سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

85/10/13
8:53 ص

هم‌زمان با اعدام صدام به دست مردم عراق، پیامی از سوی نزدیک‌ترین گروه تروریستی به بعثی‌های عراق منتشر شد که در آن، ایران به جای آمریکا، اشغال‌کننده اصلی عراق اعلام شده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب» به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس ارتش اسلامی عراق، یکی از گروه‌های تروریستی بعثی در عراق، از همه مسلمانان خواست تا عراق را از اشغال ایران، نجات دهند.

آنان در پیامی صوتی که در اینترنت منتشر شده، گفتند: «عراق تحت اشغال دو جانبه ایران و آمریکاست که بدترین آن، اشغال توسط ایرانیان صفوی (فارس‌های شیعه) است. در این پیام کسی که خود را امیر ارتش اسلامی در عراق خوانده، می‌گوید: «امت اسلام باید تضمین دهند که بغداد را نیز مانند قدس (اورشلیم) و پیش از آن اندلس از دست نمی‌دهد! امت اسلام باید وظیفه اسلامی خود مبنی بر حمایت از سنی‌های عراق را به هر وسیله‌ای انجام دهند؛ چراکه جنگ تعیین‌کننده در عراق، جنگ برای بغداد است».

رئیس این گروه شورشی گفت: آمریکا در عراق گیج شده است. آنان آتش درگیری‌های قومی را شعله‌ور کرده و متوجه نبودند در دامی که ایران گسترده است، افتاده‌اند. آمریکا هم‌اکنون به طور کامل با نظامیان صفوی همکاری می‌کند و تک‌تک شیعیان عراق نیز برای ایران مهم هستند.

این در حالی است که هفته گذشته، آمریکا چهار تن از دیپلمات‌های ایرانی را بازداشت و پس از فشار شدید مقامات عراقی، آنها را آزاد کرد.
این پیغام روز جمعه گذشته ضبط شده بود و عید قربان را نیز به همه مسلمانان تبریک می‌گفت و روز دوشنبه روی اینترنت منتشر شد. تاریخ پیام نشان می‌دهد پیام در زمانی ضبط شده که مراحل نهایی آماده‌سازی اعدام صدام در حال شکل‌‌گیری بوده است.

روز دوشنبه چندین روزنامه سنی سعودی اعدام صدام را عملی قومی دانستند. «الوطن» در حمله‌ای صریح به ایران نوشت: «نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق باید حامی درگیری‌های قومی خارج از مرزها را اعدام کند».


  

85/10/13
8:49 ص

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «بازتاب» از برکناری قریب‌الوقوع رحیم مشایی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد.

این نماینده مجلس با تأکید بر این‌که مشایی به دلیل عملکرد و سابقه خود، از این مسئولیت برکنار می‌شود، افزود: وی به سمت سفیر جمهوری اسلامی در یکی از کشورها منصوب خواهد شد.

«بازتاب» ماه گذشته نیز در گزارشی، عملکرد مشایی را مورد بررسی قرار داده بود. در این گزارش، به سفرهای خارجی و اظهارات وی اشاره شده است.

«بازتاب» پیشتر، نحوه عملکرد رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را این گونه مورد بررسی قرار داده بود:
تلاش‌های طاقت‌فرسای یک مدیر ارشد فرهنگی دولت در دوره کوتاه مسئولیت، تعجب ناظران و اهالی فرهنگ را برانگیخته است و به ویژه جمع زیادی از هواداران دکتر احمدی‌نژاد از تناقض عملکرد وی با دیدگاه‌‌های رئیس‌جمهور حیرت‌زده شده‌اند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، که به داشتن دیدگاه‌های جالب توجه در زمینه پایان تاریخ و موضوعات ماوراء‌الطبیعه مشهور است، در دوره دوماهه مسئولیت خود، چند اقدام عمده را برای گسترش گردشگری و پاسداشت میراث کهن ایران و جهان انجام داده که از جمله آنها می‌توان به دو سفر به لندن در فاصله کمتر از یک ماه از یکدیگر و یک سفر خارجی دیگر برای بازدید از جاذبه‌های تایلند اشاره کرد.

مذاکره و رایزنی با مسئولان فرهنگی واتیکان برای ایجاد یک مرکز ترویج مسیحیت در کشور به عنوان مرکز فرهنگی در جوار کلیسای جلفای اصفهان به منظور ارج نهادن به میراث فرهنگی مسیحی در ایران، که در جلسه سفیر واتیکان با وی درخواست شده بود و همچنین مذاکره و رایزنی با جک استراو، وزیر امور خارجه انگلیس و مقام ضدایرانی اروپا بدون هماهنگی با مسئولان وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات، از دیگر فعالیت‌های این مدیر سخت‌کوش فرهنگی در دوره مسئولیتش به شمار می‌رود.

گفتنی است، دو سفر به انگلیس و یک سفر به تایلند، برنامه‌های اصلی برون‌سازمانی این شخصیت فرهنگی در دوره مسئولیت جدید بوده، هرچند گفته می‌شود، وی در دوره مسئولیت سابق، خدماتی چون برجای گذاشتن بدهی چند میلیارد تومانی و صرف کامل بودجه سالیانه در شش ماه نخست سال را هم به انجام رسانده است.

