراف فکری افراد است. اگر سروش بخواهد بر اینگونه حرف‌هایش تعصب بورزد عاقبت به انزوا و گوشه‌گیری می‌رسد». حسین موسوی تبریزی یکی از روحانیون سرشناس جریان اصلاح‌طلب نیز طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس گفت: «متأسفانه سروش مسائل علمی را با مسائل سیاسی مخلوط می‌کند و این برای یک دانشمند مثل زهر است. او با این روند به تعصب فکری می‌رسد و کسی که به تعصب فکری برسد، همیشه فکر می‌کند حرف‌هایش کاملاً‌ درست است».

با این حال، هر کس دیگری هم که جای عبدالکریم سروش بود و کاندیدای دلخواهش در انتخابات ریاست جمهوری با عدم اقبال عمومی و نهایتاً سبد رأی 300 هزار نفری روبه‌رو می‌شد و ظرفیت لازم را برای احترام به رأی و انتخاب مردم در خود نمی‌دید قطعاً‌ بر می‌آشفت و همه چیز را زیر سؤال می‌برد. کاری که سروش هم انجام داد.

* سروش؛ روشنفکری که خواب زیاد می بیند!

سروش با بهر گیری از میلیارد ها تومان صدقه های دریافتی از بنیاد سوروس یک شبه جامه زهد و ریا به تن کرده است.

حسین حاج فرج دباغ معروف به عبدالکریم سروش که هر از چند گاهی دچار جوگیری عجیبی شده و به ناگاه دست به ابداع نظرات غریب و خنده داری می زند در تازه ترین گاف خود و در حالی که نزدیک به سه ماه از انتخابات ریاست جمهوری می گذرد به فکر احوالات انتخابات افتاده و نامه ای سراسر هتاکی و توهین به رشته تحریر در آورده است. این نامه پس از آخرین شطحیات وی در باب معجزه نبودن قرآن کریم منتشر و علنی شده است.

عبدالکریم سروش که با اخذ مدرک داروسازی و به زیر بغل زدن اسفار اربعه ملاصدرا و احیاء العلوم غزالی و مثنوی معنوی با بهره گیری از رانت آقازادگی خود در کوران مبارزات علیه رژیم ستم شاهی هوای تحصیل و تفرج علمی در ینگه دنیا به سرش زد با ورود به اروپا و علی رغم اینکه چند صباحی از آشنائیش با فلسفه اسلامی نمی گذشت با استشمام بو و آوازه کارل ریموند پوپر، فیلسوف یهودی اتریشی-انگلیسی و خالق "جامعه باز و دشمنانش" هوش از سرش پریده و یک شبه فلسفه اسلام و فلاسفه بزرگ کلاسیک را فدای عشوه های ندیده پوپر کرد و به یک باره خود را فیلسوفی تمام عیار در کلاس خالی فلسفه غرب ایران دید.
اما پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فرصتی تازه برای دباغ جوان بود تا در پرتوی این نهضت و با بهره گیری از انقلاب فرهنگی پیش از آنکه دست او در اعتقاد به "قبض و بسط تئوریک شریعت" در سال های پایانی دهه شصت رو شود ، گام هایی برای پیاده کردن انگیزیسیون کلیسا در دانشگاه های کشور بردارد تا جایی که گذراندن دعای کمیل را نیز برای دانشجویان رشته های تخصصی فنی لازم و ضروی نماید! هر چند فیلسوف دارو ساز ما سال های بعد به یک باره تواب شده و از ایده های خود در انقلاب فرهنگی اعلام برائت کرد اما تاریخ گویا تر از آنستکه تکذیب شود!

اما عبدالکریم سروش که با " حکمت و معیشت" قصد داشت به "اوصاف پارسایان" دست یابد به خاطر تعصب و کینه توزی خود و عدم دستیابی به " مدارا و مدیریت" هیچ گاه نتوانست در "قمارعاشقانه" خود به "صراط های مستقیم" دست یابد اما با این وجود در حالی که تا به امروز نتوانست بفهمد "ما در کدامین جهان زندگی می‌کنیم؟" همچنان از "قبض و بسط تئوریک شریعت" دم می زند و سودای"اخلاق خدایان" در سر دارد.

