سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

88/6/23
1:2 ع

حجت الاسلام و المسلمین " غلامحسین محسنی اژه ای" دادستان کل کشور و عضو هیات سه نفره دستگاه قضائی در باره ادعاهای مربوط به حوادث و اغتشاشات بعداز انتخابات ریاست جمهوری، گفت که ادعاهای آقای مهدی کروبی بی پایه و اساس بود.

 محسنی اژه ای که یکشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو صدا و سیمای جمهوری اسلامی شرکت کرده بود، گزارشی از روند شکل گیری این هیات سه نفره به دستور آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه در ششم شهریور ماه ارائه کرد و گفت، این هیات به دستور آیت الله لاریجانی بطور جدی و همه جانبه پیگیری و بررسی ها ی دقیق را آغاز کرد تا حقی از هیچ طرف اعم از مردم ، جامعه و حکومت ضایع نشود و حتی در قبال حقوق مردم احتیاط بیشتر و خاصی شود.
دادستان کل کشور اظهار داشت: هیات سه نفره قوه قضاییه از روز ابلاغ ماموریت هر روز و برخی روزها 4 الی 5 ساعت جلسه داشته و اسناد موضوعات مختلف مد نظر ابلاغیه آیت الله لاریجانی از جمله نامه آقای کروبی مورد بررسی قرار گرفت.
محسنی اژه ای با اشاره به جایگاه و شخصیت آقای کروبی که بعد از انقلاب مناصب مختلفی را داشته است، گفت: ادعاهای وی قطعا تبعات و پیامدهای زیادی برای نظام دارد ، بطوریکه تاکنون دشمنان انقلاب بیشترین سوء استفاده را از آن کرده اند،
وی تصریح کرد: نامه اول آقای کروبی به آیت الله هاشمی شاهرودی رییس وقت قوه قضائیه رسیده بود و ایشان دستور بررسی را صادر کرده بودند و نامه دوم را به آیت الله آملی لاریجانی رییس کنونی قوه قضائیه نوشته بود که در اثنای فعالیت هیات سه نفره قوه قضائیه برای بررسی به این هیات ابلاغ شد و بطور دقیق و در دو دیدار با وی مورد بررسی قرار گرفت.


دادستان کل کشور گفت که هیات سه نفره کار قضایی نکرده و صرفا در باره ادعاها تحقیق و نتیجه را به ریاست قوه قضائیه اعلام کرده است.
حجت الاسلام و المسلمن "ابراهیم رئیسی" معاون اول رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام و المسلمین " غلامحسین محسنی اژه ای " دادستان کل کشور و حجت الاسلام و المسلمین "علی خلفی " رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه ، اعضای هیات سه نفره قضایی رسیدگی به حوادث و اغتشاشات بعداز انتخابات هستند که اولین گزارش بررسی ها و تحقیقات خود را به رئیس قوه قضائیه ارائه کردند و آیت الله لاریجانی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات هیات سه نفره با پیشنهادات ارائه شده آنها موافقت کرد.

هیات سه نفره پیشنهاد کرده بود که نتیجه گزارش هیأت از طریق رسانه‌های جمعی به اطلاع عموم مردم رسانده شود .
این هیات همچنین پیشنهاد کرده که گزارش به مرجع صالحه قضایی ارسال گردد تا با مباشرین و معاونین و کسانی که در ادامه اقدامات ضد امنیتی علیه نظام پس از انتخابات ریاست جمهوری و در راستای ادامه جریان نشر اکاذیب و ایراد تهمت و افترا زده و موجب تشویش اذهان عمومی شده و به حیثیت و اعتبار نظام و بعضی از نهادهای نظام لطمه زده و موجب هتک حیثیت و حرمت بعضی از مردم شده‌اند، برخورد عادلانه و قاطع صورت گیرد.

** دشمنان بیشترین بهره‌برداری های سوء را از نامه‌های کروبی کرده اند

دادستان کل کشور با بیان اینکه" دشمنان بیشترین بهره‌برداری های سوء را از نامه‌های کروبی کرده اند"، گفت که
باید بررسی می‌شد که آیا ادعاهای کروبی صحیح است یا خیر، اگر صحیح نیست چرا این ادعاها را مطرح کرده است.
محسنی اژه‌ای گفت که مسئولیت هیات 3 نفره قوه قضاییه مختص به نامه کروبی نیست، این هیات قبل از نامه کروبی تشکیل شده بود و در واقع باید گفت که مسئولیت‌های متعددی هم برای بررسی موضوعات مختلف دارد که از جمله آنها می‌توان به موضوعات کوی دانشگاه و کسانی که ادعای لطمه دیدن داشتند، اشاره کرد .
وی اضافه کرد: ما مؤظف بودیم در مرحله اول اقدام قضایی انجام ندهیم و از این‌رو خواستیم که کروبی نیز برای بیان دلائل و مستندات خود به هیات 3 نفره مراجعه کند تا ما بتوانیم از وی در روند پیگیری‌ها کمک بگیریم و حتی آقای کروبی را هم در جریان پیگیری‌ها قرار دهیم.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: از کروبی درخواست کردیم که به هیات 3 نفره بیاید و وی هم به موقع به هیات 3 نفره مراجعه کرد. کروبی ابتدا در جلسه اول کلیاتی را مطرح کرد که باید گفت شخص کروبی با نوع کار معاون اول قوه قضاییه و بنده به عنوان دادستان کل کشور از قبل آشنایی داشت. از این‌رو در هیات 3 نفره از کروبی خواستیم که مسائل و مستندات مربوط به نامه اول که آن را به آقای هاشمی رفسنجانی داده بود و نامه دوم را بیان کند.
محسنی اژه‌ای تصریح کرد: کروبی در خصوص نامه‌ها توضیحاتی ارائه داد، وی اجمالاً گفت، زمانی که نامه را به هاشمی دادم از مدارکی که در حال حاضر دارم در آن زمان هیچ کدام از مدارک و مستندات فعلی را نداشتم و حتی افراد مطرح شده در نامه را ندیده بودیم ولی بعداً آنها به افراد حزب یا به صورت مستقیم به خود بنده مراجعه کردند.

