سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

87/10/22
1:17 ع

در پی اهانت های پلیس دبی به مسافران ایرانی که عازم امارات می شوند ، وزارت خارجه ایران در اقدامی متقابل ، از "پلیس مهاجرت و اتباع خارجه" ایران خواست ، اماراتی هایی که وارد ایران می شوند را مورد تفتیش بدنی ویژه و انگشت نگاری قرار دهد.

به گزارش عصرایران ، این دستور وزارت خارجه ، از سوی پلیس به مورد اجرا گذاشته شد و اتباع اماراتی که قصد ورود به کشور را داشتند، تفتیش و انگشت نگاری شدند.
گزارش های رسیده حاکی است ، تدبیر وزارت خارجه در این مورد مؤثر بوده به گونه ای که بعد از این اقدام ، موردی از اهانت به ایرانی ها در مبادی ورودی امارات گزارش نشده است.

در همین حال ، سرهنگ غلامرضا رضائیان رئیس پلیس مهاجرت و اتباع خارجه با تأیید این مطلب به خبرگزاری فارس گفت: بعد از این اقدام و رفتار متقابل مأموران پلیس مهاجرت کشورمان، گزارشی مبنی بر تفتیش و انگشت‌نگاری از مسافران ایرانی در دبی نداشته‌ایم.

سرهنگ رضائیان گفت: بر اساس مصوبه مجلس از اتباع آمریکایی در ورود به کشور انگشت‌نگاری می‌کنیم و از اتباع کشورهای انگلیس، فرانسه و ژاپن نیز بر اساس تصمیم دستگاه دیپلماسی انگشت‌نگاری خواهیم کرد.

فرمانده پلیس مهاجرت و اتباع خارجه پیش از این گفته بود، هرگونه پاسخ‌گویی به تفتیش بدنی مسافران ایرانی منوط به درخواست وزارت خارجه است.

پلیس فرودگاه دبی در چندین مورد اقدام به انگشت‌نگاری و تفتیش بدنی مسافران ایرانی کرده بود. در آخرین مورد، برخی مسافران مدعی شدند پلیس دبی پس از نگهداری 4 ساعته تمامی مسافران در فرودگاه (به صورت سرپا) و کنترل گذرنامه‌ها، تمامی مسافران را اعم از زن و مرد و کودک به سالن بازرسی ویژه هدایت و اقدام به بازرسی بدنی مسافران کرد‌ه‌اند.

  

87/10/22
1:16 ع

صنعت خودروسازی در جهان ، یک صنعت فراملی بشمار رفته و کشورهای صاحب نام در تولید خودرو سعی می کنند تولیدات خود را با استفاده از برترین تکنولوژی روز تولید کنند و براین اساس کمپانی های بزرگ خودروسازی از اینکه محصول خود را با استفاده از قطعات تولیدی کشورهای دیگر بسازند ، ابایی نداشته و پاره ای موارد برای بالاتر بردن کیفیت خودرو اصرار به مونتاژ برخی مدل های خود با قطعات تولیدی خارجی دارند.

به گزارش تابناک: در صنعت خودروسازی ، تولید کنندگان به کیفیت تولید توجه دارند تا ماهیت آن و این اشتباهی است که متاسفانه خودروسازی ایران به آن دچار شده و اصرار به تقویت ماهیت تولید خود دارند و در واقع کیفیت را فدای ماهیت کرده اند و داستان تولید خودروی ملی از این جا آغاز می شود.

کشورهای آمریکا ، آلمان ، ژاپن ، فرانسه ، ایتالیا ، انگلیس و کره جنوبی صاحب نام ترین کشورهای خودروساز جهان هستند این کشورها بر اساس استانداردهای بین المللی موتورهای محرک بیش از 60 درصد بازار خودرو جهان را در اختیار داشته و این درحالی است که ایندکس تولیدات خود را از 90 بالاتر نبرده اند.

در همین زمینه روزنامه الحیات چاپ لندن با بررسی ایندکس خودروسازی در جهان نشان داده که در هیچیک از کشورهای عمده تولیدکننده خودرو ، تولیدی به نام خودرو ملی نداشته و آنچه در این کشورها تولید می شود خودرویی است که بالاترین ایندکس تولیدی آن کشور را دارا ست نه اینکه 100 درصد تولید همان کشور محسوب می شود .

هم اکنون ایالات متحده آمریکا که بیش از 40 درصد موتورمحرکه خودرو در جهان را تولید می کند شاخص تولید سیستم محرکه و بازدارنده ( ترمز ) را به 85 رسانده و از برخی کشورها قطعات را وارد کرده و در سیستم های خود استفاده می کند و البته تمامی قطعات فضای رانندگی (اتاق ) و تجهیزات ایمنی اتاق را از شرکت های داخلی تامین می کند و خودروسازان این کشور براین باورند که استفاده از قطعات یدکی ساخت کشورهای دیگر به بالابردن کیفیت تولید منجر خواهد شد .

آلمان نیز وضعیتی مشابه آمریکا دارد با این تفاوت که کارخانجات آلمانی را در خارج از کشور احداث کرده و تولیدات قطعات را بر اساس لیسانس آلمان تولید می کنند و البته برخی از تکنولوژی را منحصرا در اختیار خود گرفته و از آن به عنوان اطلاعات طبقه بندی شده یاد می کنند ایندکس موتورمحرکه خودروسازی آلمان نزدیک به 86 است و خودروی آلمانی که 100 درصد ساخت این کشور باشد ، وجود ندارد .

اما ژاپنی ها شرایط کاملا متفاوتی دارند به این گونه که بیش از 50 درصد خودروسازی ژاپن در خارج از این کشور صورت می گیرد اما کاملا تحت نظر کارشناسان ژاپنی و موسسات استاندارد عای این کشور تهیه و به کار گرفته می شود و علیرغم این شرایط بخش هایی از قطعات موتوری را از بازارهای دیگر تهیه کرده و خودروسازی خود را به ایندکس 87 رسانده اند
سایر کشورهای صاحب نام خورو ساز نیز ایندکس بین 60 تا 70 را برای خودروهای خود به ثبت رسانده و برای ارتقاء کیفیت تولیدات خود از برخی کشورهای آسیایی نظیر مالزی قطعات خود را تامین می کنند .

در هندوستان شاخص تولید خودرو نزدیک به 50 بوده و چین نیز از شاخص 52 برخودار است
پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شاخص تولید پیکان در ایران ( در بخش موتور محرکه و سیستم بازدارنده ) حدود 30 بوده و این شاخص نیز به دلیل تولید برخی قطعات ترمز پیکان در ایران ، بدست آمده زیرا موتور پیکان تا سال 1359 به طور کامل از انگلیس وارد می شد و شرکت ایرانی صرفا به نصب آن روی خودروی وطنی اقدام می کرد


  

87/10/22
1:16 ع

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، "محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور روز شنبه 21 دی ماه با انتقاد شدید از عملکرد سازمان ملل متحد و شورای امنیت در قبال جنایات صهیونیستها در غزه، خواستار تغییر ساختار شورای امنیت از اساس و تغییر محل فعلی سازمان ملل شد و گفت: دولت آمریکا با این سازمان ملل به دنبال حکمرانی بر جهان است.
وی افزود: نباید این تغییر ساختار به گونه‌ای باشد که دو تغییر بدهند و دو هم پیمان خود را وارد شورای امنیت کنند و با حق وتو منافع خود را تامین نمایند؛ اکنون تصمیمات شورای امنیت در جهت حمایت منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی است و تصمیمات این شورا یک جانبه و ضدبشری است.
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران محل استقرار سازمان ملل را نامناسب خواند و با تاکید بر اینکه باید محل سازمان ملل تغییر یابد، اظهار داشت: هر کسی می‌خواهد به سازمان ملل برود باید ماه‌ها برای گرفتن ویزا در انتظار باشد و می‌بینیم که دولت آمریکا با این سازمان ملل به دنبال حکمرانی بر جهان است.
احمدی‌نژاد با اشاره به مناسبات ناعادلانه در سازمان ملل متحد تاکید کرد: ایران آمادگی دارد تا مکان مناسب را برای ایجاد سازمان ملل تامین کند".
شاید از منظر برخی رسانه‌ها و تحلیلگران، در بدو امر، این پیشنهاد یک پیشنهاد تشریفاتی و صرفا در چارچوب یک موضع گیری سیاسی تلقی شود اما با مروری با تصمیمات مجلس شورای اسلامی و ابلاغیه سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه از سوی مقام معظم رهبری خطاب به دولت و نهادهای اصلی کشور، مشخص می‌شود که تغییر ساختار سازمان ملل به صورت جدی از سوی مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی و نمایندگان ملت در حال پیگیری است چرا که ملل عدالتخواه دنیا دیگر تحمل یکجانبه‌گرایی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دول متحد آنها در سازمان ملل را ندارند.

