سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

88/3/30
9:53 ع

میرحسین، بدعت هایى را ابداع کرد که دل بسیارى از انقلابیون و مردم را جریحه دار کرد و همگان با دستى به دهان گرفته چراهاى مختلفى را طرح مى کنند.

ملت بزرگ ایران براى اولین بار در طول تاریخ انقلاب اسلامى، پدیده هایى را مشاهده کرد که تاکنون مشاهده نکرده بود. هر قدر مشارکت عمومى در یک انتخابات بالاتر باشد، باید جشن و شیرینى آن نیز گسترده تر باشد. میرحسین موسوى با رفتار و حرکت هاى خویش و بدون استدلال هاى حقوقى، مسیرى را طى کرد که ثبت تاریخى آن براى آینده کشور و نظام مى تواند الگویى انحرافى را نهادینه کند. آنچه ایشان انجام داد، براى کسانى که وى را درون خانواده انقلاب مى دانستند باورکردنى نیست. حتى کسانى که به ایشان راى نداده بودند، بعد از انتخابات ایشان را بهتر شناختند و بعضا مى گویند: خدا را شکر که ایشان رئیس جمهور نشد وگرنه...

میرحسین، بدعت هایى را ابداع کرد که دل بسیارى از انقلابیون و مردم را جریحه دار کرد و همگان با دستى به دهان گرفته چراهاى مختلفى را طرح مى کنند. از جمله این بدعت ها:

?- لوث کردن رنگ سبز و نماد اهل بیت

رنگ سبز یا هر رنگ دیگر، صلاحیت عمومى و اختصاصى براى اشغال یک جایگاه حقوقى ایجاد نمى کند، اما کاش ایشان رنگ دیگرى را انتخاب مى کردند که در مدت کوتاه انتخابات به صورت قراردادى، استفاده و بعد از آن به فراموشى سپرده مى شد. این رنگ متاسفانه به نحو ناهنجارى مورد تمسخر قرار گرفت.

سبز کردن ناخن ها توسط برخى طرفداران در جشن دوم خرداد در ورزشگاه آزادى، پوشیدن رنگ سبز توسط یکى از طرفداران به سگ خانگى و... مواردى بود که اکنون رنگ سبز را نه معادل رنگ اهل بیت، بلکه آن را معادل قانون شکنى، سوء استفاده از ارادت مردم به اهل بیت براى رسیدن به قدرت و... مى دانند.

?- عدم مراعات قواعد مردم سالارى

دموکراسى ضوابطى دارد که به صورت قراردادى دوطرف مبارزه پذیرفته اند. میرحسین بعد از باخت، ریل حرکت خود را از مسیر قانون جدا کرد و به سمت التهاب اجتماعى پیش رفت و هیچ گونه استدلالى براى نحوه تقلب، با تفاوت ?? میلیون راى ارائه نمى کند. از یکى از راه پیمایان عصر ?? خرداد پرسیدم: سند شما مبنى بر تقلب چیست که اکنون به خیابان آمده اید؟ گفت من نمى دانم ما به گفته آقاى موسوى اعتماد داریم، بنابراین میرحسین مسیر را براى چنین رفتارى در انتخابات آتى کشور باز کرد و رویه اى را ایجاد کرد که در حافظه ملت ماندگار خواهد شد. او ثابت کرد که مى توان در وسط بازى، قواعد را عوض و یک طرفه اعلام پیروزى کرد.

?-استفاده از واژه الله اکبر براى حمله به اماکن عمومى

موسوى در بیانیه دوم خود از طرفداران خواسته بود که از واژه الله اکبر استفاده کنند، لذا تعداد قابل توجهى که نه ظاهر آنان با الله اکبر سازگار بود و نه عمل آنان مبتنى بر اخلاق اسلامى بود، از این واژه استفاده کردند.

آشوب طلبى و حرکت هاى ضدانقلابى و توم کردن آن با واژه الله اکبر، التقاط منافقین را به ذکر متبادر مى کند که مى خواستند هم پایى در اسلام و هم جایى در سوسیالیسم داشته باشند. واژه الله اکبر که روزى شیررزمنده ایرانى براى حمله به قلب دشمن بعثى در جبهه بود، امروز شعار و رمز عملیات علیه اموال عمومى و اماکن و منازل شده است.

?- عدم ارجاع مشکلات به مراجع قانونى و بى اعتبار دانستن آنها

میرحسین از اول مشى اش را دنبال مى کرد که دولت، شوراى نگهبان و مجریان را قبول ندارد. این مشى ابتدا به ساکن و قبل از انجام هر گونه تخلفى، قابل تامل بود. تشکیل کمیته صیانت دو ماه قبل از انتخابات، مکاتبه با رهبرى براى مشکلات کوچک و صدور بیانیه خطاب به ملت، به جاى شکایت به شوراى نگهبان بدعت هاى جدید ایشان است. کسى که ساز و کار قانونى کشور و نظام خود را قبول ندارد چگونه مى توانست فرداى انتخابات و پیروزى با آنها کار کند، لذا بسیارى از افرادى که رفتار میرحسین را در فرداى انتخابات دیدند، خدا را شکر مى کنند که ایشان رئیس جمهور نشد وگرنه...

?- صدور بیانیه آشوب طلبانه و دعوت به حرکت هاى خیابانى

میر حسین به محض احراز صحنه شکست، راى چهل میلیونى مردم را خیمه شب بازى خواند و خواستار استمرار موج سبز شد. تحلیلگران و نخبگان و حقوقدانان از این حرکت انحرافى بسیار متعجب شدند که چرا میرحسین اعتراض خود را در چارچوب قانون طرح نمى کند. مگر او نبود که یکى از اهداف اساسى خود را اجراى قانون مى دانست، مگر وى، دولت فعلى را قانون ستیز و قانون گریز نمى دانست؟ چگونه است که خود مسیر غیرقانونى را عریان طى مى کند. صدور بیانیه تهییجى به جاى اعتراض قانونى یکى دیگر از بدعت هاى ثبت شده در انتخابات ایران به حساب مى آید.

?- برگزارى راه پیمایى غیرقانونى

میرحسین که شاخصه اصلى دولت فعلى را قانون ستیزى مى دانست، بدون اخذ مجوز قانونى طرفداران خود را به خیابان مى ریزد و خود نیز شخصاً در بین آنها حاضر و در سخنرانى خود به نهادهاى قانونى و نظارتى نظام حمله مى کند. درخواست برگزارى راه پیمایى سراسرى در کشور و پایتخت به خاطر اعتراض به نتیجه انتخابات، قبل از بررسى و پیگیرى راه هاى قانونى، یکى دیگر از بدعت هاى میر حسین به حساب مى آید.

?- حمله به مراکز نظامى

تاکنون در انتخابات ریاست جمهورى، آن هم در پایتخت، افراد مسلح به مراکز نظامى حمله نکرده اند و این حرکت اولین بار بعد از انقلاب اسلامى اتفاق افتاد. در ادامه راه پیمایى غیرقانونى به مراکز بسیج حمله شد و تعدادى کشته شدند. این بسیج همان بسیج است که میرحسین آن را مدرسه حق مى نامید.

این وصف صرفاً امرى تاکتیکى براى راى بود زیرا حمله اوباش طرفدار ایشان به بسیج چهره حقیقى ایشان را شفاف کرد.

?- ایجاد زمینه براى جولان ضد انقلاب

ضد انقلاب بودن افراد سازمان یافته قطعى است؛ اگر چه میرحسین با ژست دموکرات مآبانه چنین نظرى را رد مى کند. نوع شعارها، نوع حملات فیزیکى، حمل اسلحه و سلاح سرد و عربده کشى حکایت از آن دارد که در سایه زمینه سازى میرحسین ضدانقلاب، اراذل، سابقه دارها و... به میدان انتقام آمده اند، چه حاشیه امنى براى آنان بهتر از شعار الله اکبر و پیشانى بند «نخست وزیر امام». اراذل و اوباش باید از ایشان تقدیر ویژه نمایند زیرا او توانست هویت آنان را بازگرداند.

?- ایجاد زمینه براى به سخره گرفتن نظام توسط غرب

دنیاى غرب که مدعى عدم وجود مردم سالارى در ایران است، مستمسک خوبى دست آورد.

آنان حوادث اخیر را نه درون خانواده انقلاب مى دانند و نه بین اراذل و مردم. آنان اراذل را طرفداران جامعه مدنى خواندند و نظام مقدس جمهورى اسلامى را به عنوان عامل سرکوب آزادى خواهان معرفى کردند. غرب نیز مانند میرحسین، انتخابات چهل میلیونى ما را یک بازى تلقى کردند و سلامت آن را به چالش فرا خواندند. اوباما، اوباش را طرفداران دموکراسى دانست که به آنان خیانت شده است.

??- ایجاد خانه هاى تیمى براى طراحى اعمال غیرقانونى

در تحلیل هاى قبل از انتخابات، این نکته وجود داشت که تشکیل کمیته صیانت از آراء در عین القاى قطعى بودن پیروزى نمى تواند بدون طراحى هاى دیگر باشد. کروبى در دانشگاه آزاد نجف آباد تشکیل خانه هاى تیمى را برملاء کرد، دستگاه هاى اطلاعاتى و امنیتى نیز با دستگیرى سران مجاهدین و مشارکت خصوصاً در قیطریه این موضوع را به اثبات رساند. هدف این اقدام اگر طراحى اقدامات اخیر نباشد، چه مى تواند باشد؟

??- مکاتبه و مراجعه بى ربط به رهبرى به جاى مراجعه به کانال هاى قانونى

میرحسین در اول انتخابات، دو نامه به رهبرى نوشت؛ حتى براى تمدید ساعت راى گیرى بعد از ساعت ?? از طریق رهبرى اقدام کرد. این رفتار از دو حالت خارج نیست؛ یا ایشان هیچ نهادى را شایسته و واجد صلاحیت نمى داند یا آنقدر روحیه استکبارى بر خود حاکم کرده است که خود را شایسته تماس با کمتر از رهبرى نمى بیند.