دادستان کل کشور افزود: درهیات 3 نفره به کروبی اعلام کردیم که ما آمادگی داریم همه سخنان شما را شنیده و پیگیری کنیم و حتی حاضریم هر سرنخی را که شما ارائه بدهید دنبال کنیم.
محسنی اژه ای در باره آنچه که در جلسه اول حضور کروبی در هیات 3 نفره گذشته است، گفت: بنده به کروبی در همان جلسه اول گفتم که شما آیا واقعاً درخصوص مسائلی که مطرح کردید به اطمینان رسیده‌اید یا خیر؛ کروبی در پاسخ گفت خیر بنده شنیده‌ام. البته دو مورد را نیز مستقیماً از خود افراد شنیده‌ام و بقیه را به صورت غیر مستقیم به بنده گفته‌اند.

وی اضافه کرد:‌ کروبی در این جلسه 4 لوح فشرده به همراه اسامی افرادی به ما داد لذا ما هم به وی گفتیم که هیئت این سی‌دی‌ها را مشاهده کرده و پس از بررسی‌ها نتیجه را به شما اطلاع خواهد داد. البته باید به این نکته هم تأکید کنم که ما در هیات 3 نفره به کروبی اطلاع دادیم که می‌خواهیم همه جلسه را به صورت رسمی ضبط کنیم.
دادستان کل کشور گفت: ابتدا پس از خروج کروبی لوح فشرده‌ مربوط به شخصی به نام (الف - ش) را بررسی کردیم، ما پس از بررسی و مشاهده این لوح فشرده متوجه شدیم که حتی این لوح را هر کس دیگری هم ببیند متوجه می‌شود که کاملاً حساب شده طراحی شده و کاملاً پیداست که کسی این سی‌دی را تهیه کرده یا به تعبیر بنده برای تهیه این سی‌دی چندین بار هم رفت‌وآمد شده که در نهایت این لوح فشرده به عنوان مهمترین سند کروبی تهیه شود، البته باید گفت که کاملاً هم مخدوش بود.

محسنی اژه ای درباره خدشه‌هایی که به لوح فشرده مربوط به مهمترین سند کروبی وارد است ، تأکید کرد: این لوح فشرده از لحاظ صحبت‌های مطرح شده و اینکه بعداً روشن شد حتی چندین بار تعویض و در نهایت تکمیل شده، مخدوش بوده ولی ممکن هم هست که کروبی از جزئیات تهیه این لوح فشرده در آن زمان بی‌خبر بوده باشد.
وی افزود: در بررسی باقیمانده لوح‌فشرده‌ها مشاهده کردیم که هیچگونه ادعای تجاوز جنسی در آنها مطرح نمی‌شود از این‌رو تصمیم براین گرفتیم که با تهیه‌کنندگان لوح‌های فشرده و شخص (الف -ش) صحبت کنیم. از این رو در این خصوص هم تصمیم براین شد که از شخص کروبی کمک بگیریم حتی به وی هم گفتیم که خود شما هم می‌توانید حضور داشته باشید اما فردای آن روز اول وقت مشاهده کردیم که از دفتر کروبی یا از سایت وی اعلام شد که (الف -ش) مفقود شده است، این موضوع مورد توجه ما قرار گرفت و البته این سؤال مطرح شد که چرا شخص مذکور مفقود شده، در نهایت ناچار شدیم که تحقیقات غیرمحسوس را هم آغاز کنیم و در این بین متوجه شدیم که یکی از افراد حزب با شخص (الف -ش) مخفیانه در ارتباط است. در همین موقع که ما داشتیم موضوع (الف-ش) را بررسی می‌کردیم کروبی مورد دیگری را ادعا کرد یعنی موضوع شخصی به نام ترانه موسوی.

دادستان کل کشور تصریح کرد: در خصوص موضوع ترانه موسوی دشمن بهره‌برداری بسیاری کرد؛ البته باید بگویم که کروبی هم هیچ مستندی در خصوص ترانه موسوی ارائه نداده بود؛ کروبی می‌گفت مطلبی را دختر خلبان شهیدی در جمع افرادی که بنده و میرحسین موسوی مأمور به تحقیقات کرده بودیم مطرح کرده است. از این‌رو ما در هیات 3 نفره تحقیقات خود را نیز در این زمینه آغاز کردیم.
محسنی اژه ای اضافه کرد: اولین موضوعی که مطرح کردیم این بود که ترانه موسوی که بی‌کس و کار نیست ولی هرچه جلو می‌رفتیم هیچ سرنخی در خصوص وی وجود نداشت و اصلاً چنین فردی با این موضوعات که کروبی مطرح کرده بود، وجود نداشت چرا که کروبی گفته بود ترانه موسوی را به بیمارستان آورده بودند و وی با جراحات شدید یک شب در بیمارستان بستری بوده و طبق اظهاراتی که پرستار ترانه موسوی داشته وی یک شب در بیمارستانی بستری بوده و صبح روز بعد توسط افرادی از بیمارستان برده شده است و در نهایت بعداً در خارج از شهر و در بیابان جنازه وی پیدا شده است ولی با این همه، چنین کسی را ما پیدا نکردیم.