* طرح مجلس برای پیگیری انتقال مقر دائمی سازمان ملل از آمریکا به یک کشور دیگر

طرح پیگیری انتقال مقر سازمان ملل متحد از آمریکا برای اولین بار در تاریخ 26 شهریور 87 در مجلس هشتم اعلام وصول شد و این طرح که اردیبهشت ماه 86 در مجلس هفتم به امضای 214 نماینده مجلس رسیده بود، با درخواست 141 نماینده در دستور کار مجلس هشتم قرار گرفت.
در تاریخ 22 مهر ماه نیز حسین سبحانی‌نیا نائب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با فارس از انجام شدن بررسی طرح انتقال مقر دائمی سازمان ملل متحد از آمریکا خبر داد و گفت: در جلسه کمیسیون امنیت ملی، طرح انتقال مقر دائمی سازمان ملل متحد از آمریکا مطرح و بحث‌های مفصلی در این خصوص صورت گرفت.
کاظم جلالی مخبر کمیسیون امنیت ملی مجلس، 10 آذرماه 87 در جمع خبرنگاران اعلام کرد که طرح انتقال مقر سازمان ملل از آمریکا به یک کشور مستقل، در کمیسیون امنیت ملی به تصویب رسیده است.
وی افزود: این طرح در کمیسیون امنیت ملی موافقان و مخالفان جدی داشت اما با تصویب این طرح، وزارت امور خارجه ملزم به پیگیری ایده انتقال مقر سازمان ملل متحد از آمریکا به یکی از کشورهای مستقل شد.
در ابتدای این طرح با بیان اینکه اقدامات و عملکرد دولت آمریکا در موارد متعددی خلاف و ناقض مفاد منشور سازمان ملل متحد است، به تعدادی از این تخلفات از جمله موارد زیر اشاره شده است:
1- تولید، گسترش و ذخیره سازی سلاح های کشتار جمعی و استفاده از سلاح اتمی و قتل عام هزاران تن از مردم هیروشیما و ناکازاکی
2- نقض حاکمیت کشورهای مستقل کوچک مانند گرانادا، پاناما، هائیتی و...
3- تجاوز نظامی به عراق به بهانه وجود سلاح های کشتار جمعی در این کشور علی رغم مخالفت سازمان ملل و حمله نظامی به افغانستان به بهانه مقابله با طالبان که با حمایت دولت امریکا بر افغانستان حاکم شده بودند
4- هدایت کودتا علیه مردم کشورها، سرکوب نیروهای آزادی‌خواه و روی کار آوردن حکومت‌های دیکتاتور و خونریز در کشورهای مختلف از جمله ایران، شیلی، آرژانتین، فیلیپین و...
5- ایجاد شکنجه‌گاه‌های بین‌المللی در گوانتانامو، ابوغریب و دهها زندان مخفی در خاک اروپا که تابع هیچ ضوابط و مقرراتی نیستند
6- حمایت همیشگی از دول مستبد و غیرمتکی به آرا عمومی، به ویژه در خاورمیانه، امریکای لاتین و آسیای شرقی و پشتیبانی بی قید و شرط از رژیم نامشروع و اشغالگر قدس و استفاده مکرر از حق وتو در حمایت از جنایات ضدبشری این رژیم و به ویژه موضع گیری رسمی امریکا در مخالفت با آتش‌بس در جنوب لبنان در جنگ 33روزه و تأکید بر ادامه نسل‌کشی که حمایت از کشتار قانا توسط رژیم صهیونیستی نمونه اخیر آن است.
7- سازماندهی و حمایت از گروه‌های تروریستی در گوشه و کنار عالم از جمله گروه متحجر و ترورسیت طالبان در افغانستان و گروهک تروریستی منافقین در ایران و...
8- سوءاستفاده از موقعیت میزبانی سازمان ملل و شروای امنیت که منجر به صدور بیانیه ها، قطعنامه های غیرعادلانه و کوتاهی در انجام وظایف قانونی این سازمان ها گردیده است و نیز اقدام به جاسوسی گسترده و شنود مکالمات هیات های نمایندگی در این سازمان.
9- کارشکنی و اخلال دولت امریکا در سفر هیات های دیپلماتیک، کشورهای مستقل و آزادیخواه به سازمان ملل کراراً موجب لغو حضور نمایندگان کشورها در این مجامع و استفاده از حق قانونی شان شده است. از آن جمله است عدم جواز سفر رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر بهداشت و درمان، وزیر کشور، همراهان رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیر؛
در ادامه این طرح آمده است: با عنایت به چنین پرونده سیاه ضدبشری بدیهی است که دولت امریکا صلاحیت میزبانی سازمان‌های بین‌المللی به خصوص مجمع عمومی سازمان ملل متحد را ندارد لذا با تاسی به توصیه امام راحل(ره) که فرمود ما خود چارچوب جدیدی ساخته‌ایم که در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفته ایم، از هر عادلی دفاع می کنیم و بر هر ظالمی می تازیم، حال شما اسمش را هر چه می خواهید بگذارید. ما این سنگ را بنا خواهیم گذاشت امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمان ها و شوراها را بر این پایه بنا کنند، نه بر پایه نفوذ سرمایه‌داران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هر کسی را محکوم کنند، بلافاصله محکوم نمایند. (9آذر 58 صحیفه نور، جلد11 صفحه 156)
در پایان اینطرح آمده است: دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف است با اتخاذ دیپلماسی فعال موضوع انتقال مقر دائمی سازمان ملل از خاک امریکا به یک کشور بی طرف را با جلب همکاری دیگر کشورهای مستقل و آزادی‌خواه پیگیری و گزارش پیشرفت کار را هر 6 ماه یک بار به مجلس ارائه نماید.
علاوه بر آنچه که ذکر شد، مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه که 21 دی‌ماه جاری ابلاغ شد، از دولت نهم خواسته‌اند که برای اصلاح ساختار سازمان‌ملل تلاش کند.
دستور رهبر معظم انقلاب برای تلاش دستگاه‌های مختلف کشور در جهت اصلاح ساختار سازمان ملل، در بخش هشتم سرفصل 39 سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه ابلاغ شده است.

* حامد طالبی


  

87/10/21
3:59 ع

همنشینى برخى موارد و مقوله‌هاى معین در کنار یکدیگر در جهان هستى همواره غیر ممکن بوده چرا که وجود یکى باعث نبود و کمرنگ تر شدن دیگرى است.