با این حال، سروش که در ایام انتخابات اخیر ریاست جمهوری درباره میرحسین موسوی گفته بود" من در سخنان آقای موسوی، نکته تازه ای نمی بینم. در عملکردش هم کار دلچسبی مشاهده نمی کنم. " اما این روزها که تب انتخابات فروکش کرده و دشمنان نظام هم هیچ طرفی از این خوان پر زرق و برق نبستند به ناگاه طی نامه ای سرگشاده مدعی دفاع از مردم و مطالبه مدیریت بهینه سیاسی در کشور ” عبدالکریم سروش که با " حکمت و معیشت" قصد داشت به "اوصاف پارسایان" دست یابد به خاطر تعصب و کینه توزی خود و عدم دستیابی به " مدارا و مدیریت" هیچ گاه نتوانست در "قمارعاشقانه" خود به "صراط های مستقیم" دست یابد اما با این وجود در حالی که تا به امروز نتوانست بفهمد "ما در کدامین جهان زندگی می‌کنیم؟" همچنان از "قبض و بسط تئوریک شریعت" دم می زند و سودای"اخلاق خدایان" در سر دارد. “ را خواستار شده و دم از راستی و درستی زده است. تمایل زیاد سروش جوان به سبزیجات که از عهد شباب و افتادن در دام انجمن حجتیه تا نوچگی پوپر و خشک مغزی سال های ابتدایی دهه شصت و پارادوکس های سال های اخیر از او انسانی فارغ از هم و غم های بشری ساخته است علت العلل اصلی سبزینه بینی حاج فرج دباغ در قاموس اجتماعی و سیاسی مردم ایران است.

اما کیست که نداند سروش که این روزها خود را مدعی دفاع از حقوق عامه مردم دانسته و با حقوق های سرسام آور دانشگاه هاروارد و پرینستون و مریلند به انکار معجزه بودن قرآن و تقلید از اسپینوزای یهودی می پردازد حتی در قبال نزدیکان خود نیز توان ایجاد موازنه مثبت و برقراری عدالت را نداشته و این فحاشی و ضرب و شتم های مکرر فیسلوف تن پرور است که یادگار این سال های پز روشنفکری آقای داروساز در خاطره دوستان و آشنایان مانده است.

اما حکایتی جالب از علامه فقید محمد تقی جعفری شاهدی بسیار گویاست برای آنکه دروغ گویی و تزویر حاج فرج دباغ را به تصویر کشاند.
بنا بر اظهارات منابع آگاه در سال های پایانی حیات علامه جعفری و در آستانه برگزاری کنگره بزرگداشت آن مرحوم، سروش و شمس الواعظین با حضور در منزل علامه از وی می خواهند تا در سخنرانی بزرگداشت خود یادی نیز از شیخ معزول کند که این تقاضا با پاسخ منفی علامه جعفری مواجه می شود اما بر خلاف تاکید حاضران بر محرمانه بودن مکالمات جلسه، این موضوع رسانه ای شده و سروش که خود را در وضعیتی وخیم می بیند طی مصاحبه ای با فحاشی به علامه جعفری خبر درز شده درباره تقاضایش از علامه را کذب خوانده و با این توهم که این خبر از جانب علامه جعفری منتشر شده است وی را فردی بی سواد و فاقد معلومات می خواند! مرحوم علامه جعفری نیز بر خلاف اصرار اطرافیان، به موضع گیری رسمی در این باره نپرداخته و تنها در جلسه ای خصوصی بیان می دارند که خاندان دباغ در تهران مشهور به صداقت بودند چرا سروش چنین دروغی بر زبان رانده است؟ ولی گذشت زمان نشان داد که عامل انتشار این خبر نه علامه جعفری بلکه ماشاء الله شمس الواعظین بود که سروش را دست از پا درازتر وادار به تکذیب گفته ها و تقاضایش از علامه کرده بود.