??- تبدیل مهم ترین انتخاب ملت به خاطره اى تلخ

شرکت چهل میلیونى ملت در انتخابات به فرموده رهبرى «جشن حقیقى» بود. میرحسین در سایه شکست سنگین و حرکت هاى غیرقانونى و عبوسانه، این شیرینى را تلخ و همگان را در بهت و حیرت فرو برد. مردمى که باید در جشن شرکت مى کردند از ترس تخریب منازل و اماکن یا اسیدپاشى به صورت، در خانه زمین گیر شدند و با حوادث بعد از انتخابات و کشته شدن تعدادى در حوادث مذکور، شیرینى انتخابات به کلى فراموش شد. میرحسین در شعارهاى انتخاباتى مدعى بود که براى ایجاد نشاط و شادابى آمده است.

??- ایجاد شبهه نسبت به سلامت سیاسى نظام

میرحسین با خیمه شب بازى خواندن انتخابات و اعلام علنى مبنى بر عدم اعتماد به شوراى نگهبان و اصرار بر ابطال انتخابات (بدون ارائه دلیل قابل پسند) نظام سیاسى ایران را نظامى معرفى کرد که راى مردم در آن بى تاثیر، فرمایشى و بى خاصیت است و حاکمیت هرچه بخواهد انجام مى دهد. ایجاد آسیب به سرمایه اجتماعى نظام که همان اعتماد عمومى ملت است مهمترین خیانت موسوى در این عرصه است.

??- سیاسى کردن مسائل حقوقى

پیگیرى تخلفات انتخاباتى، امرى است حقوقى و طرح آن در مجامع عمومى براى تحریک و تهییج، قطعاً منتج به نتیجه نخواهد شد.

میرحسین کسى نیست که این موضوع را نداند، اما با سیاسى کردن مساله ثابت نمود که به دنبال شفافیت و بررسى مجدد نیست.

او هر چیزى را که مانع رسیدن وى به کرسى ریاست جمهورى شود، سرکوب خواهد کرد. استمرار آشوب ها به رغم کشته شدن بى گناهان نمونه اى از این سیاسى کارى و سماجت خودخواهانه است.

??- عدم همبستگى بین مطالبه و استدلال ها

میرحسین در دیدار رهبر، در جمع طرفداران در خیابان آزادى و در نامه به شوراى نگهبان خواستار ابطال انتخابات شده است و طبیعتاً براى این مدعا باید استدلال هاى محکمه پسند و حقوقى ارائه دهد.

ایشان در نامه خود به شوراى نگهبان از جمله دلایل زیر را مطرح مى کند. ?- احمدى نژاد به هاشمى و ناطق توهین کرده است. ?- دوران امام را زیر سؤال برده است. ?- براى نمایندگان بنده کارت به موقع صادر نشده است. ?- بسیج در انتخابات دخالت کرده است. خانم ایشان نیز مدعى است باید راى میرحسین در لرستان (زادگاه رهنورد) و آذربایجان (زادگاه میرحسین) بیشتر از احمدى نژاد باشد. این استدلال آنقدر بى اساس است که هرکس آن را مطالعه مى کند رفتارى را نشان مى دهد که در مقابل یک طنز نشان مى دهد؛ اتفاقاً این راى، وزن رهنورد و میرحسین را در این دو منطقه نیز شفاف کرد.

??- بى توجهى به نظرات رهبرى

در جلسه میرحسین با رهبرى که بعد از انتخابات تشکیل شد، به ایشان توصیه شد که کانال هاى قانونى را طى کند و به شوراى نگهبان نیز تاکید شد با دقت از حقوق میرحسین صیانت کند. اما ایشان که به کمتر از ابطال راضى نمى شود، بعد از خروج از محضر رهبرى مجدداً بیانیه صادر کرد، راه پیمایى غیرقانونى انجام داد و در آن راه پیمایى غیرقانونى شرکت و سخنرانى کرد.

خاتمى نیز بیانیه دروغینى مبنى بر عدم شرکت در راه پیمایى به جهت غیرقانونى بودن راه پیمایى، صادرکرد اما شخصاً در آن حضور یافت.

رهبرى، میرحسین را به طى مسیر قانونى فرا مى خواند. میرحسین در راه پیمایى اعلام مى دارد به شوراى نگهبان اعتماد ندارد و...

??- ابداع خیابان گردى شبانه قبل از انتخابات

حضور شبانه هواداران میرحسین از دو هفته قبل از انتخابات شروع شد. ترافیک شبانه، سر و صدا، شعار، درگیرى، خصوصاً در خیابان هاى مرکزى تهران، ابداع و بدعت جدیدى بود که میرحسین و حامیانش بنا گذاشتند. دلیل این امر همچنان معلوم نیست. شاید بهترین دلیل آن تمرین حرکت هاى شبانه براى آشوب فرداى انتخابات بود که انجام شد.

??- ایجاد مدل و الگوى غلط براى آیندگان

برخى حرکت هاى متمایز در تاریخ، ثبت و بعضاً الگو مى شود. تبریک ناطق نورى در صبح سوم خرداد ???? به خاتمى، نمونه اى که امروز بسیارى از تحلیل گران آن را یادآورى مى نمایند، قطعاً سرجمع رفتارهاى انتخاباتى موسوى در انتخابات هاى آینده مورد بازبینى قرار خواهد گرفت و تکرار خواهد شد.

همه موارد فوق و حوادث تلخ فوق الذکر تاسف آور است، اما از آنجا که معتقدیم دست الهى تاکنون انقلاب اسلامى را از همه حوادث سخت و نفس گیرعبور داده است، ان شاءالله رفتارها نیز فرصت هایى را در خود خواهد داشت، شاید به سمت پالایش دیگرى در درون انقلاب مى رویم، شاید این خرداد تکرار خرداد ???? باشد. امید است که نباشد.


  

88/3/30
9:47 ع

طرفداران موسوی مسجد لولاگر در خیابان آذربایجان را به آتش کشیدند

فارس: علی‌رغم اینکه مجمع روحانیون مبارز تجمع خود را هرچند دیرهنگام لغو کرد، اما موسوی تاکنون این تجمع غیر قانونی را لغو نکرد و تنها به اراذل و اوباش و گروهک ها بهانه داد تا مردم را مورد آزار و اذیت قرار دهند.
براساس این گزارش،افرادی در این تجمع غیر قانونی به عنوان حمایت از موسوی و در کنار آنها عناصر گروهک‌های تروریستی و اراذل و اوباش مشاهده می‌شدند که به اموال عمومی خسارت وارد می کردند.
ارذال و اوباش و حامیان موسوی به تخریب‌ و غارت مغازه ها، آتش زدن خوردوهای مردم و بانک‌ها و حمله به عابرین مبادرت کردند.
بر اساس این گزارش، برخی از دستگیرشدگان توسط نیروهای انتظامی و امنیتی، با سر دادن شعار در صدد تحریک افراد عادی به اغتشاش بودند‏.‏
همچنین یک دستگاه اتوبوس شرکت واحد و چند موتور سیکلت در خیابان ستارخان توسط اراذل و اوباش به آتش کشیده شد‏.‏
با استقرار نیروهای انتظامی و بسیج وضعیت در این مناطق به حالت آرام و عادی بازگشته است‏.‏
همچنین ماموران نیروی انتظامی و بسیج موفق شدند که سرشاخه های اصلی و خطدهندگان به معترضین را دستگیر نمایند‏ . ظاهر افراد آشوبگر نشان می دهد که از اوباش هستند و با آمادگی قبلی و با برنامه ریزی به قصد آشوب به این محل آمده اند
با این حال موسوی همچنان در ارتباط با غیرقانونی بودن این تجمع تاکنون موضعی نگرفته و تنها به یک نامه خطاب به شورای نگهبان درباره ابطال انتخابات بسنده کرده است.
این در حالی است که شورای نگهبان امروز از موسوی و کروبی دعوت کرده بود تا در جلسه‌ای با این شورا مستندات خود را درباره تخلفات ادعایی را ارائه کنند که آنها از شرکت در این جلسه خودداری کردند.


  

88/3/30
9:46 ع

وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی:
میر حسین موسوی روح جدیدی به آزادی بخشید
به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارانوت "، "موشه یعلون " رئیس سابق اطلاعات ارتش مدعی شد: موسوی و همسرش روح جدیدی به آزادی بخشیده‌اند، بنابراین من تکرار می‌کنم انقلابی در ایران روی خواهد داد.
وی تاکید کرد: اتفاقی که در آنجا در حال روی دادن است نشانه‌های دلگرم کننده‌ای برای غرب دارد.

  

88/3/30
9:41 ع

فارس: یک منبع آگاه امنیتی با تأیید خبر بمبگذاری در حرم امام خمینی(ره) گفت: ساعتی پیش یک فرد حامل مواد منفجره که قصد ورود به حرم امام خمینی را داشت توسط یگان‌های امنیتی حرم شناسایی شد.
بر اساس این گزارش بمبگذار بعد از شناسایی به سمت ضلع شمالی حرم فرار کرد و خود را منفجر کرد که باعث کشته شدن فرد بمبگذار و مجروح شدن دو تن از زائران حرم امام خمینی(ره) شد.
  

88/3/30
9:38 ع

فارس: خبرنامه دانشجویان ایران نوشت؛ پنهان کردن پنجمین شکست پی در پی سید محمد خاتمی که مهمترین ابزار جناح موسوم به اصلاح طلب برای جمع کردن ظرفیت اجتماعی در انتخابات است، یکی از مهمترین استراتژی‌های اتاق فکر این طیف سیاسی است.
در این خصوص بررسی پنج انتخابات اخیر در کشور (با احتساب دو دور انتخابات دور نهم ریاست جمهوری) نشان می دهد روند افول محبوبیت کاندیدای اصلاح طلبان نه تنها مخصوص انتخابات اخیر نبوده است بلکه در یک شیب معنادار از سال 8 با دومین دوره انتخابات شورای شهر و روستاها آغاز شد و با هفتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه یافت.
 