 

به گزارش شبکه ایران، آب و آتش، نور و تاریکى، سرما و گرما و... اما دو مقوله دیگر نیز به نام‌هاى سیاست و ورزش وجود دارند که تداخلشان با یکدیگر همواره نتایج خوشایندى در پى نداشته است اگرچه در اکثر مواقع شاهد قربانى شدن ورزش به علت ورود سیاست به آن و تقریبا همیشه شاهد مخالفت‌ها و انتقادهایى از پیوند خوردن این دو مقوله به هم بوده‌ایم اما انگار گاهى اوقات هم بد نیست که با استفاده از یکى از این دو نقص دیگرى را به نمایش درآوریم. شاید این بار نوبت ورزش باشد که با دنیاى جذاب خود به برخى از سیاستمداران بعضى چیزها را گوشزد و یادآورى کند.
در این روزها که جهان شاهد وقوع فجایع هولناکى در فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستى است خواب غفلت اکثر دولتمردان اروپایى را فرا گرفته تا هیچ اعتراضى از سوى آنها براى خاتمه یافتن جنایت‌هاى اشغالگران فلسطین در به راه انداختن حمام خون در این سرزمین صورت نپذیرد. در چنین شرایطى که کمتر کسى از عرصه مستطیل سبز حاضر است اعتبار و زندگى خود را به خاطراعتراض به مسائلى همچون اعلام برائت از رژیم صهیونیستى و حمایت از مردم بى‌پناه و مظلوم فلسطین و به خصوص نوار غزه که این روزها آماج حملات اسراییلى‌ها قرار گرفته، به خطر بیندازد فردى از قلب یکى از بهترین لیگ‌هاى فوتبال قاره سبز برخاست تا با وجود همه تهدیدات و خطراتى که ممکن است بعدها گریبانش را بگیرد حمایت علنى خود را از مردم فلسطین آن هم در زمین فوتبال به نمایش بگذارد، فردى مسلمان از مالى که باعث شد جهان اسلام به وجودش افتخار کند.جام حذفى اسپانیا و دیدار تیم هاى سویا و دپورتیوو لاکرونیا شاید بهترین جایى بود که مهاجم مسلمان سفیدپوشان آندلس، فردریک کانوته، مى توانست به جهانیان یادآورى کند که در غزه چه مى‌گذرد. او با به ثمر رساندن نخستین گل بازى که باعث توجه تمام دوربین‌هاى ورزشگاه به او شد به عنوان شادى پس از گلش پیراهنش که بر آن نام فلسطین به چند زبان درج شده بود را به نمایش گذاشت تا سازنده بزرگترین خبر اجتماعى - سیاسى این فصل لالیگا باشد.
حمایت صامت کانوته از مردم فلسطین درحالى صورت گرفت که شاید او به خوبى مى‌دانست این اقدامش بعدها چه عواقبى را براى او در پى خواهد داشت. فردریک کانوته، مهاجم تیم ملى مالى که در فرانسه دیده به جهان گشوده قبلا نیز ثابت کرده بود که پایبندى به اعتقادات و ارزش‌هاى دینى برایش از چه اهمیتى برخوردار است. ساخت یک مرکز نگهدارى از کودکان یتیم و بى سرپرست در مالى، کمک به بازماندگان مسجدى در سویا با صرف هزینه‌اى معادل نیم میلیون دلار و مخالفت با پوشیدن پیراهن سویا که بر روى آن تبلیغ یک سایت شرط بندى بود شاید بخشى از اقدامات تحسین برانگیز کانوته باشد که براى اثبات مهم بودن اعتقادات دینى‌اش انجام داده است. این بار نیز او بهترین شیوه حمایت و ابراز همدردى با مردمان بى‌گناه و به خصوص کودکان معصوم فلسطین را در آن دید تا در یکى از پربیننده‌ترین مسابقات اسپانیا نام کشور فلسطین را بر پیراهن خود درج کند تا پس از گلزنى با نشان دادن آن به میلیون‌ها بیننده دوباره فجایع و اقدامات ناجوانمردانه اسراییلى ها را یادآورى کند.
 
نخستین جریمه                                 
مواجه شدن با کارت زرد آنتونیو ماتیو لاهوس داور جدال سویا و دپورتیولاکرونیا که با نتیجه ?- یک به سود یاران کانوته همراه شد نخستین جریمه اى بود که این مهاجم اهل مالى براى نشان دادن حمایتش از مردم غزه و اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستى دریافت کرد.
به گزارش رسانه‌هاى اسپانیایى انتظار مى‌رود کانوته با مجازات‌هاى سنگینى از سوى یوفا و کمیته انضباطى لالیگا مواجه شود. قرار است سران کمیته انضباطى فوتبال اسپانیا به زودى جریمه تعیین شده براى مجازات این بازیکن مسلمان معتقد را اعلام کنند اگرچه اغلب مجازات‌هایى که براى این نوع حرکات تعیین مى‌شود جریمه‌هاى مالى است اما بعید به نظر مى‌رسد مجازاتى که کانوته براى اعلام حمایتش از فلسطین دریافت خواهد کرد به جریمه مالى ختم شود.
 
تقدیر
اقدام خبرساز کانوته براى به نمایش گذاشتن پیراهنى که نام فلسطین بر آن درج شده بود تقدیر و تشکر سفارت فلسطین در مادرید را همراه داشت. محمود الوانن سرکنسول سفارتخانه فلسطین در مادرید با تمجید از اقدام تحسین برانگیز فردریک کانوته که باعث قوت قلب بسیارى از مردم ستمدیده فلسطین خواهد شد در مصاحبه‌اى با رادیو مارکا گفت: «گام بسیار مهمى برداشته شد. مهاجم سه‌ویا در انظار عمومى حمایتش از مردم فلسطین را به نمایش گذاشت و با این کار شجاعت خود را ثابت کرد. ورزشکاران هم انسان هستند و نمى توانند احساسات خود را مخفى نگه دارند. آنها کاملا حق دارند تا عقایدشان در مورد حوزه‌هایى که در آن حقوق بشر زیر سؤال مى‌رود را بیان کنند. من مطمئن هستم همه کودکان فلسطینى که به فوتبال اسپانیا علاقه دارند از این حرکت کانوته خوشحال مى‌شوند.»
نکته جالب
جالب است در شرایطى که سران سیاسى رژیم غاصب اسراییل دستور قتل عام هزاران زن و کودک در غزه را صادر مى کنند سفیر این رژیم در مادرید دم از صلح و تلاش براى برقرارى آرامش در منطقه مى‌زند. رافائل شوتز، سفیر اسراییل در مادرید، با اشاره به این موضوع که اقدام کانوته براى درج نام فلسطین بر پیراهنش، غیر حرفه‌اى بوده و فیفا باید در مورد این بازیکن که فراتر از شغلش گام برداشته تصمیم‌گیرى کند به رادیو مارکا گفت: «من این مسابقه را دیدم و فکر نمى‌کنم درج شدن نام فلسطین بر پیراهن کانوته اقدامى علیه اسراییل بوده باشد. همه ما باید در کنار یکدیگر تلاش کنیم که صلح را برقرار کنیم. ترکیب سیاست و ورزش گاهى اوقات خوشایند نیست اما معتقدم اقدام کانوته تنها ابراز یک عقیده شخصى بوده است که باعث ایجاد خشونت و تنش نمى شود. نظر خاصى در مورد این اقدام وى ندارم.»
 