وی با بیان اینکه تمام موارد ادعایی را در خصوص ترانه موسوی بررسی کردیم، اظهار داشت: با اینکه تحقیقات گسترده‌ای انجام دادیم ولی به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم، تصمیم گرفتیم که از دادسراها و کلانتری‌ها پیگیری کنیم که آیا فرد مورد ادعای کروبی بازداشت شده یا خیر که به ما اعلام کردند چنین کسی بازداشت نشده است. البته باید گفت که ما نه تنها حوالی تهران و قزوین و فرودگاه را بررسی کردیم بلکه در سطح وسیعتری پیگیری کردیم ولی به ما گفتند که در این مکان ها چنین جنازه‌ای با این مشخصات مورد ادعا پیدا نشده است. از این‌رو تصمیم گرفتیم سراغ بیمارستان مورد ادعای کروبی برویم.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: درخصوص بیمارستان این‌طور بررسی کردیم که آیا ترانه موسوی در آنجا بستری شده یا خیر لذا به عده‌ای مأموریت دادیم که به بیمارستان به صورت غیرمحسوس رفته و بررسی کنند که آیا در این فاصله زمانی مورد ادعای کروبی حتی چند روز قبل ببینند چنین فردی به نام ترانه موسوی در آن بیمارستان بستری شده یا خیر، پس از بررسی‌ها اعلام کردند که چنین شخصی با این مشخصات در این بیمارستان بستری نشده است.
محسنی اژه ای ادامه داد: ما فرض را بر این گذاشتیم که کروبی درست می‌گوید لذا مطرح کردیم که شاید به دلیل مشکلاتی که در زمان بستری شدن ترانه موسوی وجود داشته وی را با نام دیگری در آنجا بستری کردند لذا دستور دادیم که پیگیری کنند که آیا چنین فردی با این مشخصات و این لطمات به این بیمارستان آورده شده یا خیر، ولی باز هم جواب منفی بود و در ادامه مطرح کردیم تمام بیمارانی را که در آن فاصله زمانی به بیمارستان مراجعه کرده اند را بررسی کرده و ببینند که آیا این بیماران مورد شناسایی هستند یا خیر ولی در نهایت بازهم چنین چیزی وجود نداشت.

وی تأکید کرد: در پایان بررسی این موضوع این امکان را دادیم که ترانه موسوی در کدام خیابان و یا توسط کدام کلانتری بازداشت شده و به کدام بازداشتگاه برده شده است ولی باز هم به این نتیجه رسیدم که اصلاً چنین فردی با این مشخصات بازداشت نشده است.
دادستان کل کشور گفت:پس از تحقیقات فراوان و مشخص شدن واهی بودن این ادعا، به آقای کروبی گفتم که ما این را‌ه‌ها را طی کردیم و چیزی پیدا نکردیم، اگر شما راه دیگری به ذهنتان می‌رسد به ما بگوئید تا پیگیری کنیم؛ که آقای کروبی گفت: "نه حرف‌های شما منطقی است، ولی من الان چیز بیشتر از این ندارم. "
محسنی اژه‌ای ادامه داد: آقای کروبی گفت که یک فردی رفته بیمارستان و گفته است که یک پرستاری این مطلب را به او گفته است. به آقای کروبی گفتیم که خب، نام این پرستار چیست؟ تا برویم و پیگیری کنیم. کروبی گفت: این آقا می‌گوید که من اتفاقاً مراجعه کردم و دیدم که دیگر این پرستار آنجا نیست. گفتیم: خب، چطور نیست؟ مرخصی رفته؟ مأموریت رفته؟ انتقالی گرفته؟ اخراج شده؟ چطور شده است؟ که آقای کروبی گفت: نمی‌دانم، می‌گوید نیست. گفتیم: نامش را از آن آقا بپرسید. آقای کروبی به شوخی گفت: من که مثل تو بازجو نیستم،

محسنی اژه ای ادامه داد: گفتم: خب باشد، ما بعدا خودمان از آن آقا سوال می‌کنیم و نامش را می‌پرسیم و سوال می‌کنیم که شما تصادفی به این بیمارستان رفتید؟ مأموریت داشتید؟ حتی از آقای کروبی سوال کردم که این پرستار آقا بود یا خانم؟ که آقای کروبی گفت، من نمی‌دانم.
وی خاطرنشان کرد: در مورد ترانه موسوی ما هر مسیری که ممکن بود به ذهن انسان برسد و به ذهن کارشناسان می‌رسید، طی کردیم و واقعا به این نتیجه رسیدیم که چنین چیزی واقعیت ندارد. مگر می‌شود فردی باشد و هیچکس را اعم از هم‌کلاسی، آشنا، پدر و مادر و برادر و خواهر و ... نداشته باشد؟