بر همین اساس، نکته ای که در طول سالیان اقامت سروش در خارج و با درز خبر سرمستی ها مکرر وی از طنازی فلاسفه ظریف اروپا به گوش رسیده و به ذهن متبادر می شود اینکه چگونه سروشی که با انقلاب فرهنگی و نشریه کیان و تزهایش در کیهان فرهنگی توانسته است از قبل این انقلاب به نان و نوایی برسید به خود اجازه می دهد تا به یک باره دل از فلسفه سراسر ظرافت اروپایی کنده و چونان انسانی از غار به در آمده به حالت بهت و تعجب نظاره گر جامعه با طراوت ایرانی شده و فحاشی و اهانت های فیلسوفانه را تنها راه حل معضلات اخیر کشور بداند؟

چگونه است که سروش با بهر گیری از میلیارد ها تومان صدقه های دریافتی از بنیاد جورج سوروس یک شبه جامه زهد و ریا به تن کرده و در قامت سالوسان و مزوران با فحاشی اش به نظام و انقلاب قصد دارد تا ذره ای از آبروی بر بادرفته خود در گدایی اش بر سر خوان پر زرق و برق سازمان های اطلاعاتی غرب را جبران کند اما به این توجه ندارد که اختلافات داخلی و تنوع های سیاسی و اجتماعی مردم ایران نیازی به للگی و دایه گی خودفروشان و بیگانه پرستان ندارد.
  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
انتخابات88 ، سیاسی ، موسوی ، احمدی نژاد ، انتخابات ، ایران ، اسرائیل ، عکس ، ورزشی ، خاتمی ، رضایی ، ترکیه ، کروبی ، اوباما ، آمریکا ، فوتبال ، غزه ، طنز سیاسی ، طنز ، عکس ، ازدواج ، امارات ، خامنه ای ، امید ، انتخابات 88 ، انتخابات دهم ، آمریکا ، اعدام ، عرفه ، بوش ، فیلم ، فرانسه ، ماهواره ، میر حسین موسوی ، مقام معظم رهبری ، ناجا ، ناطق نوری ، نصرالله ، هرات ، وزارت خارجه ، وزیر رفاه ، ویدئو ، یالثارات ، مثل مادر ، مسکن ، مصباح ، مصر ، معجزه ، گزارش ، گلشیفته فراهانی ، لاریجانی ، لنگه کفش ، فرهنگ ، فرهنگی ، فلسطین ، قالیباف ، قرضاوی ، کاریکاتور ، کره شمالی ، بین الملل ، پرتو ، پل نیومن ، پوتین ، پیامک ، عشق ، عراق ، عربستان ، عکس برهنه ، غیرت ، فارس ، فاکس نیوز ، افغان ، البرادعی ، الجزیره ، اسلام ، اشیای عتیقه ، اصفهان ، اعتراض ، اجتماعی ، 22 بهمن ، sms ، آلمان ، استفتاء ، اردوغان ، انتخابات ریاست جمهوری ، انرژی هسته ای ، انصار ، انقلاب ، امام ، امر به معروف ، ایرانی ، ایرنا ، بن لادن ، خبرنگار ، دانشجو ، دانشگاه ، دوربین فیلمبرداری ، رادان ، رجبی ، تلویزیون ، تیم ملی ، جاسوس ، جشنواره فجر ، جنگ ، جوادی آملی ، جوان ، چهارشنبه سوری ، چین ، حائری ، حاج علی اکبری ، حجاریان ، حماس ، حمله نظامی ، رهبر ، رهبر معظم انقلاب ، رهبری ، روزنامه ، روسیه ، روی کین ، زنان ، سارکوزی ، سازمان ملل ، سازمان ملی جوانان ، سحر ، سریال ، سید حسن نصرالله ، سیگار ، شبکه ، شهید ، شیراز ، شیعه ، شکنجه ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی عاشقان وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی بتلیجه بندیر د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره .::مرکز بهترین ها ::. بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد. امُل PARANDEYE 3 PA تخریبچی انجمن تخصصی نرم افزارهای موبایل و اطلاعات کاربردی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد گل دختر کربلا همچنان جاریست کـــــلام نـــو شلمچه امام مهدی (عج) محفل یاران کلبه عشق کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! خبر روز .:: رویش عشق::. تکنولوژی کامپیوتر xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx رنگارنگه سین جیم های اخلاقی .:: رمز موفقیت ::. تیشه های اشک ایحسب الانسان ان یترک سدی سیاست خط سوم پاک دیده آدمک ها آخوندها از مریخ نیامده اند!!! حسام سرا عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین نه/ دی/ هشتاد و هشت ماه و مهر هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) خبر هفته سرایم بوانات نوشت گاه میم سین لبیک شاه علقمه متالورژی پر شکسته زورخانه باباعلی قافله شهداء ... تا ظهور... عشق سرخ امروز کدهای