چنان‌که با بررسی مدیر جدید این سازمان، مشخص شده است که نزدیک به پنجاه میلیارد تومان از بودجه این سازمان، خارج از ردیف خرج شده و سرنوشت هفده‌میلیارد تومان از اموال سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران نیز نامعلوم است.

گزارش خبرنگار «بازتاب» می‌افزاید: یکی از سفرهای رحیم مشایی به لندن برای شرکت در نمایشگاه «اکسل» بوده که اصولاً جنبه عمومی ندارد و تنها مربوط به مؤسسه‌‌های گردشگری در سراسر جهان است و این مطلب همراه با تعجب، در خبر ارسالی خبرنگار ایرنا در انگلیس به ایران منعکس شده است.

این مدیر فرهنگی، با وجود ارائه این خدمات در دوره کوتاه مسئولیت خود، از حضور در مسائل مناقشه‌انگیز مربوط به حوزه کاری‌اش خودداری و برای نمونه؛ در جریان اختلافات و مسائل گوناگون پیرامون سد سیوند، از حضور در منطقه و بازدید تخریب احتمالی یکی از میراث های فرهنگی کشور سر باز زده بود.

سال گذشته نیز گروهی از اعضای گروه مشاوران جوان شهرداری تهران با انتصاب مشایی به سمت ریاست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، به دلیل مسائل فرهنگی و همگرایی با انجمن حجتیه و ابهامات مالی وی مخالفت کرده بودند که پس از ترتیب اثر ندادن به اعتراضات آنان، از گروه مشاوران جوان شهرداری، استعفا کردند.

اظهارات عجیب

اما یکی از موارد بروز انتقادات به عملکرد مشایی، اظهارنظر وی درباره گذشت دوره اسلامی‌گرایی و مقایسه اسلامگرایی با اسب‌سواری و ماشین‌سواری است. مشایی که از وی به عنوان یکی از افراد نزدیک به تفکرات «انجمن حجتیه» نام برده می‌شود، چندی پیش، در نشستی با اعلام این‌که تحول بزرگی در حال رخ دادن و خیلی هم نزدیک است، اظهار داشته است: بشر به سمت یک انفجار عظیم می‌رود.

وی در یک نشست دانشجویی گفته است: پیشروان فناوری اطلاعات، متحیرترین انسان‌های روی زمین هستند، چون بهتر از من و شما می‌دانند که چه اتفاقی افتاده و چه روزنه عظیمی در حال گشوده شدن است.

وی می‌افزاید: اگر نجنبیم، بسیاری از انسان‌های روی کره زمین از ما شیعیان که هزاران مجلس روضه نشسته‌ایم، در اعتقاد به آمدن او راسخ‌تر می‌شوند.هم‌اکنون در فناوری اطلاعات، دارد حرف‌هایی مطرح می‌شود که بسیار زیبا و نو است، اما متأسفانه پیشروان اینها ما نیستیم. نمی‌خواستم امروز این را بگویم، اما این را بگویم، اگر کسی مسئله را نگرفته بعدا از من بپرسد، بعدا می‌گویند، فلانی چه حرف‌هایی زد!

اسفندیار رحیم مشایی در ادامه در سخنان عجیبی گفته است: دوره اسلامگرایی هم به پایان رسیده است. یک انقلاب کردیم در سال 57 که انقلاب اسلامی را صادر کنیم. نیست؟ اما من اینجا عرض می‌کنم، دوره اسلامگرایی هم به پایان رسیده است؛ معنایش این نیست که اسلامگرایی وجود ندارد یا رو به نضج نیست، نه! دوره‌اش تمام شده وگرنه الان دوره اسب‌سواری تمام شده، ولی خوب اسب هم هست و سواری‌اش هم هست. دارد دوره ماشین‌سواری هم تمام می‌شود، ولی ماشین هم هست، سوارش هم هست. اشتباه برداشت نشود! معنایش این است که روند توسعه در دنیا دارد به این سمت می‌رود، «ان الدین عند الله الاسلام»؛ در این هیچ تردیدی نیست، اما روند تحولات این نیست که بشریت مسلمان شود تا به حقانیت برسد. این دوره رو به پایان است. تمام نشده، رو به پایان است. بشر سرعتش بالا رفته، فهمش تیز شده و به یک حقایقی می‌رسد که آن را لازم نیست دیگر از دوره پوسته اسلام طی کند.

وی در ادامه می‌گوید: مقاله‌ای را می‌خواندم در فناوری اطلاعات، پیشروان فناوری اطلاعات، تحلیلشان از آینده این است که جهان آینده، جهان به شدت مذهبی است. در حالی که صد سال پیش چیز دیگری می‌گفتند. دیگر قرار نیست ما از این مسیر حرکت کنیم. مسیحی، یهودی، زرتشتی، بودایی، برهمایی، هندو و فلان، اینها هم باید بیایند مسلمان شوند. [دوستی] سؤال می‌کرد، وقتی آقا امام زمان بیاید، با این همه آدم چه کار می‌خواهد بکند؟ شیعه که اینقدر نیست؟ اصلا در دنیا که کسی از امام زمان اسم نمی‌برد؟ او فکر می‌کرد که باید این سلسله طی شود، ولی اصلا اینطوری نیست.