دادستان کل کشور و عضو هیات سه نفره قوه قضائیه تاکید کرد که فعالیت این هیات پایان نیافته است و حوادث و آشوب های بعد از انتخابات و ازجمله مسائل کوی دانشگاه و کهریزک را بررسی و نتایج تحقیقات را به رییس قوه قضائیه گزارش خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین " غلامحسین محسنی اژه ای" در ادامه برنامه گفت وگوی وی‍ژه خبری یکشنبه شب شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی، تصریح کرد : در جلسه اول با آقای کروبی ، وی در پاسخ به این پرسش که آیا همه مطالب شما این بود، گفت که خیر، مطالبی دیگر هم دارم که حالا نمی گویم؛ گفتیم آقای کروبی شما ادعایی کرده اید که به حیثیت نظام ، مردم و فردی که سی دی را برای او تهیه کرده اید ، لطمه زده است، فردا اگر همین سی دی لو برود برای خود این فرد بد می شود و حقش مورد تجاوز قرار گرفته است. باید مطالبتان را بگویید ، گفت که نه من این مطالب را به شما می دهم اگر رسیدگی کردید و به نتیجه رسیدید، بعد اعلام می کنم.

دادستان کل کشور در باره آقای الف – شین گفت: درجلسه نکاتی مبهم بود ، با این فرد در پشت پرده ارتباط دارند؛ از یک طرف می گویند نیست ، اما از طرف دیگر با او در تماس هستند. فردای روزی که تصمیم داشتیم با او صحبت کنیم از سوی طرفداران آقای کروبی اعلام شد که مفقود شده است، بعد مشخص شد که با او ارتباط دارند.

وی تصریح کرد:در باره ادعای الف - شین در لوح فشرده و ادعای آقای کروبی ، صرفنظر از ابهامات، تحقیق کردیم ، نه در آشوب ها بوده که هم خودش و هم کروبی نمی گوید؟ بوده است.
وی ادامه داد: در باره این مطلب که چه وقت و توسط چه کسانی دستگیر شده است ، خود الف- شین که با یک سفارتخانه مرتبط بوده مدعی است که سه نفر او را در خیابان جردن دستگیر و سوار ماشین کرده و با خود برده اند و بعد مورد ضرب و شتم قرار داده اند و در یک مورد به او تجاوز جنسی کرده اند و بعداز چند روز آزاد شده است.

محسنی اژه ای افزود:بر منبای تحقیقاتی که انجام می دهیم تا الان آنچه که قطعی است ، اولا الف - شین در هیچ یک از تظاهرات و آشوب های خیابانی دستگیر نشده است ، از نیروی انتظامی ، وزارت اطلاعات ، نیروهای مردمی محل مورد ادعای دستگیری تحقیق کردیم ، مشخص شد که چنین دستگیری اصلا در آن محل و در مقطع زمانی ادعایی، صورت نگرفته است و به هیچ بازداشتگاهی هم برده نشده است. جایی که مدعی است او را برده اند برمنبای نشانی ها ، کاملا تناقض در گفتارش را مشخص می کند.می گوید، حدس می زنم مرا جایی برده اند که صدای 40 تا 50 نفر را می شنیده ایم.

دادستان کل کشور اظهار داشت: الف - شین توسط هیچ نیرویی دستگیر نشده است و ساختگی بودن سی دی محرز است اما برای قضاوت در این باره باید منتظر ادامه تحقیقات بود.
محسنی اژه ای گفت: آقای کروبی در مورد ادعای دستگیری، آزار و اذیت و دفن مخفیانه یک دختر شهید سندی ارائه نداد. فقط گفته شد که او تنها دختر یک شهید است که در حال گفتن الله اکبر به همراه مادرش در ساختمان یا پشت بام خانه شان توسط افرادی دستگیر و برده شده است و بعداز چند وقت در حالیکه مورد آزار و اذیت قرار گرفته و پایین تنه اش با اسید سوخته است، جنازه اش را مخفیانه دفن می کنند.

وی تصریح کرد: آقای کروبی گفت که اعضای خانواده را ندیده و تنها آقای مقیسه از ستاد آقای موسوی این مساله را مطرح کرد ؛ از طرف آقای موسوی به خانه آن دختر رفته اند و مجلس ختمی برای او در مسجد قلهک برگزار شده است و آقای میرحسین هم در آن مجلس ختم شرکت کرده است ، من هم قرار بود به خانه شان بروم ولی فرصت نشد اما یکی از بستگانم رفته و با خانواده اش صحبت کرده است.

دادستان کل کشور اظهار داشت: آقای کروبی در پاسخ به این پرسش که آیا خانواده دختر جنازه او را قبل از دفن مخفیانه دیده اند، گفت که نمی دانم . اما چه کسی دید که بخشی از بدن او با اسید سوخته است؟ شما دیدید؟ نمایندگان آقای موسوی دیده اند؟ خانواده اش دیده است ؟ بنا به گفته شما پدرش که شهید بود و تنها دختر هم بوده ، پس چه کسی دیده است؟ این سئوال و سئوالاتی از این دست در جلسه اول بی پاسخ ماند.