بر این اساس اولین شکست رسمی سید محمد خاتمی به نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر می گردد، در این انتخابات خاتمی به صراحت از مصطفی معین حمایت کرد اما بر خلاف انتظار وی، تنها 4 میلیون ایرانی به معین رای دادند.

 

 

این شکست برای خاتمی در هفته ی بعد از 27 خرداد ادامه یافت، چرا که حتی حمایت های معنادار سید محمد خاتمی از هاشمی رفسنجانی موجب پیروزی هاشمی نشد، به این ترتیب ناظران سیاسی معتقد بودند عملکرد 8 ساله دولت اطلاحات به اندازه کافی از محبویت خاتمی کاسته است.
 

 

سال 85 نیز نیروهای اصلاح طلب برای پایان دادن به شکست های خود، در سومین دوره ی انتخابات شواری شهر به صورت رسمی از عکس های خاتمی استفاده کردند و نتیجه باز هم چیزی جز شکست نبود.
 

هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اما نقطه عطفی بود که حتی بعد ها موجب کناره گیری خاتمی از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دهم شد.

عنوان "یاران خاتمی" در حالی شهر های مختلف به خصوص تهران را پر کرد اما توفیق حداقلی اصلاح طلب ها در سومین دوره انتخابات شهر و روستا نیز از دست رفت و دست آخر تئوری پردازان اصلاح طلب را به این نتیجه رساند که در دور دوم انتخابات مجلس هشتم به طور کلی از عکس و اسم خاتمی استفاده نکنند.
 

اما شکست سنگین و تاریخی آقای خاتمی به هفته ی گذشته برمی گردد: فشار همه جانبه گروه های مرجع اصلاح طلب به خاتمی برای حضور در عرصه انتخابات موجب شد، وی از بهمن ماه سال 87 حدودا 40 روز کاندیدای محبوب اصلاحات باشد، اما حضور یکباره میرحسین موسوی در انتخابات و کناره گیری خاتمی اولین بذر های ناراحتی را در جبهه اصلاح طلب کاشت.

پس از کناره گیری خاتمی به بهانه حضور موسوی، خاتمی تبدیل به رهبر جبهه اصلاح طلب شد، مسئله ای که به هیچ عنوان مورد قبول تمام احزاب اصلاح طلب قرار نگرفت.

خاتمی طبق پیش بینی ها با گرفتن عکس یادگاری، تمام و کمال به حمایت از میرحسین موسوی پرداخت ولی نتیجه باز هم نشان داد تاریخ سیاسی ایران به دوران "پایان خاتمی" رسیده است.
 

استفاده افراطی از چهره خاتمی در پوسترهای مهندس موسوی، حضور چشمگیر وی در فیلم انتخاباتی میرحسین و اظهار نظرات متعدد وی در حمایت از کاندیدای مشارکت و مجاهدین برای سنجش محبوبیت آقای خاتمی کافی بود اما با عدم اقبال جامعه به میرحسین موسوی یکی از دلایل کناره گیری خاتمی از کاندیداتوری در انتخابات مشخص شد!

این موضوع از اظهارنظرات خود شخص سید محمد خاتمی نیز پیداست؛ آنجا که وی صریحا اعلام می کند اگر من رای نیاورم برای اصلاحات خیلی بد است.


  

88/3/30
1:52 ع

فارس: متن این نامه به شرح زیر است.
جناب آقای میرحسین موسوی

سلام علیکم

ایجاد امنیت کم‌ترین وظیفه نیروهای انتظامی است که تاکنون بنا به ملاحظاتی، با همه بی قانونی‌هایی که تحت لوای هواداری از شما صورت گرفته، ناگزیر از کنار وظائف ذاتی خود با غمض عین عبور کرده‌ایم و تازه مورد اتهام هم قرار می‌گیریم‌!
آنان‌که انتظار این همه خویشتن داری را از پلیس نداشتند تا این‌جا خواب‌های خود را بی‌تعبیر دیده‌اند. مجروح شدن حدود 400 تن از نیروهای خدوم ناجا، گر چه دل را به درد می‌آورد ولی‌ از آن دردآورتر تهمت حمله و تهاجم به صفوف مردم است.
از این رو لازم می‌دانم نکاتی را خدمت جناب‌عالی عرض نمایم:
1- نیروی انتظامی به واسطه برآوردهایی که به صورت مستمر از فضای عمومی جامعه دارد سعی نموده است که همواره مقتضیات زمان و مکان را با درایت و هوشمندی در تأمین حفظ نظم و امنیت، مدنظر داشته و بر این اساس با کم‌ترین هزینه بیش‌ترین بهره‌وری را کسب نماید و در این فضا، تعامل منطقی با جامعه بعنوان یک راهبرد اساسی فراروی ناجا قرار دارد.
2- بر مبنای برآوردهای اجتماعی از فضای ایام انتخابات، نیروی انتظامی سعی کرد با درک شرایط و احساسات قطبی شده ایام تبلیغات انتخاباتی، فضای مساعد را برای طرح دیدگاه‌های هواداران و شادابی بخشیدن به فضای جامعه فراهم سازد و با تمام توان با کنترل احساسات طرفین از بروز هرگونه درگیری جلوگیری کند.
3- گرچه در ایام تبلیغات انتخاباتی بسیاری از رفتارها چون ایجاد ترافیک سنگین، اختلال در روند عادی زندگی مردم و راهپیمایی های خیابانی که عمدتا مغایر با قانون بود و نیروی انتظامی وظیفه قانونی ممانعت را داشت، با خویشتن داری و بردباری تحمل کرد که این امر مورد تقدیر ستادهای انتخاباتی کاندیدای محترم قرار گرفت.
4- در روز انتخابات، ناجا با تمام توان، فضای امن را در اقصی نقاط کشور فراهم ساخت و در سایه رعایت ضوابط قانونی بستر امن حماسه 22 خرداد فراهم گردید.
5- پس از اعلام نتایج انتخابات، هواداران جنابعالی در یک اقدام غیرقانونی با هجوم به خیابانها و برهم زدن نظم و امنیت عمومی فضای جامعه را به هم ریختند و در سایه این بی نظمی و بی قانونی عده ای سودجو و اراذل و اوباش به تخریب اموال عمومی، مزاحمت برای مردم، آتش زدن خودروها و موتورسیکلت های مردم، شکستن شیشه بانک ها، مغازه های هموطنان پرداختند و در این میان خود شما و هوادارانتان دیدید که ناجا منطبق با وظیفه ذاتی و قانونی، با اراذل و اوباش و اغتشاشگران با اقتدار برخورد کرد و با هوادارانتان مدارا و مماشات کرد. این مدارا تاکنون راهبرد پلیس بوده است و خود خوب می دانید که از این حیث ناجا مورد شماتت و عتاب برخی سایت‌ها نیز قرار گرفته است.
6- اگر چه جنابعالی در پیامی حساب خود و هوادارانتان را از اغتشاشگران جدا نمودید و ناجا هم همواره اعلام کرده است که حساب اغتشاشگران و اراذل و اوباش از هواداران جداست و نحوه برخوردهای پلیس این را به اثبات رسانده است ولی واقعیت این است که حداقل اغتشاشگران و اراذل و اوباش در سایه فضای غیرقانونی ایجاد شده توسط شما، به اقدامات تخریب گرانه می پردازند و در طول سه شب 23، 24، 25 خردادماه در تمام موارد، اغتشاشگران به تخریب و ناامن سازی فضای عمومی پرداختند.
7- جنابعالی خوب می دانید که ناجا حتی در برخورد با اراذل و اوباش و اغتشاشگران نیز از اختیارات قانونی مقتدرانه استفاده نکرد و با اتخاذ رویکرد تحمل و بردباری و بدون شلیک حتی یک تیر به کنترل اوضاع پرداخت و شاهد این مدعا مجروحیت و بستری شدن حدود چهارصد نفر از ماموران جان برکف ناجا می باشد.
8- بپذیرید که تجمعات و راهپیمایی های غیرقانونی، مشکلات جدی را برای مردم فراهم ساخته و ایجاد ترافیک های سنگین و سرگردانی مردم، مزاحمت برای کسبه و مغازه داران، راهبندان های طولانی، شائبه دست آویز و ملعبه بودن قانون را توسط هوادارانتان ایجاد می کند و این امر برخلاف شان و روحیه قانون گرایانه مورد ادعای شماست که همواره در تبلیغات انتخاباتی بر آن تاکید می کردید.
در پایان اعلام می نمایم که در صورت تداوم رویه کنونی ناجا در راستای حفظ نظم و امنیت جامعه و مردم، بصورت قاطع با اقدامات غیرقانونی براساس وظایف ذاتی خود برخورد خواهد کرد و جای هیچ گله ای وجود نخواهد داشت.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
سرتیپ پاسدار دکتر اسماعیل احمدی مقدم
  

88/3/30
12:30 ع

مهندس موسوی در اولین بیانیه خود بعد از انتخابات ادعا کردند که در انتخابات تقلب شده است. طبیعی است که ایشان در این بیانیه به مهم ترین دلایل خود برای اثبات این ادعا اشاره کرده باشند. عبارت بسیار مهمی در اوایل این نامه این است:

"مردمی که در صف های طولانی اخذ رأی شاهد ترکیب آرا بودند و خود می دانند که به چه کسی رأی داده اند، با حیرت تمام به شعبده بازی دست اندرکاران انتخابات و صدا و سیما نگاه می کنند".

پی آمد این اعتراض، شورش هایی در سطح کشور است که نمی توان اثرات منفی آن را نادیده گرفت.