  

85/10/13
8:30 ص

در حالی که باند جنگ روانی دولت و سو ء استفاده کنندگان از احساسات برخی جوانان مذهبی  به نام دفاع از ارزش‌ها و به تحریک گروهی از صاحبان قدرت طی چند ماه اخیر به تخریب شماری از چهره‌های ارزشمند انقلاب ودفاع مقدس پرداختند، سکوت آنها در رابطه با رسوایی‌های مکرر یکی از معاونان رئیس‌جمهور، این گروه را با تناقض جدی روبه‌رو ساخته است.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، اسفندیار رحیم مشایی که از زمان تصدی‌گری سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، ابهامات زیادی راجع به سوابق امنیتی و مالی او مطرح بود و گروهی از مشاوران جوان شهردار سابق تهران طی گزارشی مستند به دکتر احمدی‌نژاد، خواستار برکناری او بودند، پس از روی کار آمدن دولت نهم به سمت معاونت رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شد.

هرچند برخی تخلفات مشهور در پرونده رحیم مشایی که دارای سوابق امنیتی نیز می‌باشد، ابهامات قانونی را نیز درباره انتصاب وی ایجاد کرده است.

با این حال، مشایی، یکی از مدیران ارشد عبدالله جاسبی، رئیس دانشگاه آزاد که سرحلقه ارتباطات و نفوذ جاسبی در دستگاه قضائی به شمار می‌رفت، به عنوان معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب کرد که این اقدام نیز همچنان با سکوت دستوری مدعیان ارزشگرایی که اتفاقا بیشترین حمله‌ها را نیز به جاسبی داشته‌اند، روبه‌رو شد.

مشایی در گام بعدی طی مصاحبه‌ای جنجالی با یک خبرنگار ترک، اظهارات ساختارشکنی در زمینه حجاب انجام داد. هرچند در آن مقطع، رئیس سازمان میراث فرهنگی، این اظهارات را کذب محض خواند، امروز روزنامه «کیهان» از تأیید این اظهارات توسط وزارت خارجه خبر داد.

اسفندیار رحیم مشایی، مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مصاحبه با روزنامه ترکیه‌ای «صباح»، استفاده از حجاب در ایران به وسیله زنان را آزاد دانسته بود و در مصاحبه با خانم «الیف وکورپا» خبرنگار این روزنامه، هنگامی که وی در دفتر مشاور رئیس‌جمهور از وی پرسید، «می‌توانم روسری خود را بردارم»، گفت: «بلی، اینجا، ایران آزاد است». وی افزود: «در ایران استفاده از حجاب بدون اجبار است و هیچ فشاری از طرف حکومت در استفاده از حجاب اعمال نمی‌شود، این یک انتخاب کاملاً شخصی است، اگر شما در ایران از روسری و حجاب استفاده نکنید، هیچ مقام دولتی به شما تذکر نخواهد داد، البته این بر خلاف عرف ماست ولی تاکید می‌کنم که نمی‌توانند بگویند که حجاب اجباری است».

خبرنگار از وی می‌پرسد: «ایرانی‌هایی که به قصد تفریح به ترکیه می‌آیند، یعنی توریست‌های ایرانی در ترکیه مشروبات الکلی استفاده می‌کنند و حجابی هم ندارند و خانم‌ها با مایو به آب می‌روند، این شما را ناراحت نمی‌کنند؟» و بعد پاسخ مشایی را به این شرح می‌نویسد: «جواب قاطع ایشان با خنده زیاد «نه» بود و این‌که این مسائل شخصی‌شان است و اگر دوست دارند می‌توانند هم مشروبات الکلی استفاده کنند و هم بی‌حجاب باشند و هم با مایو بگردند!»

شایان ذکر است این مصاحبه در دفتر اسفندیار رحیم مشایی، مشاور رئیس‌جمهور در تهران انجام شده است.

وی همچنین در همایشی از پایان عرصه اسلامگرایی سخن راند و گفت: دوره اسلامگرایی هم به پایان رسیده است. یک انقلاب کردیم در سال 57 که انقلاب اسلامی را صادر کنیم. نیست؟ اما من اینجا عرض می‌کنم، دوره اسلامگرایی هم به پایان رسیده است؛ معنایش این نیست که اسلامگرایی وجود ندارد یا رو به نضج نیست، نه! دوره‌اش تمام شده وگرنه الان دوره اسب‌سواری تمام شده، ولی خوب اسب هم هست و سواری‌اش هم هست. دارد دوره ماشین‌سواری هم تمام می‌شود، ولی ماشین هم هست، سوارش هم هست. اشتباه برداشت نشود! معنایش این است که روند توسعه در دنیا دارد به این سمت می‌رود، «ان الدین عند الله الاسلام»؛ در این هیچ تردیدی نیست، اما روند تحولات این نیست که بشریت مسلمان شود تا به حقانیت برسد. این دوره رو به پایان است. تمام نشده، رو به پایان است. بشر سرعتش بالا رفته، فهمش تیز شده و به یک حقایقی می‌رسد که آن را لازم نیست دیگر از دوره پوسته اسلام طی کند.