حمایت ابوتریکا
با وجود نگرش اسراییل گرایانه سران سیاسى مصر در خصوص وقایع رخ داده در غزه و حمایت‌هاى مستقیم و غیر مستقیم آنها از لکه ننگى که رژیم غاصب صهیونیستى در فلسطین بر جاى گذاشته فردى از اهالى ورزش این کشور فریاد حمایت از مردم بى‌پناه فلسطین را سر داده است. محمد ابوتریکا هافبک بازیساز تیم ملى مصر و باشگاه الاهلى این کشور در نامه‌اى سرگشاده که در سایت باشگاهش درج شده حمایت کامل خود را از مردم غزه اعلام کرده است.
ابوتریکا در این نامه نوشته است: «ما (همه بازیکنان الاهلى) مشتاقیم تا به همه مردم غزه کمک کنیم. پیشنهاد من این است که مسؤولان باشگاه الاهلى و تیم ملى مصر با برگزارى دیدارى دوستانه با تیمى بزرگ، عواید آن را به حمایت از خانواده هاى قربانیان فلسطینى اختصاص دهیم. از باشگاه الاهلى، اتحادیه فوتبال مصر و هر نهاد خصوصى دیگرى تقاضا دارم در جهت ترتیب دادن اقداماتى که به کمک مردم فلسطین منتهى مى‌شود گام بردارند. من هم اگر بدانم با پوشیدن پیراهنى که نام فلسطین بر آن درج شده مى‌توانم کمکى به مردم این کشور بکنم هر روز این کار را انجام خواهم داد. از همه هموطنانم و مسلمانان جهان مى‌خواهم که در جهت کمک به فلسطینى‌ها تلاش کنند.»
دیگر صحنه‌اى از دنیاى ورزش که با حمایت از مردم غزه و اعتراض به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستى همراه شد، محل برگزارى رقابت میان یک تیم بسکتبال از اسراییل و تیمى از ترکیه بود که به محلى براى سر دادن شعارهاى «خدا بزرگ است» و «اسراییل قاتل» مبدل شد و انزجار جامعه جهانى از اقدامات ضد بشرى قاتلان اسراییلى را بیش از پیش به اثبات رساند.
فشار لابی صهیونیست‌ها برای جریمه کانوته
با این حال «فردریک کانوته» از سوی کمیته مسابقات فوتبال اسپانیا به دلیل حمایت از مردم غزه جریمه شد.
مهاجم مالیایی و مسلمان باشگاه سه‌ویا به دلیل خوشحالی پس از گل خود در دیدار چهارشنبه شب سه‌ویا در رقابت های جام حذفی اسپانیا در مقابل دپورتیوو لاکرونیا مبلغ سه هزار یورو جریمه شد.
کانوته پس از گلزنی در این دیدار عبارت فلسطین را که روی لباس زیر خود به پنج زبان نوشته شده بود به تماشاچیان نشان داد. وی با این اقدام خود با تشکر بسیاری از هواداران سه‌ویا روبرو شد اما، با این وجود کمیته مسابقات فوتبال اسپانیا با توجه به قانون 120 تنبیهی خود مهاجم گلزن سویا را با جریمه روبرو کرد.

http://media.farsnews.com/Media/8710/Video/871021/871021V0415339.wmv دانلود فیلم بازی ،کلیک کنید


  

87/10/21
3:57 ع

پایگاه خبـری انصارنیوز که خود را "حزب الله " می خواند در یادداشتی ، به اظهرات اخیر نیکی کریمی ، واکنش نشان داد و از "ارتداد" به عنوان خطری که گلشیفته فراهانی را تهدید می کند یاد کرد!

 متن این یادداشت ، بدون پیشداروی درباره ان به شرح زیر است:
خانم نیکی کریمی اخیراً درباره خانم گلشیفته فراهانی گفته است: «همه باید از او حمایت کنیم». ایشان البته نگفته است چه خطری خانم فراهانی را تهدید می‌کند که به فکر حمایت از ایشان افتاده است، اما باید گفت خطری که ایشان را تهدید می‌کند، ارتداد است.

«ارتداد» که از واژه «رد» گرفته شده، در لغت به معناى بازگشت است. در فرهنگ دینى، بازگشت به کفر، ارتداد و ردّه نامیده مى‏شود. عوامل ارتداد عبارتند از:

1- انکار اصل دین؛ مانند انکار وجود خدا، وحدانیت وى، رسالت حضرت ختمى مرتبت(ص) یا معاد و حیات پس از مرگ.

2- انکار یکى از احکام ضرورى و بدیهى دین اسلام؛ مانند انکار وجوب نماز یا روزه. هر مسلمانى مى‏داند در دین اسلام نماز و روزه واجب است. ممکن است کسى منکر اصل دین اسلام و شریعت محمدى(ص) نشود؛ ولى به دلیل انکار یکى از احکام ضرورى اسلام کافر گشته، حکم ارتداد بر وى جارى گردد.

3- انکار یکى از احکام قطعى ولى غیر ضرورى اسلام؛ هر گاه کسى به طور مشخص بداند مثلاً روزه در عید فطر حرام است یا روزه مسافر(جز در موارد خاص) باطل است و یا پوشش اسلامى بانوان واجب است، ولى با وجود این منکر آن گردد، مرتد مى‏شود؛ چون این امر به انکار رسول خدا(ص) یا تکذیب آن حضرت مى‏انجامد.

البته لازم نیست انکار دین یا ا حکام شریعت مقدس حتماً با گفتار صریح و آشکار باشد. هر گفتار یا کردارى که سبب تکذیب، انکار، عیب گذارى و ناقص شمردن، تمسخر و استهزاى دین اسلام یا اهانت به مقدسات و کوچک شمردن و دست برداشتن از آن گردد، موجب تحقق کفر و ارتداد مى‏شود؛ مانند افکندن قرآن در کثافات یا پاره یا تیرباران کردن آن یا مانند حکم به ارتداد خانمى از سوى امام خمینى(ره) که در مصاحبه رادیویى به مناسبت تولد حضرت زهرا(س) در پاسخ به این پرسش که الگوى شما کیست، گفته بود: خانم اوشین الگوى من است؛ چون حضرت فاطمه(س) به چهارده قرن قبل تعلق داشته‏اند.

از این روى، هر رفتار و گفتارى که نتیجه آن عدم حقانیت دین اسلام و در نتیجه بى‏فایده بودن اعتقاد به آن باشد، موجب کفر و ارتداد مى‏گردد.

اگرچه در زمان حکومت اسلامی، مجری احکام خود حکومت است، اما برای آنکه فردا حزب‌اللهی‌ها را در این مسأله مانند قضایایی چون ترور حجاریان، مورد اتهام قرار ندهند، باید گفت زن مرتد، از هر نوع که باشد کشته نمى‏شود؛ بلکه او را به توبه فرا مى‏خوانند، چنانچه توبه کرد، آزادش مى‏کنند؛ و گرنه در زندان باقى مى‏ماند و باقی تنگناهایى که نهایتاً باعث توبه‌اش گردد.

خانم فراهانی نیز باید از رفتاری که پیشه نموده‌اند، توبه کنند.

ایشان باید بدانند قرمزی فرشی که هالیوود زیر پای ایشان پهن کرده است، از خون مادران و کودکان غزه است. میم مثل مادر؛ کاف مثل کودک ...

ایشان باید بدانند کسانی که روی خوش به ایشان نشان می‌دهند، نه دوستان بلکه کسانی هستند که اگر دنیای ایشان را تباه نکنند، آخرت ایشان را قطعاً تباه خواهند کرد. بعضی کارها تمام اعمال نیک انسان در همه عمر از بین می‏برد. آنچه در بین همه بزرگان و اهل کلام مورد اتفاق نظر و یقینی است، کافر شدن پس از ایمان است که تمام اعمال خیر گذشته انسان را از بین می‏برد.

اگر کسی در دارالاسلام زندگی نموده و پدر و مادر او مسلمان بوده و در جامعه اسلامی، زمینه برای یادگیری احکام اسلام و عمل به آنها را داشته و مدتی نیز مسلمان زیسته، و بر اثر دلایل مختلف روانی و انگیزه‏های شخصی مرتد شود، تمام اعمال خوب گذشته خود را از بین می‌برد.

متأسفانه ارتداد از اموری است که در زمان کنونی رواج یافته است. ممکن است جوان مسلمانی که در شهری مذهبی بزرگ شده، و هم اکنون گرفتاری مالی یا نیاز جنسی دارد، شیاطین با او رفاقت نموده و با در اختیار گذاشتن کمک‌های مالی و شرایط بهره بردن از تمتعات جنسی و مادی، او را به مذهب دیگری دعوت نموده و مرتد نمایند؛ تا جایی که جوان مسلمان، مبلّغ آن فرقه ضاله گردد.