ما، تعدادی از اساتید و دانش جویان دانش گاه صنعتی شریف با دیدن وضعیت ناگوار موجود وظیفه خود می دانیم که با نقد و بررسی علمی مباحث موجود از جمله این بیانیه کلیدی دست کم جامعه تحصیلکرده ایران را از آن چه رخ داده است آگاه تر کنیم.

سبزها چه چیزهایی را مشاهده کرده اند؟

به طور خلاصه مردم در این روزها شاهد افرادی بودند که با لباس یا پارچه سبز طرف داری خود را از مهندس موسوی نشان می دادند. خودروهایی را دیدند که مزین به روبان سبز و تبلیغات بودند. در گفت وگوها و تماس های تلفنی رأی دیگران را جویا می شدند و در نهایت در هنگام رأی دادن نظر اطرافیان خود را جویا می شدند یا می شنیدند. در ادامه نشان می دهیم چنین مشاهداتی تصوری بسیار اغراق شده از درصد طر فداران مهندس موسوی به وجود آورده است.

همه اطرافیان من مانند من سبزند!

این مشاهده که می توان آن را مشاهده منطقه‌ای نامید یکی از اشتباهات معروف در آمارگیری است. واقعیت این است که در بسیاری از مسایل از جمله عقاید دینی و آرای سیاسی بین افراد "نزدیک به هم" شبهات آماری قابل توجه وجود دارد.

در مورد موضوع مورد بحث کم و بیش بر همگان روشن است که وضعیت اقتصادی و اجتماعی یک نفر ارتباطی جدی با نظر سیاسی او دارد؛ فردی که در شمال تهران، مثلاً در قیطریه، زندگی می‌کند به احتمال زیاد از نظر رأی سیاسی به یک هم‌محله ای خود شبیه‌تر است تا به کسی که در جنوب تهران، مثلاً در میدان خراسان، زندگی می‌کند. دو نفر که با هم دوست هستند به احتمال زیاد در عقاید سیاسی هم به هم شبیه تر هستند تا دو نفر که با هم ارتباطی ندارند.

مثال زیر نشان می‌دهد که مشاهده منطقه‌ای تا چه حد گم راه کننده است. شکل زیر جامعه ای صد و ده نفره را نشان می دهد که دقیقاً نیمی از آ نها سبز هستند.

اکنون فرض کنید هر فرد سبز بگوید که از بین خود و اطرافیانش (که معمولاً روی هم 9 نفرند) چند درصد سبز هستند و میانگین اعداد را به عنوان درصد سبزها محاسبه کنیم:

یعنی این نوع مشاهده منجر به خطایی ?? درصدی شده است! آیا مهندس موسوی و مشاورانش از این موضوع غافل بوده‌اند؟!

ما با لباس ها و روبان های سبز، وجود خودمان را ثابت کردیم!

باید به این نکته توجه کرد که در این مورد علاوه بر ایراد مشاهده منطقه‌ای، که در بالا ذکر شد، ایراد دیگری هم وجود دارد و آن پیشگامی سبزها و سازماندهی شدن آنها است؛ سبزها به دلیل دستور گرفتن از لیدرهای خود در استفاده از این نماد بسیار مصرتر بودند در حالی که کسی که هفته‌ها سبز پوشیده و کسی که بدون هیچ تظاهری به دکتر احمدی‌نژاد رأی داده هر دو فقط یک رأی دارند. البته خیلی‌ها هم که سبز بودند هنوز به سن قانونی برای رأی دادن نرسیده بودند.

هر خودرو یک ستاد: من خودم دیدم که اکثر خودروها مثل من روبان سبز داشتند!

اولاً این هم باز یک مشاهده منطقه‌ای است؛ آیا شهروندان شمال تهران بی شتر در شمال تهران تردد می‌کنند یا در محله‌های جنوبی؟ جواب روشن است. ثانیاً پیش گامی سبزها این مشاهده را هم به نفع افزایش ظاهری درصد سبزها مخدوش می‌کند. ثالثاً آیا به این فکر کرده اید که هر شهروند با توجه به وضعیت مالی خود به طور متوسط چند خودرو دارد؟ در خانواده های ثروت مند، غیر از کودکان، هر فرد یک خودروی شخصی دارد و برعکس یک خانواده فقیر، با وجود جمعیت بیشتر، حداکثر یک خودرو دارد. با توجه به این که به طور آماری گرایش خانواده های ثروتمند به مهندس موسوی بیشتر از گرایش خانواده های فقیر به ایشان است مشاهده ماشین ها ما را گمراه می کند.

فرض کنید در جامعه ?? درصد سبز باشند. اگر به طور میانگین هر دو نفر سبز یک خودرو و هر چهار نفر غیرسبز یک خودرو داشته باشند چه چیزی در سطح خیابان خواهیم دید؟ هر ??? نفر سبز ?? خودرو و هر ??? نفر غیرسبز ?? خودرو دارند و در نتیجه ?? درصد خودروها سبز هستند. این یعنی خطایی ?? درصدی به نفع سبزها!

نکته دیگر ساعاتی است که یک خودرو در خیابان حرکت می‌کند. بسیاری از خودروهای سبز برای اینکه تبلیغات کنند علاوه بر ساعاتی که به‌طور طبیعی در خیابان هستند ساعاتی را هم اضافه کاری می‌کردند! اگر فرض کنیم به یک ماشین سبز تبلیغی به طور میانگین دو برابر حالت عادی خیابان‌گردی کند خطا شدیدتر خواهد شد: ??? خودروی سبز در مقابل ?? خودروی غیرسبز و این یعنی سبزها در خیابان به نظر ?? درصد می‌رسند. ?? درصد خطا! آیا مهندس موسوی و مشاورانش از این موضوع غافل بود هاند؟!

هر کس به پنج نفر تلفن بزند: من به خیلی ها زنگ زدم، همه مثل من سبز بودند

این عمل کرد تبلیغاتی که با ایده گرفتن از شبکه‌های هرمی طراحی شده بود از دو جهت موجب تصور نادرست از درصد طرفداران مهندس موسوی شد. اولاً تبلیغ کننده ها به دوستان خود زنگ می‌زنند و این بسیار طبیعی است که رأی دو دوست شبیه هم باشد. ثانیاً کسانی که با تلفن توجیه می‌شدند بارها و بارها به آن ها تلفن می‌شد و به آ نها این طور القاء می‌شد که اکثریت جامعه طرفدار مهندس موسوی هستند.

اعتراض و فشار روانی به اقلیت موضعی: ما که ندیدیم کسی بخواهد به احمدی نژاد رأی بدهد

طرفداران مهندس موسوی معترضان به وضع موجود هستند و طرفدارن دکتر احمدی‌نژاد مدافع نسبی ادامه وضع موجود. از نظر جامعه شناسان و کسانی که تجربه‌های اجتماعی دارند روشن است که بیان نارضایتی یک فرد معترض چندین برابر بیان رضایت یک فرد راضی است. به عنوان مثال کسی که در اداره‌ای با برخوردی ناشایست مواجه شده است به احتمال زیاد این موضوع را به دیگران منعکس میکند ولی کسی که کارش به‌طور عادی انجام شده است عموماً در این مورد با کسی صحبت نمی‌کند. همین وضعیت باعث شد که طرفدارن مهندس موسوی در استفاده از نمادهای رنگی و تبلیغات کلامی چندین برابر طرفدارن دکتر احمدی‌نژاد ابراز وجود کنند. از طرف دیگر در بین گروههایی که اکثریت طرفدار یک نامزد خاص هستند فشار روانی موجب می شود فرد مخالف از بیان عقیده خود صرف نظر کند.

پرسیدن نظرات افراد در حوزه اخذ رأی: من با هر کسی در صف صحبت کردم مثل من فکر می کرد

واضح است که افراد معمولاً در حوز های که به محل زندگیشان نزدیک است رأی می‌دهند. اگر شهروند ساکن نیاوران سری به حوزه ای در میدان شوش بزند خواهد دید که اکثر رأی دهندگان خلاف او فکر می‌کنند. مثال ساده زیر نشان می‌دهد که مشاهدات سبزها در حوزه ها تا چه حد موجب تصور اشتباه و اغراق‌آمیز از درصد طرفدارن مهندس موسوی شده است. هر کدام از یازده ستون زیر یک حوزه اخذ رأی است. در حوزه سمت راست هر ?? نفر سبز هستند. در حوزه بعد ? نفر سبز هستند و به همین ترتیب در آخرین حوزه کسی سبز نیست. پس ?? درصد سبز هستند.

اکنون فرض کنید مبنای ما برای محاسبه درصد سبزها گزارش دقیق سبزها باشد. در حوزه اول ?? نفر گزارش می‌دهند ??? درصد. در حوزه دوم ? نفر گزارش می‌دهند ?? درصد و الی آخر. نتیجه با محاسبه ساده زیر به دست می‌آید.
جواب ?? درصد بیش تر از مقدار واقعی است. آیا مهندس موسوی و مشاورانش از این موضوع غافل بوده اند؟!

به هر حل وزارت کشور هم معترف است که در تهران اکثریت با ما سبزهاست!

بله، این درست است البته نه یک اکثریت نزدیک به مطلق بلکه اکثریتی نزدیک به ?? درصد و به دکتر احمدی نژاد هم حدود ?? درصد از مردم شهر تهران رأی داده‌اند. جدا از این حتی اگر فرض کنیم تمام مردم تهران طر فدار مهندس موسوی باشند، این انتخابات ریاست جمهوری بود نه انتخابات شهرداری تهران! طرف داران مردم سالاری می‌بایست رأی اکثریت مردم ایران را بر رأی شخصی خود و یا رأی به همشهریان خود مقدم بدارند.

آیا واقعاً ممکن است نظر اکثریت مردم خلاف نظر ما سبزها باشد؟!