اکثر هواداران رسانه‌ای و پیاده‌نظام اینترنتی دولت که همچنان با سکوت در برابر این تخلفات به حمله و هتاکی نسبت به رئیس سازمان صداوسیما به دلیل کم پخش کردن سخنان رئیس‌جمهور در رسانه ملی! و مجلس به دلیل عدم تابعیت کامل از دولت! چهره‌های ارزشی دفاع مقدس و انقلاب به دلیل عدم تأیید کامل رفتارهای دولت و مراجع معظم تقلید به دلیل صدور فتوای مغایر با سلیقه دولت می‌پرداختند، همچنان درباره به صدا درآمدن کوس رسوایی این چهره ارزشی دولت، سکوت کرده‌اند.

حتی انتشار صحنه‌های حضور رحیم مشایی و افتتاح رسمی مراسم رقص و آواز زنان در ترکیه نیز نتوانست مأموریت خطیر این گروه را در دفاع مطلق از مدیری که نه تنها هیچ یک از مؤلفه‌ها و خصوصیات مطرح در شعارهای دولت نهم را ندارد، بلکه دارای برجسته‌ترین نقاطی است که دولت‌های قبل به دلیل آن مورد انتقاد شدید از سوی رئیس‌جمهور و هوادارانش قرار گرفته‌اند، تحت‌الشعاع قرار دهد.


  

85/10/9
3:50 ع

برای مشاهده فیلم آخرین لحظات زندگی صدام بر روی لینک زیر کلیک کنید

REPUBLIC VIDEO: SADDAM"s FINAL MOMENTS

 

امانتداری و اخلاق مداری
استفاده از این مطلب فقط با ذکر منبع مجاز است

www.Republic.parsiblog.com 


  

85/10/9
3:41 ع

امانتداری و اخلاق مداری
استفاده از این مطلب فقط با ذکر منبع مجاز است

www.Republic.parsiblog.com


  

85/10/9
3:36 ع

چرا عراقی‌ها امروز صدام را اعدام کردند؟

سرویس خبری جمهوریت - گزارش لحظه به لحظه اعدام صدام (www.REPUBLIC.parsiblog.com) : در حالی که اعدام صدام بدون محاکمه درباره بخش عمده‌ای از جرایم مرتکب‌شده علیه ملت ایران، عراق و کویت، با سؤالات جدی همراه شده، یک کارشناس برجسته مسائل عراق، ‌اعدام صدام در مقطع کنونی را بهترنی گزینه قابل انجام توسط رهبران عراقی می‌داند.

دکتر محمد جعفری به خبرنگار «بازتاب» گفت: اعدام صدام حسین در صبح امروز، بهترین گزینه بود که با فشار و تأکید رهبران عراقی انجام شد.
وی توضیح داد: سه حالت برای برخورد رهبران عراقی با صدام متصور بود، نخست این‌که اصراری بر گرفتن صدام از نیروهای آمریکایی نکنند و برخورد با وی را در اختیار آمریکا بگذارند که بدترین حالت ممکن به شمار می‌رود.

دومین حالت نیز این بود که محاکمه صدام را بررسی دقیق تمام جرایم ضدبشری وی، به ویژه جنایت علیه مردم ایران که بسیاری از آنها با همکاری مستقیم آمریکا انجام شده بود، ادامه یابد. البته این خواسته بحق شیعیان عراق و ملت‌های ایران و کویت بود، اما واقعیت آن است که اگر محاکمه صدام چنین روندی به خود می‌گرفت، قطعا با دخالت آمریکایی‌ها روبه‌رو می‌شد که از افشای هرگونه اطلاعات درباره روابط تنگاتنگ دیکتاتور عراق با آمریکا در هراس بودند.

وی افزود: واقعیت آن است که دادگاه محاکمه صدام، یک دادگاه عراقی، اما در عراق تحت اشغال آمریکا بود و با وجود آن‌که تا اندازه‌ای اراده رهبران و ملت عراق در آن نفوذ داشت، اما اختیارات تام نداشت و بعید نبود که اگر صدام افشای اطلاعاتی از آمریکا را آغاز می‌کرد، به سرعت آزاد یا تبعید شود و از مرگ او جلوگیری شود. همان‌گونه که آمریکایی‌ها پینوشه، دیکتاتور خون‌ریزی که بدیل صدام در شیلی بود را تا چند روز پیش زنده نگه داشتند و او سرانجام بر اثر سکته قلبی به هلاکت رسید و اکنون نیز باید گفت، اعدام صدام کار رهبران عراقی بود و اگر فشار مردم عراق و نمایندگان آنها نبود، مقامات آمریکا دست‌نشانده چندین ساله خود را از مرگ نجات می‌دادند.

دکتر جعفری در ادامه گفت: رهبران عراقی با توجه به شرایط حاکم بر عراق امروز، ترجیح دادند از خیر اطلاعات و مسائل دیگر بگذرند و آرزوی بیست ساله ملت مظلوم عراق و ایران را با اعدام صدام، تحقق بخشند.
این کارشناس مسائل عراق گفت: هرچند صدام مجموعه زیادی از اطلاعات و اسرار ناگفته را با مرگ خود به گور برد، اما به نظر می‌رسد اعدام وی، تأثیر قابل توجهی در حاکم شدن امنیت و آرامش بر عراق خواهد گذاشت.