جاوا اسکریپت ( زازران )و فردا....... آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام دوزخیان زمین مذهبی سورتک زرقان پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h ابن یاسین امام حسین (ع) .:: گاواره ::. تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید ناگفته های آبجی کوچیکه عکس عــــشقـــــولـــــک رد پای . . . نورهدایت امیدزهرا فلورانس مهربون شب مهتابی شیعه مذهب برتر Shia is super relegion حــــــکـــــمـــــت آ بـــــــــــاد کشکول شمیم نگاهم برای تو بازمانده تنهای تنها حقیقت بهائیت مشکی رنگه عشقه عکس و شعر برای دوستداران هنر اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می یابند(پیامبرص) ولایت علیه السلام مشک عباس مسافری تاناکجا.مجله اینترنتی طنرناکجا آباد -نثرهای ادبی سیاوش شمیم حضور شهید سید محمد شریفی علوم قرآنی Quranic Sciences عصمت infallibility بصیرت حزب اللهی مدرنیته نقد مَلَس پوست کلف کسب درآمد از طریق اینترنت .: حرف دل :. هر چی که می خوای؟؟؟ اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آر.پی.جی ‏زن وقایع تارنما سلطان عشق نسیمی از بهشت ... وبلاگ گروهی بصیرت موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان رویای معین سکوت بیگانه ، دختری در میان مردمان .... تفریح و سرگرمی ... وب سایت اختصاصی افسانه جومونگ کجایند مردان بی ادعا؟ تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ اس ام اس جک mp3 sms دنیای امروز ما صور اسرافیل بسم الله ارحم الرحیم دسته کلید پرشین رپ (((شفای زندگی))) از یک عباس خلوت تنهایی .: 20000000 :. السَلامُ عَلیکَ یا ابا عَبدِ الله الحُسَین (ع) اس ام اس عاشقانه « عـشقی » قالب های پارسی بلاگ وبلاگ ایران اسلام پرشین موزیک بهترینها برای شماست عاشقان پرسپولیس گفتمان مذهبی ++گوشی موبایل رایگان+ مرکز دانلود رایگان free Download بهترین نرم افزار و برنامها داستان و راه های توحید جویان بزرگ سئوالهای منتظر جواب ::::: نـو ر و ز ::::: بسم الله الرحمن الرحیم هانیبال اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز viper حمایت از ایران او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! جوکستان ، اس ام اس ، جوک ، لطیفه ، طنز ،jok+sms نفس عمیق روزگار غریبی است برادر . . . گل همیشه بهار تک ستاره حرفای خودمونی من قالب های پارسی بلاگ بهجان / behjan ازدواج موقت وچالش ها شمیم وصل معبر دلی که شکسته بود وبلاگ تخصصی ترفند کوثر چهاردیواری قلم رنجه خیلی دور _ خیلی نزدیک یه دانش آموز آوای حق تنها ترین تنها *** جزیره دانلود 2008 *** عشقولانه محمد پرسپولیسی فصل انتظار انصارالمهدی(عج) کشکول صادق آهستان فقط بالای 18+ بچه دانشجو ! EmroozNews.com Today's top news :: خبرهای برتر روز در امرو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شیراز ##پخش مستقیم حرم امام حسین ع## وب سایت شخصی مجتبی نیکنام ©©©©هاست ارزان و قدرتمند برای وبلاگ نویسان ©©©©©©© دکتر سید احمد رضا دستغیب .:: هیچ کس ::. دکتر سید احمد رضا دستغیب نوید شاهد زن مسلمان السلام علیک یا اباصالح المهدی پرواز به بی نهایت هر کی به هر جا رسید با دلش رسید گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چیز نیازمندی ها بیا برگرد به خونه از هر دری... خاطرات کبوتران حرم عشق زلف یار منطقه‏ ممنوعه همشاگردی عقیدتی ، سیاسی پایگاه بسیج حضرت صاحب الزمان علیه السلام صیغه شب بیست و چهارم - ویژه حادثه بمب گذاری در شیراز ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس ویژه نامه نمایشگاه کتاب ویژه نامه انفجار بمب شیراز سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس نیمه خرداد به بعد مدیران فردا نخلستان ترور مردان خمینی ویژه نامه اعتکاف غزه gaza سوره حشر ویژه نامه محرم طنز سیاسی دیدگاه نوین دستگاه چاپ بنر دستگاه چاپ بنر

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