ارتداد از جمله آسیب‌های مذهبی و اجتماعی است که باید علمای اسلام و روان‌شناسان درباره آن تحقیق و از بروز آن پیشگیری کنند.

اگر کسی در نقطه‌ای از دنیا قرار گرفته است که نمی‏تواند حق و باطل را بشناسد، و هیچ راهی برای شناخت معارف اسلامی ندارد، دچار نوعی «استضعاف» است. اما اگر کسی در محیط و خانواده مذهبی، با وجود علما، کتابها، در اثر شبهه، از دین خارج و مرتد شود، خدا، به هیچ وجه، از چنین شخصی نمی‏گذرد.

اعمال نیک انسان مرتد، به کلی از بین می‏رود، چه یک سال عبادت کرده باشد و چه صد سال. اگر انسان در آخر عمر مرتد شده و به مذهب کفر گراییده و مبلّغ کفر نیز شود، خدا این شخص را به هیچ وجه نخواهد ‏بخشد. حتی اگر دوران کفر او طولانی نباشد، و فقط یک روز پیش از مرگ مرتد شده باشد. یک لحظه ارتداد، اعمال همه عمر انسان را می‌سوزاند همچون جرقه‌ای که بر مقدار زیادی بنزین وارد شده و همه را می‌سوزاند. قرآن در این باره می‌فرماید: «فَأُولئِکَ حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ»(بقره/217).

بهترین «حمایت» از خانم فراهانی، بازگرداندن ایشان از مسیری است که در پیش گرفته است.

ایشان هم باید دوست و دشمن خود را خوب بشناسد. دوست آن است که بگریاند؛ دشمن آن است که بخنداند.


  

87/10/21
3:56 ع

روزنامه آمریکایی «ورلد تریبیون» نوشت: "جامعه اطلاعاتی اسرائیل انتظار ندارد ایران با حمله حزب الله به سرزمین های اشغالی در واکنش به فجایع غزه موافقت کند."

به گزارش عصر ایران (asriran.com) این روزنامه به نقل از مقامات وابسته به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل مدعی شد: "حزب الله با وجود در اختیار داشتن 42 هزار موشک و راکت از حملات موشکی مداوم به اسرائیل منع خواهد شد."

این گزارش ادعا می کند: "تهران با هدف ارسال یک علامت به باراک اوباما، رئیس جمهور منتخب آمریکا، خواهان ادامه آرامش و سکوت در هر دو کشور لبنان و عراق است."

یک مقام اسرائیلی گفت: "شاید حادثه ای (در مرزهای لبنان) رخ دهد اما در حال حاضر ایران بسیار محتاط است و حزب الله را کنترل می کند."

این اظهارات در حالی است که دست کم سه موشک کاتیوشا صبح روز پنج شنبه از جنوب لبنان به شمال اسرائیل پرتاب و منجر به زخی شدن دو صهیونیست شد. هیچ گروهی در لبنان مسوولیت این حادثه را برعهده نگرفت و حزب الله نیز هرگونه ارتباط با این حمله موشکی را تکذیب کرد.

با این حال «ران بن ییشای» یک تحلیل گر نظامی اسرائیل می گوید: "اگر حزب الله واقعاً خواهان جلوگیری از حمله موشکی به شمال اسرائیل بود، می توانست این کار را انجام دهد. مشکل بتوان تصور کرد حزب الله از اقدام گروه هایی که این موشک ها را به سمت اسرائیل شلیک کردند – که ظاهراً جزو گروه های فلسطینی بودند – بی اطلاع بوده است."

به گفته مقامات اطلاعاتی اسرائیل انتظار نمی رود اوضاع در لبنان متشنج شود و رژیم صهیونیستی انتظار ندارد که شاهد حملات موشکی دیگری از همسایه شمالی خود (لبنان) باشد.

به ادعای مقامات صهیونیستی هرچند ایران در مورد سلاح و تاکتیک به حماس مشاوره می دهد اما تهران در طول درگیری های غزه کمتر در ملاعام ظاهر شده به نحوی که یک مقام اسرائیلی مدعی است: "ایران می خواهد از اوباما امتیاز بگیرد و این فرصتی عالی برای تهران است که خود را یک «بازیگر مسوول و وظیفه شناس منطقه ای» جلوه دهد."

الشرق الاوسط: حزب الله به دنبال جنگ تازه با اسرائیل نیست

این در حالی است که روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نیز به نقل از مقامی که وی را وابسته به حزب الله نامید اعلام کرد: "گرچه حزب الله نیروهای خود را در آماده باش کامل قرار داده است اما این جنبش به دنبال آغاز جنگی دیگر با اسرائیل نیست."

براساس این گزارش حامیان حزب الله در مقابل حملات موشکی روز پنج شنبه به شمال اسرائیل واکنش منفی نشان داده اند و از حمله تازه به سرزمین های اشغالی استقبال نمی کنند.

به ادعای الشرق الاوسط حزب الله مراکز امنیتی و لجستیکی خود را از منطقه داهیه در جنوب بیروت به بخش های جنوبی لبنان منتقل و به علاوه دستور بازگشت فوری واحدهای تاکتیکی خود به لبنان را صادر کرده تا  برای مواجهه با حملات اسرائیل در آماده باش کامل قرار بگیرد.

منبع یادشده گفت: "به رغم این اقدامات، واکنش های حزب الله به حمله موشکی پنج شنبه نشان داد که شیعیان از بازگشایی یک جبهه جدید نظامی علیه اسرائیل حمایت نمی کنند."

الشرق الاوسط نوشت: "هرگونه جنگ تازه در منطقه ممکن است بر وضعیت داخلی ایران نیز تاثیر بگذارد که این مساله از اهمیت فوق العاده ای برای حزب الله برخوردار است."

منبع مذکور افزود: "حزب الله تنها زمانی وارد جنگ علیه اسرائیل خواهد شد که پیش از آن ایران تصمیم به ورود به یک جنگ منطقه ای گرفته باشد."


  

87/10/21
3:56 ع

اگر پلیس راه، طی سالهای اخیر، جاده های کشور را همانند گذشته، به حال خود رها می کرد تا رانندگان با هر سرعتی که اراده کردند و به هر نحوی که خواستند رانندگی کنند، شاید، بسیاری از ما در یکی از تصادفات جاده ای، جان از کف داده بودیم و اکنون، به جای نشستن پای اینترنت، در گورستان خوابیده بودیم ، زیرا به فرض رعایت کامل قوانین از سوی ما، همواره عده ای راننده بی مبالات وجود دارند که علاوه بر جان خود، زندگی دیگران را نیز به خطر می اندازند ولی با حضور پر رنگ پلیس در جاده ها و اعمال سختگیری های قانونی، آنها نیز ناگزیر می شوند پا از گلیم خود بیشتر دراز نکنند و جان رانندگان و مسافران دیگر را بازیچه قرار ندهند.

از این منظر، باید قدر زحمات پلیس راه که در سخت ترین شرایط در جاده ها حضور دارند و حافظ نظم و مقررات و جان و مال مردم هستند را دانست و بر سبیل انصاف، به ایشان دست مریزاد گفت.

با این حال، بروز برخی رفتارهای غیرموجه از سوی پلیس راه که گویا به رویه تبدیل شده است، باعث می شود زحمات این پلیس، تحت الشعاع قرار گیرد و از این منظر ، جا دارد فرماندهان ارشد ناجا، نسبت به این امر، حساس باشند.