وی توضیح داد: واقعیت آن است که قریب 80 درصد اقدامات خرابکارانه و تروریستی علیه مردم و دولت عراق توسط بازماندگان رژیم بعثی و با رویای بازگشت صدام حسین و بعثی‌ها به قدرت انجام می‌شد، اما اکنون با اعدام صدام و به گور رفتن اسطوره تروریست‌ها، امید این جنایتکاران پایان یافته و امید می‌رود این اقدام در بازگشت آرامش به عراق تأثیر زیادی داشته باشد.

وی در پایان با رد احتمال اقدام تروریستی بزرگ در واکنش به اعدام صدام گفت: همان‌گونه که صدام پس از سقوط حکومتش در اقدامات نمایشی با هدف عوامفریبی و تحریک عواطف مسلمانان و اهل سنت به گذاشتن ریش بلند و استفاده از قرآن روی آورده بود، بعثی‌های هوادار او نیز دشداشه پوشیده و در هیبت «القاعده» اقدامات تروریستی خود را انجام می‌دادند و مرگ صدام تأثیر روانی شدیدی در به بن‌بست رسیدن این تروریست‌ها خواهد گذاشت.
منبع: بازتاب

امانتداری و اخلاق مداری
استفاده از این مطلب فقط با ذکر منبع مجاز است

www.Republic.parsiblog.com


  

85/10/9
3:31 ع

سرانجام جنایتکاری که دست کم سه میلیون شیعه و کرد و سنی ایرانی و عراقی را طی سالهای حکومت خود بر عراق کشته بود، اعدام شد. این روز برای عراقی‌ها، بیش از هر کس دیگر، روز شادمانی و سرور و فرح است.

اما این امر تنها اختصاص به عراق ندارد. این جنایتکار ، یک جنگ هشت ساله را بر ملت ایران تحمیل کرد و طی آن بهترین عزیزان این ملت را به شهادت رساند. شهرها را ویران کرد و ملت ما را برای چندین دهه از کاروان پیشرفت باز داشت.

امروز تنها چهره‌ای که در منطقه در برابر ملت ایران چند صباحی قد علم کرد، با همکاری خود آمریکا به هلاکت رسید و به نظر می‌رسد کاخ سفید بعدها خواهد فهمید که ناخواسته، چه گام بزرگی برای بلامنازع کردن قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه برداشته است.

مردم ایران که طعم این جنایات را با دیدن شهدای گرانقدر خود بارها و بارها در طول آن سالها چشیده‌اند و طی این هشت سال، شاهد بمبارانها و موشک باران‌های فراوان صدام علیه شهرها و روستاهای خود بوده‌اند، امروز را باید روز شادی و سرور بدانند.

طی این هشت سال و سالها پس از آن، خانواده‌های شهدا و جانبازان هر بار که تصویر شهدای خود را می‌دیدند، از عمق جان برای باعث و بانی اصلی آن که همین صدام جنایتکار بود آرزوی مرگ می‌کردند.
در تمام آن سالها، مردم ما میلیون‌ها بار فریاد مرگ بر صدام سر دادند و برای وی طلب مرگ کردند.

روزهایی را به یاد بیاوریم که صدام با بمباران‌های شیمیایی خود چه جنایاتی را در ایران و شمال عراق مرتکب شد و چه خانواده‌هایی را با بدترین و فیجع ترین وضع به شهادت رساند.
امروز آن دعاها و آن ناله‌ها مستجاب شد و این جنایتکار بدنام و حجاج دوم تاریخ، به سزای اعمال خود رسید.

این اعدام را باید عیدی خداوند به همه ملت‌های مسلمان بدانیم. آن هم در آستانه عید قربان. کسی که میلیونها مسلمان را به پای مطامع خود قربانی کرد، امروز به سزای اعمال ننگین خود رسید.

اما سیاهی این جنایات برای افراطی‌هایی باقی خواهد ماند که این روزها، از سعودی و جای‌های دیگر، فریاد حمایت از صدام را دوباره سر دادند.
کسانی که ریخته شدن خون میلیونها مسلمان را به دست صدام نادیده گرفته و در حسرت آن بودند که وی را دوباره بر اریکه قدرت ببینند.

درود و سلام خدا بر شهدای ما
و لعنت ابدی خداوند و ملائکه و مومنان بر صدام و حامیانش.

منبع:بازتاب

امانتداری و اخلاق مداری
استفاده از این مطلب فقط با ذکر منبع مجاز است

www.Republic.parsiblog.com


  

85/10/9
3:16 ع

ضعف غیرقابل تصور صدام در لحظه اعدام / درگیری لفظی با ماموران حکم اعدام در آخرین لحظات

امروز شبکه تلویزیونی العراقیه( وابسته به دولت عراق) گوشه هایی از مراسم اعدام دیکتاتور سابق عراق را که در منطقه الکاظمیه در شمال بغداد انجام شد، پخش کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی العراقیه تا لحظه ای که دار مجازات بر گردن صدام آویخته شد؛ به پخش آن پرداخت ، اما ادامه آن و لحظه ای که صدام با دار مجازات به سزای بخشی از جنایات بی شمارش رسید، پخش نکرد.

حکم اعدام صدام با استفاده از طناب دار، بامداد امروز همزمان با اولین روز از ایام عید قربان پس از محکوم شدن به قتل 148 روستایی شیعه در منطقه دجیل در سال 1982 میلادی، اجرا شد.