محسنی اژه ای با بیان اینکه " تحقیقات از مسجد، خانواده و دیگر جاها درهمه زمینه ها"، آغاز شد، به اعلامیه فوت این دختر و مطالب سخیف یک سایت در این باره اشاره کرد و گفت که تحقیقات از بنیاد شهید، خانواده و محل مشخص کرد که پدرش اصلا شهید نبوده و در ضمن تنها دختر خانواده هم نیست. نه دستگیر شده ،نه الله اکبر می گفته و نه بدنش با اسید سوخته و نه مخفیانه دفن شده است.
وی خاطرنشان کرد: پدرش به گفته خانواده و مادرش در سال 80 با ایست قلبی فوت کرده است، خواهر دختر هم حتی به آقای کروبی گفته که پدر ما شهید نیست ، اسناد دفن مخفیانه خواهرم را به ما بدهید.

محسنی اژه ای به یک اطلاعیه ساختگی دیگر هم اشاره کرد که این دختر را به همراه پدر و برخی از بستگان نزدیکش (4 دایی )جزو شهدا معرفی کرده است. اینها کاملا دروغ است و اصلا برادران مادرش شهید نشده اند و زنده اند.
دادستان کل کشور افزود: تحقیقات از جاهای مختلف حتی دبیرستانی که دختر مورد نظر در آن درس خوانده، ادامه یافت و مشخص شد که دختر خانم چند روز قبل تماس گرفته و گفته است که می آیم و پرونده ام را پیگیری می کنم.
وی گفت:این دختر خانم از سال 86 ، برای بار هفتم است که از خانه فرار کرده و شش بار گذشته یا خودش برگشته و یا نیروی انتظامی او را دستگیر و تحویل خانواده اش داده است. این بار هم که مادرش برای خرید دارو از خانه خارج شده بوده ، بعداز برگشت متوجه می شود دخترش در خانه نیست.

محسنی اژه ای ازاینکه مجبور است به برخی مطالب اشاره کند ، ابراز تاسف کرد و افزود:فضای بدی واقعا در کشور ساخته اند تا بیگانگان بتوانند از این تشویش اذهان عمومی و اکاذیب سوء استفاده کنند و مردم هم یک مقداری نسبت به برخی موضوعات مردد و حیرت زده شده اند.
دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: به مادر این دختر مراجعه کردیم و پرسیدیم ، شما که نمی دانید اصلا دخترت کجاست قبلا هم سابقه شش بار فرار از خانه دارد چرا برای او مجلس ختم گرفتید. وی گفت که من نمی دانستم و مراجعه هم کردم ،اما دیر مراجعه کرده است، یعنی 13 تیرماه مدعی است که ساعت 13 و 45 دقیقه رفته بودم برای خرید دارو وقتی برگشتم دخترم نبود ، در تاریخ 21 تیرماه اولین نامه را به یکی از مسئولین می نویسد و 23 تیر نامه دوم را می نویسد و در این دو نامه هیچ بحثی از اینکه دخترش دستگیر شده ، نکرده است.

وی تصریح کرد:بالاخره چه کسی دنبال این مسائل است که به آقای میرحسین می گوید که یک چنین چیزی هست، براستی چه کسی اعلامیه جعلی را منتشر می کند و می گوید دختر شهید است و آن مطالب سخیف را در سایتی نوشته است.
محسنی اژه ای اظهار داشت: مادرش ادعا می کند یک فردی زنگ زد و گفت که از طرف آقای موسوی هستم و می خواهیم به شما کمک کنیم ، گفتم شما را نمی شناسم ، گفت که می گویند دختر شما کشته شده است، گفتم ، کی می گوید دخترم کشته شده است، فقط دخترم نیست.باردیگر فردی تلفن زد و گفت که دختر شما کشته شده و او را مخفیانه دفن کرده اند.بار سوم آقای مقیسه به اتفاق یک خانم که ادعاهایی در باره دخترش دارد، به خانه ما آمدند و گفتند که از طرف آقای موسوی و کروبی آمده ایم برای کمک به شما، اول اجازه ورود ندادم ، گفتند که الان فلان نماینده مجلس هم می آید و ما می خواهیم به شما کمک کنیم .گفتند مگر دختر شما کشته نشده است، گفتم این حرف ها چیست، مگر دختر من کشته شده است ، مگر دختر من زنده نیست.

دادستان کل کشور ادامه داد: مادر دختر گفت ، دوسه روز این مسائل تکرار شد و گفتم واقعا نکند که کشته شده، گفتم من این گرفتاری ها را که دارم برای اینکه از دست فامیل و همسایه ها راحت شوم یک مجلس ختم بگیریم و مسئله را تمام کنیم.
وی یادآور شد:باز به صورت روشن این خانم نمی گوید و این بخش استنباط من است ، به این مقدار توجه کنید و اگر آن خانم بگوید اینجاش نظر من نیست ، من نظرم را در باره اینجای مطالب عوض می کنم.

محسنی اژه ای افزود: مادر دختر گفت ، آنقدر گفتند که من آماده شدم برای این کار، به اسم یکی دو نفر دیگر هم اشاره می کند که من نام نمی برم ، آنها برای مراسم ختم مسجد می گیرند و پول را هم می دهند. نامه هایش را هم به جاهای مختلف را برخی جریان های سیاسی نوشته اند. تنظیم برخی مسائل را برخی افراد آن جریان سیاسی خاص انجام داده اند.
دادستان کل کشور خاطرنشان کرد:آقای کروبی در جلسه اول در باره این دختر خانم به عنوان یک مصداق روشن که دستگیر و برای از بین بردن آثار جرم بخشی از بدنش را با اسید سوزانده اند و بعد مخفیانه دفنش کرده اند اشاره کرد اما در جلسه دوم در پاسخ به این مطلب که در باره مسائل مطرح شده در جلسه اول آیا اطلاعات جدیدی دارید، اولین حرفی که زد این بود، دختر شهید نیست و خواهرش با یک فرد دیگری به من مراجعه کرد و گفت که پدرم شهید نشده و خواهرم تنها دختر خانواده نیست و اگر شما می گویید کشته شده نشانی او را بدهید.