از جمله رفتارهای ناپسندی که پلیس راه مرتکب آن می شود، استقرار اکثر دوربین های کنترل سرعت در انتهای سراشیبی های جاده ای است.
کسانی که تجربه رانندگی در جاده را دارند به خوبی با این پدیده آشنا  هستند که معمولا در سراشیبی ها، سرعت خودروها، اندکی افزایش می یابد و از این رو، اگر راننده ای تمام مسیر را با سرعت مجاز 110 کیلومتر براند، در سراشیبی، امکان دارد، سرعت او، ناخودآگاه مثلا به 115 برسد که بلافاصله پس از اتمام شیب، بار دیگر، به حالت عادی برمی گردد.

این نکته ای است که پلیس راهی ها بدان وقوف دارند و می دانند که طی چند سال اخیر، اکثر رانندگان، در جاده ها با سرعت مطمئنه می رانند و لذا به جای آنکه با حضور در مسیرهای مسطح (که بخش اعظم مسیرهای جاده ای هستند) به استمرار این وضعیت و نیز کنترل رانندگان قانون شکن بپردازند، تعمدا در انتهای سراشیبی کمین می کنند تا رانندگانی که دهها و صدها کیلومتر با سرعت قانونی رانده اند و در سراشیبی ها به اقتضای مسیر، احتمالا سرعتشان- به سهو- فقط اندکی از حد متعارف رد شده است، به دام بیفتند.

البته، سخن بر سر این نیست که چرا پلیس راه در انتهای سراشیبی ها مستقر می شود بلکه انتقاد وارده این است که چرا اکثر دوربین ها را در این قسمت ها مستقر کرده است؟ آیا جز این است که چنین عملکردی بیش از آنکه ناظر به کنترل سرعت در تمام مسیر جاده ها باشد، به نوعی تداعی کننده مچ گیری پلیس است؟ و آیا شأن پلیس راه کشور مچ گیری در سراشیبی هاست یا کنترل اجرای قانون در تمام جاده ها؟

اگر راننده ای در مسیر متعارف با سرعت غیرمجاز براند و توسط پلیس توقیف شود، خود نیز به گناه خویش اذعان خواهد داشت ولی راننده ای که تمام مسیر را قانونمند رانده و فقط در سراشیبی، آن هم به سهو و باز ، آن هم بنا به عرف رانندگی و فقط اندکی در حد 4-5 کیلومتر از سرعت مجاز فراتر رفته و توسط پلیس توقیف می شود، نه تنها این توقیف، اثر بازدارندگی ندارد بلکه این حس در او ایجاد می شود که مورد اجحاف قرار گرفته و پلیس در موقعیت غیرمتعارف بر او سخت گرفته است.

مساله دیگری که باعث نارضایتی می شود، احتمال وجود اشکال در دوربین های پلیس است. رانندگان بسیاری شکایت دارند از اینکه با سرعت مجاز می رانده اند ولی توسط پلیس توقیف شده اند با این عنوان که سریع تر از حد قانونی رانده اند!

به عنوان مثال، راننده ای چنین می گوید که خودروی او در صورتی که با سرعت 120 کیلومتر براند، به طور اتوماتیک آلارم می زند و راننده را متوجه سرعت بالا می کند ولی در یکی از جاده ها در حالی که با سرعت 110 می رانده، پلیس او را متوقف کرده و گفته است که شما با سرعت 130 می رفتید و این در حالی است که سرعت سنج خودرو، کاملا سالم بوده و حتی دوربین های پلیس که بعضا در بالای برخی اتوبان ها نصب هستند و سرعت را به طور اتوماتیک نمایش می دهند، به این امر صحه می گذارند.

به نظر می رسد با توجه به حساسیت موضوع، لازم است صحت عملکرد دوربین های سرعت سنج پلیس راه به طور مداوم مورد ارزیابی قرار گیرد تا به بهانه های واهی به مردم اجحاف نشود والا پس از مدتی، این گزاره در بین مردم نهادینه خواهد شد که پلیس راه با دوربین های خراب، در مسیرهای خاص، فقطی به دنبال کاسبی است!و قطعاً گسترش چنین باوری نه با شأنیت پلیس همخوانی دارد و نه قضاوتی منصفانه خواهد بود.

  

87/10/21
3:55 ع

وزیر خارجه سابق آلمان می‌گوید: تصویر کردن اسراییلی‌ها به عنوان جنایتکار و فلسطینی‌ها به عنوان قربانی، یک درک غلط از درگیری خاورمیانه است و من به دولت آلمان توصیه می‌کنم با این موضع مخالفت و در برابرش مقاومت کند!

به گزارش سرویس بین‌الملل «فردا» یوشکا فیشر وزیر خارجه پیشین آلمان که با روزنامه "دی تسایت" مصاحبه کرده درباره فجایع غزه می‌گوید: این را می‌دانم که اعلام «همبستگی با اسراییل» یک موضع دشوار است اما در یک جامعه باز باید بتوان موضع خود را آن چنان که هست اعلام کرد تا اقلیت به اکثریت تبدیل شود.

بنابراین گزارش این مقام سابق آلمانی که در حزب سبز آلمان عضویت دارد در ادامه اظهارات خود گفته است: تصویر کردن اسراییلی‌ها به عنوان جنایتکار و فلسطینی‌ها به عنوان قربانی، یک درک غلط از درگیری خاورمیانه است.

وی در ادامه طی اظهاراتی عجیب مدعی شده است: اگر سیاست آلمان چنین درک کژی را دنبال کند و به عنوان کمیته همدردی با فلسطین وارد عمل شود، قطعاً وارد یک دام شده است و من به دولت آلمان توصیه می‌کنم با این موضع مخالفت و در برابرش مقاومت کند.

فیشر تأکید کرده است: درست است که باید دید مردم چه می‌گویند ولی یک دولت بر سر کار نمی‌آید تا همان چیزی را تکرار کند که مردم می‌گویند این بر خلاف هنر حکومت است.

اظهارات فیشر در حالی بیان شده است که تاکنون اکثریت افکار عمومی در آلمان جانب فلسطین را گرفته‌اند.


  

87/10/21
3:55 ع

یک خبرنگار آمریکایی معتقد است ایرانیان مهربان‌ترین مردمی هستند که وی در عمر خود دیده است.

به گزارش «فردا» و به نقل از روزنامه آمریکایی سیاتل پست اینتلیجنسر، ریک استیو، مجری معرف برنامه‌های مسافرتی در شبکه‌های رادیو تلویزیونی آمریکا اخیراً گزارش مختصری از سفر خود به ایران را منتشر ساخته است.

بنابراین گزارش در مطلب این روزنامه با عنوان "ایرانیان آمریکائیان را دوست دارند... و البته بریتنی اسپیرز را نه" ضمن اشاره به اینکه هدف این مستند نمایش چهره ایران و ایرانی می‌باشد از نگاه خود می‌باشد آورده است: موسیقی پاپ و فرهنگ مصرف‌گرای آمریکایی تهدیدی علیه ارزش‌های ایرانی تلقی می‌شود.

سیاتل پست ایتلیجسنسر در این خصوص اظهارات ریک استیو را نقل می‌کند که گفته است پدر و مادرها در ایران نمی‌خواهند فرزندانشان مثل بریتنِی اسپیرز بزرگ شوند.

این گزارش در ادامه تأکید می‌کند استیو تبلیغات آمریکایی را مغایر با فضایی توصیف می‌کند که شخصاً در ایران تجربه کرده است. وی ایرانیان را مهربان‌ترین مردمی می‌داند که در عمر خود دیده است.

گفتنی است این مستند قرار است روز شنبه بیستم ژانویه برای سکنه مناطق سیاتل و تاکوما پخش شود.