موفق الربیعی مشاور امنیت ملی عراق که در مراسم اعدام صدام حضور داشت؛ گفت : صدام به آرامی به روی سکوی دار رفت و هیچ گونه مقاومت و درخواستی نکرد و دستانش را موقع دار محکم به هم چسبانده بود.

ربیعی افزود: صدام امروز به تنهایی اعدام شد ودو محکوم دیگر به نامهای برزان التکریتی برادر ناتنی صدام رئیس استخبارات رژیم سابق و عواد البندر رئیس دادگاه انقلاب رژیم سابق  که اخباری درباره اعدامشان گفته شد؛ امروز اعدام نشدند و اجرای حکم آنها به تاخیر افتاد.

سامی العسکری مشاور نخست وزیر عراق نیز گفت که صدام بلافاصله پس از آنکه دار به گردنش آویخته شد؛ با زندگی وداع گفت.

وی که در مراسم اعدام صدام حضور داشت، گفت : صدام پس از آنکه حکم اعدامش از سوی یکی از قضات خوانده شد، به سوی چوبه دار کشانده شد و یک قاضی دیگر از وی پرسید که آیا حرفی دارد که بزند.

الربیعی افزود : طناب دار بر گردنش قرار داده شد و حکم اعدام اجرا شد و بلافاصله در لحظه ای که داخل حفره سقوط کرد، مرد.

وی درباره نحوه اجرای اعدام صدام گفت : اعدام صدام با حضور قضات، دادستان کل عراق،شاهدان، نماینده نوری المالکی نخست وزیر عراق انجام شد.

به گفته الربیعی، صدام پیش از آنکه به روی سکوی دار کشیده شود، به سبب مخالفت با قرار گرفتن کیسه سیاه بر روی سرش درگیری لفظی پیدا کرد.

وی گفت : صدام در آن لحظه بسیار ضعیف بود که هیچ کس تصورش را نمی کرد.

این در حالی است که تلویزیون الفرات از جشن و پایکوبی مردم نجف اشرف در جنوب بغداد تصاویری را پخش کرد.

صدام از سال 1979 با ظلم وستم و دیکتاتوری بر ملت عراق حکومت کرد تا اینکه در 9 آوریل 2003 سرنگون شد و سرانجام امروز در اولین ساعات بامداد به دار مجازات آویخته شد تا تنها سزای بخشی از جنایاتش را ببیند.

 صدام امروز در مقر دایره استخبارات نظامی در منطقه الکاظمیه در شمال بغداد اعدام شد.

منبع:مهر

 

امانتداری و اخلاق مداری
استفاده از این مطلب فقط با ذکر منبع مجاز است

www.Republic.parsiblog.com


  

85/10/9
3:8 ع


امانتداری و اخلاق مداری
استفاده از این مطلب فقط با ذکر منبع مجاز است

www.Republic.parsiblog.com


  

85/10/9
3:2 ع

پخش تصاویر اعدام صدام تا لحظاتی دیگر / اظهارات یک شاهد جنایت دجیل توسط صدام

دیکتاتور سابق عراق بامداد امروز در منطقه الخضراء بغداد به دار مجازات آویخته شد تا دیگر پرونده های قطور جنایات وی با مرگ وی نیز دفن شود؛ اعدام صدام سبب شادمانی اکثریت ملت عراق و ناراحتی طرفداران وی در تکریت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، جنایت دجیل که دیکتاتور سابق عراق به سبب آن محکوم به اعدام شد؛ در سال 1982 به وقوع پیوست ودر آن زمان 143 تن از مردم بیگناه این منطقه به دستور صدام قتل عام شدند.

جنایت دجیل چگونه اتفاق افتاد

در آن سال به کاروان حامل دیکتاتور سابق حمله شد، بلافاصله پس از این حادثه، به دستور صدام، 143 تن از ساکنان دجیل قتل عام شدند و تمام دارایی ها و اموال آنها نابود شد، هنوز هیچ کس در روستای دجیل که در 60 کیلومتری شمال بغداد قرار دارد، از مکان دفن قربانیان این جنایت خبر ندارد با وجودی که دهها گور دسته جمعی از زمان سرنگونی رژیم منفور سابق عراق در آوریل 2003 کشف شده است.

اظهارات شاهد جنایت صدام در دجیل

عبدالحسن الدجیلی که شاهد جنایات رژیم سابق در دجیل بود، در حال حاضر رئیس سازمان زندانیان آزاده را برعهده دارد دراین باره گفته است که صدام هشتم ژولای 1982 وارد دجیل شد.

"صدام چند دقیقه توقف کرد، سپس کاروان همراه وی که متشکل از بیش از 30 خودروی نظامی بود، در مرکز شهر توقف کرد و مردان مسلح هم به سوی خودروهای حامل وی به شدت آتش گشودند.

صدام خودروی خود را تغییر داد و به مرکز دجیل رفت و آنگاه به مقر دفتر حزب( بعث) رفت و یک ساعت درآنجا ماند تا بار دیگر به مرکز دجیل برگردد و از فراز ساختمان بیمارستانی در دجیل خطاب به مردم آن گفت : هرکس دست به چنین کاری زده باشد، دستگیر خواهد شد.

روز بعد، نیروهای ارتش و گارد ویژه صدام وگارد ریاست جمهوری وارد دجیل شدند و همزمان جنگنده های رژیم سابق شروع به بمباران باغات اطراف دجیل کردند و آنگاه برنامه گسترده ای برای بازداشت مردم آغاز شد که شمار زیادی از مردان و کودکان و زنان دستگیر شدند."