دکتر احمدی نژاد در دفاع از عمل کرد دولت خود معمولاً به خدمات دولت در روستاها و شهرهای کوچک استناد می‌کند و کم تر از در مورد خدماتش در تهران می‌گوید. آیا ممکن نیست این حرف ها تا حدی راست باشند؟ آیا تمایل بالا به ایشان در روستاها و شهرهای کوچک شاهدی بر درستی این ادعا نیست؟ آیا ممکن نیست نظرات انتقادی دکتر احمدی نژاد در مورد برخی رجال سیاسی کشور، صرف نظر از صحت یا سقم آنها، موجب افزایش آرای ایشان شده باشد؟ آیا اصولاً تعمیم نظر ساکنین شهر تهران به نقاط دیگر کشور از نظر علمی درست است؟ آیا می دانید جمعیت مردم کلان شهرها تنها در حدود ?? درصد کل جمعیت کشور است و مشارکت آن ها در انتخابات به مراتب از روستاها و شهرهای کوچک کم تر است؟ آیا وقتی دلیل مطرح شده در بیانیه مهندس موسوی خطاب به مردم، این ایرادات را دارد نباید احتمال بدهیم که مشکلات موجود در انتخابات در حدی نباشد که نتیجه آن را تغییر دهد؟

البته واضح است که مطالب بیان‌شده ثابت نمی‌کند که روند انتخابات سالم بوده است، ولی آیا بهتر نیست که نامزدهای معترض کار را تنها از مسیر قانونی پی‌گیری کنند و از حق خود برای شمارش مجدد آرا و ملاحظه تک تک تعرفه ها استفاده کنند و رأی دهندگان در انتظار اثبات یا رد این مطالب صبر کنند؟ به یاد بیاوریم که یکی از مهم ترین شعارهای مهندس موسوی این بود:
« بازگشت امور به مسیر قانون »

*ارسال شده توسط ا. محمودی، دانشجوی رشته ی ریاضی و علوم کامپیوتر، دانشگاه صنعتی شریف

  