  

87/10/20
1:53 ع

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم قم، «قتل عام کودکان، زنان و مردم مظلوم غزه» به دست صهیونیستها را فاجعه ای کم نظیر خواندند و تأکید کردند: هدف واقعی و نهایی اسرائیل و آمریکا از این جنایات فجیع، نابود کردن اصل مقاومت و تسلط بر منطقه بسیار مهم خاورمیانه است، اما به فضل الهی و در پرتو «عزم قاطعانه و دفاع جانانه رزمندگان فلسطینی» و «بیداری و حضور ملتها در صحنه»، این حوادث در نهایت، به طور قطع به پیروزی حق بر باطل خواهد انجامید.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای با تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) و یاران با وفایش، لزوم بیداری امت اسلام در طول تاریخ را درس بزرگ حماسه فراموش ناشدنی عاشورا برشمردند و خاطرنشان کردند: انحراف عمیقی که تنها حدود 50 سال پس از رحلت نبی اکرم (ص) با روی کار آمدن یزید فاسق و فاجر روی داد از چشم مردم و خواص آن دوران پنهان ماند، اما امام حسین (ع)، با قیام پرشکوه، بیدار کننده و تکان دهنده خود و ارائه نسخه ای عملی، به بشریت آموخت که درک و فهم توطئه های پنهان، «عکس العمل به موقع، شجاعانه و فداکارانه در مقابل آنها» و پرداختن بهای لازم برای شکستن آن توطئه ها، وظیفه سنگین و تاریخی ملتهای بیدار و هوشیار است که درس امروز ما و امت اسلامی از عاشورا نیز همین است.

رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به ابعاد پنهان توطئه صهیونیستها در فاجعه آفرینی در غزه افزودند: باطن و هدف اصلی دستگاه استکبار از جنایات اسرائیل در غزه، نابودی کامل عنصر مقاومت در منطقه و سیطره بر خاورمیانه ی «لبریز ثروت و منافع گوناگون» است که ملتها و دولتهای مسلمان باید این هدف پنهان را درک کنند و در مقابل آن، عکس العمل مناسب انجام دهند.

ایشان با اشاره به هدف شیطان بزرگ آمریکا و «اسرائیل غاصب» در جنگ سی و سه روزه لبنان یعنی ایجاد خاورمیانه ای تسلیم و مطیع، خاطرنشان کردند: آن خواب آشفته تعبیر نشد و شجاعت، بیداری و فداکاری جوانان مؤمن لبنان، تو دهنی محکمی به امریکا، اسرائیل و همه حامیان و پیروان آنان زد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اذعان غربیها مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران الگو و مرکز مقاومت در منطقه است افزودند: همانگونه که آنان اذعان می کنند ایران اسلامی، به برکت بیداری و هوشیاری مردم، در چشم ملتهای منطقه به پیکره ای «عظیم، پرشکوه و امیدبخش» برای مقاومت و پیروزی تبدیل شده است و سلطه طلبان اکنون برای نابود کردن این مقاومت، دولت مظلوم، مردمی و منتخب حماس را به عنوان هدف تجاوزات خود انتخاب کرده اند.

رهبر انقلاب اسلامی با هشدار نسبت به پیامدهای بی اعتنایی برخی دولتهای منطقه به حوادث جاری در غزه تأکید کردند: اگر دشمنان اسلام در این مرحله موفق شوند، مطمئناً دست از سر خاورمیانه بر نمی دارند و کشورهای اسلامیِ حول و حوش آن منطقه که از کمک به فلسطین خودداری می کنند باید تبعاتِ خطرناکِ اشتباه امروز خود را درک کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای بیداری ملتها و حضور آنان را در صحنه ، عامل مهمی برای تقویت مقاومت فلسطینی ها خواندند و با قدردانی از عزم و بیداری ملت بزرگ و هوشیار ایران در حمایت از مردم غزه افزودند: در مسئله غزه به ویژه از جوانان مؤمن و پرشوری که با حضور در فرودگاهها و مناطق دیگر، خواهان رفتن به غزه شدند تشکر می کنم، اما باید توجه کرد در این عرصه دست ما بسته است.

ایشان جوانان امروز را مانند جوانان نسل اول انقلاب، پرشور و در «خط اسلام و انقلاب و امام حسین (ع)» خواندند و افزودند: به هرحال همه بدانند جمهوری اسلامی همانگونه که تاکنون از هیچ کمکی به مردم مظلوم فلسطین دریغ نکرده از این پس نیز هرکاری لازم باشد در این زمینه انجام خواهد داد.
رهبر انقلاب اسلامی، تلاش برخی دولتهای اسلامی را برای حمایت از مردم غزه خوب، اما ناکافی دانستند و خاطرنشان کردند: باید با ادامه فشارهای سیاسی و مردمی، دشمن را وادار به عقب نشینی کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای ، فاجعه غزه را رسوا کننده مدعیان دفاع از حقوق بشر برشمردند و خاطرنشان کردند: کودکان بی پناه و زنان مظلوم غزه هر روز مثل برگ خزان روی زمین می ریزند، اما هیچ صدایی از سازمان ملل، دیگر سازمانهای مدعی حقوق بشر و دولتهای غربی از جمله دولتهای اروپایی بلند نمی شود و این واقعیت تلخ، نشان دهنده دروغگویی، ریا و فریب کاری سازمانها و دولتهای مدعی دفاع از حقوق بشر است.

حضرت آیت الله خامنه ای، با ابراز تأسف عمیق از حمله برخی روشنفکران، مطبوعات و دستگاههای خبری دنیای اسلام به دولت قانونی فلسطین و توجیه جنایات صهیونیستها، افزودند: این افراد حتماً در پیشگاه خدا، پاسخگوی همراهی با جنایتکاران خواهند بود، اما خوشبختانه در ایران اسلامی، همراهی قاطع ملت و دولت به حمایت تحسین برانگیز از مظلومان فلسطینی منجر شده است.

رهبر انقلاب اسلامی پیروزی حق بر باطل را نتیجه نهایی حوادث جاری در غزه دانستند و تأکید کردند: حتی اگر دشمن، خدای ناکرده یکایک مبارزان حماس و مجاهدان فلسطینی را که با عزم و اراده قاطعانه در حال مقاومت هستند از پای درآوَرَد، مسئله فلسطین با این فاجعه آفرینی ها از بین نمی رود و بدون شک فلسطین با تکیه بر تجربیات، بسیار بسیار قوی تر از گذشته، در مقابل دشمن قامت برمی افرازد و سرانجام بر آن پیروز خواهد شد.

ایشان ادامه حضور قاطعانه مردم بصیر و آگاه ایران را در صحنه دفاع از مظلوم ضروری خواندند و افزودند: پایداری این ملت بزرگ، بر مواضع ظلم ستیزانه خود رضایت الهی و خرسندی امام و شهدا را در بردارد و انشاءالله در پرتو پشتیبانی ملتها و ادامه مجاهدتها، همه ملتهای مسلمان پیروزی را در آینده ای نه چندان دور جشن خواهند گرفت.

رهبر انقلاب اسلامی در آغاز این دیدار، قیام مردم قم در 19 دی 1356 را، نشان دهنده درک صحیح ابعاد پنهان توطئه رژیم پهلوی از اهانت به امام خمینی (ره) دانستند و افزودند: بیداری، آگاهی، هوشیاری و اقدام شجاعانه و به موقع، درس بزرگ عاشورای حسینی است که در قیام مردم قم، انقلاب کبیر اسلامی و پایداری امام و ملت در مقابل هجوم همه جانبه صدام و جبهه جهانی استکبار درهشت سال جنگ تحمیلی، تجلی یافت و نشان داد ملت عزیز و مقتدر ایران حاضر است برای تحقق اهداف اسلامی و انقلابی خود، هر بهایی را که لازم است پرداخت کند که این نشان دهنده پیروی مردم مؤمن این سرزمین از اباعبدالله الحسین (ع) به شمار می رود.
در آغاز این دیدار در سوگ سیدالشهدا (ع) و اصحاب با وفایش سوگواری و عزاداری شد.