محسنی اژه ای تصریح کرد:کروبی ادامه داد ، آقای مقیسه هم گفته که این دختر شهید نیست و ظاهرا زنده است و تماس گرفته است.
وی اظهار داشت: به آقای کروبی در جلسه اول در دادستانی کل گفتیم حتی یک احتمال نمی دهید افرادی مغرض باشند و مسائلی را بگویند وحق و باطل قاطی شود و فردا واقعا تشخیص آنها مشکل باشد، پس اجازه بدهید با یکدیگر تحقیق و بررسی کنیم و اگر روشن شد شما پیگیری کنید ، کروبی گفت ، اگر ثابت شد برای من که موردی اشتباه بوده ، با شجاعت اعلام می کنم که اشتباه کرده ام.
دادستان کل کشور با بیان اینکه " آن دختر هنوز برنگشته است"،گفت:در جلسه دوم بعداز تصحیح برخی ادعاهای جلسه اول از سوی کروبی ، متذکر شدیم حالا که برای شما روشن شده دختر شهید نبوده و زنده است، بیایید این یک مورد را خودتان اعلام کنید و ما اعلام نکنیم زیرا فرق دارد و این برای شما هم بهتر است. گفت که من نمی گویم. اما من همه مواردی را که گفته ام اگر ثابت شد که درست نیست بعد اعلام می کنم.
محسنی اژه ای افزود:در مورد ترانه موسوی هم که توضیحات لازم را به آقای کروبی دادیم گفت که دلایل شما منطقی است و من هیچ دلیلی ندارم و از او خواستیم که این را هم اعلام کند اما گفت که این را هم اعلام نمی کند.

وی اظهار داشت:این یک جریان است که با انگیزه سیاسی تهیه شده است ،الان خودشان می دانندکه مسائل خلاف بوده اما متاسفانه حاضر نیستند همین مقدار را هم که به آن رسیده اند ، اعلام کنند.
دادستان کل کشور در مورد سی دی یک فرد دیگر که آقای کروبی ارائه کرد گفت: آقای کروبی و خود فرد ادعا نمی کنند که در آشوب ها و خیابان دستگیر شده است. خود فرد می گوید، کسانی که نمی دانم که هستند، مرا گرفته و برده و زده اند و بعد در بیابانی رهایم کرده اند.و مدعی است که خانواده اش ( پدر ومادرش)از قسمت های مختلف بدنش عکس گرفته اند، اما آقای کروبی و خود فرد مدعی تجاوز جنسی نیستند. دستگیری خیابانی اصلا مطرح نیست و به هیچ بازداشتگاهی برده نشده و ادعا هم ندارد.
دادستان کل کشور در عین حال افزود: اینکه فردی هست که کتک خورده این درست می باشد، اما چه کسی این کار را کرده در حال بررسی است. متاسفانه در تهران و برخی دیگر نقاط کشور ممکن است اتفاق بیافتد و فردی از سوی حتی رفقایش ربوده و مورد ضرب و شتم قرار بگیرد.

محسنی اژه ای در مورد سی دی دیگری در باره یک خانم گفت: سئوالات القایی و بالاتر و اعمال نظر در نوع تهیه سی دی مشخص است اما معذلک ، آن خانم هم ادعای تجاوز جنسی ندارد اما مدعی است که در خیابان دستگیر و به یک جایی برده شده است. این در حالی می باشد که بررسی ها نشان می دهد اصلا او را به آنجا نبرده اند بلکه مستقیم به اوین برده اند. تحقیقات از هم بندی ها نشان داد که موضوع دستگیری و بردنش به اوین صحت داشته است. این خانم مدعی است که او را قبل از انتقال به اوین به یک کلانتری برده اند و در کلانتری درگیری لفظی رخ داده و حتی فردی لباسش را کشیده که یک قسمت از لباسش بیرون آمده ودست فرد به بدنش خورده اما ادعای تجاوز جنسی ندارد.آقای کروبی هم مدعی تجاوز نیست.

وی خاطرنشان کرد: این خانم و الف شین دو فردی هستند که مستقیم به آقای کروبی مراجعه کرده اند.
دادستان کل کشور تصریح کرد:درهر صورت تا امروز در باره این سی دی هایی که آقای کروبی تحویل داده ، یک سری تحقیقات بسیار فشرده میدانی و از افراد بصورت محسوس و غیرمحسوس صورت گرفته اما نمی گویم که تنها ادعاهای کروبی ثابت نشده بلکه می خواهم ادعا کنم ، چیزهایی که آقای کروبی در مورد افرادی که معرفی کرده اصلا وجود ندارد.اگر ترانه موسوی وجود داشت باید به یک سرنخی می رسیدیم.
محسنی اژه ای تاکید کرد: به ضرس قاطع می شود گفت که نه الزاما جناب آقای کروبی اما یک جریان سیاسی متاسفانه این مسائل را کنار هم گذاشته و این خط هم دنباله قضایای بعداز انتخابات است.