88/3/30
9:16 ص

خبری ، تحلیلی جمهوریت: تهران، امروز در شکوه نماز جمعه رهبر و ملت، لبریز از معنویت و یاد عطرآگین امام زمان (ارواحنا لمقدمه الفدا) بود.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه تاریخی و وحدت بخش امروز تهران در سخنان بسیار مهمی، یاد خدا، اعتماد به کمک پروردگار و افزایش سکینه و آرامش را عامل مهم عبور سرافرازانه ملت مؤمن ایران از طوفان ها و حوادث 30 سال اخیر خواندند و با تبیین صریح و روشن ابعاد مختلف رقابت های انتخاباتی و مسائل پس از انتخابات تأکید کردند: حضور بی نظیر و حماسی ملت در 22 خرداد، نمایش عظیم اعتماد و امید و شادابی ملی، زلزله ای سیاسی برای دشمنان و جشنی تاریخی برای دوستان ایران و انقلاب بود و همه 40 میلیون شرکت کننده پرشور و فهیم انتخابات، به امام و انقلاب و شهدا رأی داده اند و هر 4 نامزد محترم نیز متعلق به نظام اسلامی هستند بنابراین همه باید در چارچوب قوانین روشن موجود مسائل را پیگیری کنند.
رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خطبه دوم نماز که بارها با تکبیر و ابراز احساسات مردم همراه شد در تبیین و تشریح مسائل گوناگون مربوط به انتخابات، خطاب به «ملت،  نامزدهای ریاست جمهوری و نخبگان، فعالان سیاسی»، و نیز سران برخی دولت های مستکبر غربی، مطالب جداگانه ای مطرح کردند.
ایشان با تجلیل از ملت آگاه و مؤمن ایران، حضور نزدیک به 40 میلیون رأی دهنده عزیز را در انتخابات 22 خرداد، نمایش عظیم «احساس مسئولیت و روح مشارکت جوی» مردم دانستند و افزودند: حماسه پرشور اعلام دلبستگی یکپارچه مردم به نظام اسلامی و مشارکت بسیار کم نظیر 85 درصدی مردم در انتخابات، نشان دهنده رحمت و تفضل پروردگار و عنایت خاص ولی عصر (عج) به ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است.
به گزارش جمهوریت (www.Republic.ParsiBlog.com) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله خامنه ای حضور لبریز از «شور و شعور» جوانان سراسر کشور را در انتخابات ریاست جمهوری دهم، تجلی استمرار «تعهد سیاسی و احساس مسئولیت» نسل اول انقلاب در نسل جوان امروز خواندند و افزودند: از اعماق دل در مقابل عظمت ملت ایران و جوانانمان، ابراز تواضع می کنم.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اختلاف سلیقه مردم و رأی دادن آنان به نامزدهای مختلف انتخابات ریاست جمهوری افزودند: در ورای همه آرای متفاوت مردم، احساس تعهد جمعی برای حفظ کشور و نظام موج می زند به گونه ای که حضور «زن و مرد و پیر و جوان»، «اقوام و پیروان مذاهب گوناگون» و «شهری و روستایی»، حماسه ای فراموش ناشدنی رقم زده است که برای دشمنان ایران و انقلاب، زلزله ای سیاسی، و برای دوستان ملت ایران در سراسر جهان، جشنی واقعی و تاریخی محسوب می شود.
ایشان شرکت 40 میلیون نفر در انتخابات 22 خرداد را جنبش عمومی ملت برای ابراز وفاداری به امام و انقلاب و شهدا برشمردند و افزودند: با این حرکت عظیم، نظام اسلامی برای ادامه راه پیشرفت و سرافرازی، نفس تازه کرد و معنای حقیقی مردم سالاری دینی، به رخ بدخواهان نظام کشیده شد.
حضرت آیت الله خامنه ای حضور همراه با «اعتماد، آزادی، امید و شادابی» ملی را در انتخابات ریاست جمهوری، جواب ملت ایران به تبلیغات مغرضانه دستگاه رسانه ای مستکبران دانستند و خاطرنشان کردند: اعتماد ملت به نظام، به عنوان بزرگترین سرمایه جمهوری اسلامی بار دیگر در انتخابات 22 خرداد، متجلی شد و دشمنان اسلام و ایران، تلاش می کنند با ایجاد شک و تردید درباره انتخابات، این اعتماد ملی را متزلزل کنند و با کاهش مشارکت مردم، مشروعیت نظام را زیر سؤال ببرند که اگر این هدف شوم محقق شود با هیچ زیان و خسارت دیگری قابل مقایسه نیست.
ایشان با یادآوری تبلیغات چند ماهه جبهه استکبار مبنی بر تقلب در انتخابات 22 خرداد افزودند: در سخنرانی اول فروردین، به دوستان خوبمان در داخل تذکر دادم که حرف دشمن درباره تقلب را تکرار نکنند چرا که بیگانگان درصددند اعتمادی را که نظام با مسئولان و عملکردش در طول سی سال بدست آورده، زیر سؤال ببرند.
رهبر انقلاب اسلامی، رقابت های کاملاً آزاد و جدی نامزدها در دوران تبلیغات انتخابات از جمله مناظره های شفاف و صریح تلویزیون را یادآور شدند و افزودند: رقابت های شدید 4 نامزد محترم انتخابات، رقابت جریان های متعلق به نظام اسلامی بود اما رسانه های متعلق به صهیونیست های خبیث با دروغ پردازی محض سعی می کنند این رقابت ها را دعوا میان مخالفان و طرفداران نظام جلوه دهند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به آشنایی نزدیک و شناخت وسیع خود از 4 نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزودند: یکی از نامزدها، رئیس جمهور خدوم، پرکار، زحمتکش و مورد اعتماد است، یکی دیگر 8 سال نخست وزیر خود بنده بوده است، نامزد دیگر فرمانده سپاه و از فرماندهان اصلی دفاع مقدس است و نامزد دیگر هم دو دوره ریاست مجلس بوده است بنابراین همه این آقایان از عناصر نظام و متعلق به نظام هستند و رقابت آنها برخلاف تبلیغات خباثت آمیز رسانه های صهیونیستی، امریکایی و انگلیسی، رقابت درون نظام است.
رهبر انقلاب اسلامی، اختلاف در دیدگاه ها، جهت گیری های سیاسی و برنامه های 4 نامزد انتخابات را یادآور شدند و خاطرنشان کردند: این اختلاف دیدگاه، اختلاف نظر در درون چارچوب نظام است البته بنده برخی را برای خدمت به کشور مناسبتر می دانم اما نظر و تشخیص خود را برای مردم بازگو نکردم و لازم هم نبود که مردم براساس آن عمل کنند چرا که انتخابات مال مردم است و نتیجه آن براساس تشخیص ملت رقم می خورد.
ایشان، مناظره های تلویزیونی را ابتکاری مهم و جالب ارزیابی کردند و افزودند: مناظره های شفاف، جدی و صریح، خنثی کننده تبلیغات بیگانگانی بود که رقابت های انتخاباتی را غیرواقعی می دانستند.
به گزارش جمهوریت (www.Republic.ParsiBlog.com) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله خامنه ای، جدیت، صراحت، مجبور شدن افراد به دفاع و پاسخگویی در مقابل سیلاب نقد و انتقاد، و شفاف شدن مواضع اشخاص و گروه ها را از نکات مثبت مناظره ها دانستند و افزودند: مردم با دیدن مناظره و دیگر برنامه های تبلیغاتی، قدرت قضاوت بدست آوردند و احساس کردند که نظام اسلامی، اندرونی و بیرونی ندارد و مردم را بیگانه نمی داند و حقیقتاً برای ملت حق انتخاب آگاهانه قائل است.
ایشان آزادی بیان، پرورش ذهنها و افزایش قدرت انتخاب ملت را از دیگر آثار مثبت مناظره ها برشمردند و با اشاره به کشیده شدن مطالب مناظره ها به خیابانها و خانه ها تأکید کردند: یقیناً یکی از عوامل افزایش ده میلیون آراء نسبت به دوره های قبل، مشارکت ذهنی و فکری مردم در انتخابات بود که باعث شد ملت به عرصه انتخاب بیایند، بنابراین از این دیدگاه مناظره ها، امری مطلوب بشمار می آید.
حضرت آیت الله خامنه ای ادامه مناظره ها در سطوح مدیریتی را خوب و ضروری دانستند و افزودند: باید با حذف عیوب و نکات منفی مناظره ها، آنها را ادامه داد تا همه افراد و مسئولان خود را در معرض نقد و انتقاد و پاسخگویی ببینند.
رهبر انقلاب اسلامی، در تبیین نکات منفی مناظره ها، به ایجاد کدورت و کینه، تکیه بر شایعات، ضعف جنبه منطقی مباحث و احساساتی و عصبانی شدن طرفین مناظره اشاره کردند و با ابراز ناخرسندی از این عیوب افزودند: متأسفانه برخی مواقع مناظره ها حالت تخریبی پیدا می کرد و به سیاه نمایی افراطی خدمات دولت فعلی و در مقابل، سیاه نمایی عملکرد دولتهای قبلی کشیده می شد و در میان طرفداران نامزدها التهاب و نگرانی ایجاد می کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مقصر بودن دو طرف مناظره ها افزودند: یک طرف به رئیس جمهور قانونی کشور، صریحترین و خجالت آورترین اهانتها و تهمتها را بیان می کرد و با پخش کارنامه های جعلی برای دولت، رئیس جمهور متکی به آرای مردم را دروغگو، خرافاتی و رمال می نامید و اخلاق و قانون و انصاف را زیر پا می گذاشت و طرف دیگر هم، با اقداماتی مشابه، کارنامه درخشان 30 ساله انقلاب را کمرنگ جلوه می داد و شخصیتهایی که عمرشان را در راه نظام صرف کرده اند زیر سؤال می برد و اتهاماتی را که در مراجع قانونی اثبات نشده است بیان می کرد.
رهبر انقلاب اسلامی، با انتقاد از طرح مباحثی درباره فساد مالی اطرافیان آقای هاشمی رفسنجانی و آقای ناطق نوری افزودند: البته کسی، خود این آقایان را به فساد مالی متهم نکرد اما هر کس هر ادعایی در مورد بستگان آنها نیز دارد نباید قبل از اثبات در مراجع و مجاری قانونی، در رسانه ها بیان کند، چرا که اینگونه اقدامات در جامعه و بویژه در اذهان جوانان، تلقی نادرست ایجاد می کند.
ایشان با اشاره به شناخت بیش از 50 ساله خود از آقای هاشمی رفسنجانی و خدمات وی به انقلاب و نظام افزودند: آقای هاشمی رفسنجانی در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی از اصلی‌ترین و جدی ترین افراد نهضت و بعد از انقلاب هم از مؤثرترین شخصیتهای همراه امام بوده و بارها تا مرز شهادت پیش رفته است ضمن اینکه پس از رحلت امام بزرگوار هم، تا امروز در کنار رهبری بوده است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: آقای هاشمی قبل از انقلاب، اموال خود را صرف مبارزه می کرد و در سی سال اخیر هم با به عهده گرفتن مسئولیت های فراوان، در حساس ترین مقاطع در خدمت انقلاب و نظام بوده و هرگز از انقلاب برای خودش، مالی نیاندوخته است و مردم باید به این حقایق توجه داشته باشند.
حضرت آیت الله خامنه ای در عین حال به اختلاف نظر طبیعی خود با آقای هاشمی رفسنجانی در موارد متعدد اشاره کردند و افزودند: این اختلاف نظر طبیعی است و مردم نباید دچار توهم شوند و به گونه ای دیگر فکر کنند.
ایشان افزودند: میان آقای هاشمی و رئیس جمهور نیز از سال 84 اختلاف نظرهای متعددی درباره مسائل خارجی، نحوه اجرای عدالت اجتماعی و برخی مسائل فرهنگی وجود دارد که البته نظر رئیس جمهور به نظر بنده نزدیکتر است.
رهبر انقلاب اسلامی، آقای ناطق نوری را نیز جزو شخصت های خدوم انقلاب دانستند و افزود در دلبستگی آقای ناطق به نظام و انقلاب هیچ شکی وجود ندارد.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید مجدد بر لزوم بر طرف شدن آسیبهای مناظره اعلام کردند در همان ایام بعد از مناظره به رئیس جمهور تذکر دادم چون می دانستم ترتیب اثر می دهد.
به گزارش جمهوریت (www.Republic.ParsiBlog.com) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، ایشان، با تکرار موضع نظام درباره مبارزه جدی و پیگیری با فساد مالی افزودند: اگر فساد اقتصادی در کشور نبود چند سال قبل نامه هشت ماده ای به رؤسای سه قوه ارسال نمی شد. اما بدون تردید جمهوری اسلامی از سالم ترین نظام های سیاسی ـ اجتماعی دنیاست و نباید به استناد مراکز و مراجع صهیونیستی، کشور را به فساد متهم کنید و یا در زمینه فساد مالی اشخاص و مسئولان را بی جهت زیر سؤال ببریم.
رهبر انقلاب اسلامی در جمع بندی این بخش از سخنانشان خاطر نشان کردند: ملت عزیز ایران در 22 خرداد حماسه ای تاریخی و جهانی آفرید اما برخی از دشمنان تلاش می کنند این پیروزی مطلق نظام را به شکست ملی تبدیل کنند و با مشکوک و قابل تردید جلوه دادن انتخابات نگذارند بالاترین نصاب مشارکت جهانی به نام این ملت ثبت شود که البته ثبت شده است و نمی توان این واقعیت را تغییر داد.
حضرت آیت الله خامنه ای، در ادامه جمع بندی این بخش از سخنان خود خطاب به ملت افزودند: همه کسانی که به یکی از چهار نامزد محترم رأی داده اند در درون جبهه انقلاب و متعلق به نظامند و انشاء الله از اجر الهی برخوردارند به همین علت باید گفت خط انقلاب، 40 میلیون رأی دارد نه بیست و چهار و نیم میلیون رأی که متعلق به رئیس جمهور منتخب است.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند مردم البته اطمینان دارند اما برخی طرفداران نامزدها هم اطمینان داشته باشند که نظام جمهوری اسلامی اهل خیانت در آرای مردم نیست و ساز و کارهای قانونی انتخابات در کشور ما اجازه تقلب نمی دهد آن هم تقلب در حد یازده میلیون رأی.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: در عین حال به شورای محترم نگهبان تأکید شده که به مستندات ارائه شده از جانب کسانی که شبهه دارند حتما رسیدگی شود و اگر در مواردی نیاز به باز شماری صندوقها بود با حضور نمایندگان نامزدها انجام شود.
ایشان مجاری قانونی را تنها مسیر رسیدگی به شبهات مطرح شده خواندند و تأکید کردند: بنده زیر بارِ بدعتهای غیرقانونی نمی روم چرا که در هر انتخاباتی طبعا برخی برنده نیستند و اگر امروز چارچوبهای قانونی شکسته شود در آینده نیز هیچ انتخاباتی مورد اعتماد نخواهد بود و مصونیت نخواهد داشت.
حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به کامل بودن قانون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افزودند: قانون همانطور که به نامزدها حق نظارت و شکایت داده، راه رسیدگی به شکایات را هم مشخص کرده است و همه کارها باید براساس روال درست قانونی انجام شود.
حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه خطبه دوم خطاب به سیاسیون، نامزدها و گردانندگان احزاب و جریانهای سیاسی خاطر نشان کردند: امروز یک لحظه حساس تاریخی برای کشور است و نگاهی به وضع دنیا، خاورمیانه، کشورهای همسایه و همچنین وضع اقتصادی جهان ثابت می کند که در نقطه تاریخی قرار داریم، بنابراین همه وظیفه داریم که در این مرحله تاریخی هوشیار و دقیق باشیم و اشتباه نکنیم.
ایشان با تأکید بر اینکه مردم در قضیه انتخابات حقا و انصافا به بهترین وجه به وظیفه خود عمل کردند افزوند: سیاسیون و کسانی که به نحوی مرجعیتی برای بخشی از افکار عمومی دارند باید خیلی مراقب رفتار و گفتار خود باشند زیرا با اندکی افراط گری آنها، دامنه افراط گری در بدنه مردم به مراحل حساس و خطرناکی خواهد رسید که خود آنها نیز نخواهند توانست ابعاد آنرا جمع کنند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هر حرکت افراطی، به افراطی گری دیگران دامن خواهد زد تأکید کردند: اگر نخبگان سیاسی بخواهند قانون را زیر پا بگذارند، خواسته یا ناخواسته، مسئول خونها، خشونتها و هرج و مرج ها خواهند بود.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: به همه این دوستان قدیمی و برادران توصیه می‌کنم با سعه صدر برخود مسلط باشند و دستهای دشمن و گرگهای گرسنه و کمین کرده را که امروز بتدریج نقاب دیپلماسی را کنار زده اند ببینند و از آنها غفلت نکنند.
ایشان با تأکید بر اینکه این آقایان باید به مسئولیت کارهای خود در نزد خداوند فکر کنند خاطر نشان کردند: برادران، آخرین وصایای امام بزرگوار را به یاد بیاورید که می گفت همه باید قانون را فصل الخطاب بدانند.
به گزارش جمهوریت (www.Republic.ParsiBlog.com) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، رهبر انقلاب اسلامی حل و فصل همه اختلافات را در سر صندوق رأی، فلسفه انتخابات خواندند و خاطر نشان کردند: انتخابات برای این است که در صندوق های رأی معلوم شود که مردم چه می خواهند نه در کف خیابانها.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اگر قرار باشد بعد از هر انتخابات، آنهایی که رأی نیاورده اند اردوکشی خیابانی کنند و در مقابل این حرکت، کسانی هم که رأی آورده اند طرفدارانشان را به خیابانها بکشانند پس اصلا چرا انتخابات برگزار می شود؟ ضمن آنکه مردم چه گناهی کرده اند که باید به علت این کارهای ما، از کسب و کار و زندگی خود باز بمانند.
ایشان با اشاره به اینکه تجمعات خیابانی بهترین پوشش برای تروریستهای نفوذی و ضربه های تروریستی است افزودند: اگر در این تجمعات اقدام تروریستی انجام شود مسئولیت آن باکیست؟ مسئولیت همین افرادی که از مردم عادی و بسیج در روزهای گذشته جان باخته اند با کیست و چه کسی جواب آنها را می دهد؟ محاسبه و پاسخگویی در قبال واکنشهای احساسی در مقابل ترورها با چه کسی است؟
رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد شدید از برخی وقایع روی داده در کوی دانشگاه تهران خاطر نشان کردند: اینکه بروند در کوی دانشگاه و جوان دانشجوی مؤمن و حزب اللهی را آنهم با شعار رهبری مورد تهاجم قرار دهند دل انسان را واقعا خون می کند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه زورآزمایی خیابانی بعد از انتخابات در واقع به چالش کشیده شدن اصل انتخابات و مردم سالاری است، تأکید کردند: از همه می‌خواهم به این روش غلط خاتمه دهند که اگر خاتمه ندهند مسئولیت تبعات و هرج و مرج آن، بعهده آنها خواهد بود.
ایشان افزودند: برخی ها بدانند که با حرکات خیابانی نمی توان اهرم فشار بر ضد نظام بوجود آورد و مسئولان را وادار کرد تحت عنوان مصلحت زیر بار خواسته های آنها بروند چرا که تن دادن به مطالبات غیر قانونی زیر فشار، شروع نوعی دیکتاتوری است.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اینگونه تصورات و محاسبه ها، اشتباه است و اگر این تصورات غلط، عواقبی هم پیدا کند مستقیما متوجه فرماندهان پشت صحنه خواهد بود که اگر ضروری شد مردم آنها را در وقت لازم خواهند شناخت.
ایشان با دعوت از همه دوستان و برادران برای برادری و تفاهم و رعایت قانون افزودند: راه قانون و راه محبت و صفا باز است و امیدوارم همه در این راه حرکت کنند و جشن پیروزی 40 میلیونی مردم را گرامی بدارند و اجازه ندهند دشمن این جشن بزرگ را خراب کند.
رهبر انقلاب اسلامی در عین حال هشدار داد اگر کسانی بخواهند راه دیگری بروند آنوقت من خواهم آمد و با مردم صریح تر صحبت خواهم کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه مباحث مربوط به انتخابات به مواضع مقامات برخی کشورهای اروپایی و امریکا اشاره کردند و افزودند: قبل از شروع انتخابات، جهت گیری رسانه های غربی و دولتمردان آنها تلاش برای ایجاد تردید در انتخابات و زمینه سازی بمنظور حضور کمرنگ مردم بود اما حضور عظیم 40 میلیونی مردم در انتخابات، رسانه ها و مقامات غربی را شوکه کرد و به آنها فهماند که سرفصل جدیدی در مسایل مربوط به جمهوری اسلامی ایران بوجود آمده است که چاره ای جز پذیرش آن ندارند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخی اعتراض ها و مسایل پیش آمده بعد از انتخابات افزودند: در چنین شرایطی برخی مقامات غربی فرصت را مغتنم شمردند تا موج سواری کنند و لحن آنها نیز تغییر کرد و بتدریج نقابها کنار رفت.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: از اوایل هفته تعدادی از سران دولتها و وزیران خارجه غربی موضع گیری کردند و دشمنی خود را با نظام اسلامی نشان دادند که از همه خبیث تر دولت انگلیس بود.
ایشان با اشاره به نقل قولی از برخی مقامات امریکایی مبنی بر اینکه ما منتظر چنین روزهایی بودیم که مردم به خیابانها بریزند افزودند: این سخنان در حالی بیان می شود که از آن طرف نامه می نویسند و ابراز علاقه برای روابط و اظهار احترام به جمهوری اسلامی می کنند، کدام را باید باور کرد؟
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: همزمان در داخل کشور هم، عوامل این عناصر خارجی بکار افتادند و خط تخریب – آتش سوزی – غارت اموال عمومی و مردم – و سلب امنیت مردم شروع شد که البته این تخریبها ارتباطی به مردم و حامیان نامزدها ندارد بلکه مربوط به بدخواهان ملت ایران و مزدوران و دست نشاندگان سرویس های جاسوسی غرب و رژیم صهیونیستی است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: این وضعیت دشمنان را به طمع انداخت و تصور کردند که در ایران هم می توانند همچون برخی کشورهای کوچک با چند ده میلیون دلارِ یک سرمایه دار صهیونیست، انقلاب مخملی کنند اما مشکل اصلی این دشمنان نادان این است که هنوز هم ملت ایران را نشناخته اند.
ایشان خاطرنشان کردند: آنچه در این میان از همه زشت تر بود دلسوزی مقامات امریکایی برای حقوق بشر و ادعای سخت گیری بر مردم ایران بود اما کسانی که در افغانستان و عراق آن جنایات را به وجود آورده اند و از رژیم ظالم صهیونیستی حمایت مادی و سیاسی می کنند، چگونه دم از حقوق انسان می زنند؟
حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری اقدام دولت دموکرات کلینتون در قتل عام بیش از هشتاد نفر از وابستگان فرقه داودیان افزودند: شما که بیش از هشتاد زن، مرد و کودک را زنده زنده در آتش سوزاندید، اصولاً حقوق بشر را می فهمید؟
ایشان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچمدار حقوق انسان و دفاع از مظلومان است و نیازی به نصیحت غربی ها ندارد، خاطرنشان کردند: مسئولان و سیاستمداران اروپایی و امریکایی قدری شرم و حیا کنند و از این کارها دست بردارند.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایان خطبه دوم نماز جمعه خطاب به حضرت ولیعصر (عج) فرمودند: ای سید و مولای ما، ما آنچه را لازم بود انجام دادیم و آنچه را باید گفت، گفتیم و خواهیم گفت. ما جان ناقابل و اندک آبروی خود را در کف دست گرفته ایم و آن را در راه انقلاب و اسلام فدا خواهیم کرد، ما این راه را با قدرت ادامه خواهیم داد و شما که صاحب حقیقی این انقلاب و کشور هستید برای ما دعا کنید.
حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه اول نماز، با اشاره به نقش یاد خدا و ایمان الهی در سکینه و آرامش روحی مؤمنان تأکید کردند: در مقابل حوادث گوناگون که دلها را به تشویش و اضطراب می اندازد باید به یاد و ذکر خدا پناه برد و به وعده های پروردگار اعتماد کرد که در این صورت، خداوند کریم آرامش روحی را بر مؤمنان نازل می کند و این سکینه و طمأنینه موجب محکم کردن دلها و استواری گامها خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حوادث گوناگونی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده است خاطرنشان کردند: هریک از این حوادث و طوفانها می توانست یک ملت و نظام را از جا بکند اما این کشتی استوار که متکی به ایمان و اراده استوار مردم مؤمن است، در این طوفانها اندک اضطرابی پیدا نکرد که این مسئله نشان دهنده رحمت و تفضلات الهی است.
به گزارش جمهوریت (www.Republic.ParsiBlog.com) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله خامنه ای غرور و غفلت از یاد خدا را موجب پایان یافتن رحمت الهی دانستند و افزودند: باید مراقب بود تا هیجانات سیاسی و بگو و مگوهایی که در یک کشور آزاد، طبیعی است، ما را از یاد خدا و هدف اصلی منحرف نکند.
رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری ایمان و معنویت جوانان عزیز، به همه مردم بویژه جوانان بهره گیری کامل از فرصتهای معنوی را توصیه کردند و افزودند: ایام ماه رجب نزدیک است و باید دعاهای این ماه را که دریایی از معرفت است، غنیمت شمرد.
  