غزه ،
  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
انتخابات88 ، سیاسی ، موسوی ، احمدی نژاد ، انتخابات ، ایران ، اسرائیل ، عکس ، ورزشی ، خاتمی ، رضایی ، ترکیه ، کروبی ، اوباما ، آمریکا ، فوتبال ، غزه ، طنز سیاسی ، طنز ، عکس ، ازدواج ، امارات ، خامنه ای ، امید ، انتخابات 88 ، انتخابات دهم ، آمریکا ، اعدام ، عرفه ، بوش ، فیلم ، فرانسه ، ماهواره ، میر حسین موسوی ، مقام معظم رهبری ، ناجا ، ناطق نوری ، نصرالله ، هرات ، وزارت خارجه ، وزیر رفاه ، ویدئو ، یالثارات ، مثل مادر ، مسکن ، مصباح ، مصر ، معجزه ، گزارش ، گلشیفته فراهانی ، لاریجانی ، لنگه کفش ، فرهنگ ، فرهنگی ، فلسطین ، قالیباف ، قرضاوی ، کاریکاتور ، کره شمالی ، بین الملل ، پرتو ، پل نیومن ، پوتین ، پیامک ، عشق ، عراق ، عربستان ، عکس برهنه ، غیرت ، فارس ، فاکس نیوز ، افغان ، البرادعی ، الجزیره ، اسلام ، اشیای عتیقه ، اصفهان ، اعتراض ، اجتماعی ، 22 بهمن ، sms ، آلمان ، استفتاء ، اردوغان ، انتخابات ریاست جمهوری ، انرژی هسته ای ، انصار ، انقلاب ، امام ، امر به معروف ، ایرانی ، ایرنا ، بن لادن ، خبرنگار ، دانشجو ، دانشگاه ، دوربین فیلمبرداری ، رادان ، رجبی ، تلویزیون ، تیم ملی ، جاسوس ، جشنواره فجر ، جنگ ، جوادی آملی ، جوان ، چهارشنبه سوری ، چین ، حائری ، حاج علی اکبری ، حجاریان ، حماس ، حمله نظامی ، رهبر ، رهبر معظم انقلاب ، رهبری ، روزنامه ، روسیه ، روی کین ، زنان ، سارکوزی ، سازمان ملل ، سازمان ملی جوانان ، سحر ، سریال ، سید حسن نصرالله ، سیگار ، شبکه ، شهید ، شیراز ، شیعه ، شکنجه ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی عاشقان وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی بتلیجه بندیر د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره .::مرکز بهترین ها ::. بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد. امُل PARANDEYE 3 PA تخریبچی انجمن تخصصی نرم افزارهای موبایل و اطلاعات کاربردی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد گل دختر کربلا همچنان جاریست کـــــلام نـــو شلمچه امام مهدی (عج) محفل یاران کلبه عشق کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! خبر روز .:: رویش عشق::. تکنولوژی کامپیوتر xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx رنگارنگه سین جیم های اخلاقی .:: رمز موفقیت ::. تیشه های اشک ایحسب الانسان ان یترک سدی سیاست خط سوم پاک دیده آدمک ها آخوندها از مریخ نیامده اند!!! حسام سرا عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین نه/ دی/ هشتاد و هشت ماه و مهر هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) خبر هفته سرایم بوانات نوشت گاه میم سین لبیک شاه علقمه متالورژی پر شکسته زورخانه باباعلی قافله شهداء ... تا ظهور... عشق سرخ امروز کدهای جاوا اسکریپت ( زازران )و فردا....... آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام دوزخیان زمین مذهبی سورتک زرقان پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h ابن یاسین امام حسین (ع) .:: گاواره ::. تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید ناگفته های آبجی کوچیکه عکس عــــشقـــــولـــــک رد پای . . . نورهدایت امیدزهرا فلورانس مهربون شب مهتابی شیعه مذهب برتر Shia is super relegion حــــــکـــــمـــــت آ بـــــــــــاد کشکول شمیم نگاهم برای تو بازمانده تنهای تنها حقیقت بهائیت مشکی رنگه عشقه عکس و شعر برای دوستداران هنر اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می یابند(پیامبرص) ولایت علیه السلام مشک عباس مسافری تاناکجا.مجله اینترنتی طنرناکجا آباد -نثرهای ادبی سیاوش شمیم حضور شهید سید محمد شریفی علوم قرآنی Quranic Sciences عصمت infallibility بصیرت حزب اللهی مدرنیته نقد مَلَس پوست کلف کسب درآمد از طریق اینترنت .: حرف دل :. هر چی که می خوای؟؟؟ اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آر.پی.جی ‏زن وقایع تارنما سلطان عشق نسیمی از بهشت ... وبلاگ گروهی بصیرت موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان رویای معین سکوت بیگانه ، دختری در میان مردمان .... تفریح و سرگرمی ... وب سایت اختصاصی افسانه جومونگ کجایند مردان بی ادعا؟ تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ اس ام اس جک mp3 sms دنیای امروز ما صور اسرافیل بسم الله ارحم الرحیم دسته کلید پرشین رپ (((شفای زندگی))) از یک عباس خلوت تنهایی .: 20000000 :. السَلامُ عَلیکَ یا ابا عَبدِ الله الحُسَین (ع) اس ام اس عاشقانه « عـشقی » قالب های پارسی بلاگ وبلاگ ایران اسلام پرشین موزیک بهترینها برای شماست عاشقان پرسپولیس گفتمان مذهبی ++گوشی موبایل رایگان+ مرکز دانلود رایگان free Download بهترین نرم افزار و برنامها داستان و راه های توحید جویان بزرگ سئوالهای منتظر جواب ::::: نـو ر و ز ::::: بسم الله الرحمن الرحیم هانیبال اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز viper حمایت از ایران او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! جوکستان ، اس ام اس ، جوک ، لطیفه ، طنز ،jok+sms نفس عمیق روزگار غریبی است برادر . . . گل همیشه بهار تک ستاره حرفای خودمونی من قالب های پارسی بلاگ بهجان / behjan ازدواج موقت وچالش ها شمیم وصل معبر دلی که شکسته بود وبلاگ تخصصی ترفند کوثر چهاردیواری قلم رنجه خیلی دور _ خیلی نزدیک یه دانش آموز آوای حق تنها ترین تنها *** جزیره دانلود 2008 *** عشقولانه محمد پرسپولیسی فصل انتظار انصارالمهدی(عج) کشکول صادق آهستان فقط بالای 18+ بچه دانشجو ! EmroozNews.com Today's top news :: خبرهای برتر روز در امرو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شیراز ##پخش مستقیم حرم امام حسین ع## وب سایت شخصی مجتبی نیکنام ©©©©هاست ارزان و قدرتمند برای وبلاگ نویسان ©©©©©©© دکتر سید احمد رضا دستغیب .:: هیچ کس ::. دکتر سید احمد رضا دستغیب نوید شاهد زن مسلمان السلام علیک یا اباصالح المهدی پرواز به بی نهایت هر کی به هر جا رسید با دلش رسید گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چیز نیازمندی ها بیا برگرد به خونه از هر دری... خاطرات کبوتران حرم عشق زلف یار منطقه‏ ممنوعه همشاگردی عقیدتی ، سیاسی پایگاه بسیج حضرت صاحب الزمان علیه السلام صیغه شب بیست و چهارم - ویژه حادثه بمب گذاری در شیراز ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس ویژه نامه نمایشگاه کتاب ویژه نامه انفجار بمب شیراز سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس نیمه خرداد به بعد مدیران فردا نخلستان ترور مردان خمینی ویژه نامه اعتکاف غزه gaza سوره حشر ویژه نامه محرم طنز سیاسی دیدگاه نوین دستگاه چاپ بنر دستگاه چاپ بنر

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