وی اظهار داشت:خواهشم از آقایان این است که یک مقداری به خود بیاییم و تصور کنیم که چه کار می کنیم و آب به آسیاب چه کسی می ریزیم.
دادستان کل کشور تاکید کرد: قطعا به عنوان وظیفه قانونی و ملی و براساس آنچه قانون و مردم از ما می خواهند اجازه نمی دهیم این قضایا ادامه پیدا کند.اجازه نمی دهیم آقای کروبی یا کس دیگری بازهم این ادعاها را مطرح کند.
محسنی اژه ای گفت: آقای کروبی ادعا کرده موارد دیگری هست که اگر اینها رسیدگی شد اعلام می کند اما برداشتم این است که موارد دیگری ندارد. در هر صورت مواردی که تاکنون اعلام کرده کاملا خلاف بودن آنها محرز شده است.

دادستان کل کشور در پاسخ به این پرسش، آیا رفتن به دفتر آقای کروبی و دیگر جاها و بردن اسناد و غیره با فعالیت های کمیته سه نفره ارتباط دارد؟ گفت: من الان از جزییات این مسائل خبر ندارم و قطعا ارتباطی با تحقیق ما هم نداشته است. یک نمونه روشن را عرض کنم ، ممکن است کسانی دیگر مثل دادسرای تهران موضوعاتی را دنبال می کرده اند و به مسائلی رسیده اند اما در مورد تحقیقات ما به دو مطلب دیگر اشاره کنم. در نظر داشتیم آقای داوری که در ساختن سی دی ها دخالت داشته و عضو حزب اعتماد ملی بوده و جزو کسانی بوده که این افراد را به آقای کروبی معرفی می کرده است، و مخفیانه با الف شین در ارتباط بوده ، بیاید و از او توضیح بخواهیم .اما پیدایش نکردیم.

محسنی اژه ای افزود: به بازپرس پرونده که قبل از ما کار می کرده و نسبت به الف شین هم تحقیقاتی کرده اما آقای کروبی به عملکرد او اعتراض داشت،خواستم که آدرس داوری و یک نفر دیگر را به ما بدهد و منتظر پاسخ او بودم اما پریروز عصر در جلسه ای بودم که فردی گزارش می داد و گفت که یکی از دستگیر شدگان آقای رضا داوری است. می بینید من حتی از دستگیری داوری مطلع نبوده ام.
دادستان کل کشور گفت:در مورد کوی دانشگاه و کهریزک ، دستگاه قضایی کارش را می کند و ما تلاش داریم دستگاه های قضایی ذیربط کارشان را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: هیات سه نفره گزارش خودش را در باره ادعاهای آقای کروبی داد و این که دیگر دستگاه های ذیربط چه کنند با ما نیست.
محسنی اژه ای تاکید کرد: هیات سه نفره همچنان فعال است و اولین گزارشش در مورد ادعاهای آقای کروبی بود، اما در موردمسائل دیگر از جمله کوی دانشگاه و کهریزک تحقیقات ادامه دارد.