88/3/29
11:33 ص

آخرین گام از سلسله اقدامات تخریبی اصلاح طلبان با جعل نامه وزیر کشور انجام شده و در تیراژ وسیعی توزیع شده است. 
به گزارش جهان، این نامه که از چگونگی چاپ و توزیع گسترده آن خبری در دست نیست با گاف هایی بسیار بزرگ و با ناشیانه ترین صورت جعل شده و به عنوان تنها سند ادعایی اصلاح طلبان برای تقلب در انتخابات توزیع شده است.
در این نامه جعلی از جانب وزیر کشور یعنی صادق محصولی خطاب به رهبر معظم انقلاب آمده است که پیرو ابراز نگرانی ایشان نتیجه انتخابات به نفع دکتر احمدی نژاد تغییر داده شده و سران اصلاح طلب نیز تحت نظر قرار گرفتند. 
اما جاعلان نامه غافل از این بودند که این نامه بدون شماره توزیع شده و برای واقعی تر کردن نامه بایستی امضای کسی را که وجود خارجی دارد جعل کنند نه فردی که هویت واقعی ندارد! 
نکته جالب تر در جعل مدرک و سند سازی دوستان اصلاح طلب اینکه در این نامه ادعایی مجموع آرای اخذ شده 43 میلیون رای ذکر شده و حال اینکه کل واجدان شرایط رای دادن 46 میلیون نفر ذکر شده بود که از این میان بنا بر آمار رسمی و نتیجه شمارش تطبیقی صندوق ها، 39 میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند اما مشخص نیست که با توجه به جمع و تفریقی که جاعلان کرده و ریز آرا را به شرح زیر اعلام کرده اند تکلیف 3 میلیون رای بلاتکلیف در این میان چیست؟ 
بنابر ادعای این نامه جعلی، میرحسین موسوی 19 میلیون ، مهدی کروبی 13 میلیون، محموداحمدی نژاد 5 میلیون، محسن رضایی 3 میلیون و آرای باطله نیز 38 هزار رای اعلام شده است. جالب اینکه در کنار بلاتکلیفی سه میلیون رای در این نامه، برای اولین بار در طول برگزاری انتخابات آرای باطله از چند صد هزار به 38 هزار رای کاهش پیدا کرده است! 
گفتنی است که این نامه از لحاظ محتوایی و شیوه نگارش نیز از قوانین اولیه و متداول نامه نگاری مقامات کشوری بی بهره بوده و با ناشیانه ترین وجه ممکن جعل و توزیع شده است.
  