الدجیلی تاکید می کند :"  بیش از 250 نفر از ساکنان دجیل از جمله 8 کودک قتل عام شدند و اعضای چندین خانواده متشکل از 612 نفر بازداشت شدند و هزاران هکتار از زمینهای کشاورزی ویران شد."

الدجیلی در ادامه شرح جنایت هولناک رژیم سابق بر ضد مردم دجیل(پیش از اجرای حکم صدام) می گوید : "صدام باید به سبب قتل مردم دجیل به اشد مجازات برسد و مکانهای دفن فرزندان ما که اعدام شدند و تا کنون هیچ کس از مکان دفن آنها اطلاعی ندارد، شناسایی شود."

مسئله دجیل اولین پرونده ای است که قضات تحقیق در دادگاه ویژه محاکمه صدام وهمدستانش، آن را به پایان رساندند و در نهایت قاضی مربوطه با محکوم کردن صدام به ارتکاب این جنایت، وی و چند تن از همدستانش را به اعدام محکوم کرد.

محاکمه صدام و همدستانش از چندی پیش در دادگاه عالی جنایی عراق در پرونده کشتار کردها موسوم به انفال در سال 1988 میلادی حاضر شده بودند؛ اما با اعدام صدام، سرنوشت ادامه جلسات این دادگاه هنوز مشخص نیست.

جشن و شادمانی مردم عراق

مردم شهرهای مختلف عراق به ویژه اکثریت شیعه این کشور که صدام بیشترین جنایات خود را بر ضد آنها مرتکب شد؛ در پی به دار آویخته شدن صدام به خیابانها ریختند و شادمانی خود را از اعدام دیکتاتور بزرگ قرن ابراز کردند.

این درحالی است که برخی هواداران جنایتکار سابق عراق در شهر تکریت زادگاه وی، خشم و نارضایتی خود را از اعدام فردی که دستانش به خون صدها هزار انسان بیگناه در عراق و ایران و کویت آغشته و آلوده بود؛ ابراز کردند به همین سبب دولت عراق در شهر تکریت مقررات منع آمد و شد و حکومت نظامی اعلام کرد.

خبر دیگر اینکه مسئولان عراقی اعلام کردند که به زودی تصاویر مربوط به اعدام صدام با دار پخش خواهد شد؛ دیکتاتور سابق عراق امروز در سایه تدابیر شدید امنیتی در منطقه الخضراء به دار آویخته شد.

منبع: مهر

 