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
انتخابات88 ، سیاسی ، موسوی ، احمدی نژاد ، انتخابات ، ایران ، اسرائیل ، عکس ، ورزشی ، خاتمی ، رضایی ، ترکیه ، کروبی ، اوباما ، آمریکا ، فوتبال ، غزه ، طنز سیاسی ، طنز ، عکس ، ازدواج ، امارات ، خامنه ای ، امید ، انتخابات 88 ، انتخابات دهم ، آمریکا ، اعدام ، عرفه ، بوش ، فیلم ، فرانسه ، ماهواره ، میر حسین موسوی ، مقام معظم رهبری ، ناجا ، ناطق نوری ، نصرالله ، هرات ، وزارت خارجه ، وزیر رفاه ، ویدئو ، یالثارات ، مثل مادر ، مسکن ، مصباح ، مصر ، معجزه ، گزارش ، گلشیفته فراهانی ، لاریجانی ، لنگه کفش ، فرهنگ ، فرهنگی ، فلسطین ، قالیباف ، قرضاوی ، کاریکاتور ، کره شمالی ، بین الملل ، پرتو ، پل نیومن ، پوتین ، پیامک ، عشق ، عراق ، عربستان ، عکس برهنه ، غیرت ، فارس ، فاکس نیوز ، افغان ، البرادعی ، الجزیره ، اسلام ، اشیای عتیقه ، اصفهان ، اعتراض ، اجتماعی ، 22 بهمن ، sms ، آلمان ، استفتاء ، اردوغان ، انتخابات ریاست جمهوری ، انرژی هسته ای ، انصار ، انقلاب ، امام ، امر به معروف ، ایرانی ، ایرنا ، بن لادن ، خبرنگار ، دانشجو ، دانشگاه ، دوربین فیلمبرداری ، رادان ، رجبی ، تلویزیون ، تیم ملی ، جاسوس ، جشنواره فجر ، جنگ ، جوادی آملی ، جوان ، چهارشنبه سوری ، چین ، حائری ، حاج علی اکبری ، حجاریان ، حماس ، حمله نظامی ، رهبر ، رهبر معظم انقلاب ، رهبری ، روزنامه ، روسیه ، روی کین ، زنان ، سارکوزی ، سازمان ملل ، سازمان ملی جوانان ، سحر ، سریال ، سید حسن نصرالله ، سیگار ، شبکه ، شهید ، شیراز ، شیعه ، شکنجه ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی عاشقان وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی بتلیجه بندیر د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره .::مرکز بهترین ها ::. بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد. امُل PARANDEYE 3 PA تخریبچی انجمن تخصصی نرم افزارهای موبایل و اطلاعات کاربردی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد گل دختر کربلا همچنان جاریست کـــــلام نـــو شلمچه امام مهدی (عج) محفل یاران کلبه عشق کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! خبر روز .:: رویش عشق::. تکنولوژی کامپیوتر xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx رنگارنگه سین جیم های اخلاقی .:: رمز موفقیت ::. تیشه های اشک ایحسب الانسان ان یترک سدی سیاست خط سوم پاک دیده آدمک ها آخوندها از مریخ نیامده اند!!! حسام سرا عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین نه/ دی/ هشتاد و هشت ماه و مهر هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) خبر هفته سرایم بوانات نوشت گاه میم سین لبیک شاه علقمه متالورژی پر شکسته زورخانه باباعلی قافله شهداء ... تا ظهور... عشق سرخ امروز کدهای جاوا اسکریپت ( زازران )و فردا....... آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام دوزخیان زمین مذهبی سورتک زرقان پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h ابن یاسین امام حسین (ع) .:: گاواره ::. تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید ناگفته های آبجی کوچیکه عکس عــــشقـــــولـــــک رد پای . . . نورهدایت امیدزهرا فلورانس مهربون شب مهتابی شیعه مذهب برتر Shia is super relegion حــــــکـــــمـــــت آ بـــــــــــاد کشکول شمیم نگاهم برای تو بازمانده تنهای تنها حقیقت بهائیت مشکی رنگه عشقه عکس و شعر برای دوستداران هنر اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می یابند(پیامبرص) ولایت علیه السلام مشک عباس مسافری تاناکجا.مجله اینترنتی طنرناکجا آباد -نثرهای ادبی سیاوش شمیم حضور شهید سید محمد شریفی علوم قرآنی Quranic Sciences عصمت infallibility بصیرت حزب اللهی مدرنیته نقد مَلَس پوست کلف کسب درآمد از طریق اینترنت .: حرف دل :. هر چی که می خوای؟؟؟ اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آر.پی.جی ‏زن وقایع تارنما سلطان عشق نسیمی از بهشت ... وبلاگ گروهی بصیرت موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان رویای معین سکوت بیگانه ، دختری در میان مردمان .... تفریح و سرگرمی ... وب سایت اختصاصی افسانه جومونگ کجایند مردان بی ادعا؟ تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ اس ام اس جک mp3 sms دنیای امروز ما صور اسرافیل بسم الله ارحم الرحیم دسته کلید پرشین رپ (((شفای زندگی))) از یک عباس خلوت تنهایی .: 20000000 :. السَلامُ عَلیکَ یا ابا عَبدِ الله الحُسَین (ع) اس ام اس عاشقانه « عـشقی » قالب های پارسی بلاگ وبلاگ ایران اسلام پرشین موزیک بهترینها برای شماست عاشقان پرسپولیس گفتمان مذهبی ++گوشی موبایل رایگان+ مرکز دانلود رایگان free Download بهترین نرم افزار و برنامها داستان و راه های توحید جویان بزرگ سئوالهای منتظر جواب ::::: نـو ر و ز ::::: بسم الله الرحمن الرحیم هانیبال اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز viper حمایت از ایران او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! جوکستان ، اس ام اس ، جوک ، لطیفه ، طنز ،jok+sms نفس عمیق روزگار غریبی است برادر . . . گل همیشه بهار تک ستاره حرفای خودمونی من قالب های پارسی بلاگ بهجان / behjan ازدواج موقت وچالش ها شمیم وصل معبر دلی که شکسته بود وبلاگ تخصصی ترفند کوثر چهاردیواری قلم رنجه خیلی دور _ خیلی نزدیک یه دانش آموز آوای حق تنها ترین تنها *** جزیره دانلود 2008 *** عشقولانه محمد پرسپولیسی فصل انتظار انصارالمهدی(عج) کشکول صادق آهستان فقط بالای 18+ بچه دانشجو ! EmroozNews.com Today's top news :: خبرهای برتر روز در امرو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شیراز ##پخش مستقیم حرم امام حسین ع## وب سایت شخصی مجتبی نیکنام ©©©©هاست ارزان و قدرتمند برای وبلاگ نویسان ©©©©©©© دکتر سید احمد رضا دستغیب .:: هیچ کس ::. دکتر سید احمد رضا دستغیب نوید شاهد زن مسلمان السلام علیک یا اباصالح المهدی پرواز به بی نهایت هر کی به هر جا رسید با دلش رسید گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چیز نیازمندی ها بیا برگرد به خونه از هر دری... خاطرات کبوتران حرم عشق زلف یار منطقه‏ ممنوعه همشاگردی عقیدتی ، سیاسی پایگاه بسیج حضرت صاحب الزمان علیه السلام صیغه شب بیست و چهارم - ویژه حادثه بمب گذاری در شیراز ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس ویژه نامه نمایشگاه کتاب ویژه نامه انفجار بمب شیراز سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس نیمه خرداد به بعد مدیران فردا نخلستان ترور مردان خمینی ویژه نامه اعتکاف غزه gaza سوره حشر ویژه نامه محرم طنز سیاسی دیدگاه نوین دستگاه چاپ بنر دستگاه چاپ بنر

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