88/3/29
11:31 ص

به گزارش جهان، متن بیانیه آیت‌الله خزعلی در برائت از فرزند خود به این شرح است:
خداوند متعال می‌فرماید: «یا ایها الذین آمنوا ان من ازواجکم و اولادکم عدوا لکم فاحذروهم» و نیز تذکر می‌دهد «لا تجد قوما یومنون بالله و الیوم الاخر یوادون من حاد الله و رسوله و لو کانوا آباءهم او ابناءهم.
در این دو آیه ارجمند خداوند سبحان به ما تنبه می‌دهد اگر اولادتان با خدا و رسول کنار نیامدند از آنها احتراز کنید و آنها را دوست نداشته باشید.
مدت مدیدی است پسرم مهدی خزعلی از راه مستقیم منحرف شده درست در خط مقابل قرار گرفته هر چه نصحیت می‌کنم و برای هدایتش متوسل به اولیای خدا می‌شوم اثر نمی‌کند.
با بعضی از علمای بزرگ صحبت کردم، فرمود دست نگه دار شاید به راه بیاید. دیگر کاسه صبرم لبریز شده، دیگر با او صحبت نمی‌کنم و حرف‌های نامناسب او را بر نمی‌تابم.
ملت انقلابی عزیز همیشه در صحنه ما بدانند او از ما جدا هست و هر چه از من نقل کند، نپذیرند. با من ارتباطی ندارد ولی الان هم دعا می‌کنم خداوند به او توفیق دهد که از راه انحرافی که پیش گرفته است برگردد و گرنه خداوند مقتدر، اسلام و انقلاب و امام و رهبر و رئیس جمهور و مسلمین عزیز را از شر او مصون و محفوظ بفرماید.
  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
انتخابات88 ، سیاسی ، موسوی ، احمدی نژاد ، انتخابات ، ایران ، اسرائیل ، عکس ، ورزشی ، خاتمی ، رضایی ، ترکیه ، کروبی ، اوباما ، آمریکا ، فوتبال ، غزه ، طنز سیاسی ، طنز ، عکس ، ازدواج ، امارات ، خامنه ای ، امید ، انتخابات 88 ، انتخابات دهم ، آمریکا ، اعدام ، عرفه ، بوش ، فیلم ، فرانسه ، ماهواره ، میر حسین موسوی ، مقام معظم رهبری ، ناجا ، ناطق نوری ، نصرالله ، هرات ، وزارت خارجه ، وزیر رفاه ، ویدئو ، یالثارات ، مثل مادر ، مسکن ، مصباح ، مصر ، معجزه ، گزارش ، گلشیفته فراهانی ، لاریجانی ، لنگه کفش ، فرهنگ ، فرهنگی ، فلسطین ، قالیباف ، قرضاوی ، کاریکاتور ، کره شمالی ، بین الملل ، پرتو ، پل نیومن ، پوتین ، پیامک ، عشق ، عراق ، عربستان ، عکس برهنه ، غیرت ، فارس ، فاکس نیوز ، افغان ، البرادعی ، الجزیره ، اسلام ، اشیای عتیقه ، اصفهان ، اعتراض ، اجتماعی ، 22 بهمن ، sms ، آلمان ، استفتاء ، اردوغان ، انتخابات ریاست جمهوری ، انرژی هسته ای ، انصار ، انقلاب ، امام ، امر به معروف ، ایرانی ، ایرنا ، بن لادن ، خبرنگار ، دانشجو ، دانشگاه ، دوربین فیلمبرداری ، رادان ، رجبی ، تلویزیون ، تیم ملی ، جاسوس ، جشنواره فجر ، جنگ ، جوادی آملی ، جوان ، چهارشنبه سوری ، چین ، حائری ، حاج علی اکبری ، حجاریان ، حماس ، حمله نظامی ، رهبر ، رهبر معظم انقلاب ، رهبری ، روزنامه ، روسیه ، روی کین ، زنان ، سارکوزی ، سازمان ملل ، سازمان ملی جوانان ، سحر ، سریال ، سید حسن نصرالله ، سیگار ، شبکه ، شهید ، شیراز ، شیعه ، شکنجه ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی عاشقان وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی بتلیجه بندیر د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره .::مرکز بهترین ها ::. بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد. امُل PARANDEYE 3 PA تخریبچی انجمن تخصصی نرم افزارهای موبایل و اطلاعات کاربردی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد گل دختر کربلا همچنان جاریست کـــــلام نـــو شلمچه امام مهدی (عج) محفل یاران کلبه عشق کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! خبر روز .:: رویش عشق::. تکنولوژی کامپیوتر xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx رنگارنگه سین جیم های اخلاقی .:: رمز موفقیت ::. تیشه های اشک ایحسب الانسان ان یترک سدی سیاست خط سوم پاک دیده آدمک ها آخوندها از مریخ نیامده اند!!! حسام سرا عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین نه/ دی/ هشتاد و هشت ماه و مهر هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) خبر هفته سرایم بوانات نوشت گاه میم سین لبیک شاه علقمه متالورژی پر شکسته زورخانه باباعلی قافله شهداء ... تا ظهور... عشق سرخ امروز کدهای جاوا اسکریپت ( زازران )و فردا....... آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام دوزخیان زمین مذهبی سورتک زرقان پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h ابن یاسین امام حسین (ع) .:: گاواره ::. تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید ناگفته های آبجی کوچیکه عکس عــــشقـــــولـــــک رد پای . . . نورهدایت امیدزهرا فلورانس مهربون شب مهتابی شیعه مذهب برتر Shia is super relegion حــــــکـــــمـــــت آ بـــــــــــاد کشکول شمیم نگاهم برای تو بازمانده تنهای تنها حقیقت بهائیت مشکی رنگه عشقه عکس و شعر برای دوستداران هنر اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می یابند(پیامبرص) ولایت علیه السلام مشک عباس مسافری تاناکجا.مجله اینترنتی طنرناکجا آباد -نثرهای ادبی سیاوش شمیم حضور شهید سید محمد شریفی علوم قرآنی Quranic Sciences عصمت infallibility بصیرت حزب اللهی مدرنیته نقد مَلَس پوست کلف کسب درآمد از طریق اینترنت .: حرف دل :. هر چی که می خوای؟؟؟ اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آر.پی.جی ‏زن وقایع تارنما سلطان عشق نسیمی از بهشت ... وبلاگ گروهی بصیرت موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان رویای معین سکوت بیگانه ، دختری در میان مردمان .... تفریح و سرگرمی ... وب سایت اختصاصی افسانه جومونگ کجایند مردان بی ادعا؟ تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ اس ام اس جک mp3 sms دنیای امروز ما صور اسرافیل بسم الله ارحم الرحیم دسته کلید پرشین رپ (((شفای زندگی))) از یک عباس خلوت تنهایی .: 20000000 :. السَلامُ عَلیکَ یا ابا عَبدِ الله الحُسَین (ع) اس ام اس عاشقانه « عـشقی » قالب های پارسی بلاگ وبلاگ ایران اسلام پرشین موزیک بهترینها برای شماست عاشقان پرسپولیس گفتمان مذهبی ++گوشی موبایل رایگان+ مرکز دانلود رایگان free Download بهترین نرم افزار و برنامها داستان و راه های توحید جویان بزرگ سئوالهای منتظر جواب ::::: نـو ر و ز ::::: بسم الله الرحمن الرحیم هانیبال اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز viper حمایت از ایران او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! جوکستان ، اس ام اس ، جوک ، لطیفه ، طنز ،jok+sms نفس عمیق روزگار غریبی است برادر . . . گل همیشه بهار تک ستاره حرفای خودمونی من قالب های پارسی بلاگ بهجان / behjan ازدواج موقت وچالش ها شمیم وصل معبر دلی که شکسته بود وبلاگ تخصصی ترفند کوثر چهاردیواری قلم رنجه خیلی دور _ خیلی نزدیک یه دانش آموز آوای حق تنها ترین تنها *** جزیره دانلود 2008 *** عشقولانه محمد پرسپولیسی فصل انتظار انصارالمهدی(عج) کشکول صادق آهستان فقط بالای 18+ بچه دانشجو ! EmroozNews.com Today's top news :: خبرهای برتر روز در امرو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شیراز ##پخش مستقیم حرم امام حسین ع## وب سایت شخصی مجتبی نیکنام ©©©©هاست ارزان و قدرتمند برای وبلاگ نویسان ©©©©©©© دکتر سید احمد رضا دستغیب .:: هیچ کس ::. دکتر سید احمد رضا دستغیب نوید شاهد زن مسلمان السلام علیک یا اباصالح المهدی پرواز به بی نهایت هر کی به هر جا رسید با دلش رسید گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چیز نیازمندی ها بیا برگرد به خونه از هر دری... خاطرات کبوتران حرم عشق زلف یار منطقه‏ ممنوعه همشاگردی عقیدتی ، سیاسی پایگاه بسیج حضرت صاحب الزمان علیه السلام صیغه شب بیست و چهارم - ویژه حادثه بمب گذاری در شیراز ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس ویژه نامه نمایشگاه کتاب ویژه نامه انفجار بمب شیراز سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس نیمه خرداد به بعد مدیران فردا نخلستان ترور مردان خمینی ویژه نامه اعتکاف غزه gaza سوره حشر ویژه نامه محرم طنز سیاسی دیدگاه نوین دستگاه چاپ بنر دستگاه چاپ بنر

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