امانتداری و اخلاق مداری
استفاده از این مطلب فقط با ذکر منبع مجاز است

www.Republic.parsiblog.com


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
انتخابات88 ، سیاسی ، موسوی ، احمدی نژاد ، انتخابات ، ایران ، اسرائیل ، عکس ، ورزشی ، خاتمی ، رضایی ، ترکیه ، کروبی ، اوباما ، آمریکا ، فوتبال ، غزه ، طنز سیاسی ، طنز ، عکس ، ازدواج ، امارات ، خامنه ای ، امید ، انتخابات 88 ، انتخابات دهم ، آمریکا ، اعدام ، عرفه ، بوش ، فیلم ، فرانسه ، ماهواره ، میر حسین موسوی ، مقام معظم رهبری ، ناجا ، ناطق نوری ، نصرالله ، هرات ، وزارت خارجه ، وزیر رفاه ، ویدئو ، یالثارات ، مثل مادر ، مسکن ، مصباح ، مصر ، معجزه ، گزارش ، گلشیفته فراهانی ، لاریجانی ، لنگه کفش ، فرهنگ ، فرهنگی ، فلسطین ، قالیباف ، قرضاوی ، کاریکاتور ، کره شمالی ، بین الملل ، پرتو ، پل نیومن ، پوتین ، پیامک ، عشق ، عراق ، عربستان ، عکس برهنه ، غیرت ، فارس ، فاکس نیوز ، افغان ، البرادعی ، الجزیره ، اسلام ، اشیای عتیقه ، اصفهان ، اعتراض ، اجتماعی ، 22 بهمن ، sms ، آلمان ، استفتاء ، اردوغان ، انتخابات ریاست جمهوری ، انرژی هسته ای ، انصار ، انقلاب ، امام ، امر به معروف ، ایرانی ، ایرنا ، بن لادن ، خبرنگار ، دانشجو ، دانشگاه ، دوربین فیلمبرداری ، رادان ، رجبی ، تلویزیون ، تیم ملی ، جاسوس ، جشنواره فجر ، جنگ ، جوادی آملی ، جوان ، چهارشنبه سوری ، چین ، حائری ، حاج علی اکبری ، حجاریان ، حماس ، حمله نظامی ، رهبر ، رهبر معظم انقلاب ، رهبری ، روزنامه ، روسیه ، روی کین ، زنان ، سارکوزی ، سازمان ملل ، سازمان ملی جوانان ، سحر ، سریال ، سید حسن نصرالله ، سیگار ، شبکه ، شهید ، شیراز ، شیعه ، شکنجه ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی عاشقان وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی بتلیجه بندیر د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره .::مرکز بهترین ها ::. بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد. امُل PARANDEYE 3 PA تخریبچی انجمن تخصصی نرم افزارهای موبایل و اطلاعات کاربردی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد گل دختر کربلا همچنان جاریست کـــــلام نـــو شلمچه امام مهدی (عج) محفل یاران کلبه عشق کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! خبر روز .:: رویش عشق::. تکنولوژی کامپیوتر xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx رنگارنگه سین جیم های اخلاقی .:: رمز موفقیت ::. تیشه های اشک ایحسب الانسان ان یترک سدی سیاست خط سوم پاک دیده آدمک ها آخوندها از مریخ نیامده اند!!! حسام سرا عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین نه/ دی/ هشتاد و هشت ماه و مهر هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) خبر هفته سرایم بوانات نوشت گاه میم سین لبیک شاه علقمه متالورژی پر شکسته زورخانه باباعلی قافله شهداء ... تا ظهور... عشق سرخ امروز کدهای جاوا اسکریپت ( زازران )و فردا....... آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام دوزخیان زمین مذهبی سورتک زرقان پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h ابن یاسین امام حسین (ع) .:: گاواره ::. تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید ناگفته های آبجی کوچیکه عکس عــــشقـــــولـــــک رد پای . . . نورهدایت امیدزهرا فلورانس مهربون شب مهتابی شیعه مذهب برتر Shia is super relegion حــــــکـــــمـــــت آ بـــــــــــاد کشکول شمیم نگاهم برای تو بازمانده تنهای تنها حقیقت بهائیت مشکی رنگه عشقه عکس و شعر برای دوستداران هنر اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می یابند(پیامبرص) ولایت علیه السلام مشک عباس مسافری تاناکجا.مجله اینترنتی طنرناکجا آباد -نثرهای ادبی سیاوش شمیم حضور شهید سید محمد شریفی علوم قرآنی Quranic Sciences عصمت infallibility بصیرت حزب اللهی مدرنیته نقد مَلَس پوست کلف کسب درآمد از طریق اینترنت .: حرف دل :. هر چی که می خوای؟؟؟ اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آر.پی.جی ‏زن وقایع تارنما سلطان عشق نسیمی از بهشت ... وبلاگ گروهی بصیرت موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان رویای معین سکوت بیگانه ، دختری در میان مردمان .... تفریح و سرگرمی ... وب سایت اختصاصی افسانه جومونگ کجایند مردان بی ادعا؟ تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ اس ام اس جک mp3 sms دنیای امروز ما صور اسرافیل بسم الله ارحم الرحیم دسته کلید پرشین رپ (((شفای زندگی))) از یک عباس خلوت تنهایی .: 20000000 :. السَلامُ عَلیکَ یا ابا عَبدِ الله الحُسَین (ع) اس ام اس عاشقانه « عـشقی » قالب های پارسی بلاگ وبلاگ ایران اسلام پرشین موزیک بهترینها برای شماست عاشقان پرسپولیس گفتمان مذهبی ++گوشی موبایل رایگان+ مرکز دانلود رایگان free Download بهترین نرم افزار و برنامها داستان و راه های توحید جویان بزرگ سئوالهای منتظر جواب ::::: نـو ر و ز ::::: بسم الله الرحمن الرحیم هانیبال اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز viper حمایت از ایران او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! جوکستان ، اس ام اس ، جوک ، لطیفه ، طنز ،jok+sms نفس عمیق روزگار غریبی است برادر . . . گل همیشه بهار تک ستاره حرفای خودمونی من قالب های پارسی بلاگ بهجان / behjan ازدواج موقت وچالش ها شمیم وصل معبر دلی که شکسته بود وبلاگ تخصصی ترفند کوثر چهاردیواری قلم رنجه خیلی دور _ خیلی نزدیک یه دانش آموز آوای حق تنها ترین تنها *** جزیره دانلود 2008 *** عشقولانه محمد پرسپولیسی فصل انتظار انصارالمهدی(عج) کشکول صادق آهستان فقط بالای 18+ بچه دانشجو ! EmroozNews.com Today's top news :: خبرهای برتر روز در امرو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شیراز ##پخش مستقیم حرم امام حسین ع## وب سایت شخصی مجتبی نیکنام ©©©©هاست ارزان و قدرتمند برای وبلاگ نویسان ©©©©©©© دکتر سید احمد رضا دستغیب .:: هیچ کس ::. دکتر سید احمد رضا دستغیب نوید شاهد زن مسلمان السلام علیک یا اباصالح المهدی پرواز به بی نهایت هر کی به هر جا رسید با دلش رسید گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چیز نیازمندی ها بیا برگرد به خونه از هر دری... خاطرات کبوتران حرم عشق زلف یار منطقه‏ ممنوعه همشاگردی عقیدتی ، سیاسی پایگاه بسیج حضرت صاحب الزمان علیه السلام صیغه شب بیست و چهارم - ویژه حادثه بمب گذاری در شیراز ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس ویژه نامه نمایشگاه کتاب ویژه نامه انفجار بمب شیراز سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس نیمه خرداد به بعد مدیران فردا نخلستان ترور مردان خمینی ویژه نامه اعتکاف غزه gaza سوره حشر ویژه نامه محرم طنز سیاسی دیدگاه نوین دستگاه چاپ بنر دستگاه چاپ بنر

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