سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
< 1 2 3 4 >

87/1/25
6:4 ع

نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز، پس از حادثه انفجار در حسینیه سید الشهدای کانون رهپویان وصال شیراز، پیامی صادر کرد.

 

به گزارش رجانیوز به نقل از ایسنا، متن کامل این پیام به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

"و من یخرج من بیته مهاجراً الی الله و رسوله، ثم یدرکه الموت، فقد وقع اجره علی الله"

 

شهادت و مجروحیت جماعتی از بهترین جوانان اسلام در انفجار مرکز رهپویان وصال در حال همدردی و در اوج عزاداری سالار شهیدان را به حضرت صاحب الامر و مقام معظم رهبری و خانواده عزیزشان تبریک و تسلیت می‌گویم.

 

وصال در کتاب خدا همین است « من کان یرجوا لقاء الله فان اجل الله لات ». رهپوی وصال بودند، به وصال رسیدند و یا مجروح شدند.

 

ای که از کوچه معشوقه ما می گذری

بر حذر باش که سر می شکند دیوارش

 

عاشقان شهادت هر جا که بوی شهادت بیشتر آید، همانجا رهسپار می شوند. « من قتل دون ماله فهو شهید، من قتل دون عرضه فهو شهید ». کسی که جز شهادت آرزویی نداشته، در راه حسین بن علی (ع) و در حین اعلام جان نثاری، جان نثاری او پذیرفته شد، اجرش با خدای حسین بن علی است.

 

خداوند با صبر جمیل و اجر جزیل بر زخم خانواده این شهادت طلبان مرهم گذارد و این شهادت طلبی را در خون سایر جوانان دختر و پسر این مردم خوب، ساری و جاری گرداند و این متاع گران قیمت را هر روز از روز پیش پرمشتری‌تر گرداند و روح تازه ای در شهر و استان ما و نوری در ظلمات رفاه زدگی و دنیا طلبی مرفهین بی درد بتاباند و دردی به بی دردان مرحمت فرماید.


  

87/1/25
5:25 ع

فرماندار شیراز با بیان اینکه تاکنون تعداد کسانی که براثر این واقعه به شهادت رسیده‌اند به 12 ‌نفر رسید، اسامی 8 تن از این افراد را اعلام کرد.

ابراهیم عزیزی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز اسامی 10 تن از 12 نفر شهید این حادثه را به این شرح اعلام کرد:
علی نوروزی
غلام موسوی
عرفان انتظامی
نجمه قاسم‌پور(2 ساله)
محمدجواد یاقوت
علی‌رضا انتظامی
مسعود رضائی
محمد مهدوی.
رئیس شورای تامین شهرستان شیراز با بیان اینکه با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی تمام هزینه‌های درمان این افراد رایگان خواهد بود، افزود: تامین هزینه‌‌های بعدی این افراد نیازمند طی سیر اداری خاصی است.

عزیزی اضافه کرد: رایزنی‌های لازم با بنیاد شهید انجام شده تا در صورت همخوانی با ضوابط و معیارهای این نهاد، کشته شدگان این حادثه تاسف انگیز شهید تلقی شوند.

فرماندار شهرستان شیراز با تصریح اینکه این افراد فردا دوشنبه در شیراز تشییع خواهند شد، خاطرنشان کرد: مسیر و زمان تشییع بعداً به اطلاع مردم رسانده می‌شود.

اسامی 4 تن دیگر پس از تائید اعلام خواهد شد.


  

87/1/25
2:40 ع

بسم رب الشهداء و الصدیقین
بار دیگر دست خونخواران و استکبار جهانی از آستین نوکران کوردل و جیره خواران جنایتکار برآمد و تنی چند از جوانان کانون فرهنگی رهپویان وصال – شیراز که در جلسه هفتگی این کانون شرکت کرده بودند را شهید و تعدادی را نیز مجروح کرد.
روابط عمومی کانون فرهنگی رهپویان وصال ضمن تسلیت به حضرت بقیه الله امام عصر (عج) و نایب بر حقش حضرت آیت الله خامنه ای و خانواده شهداء، این جنایت ددمنشانه را به شدت محکوم کرده و از مسئولین دلسوز نظام خواهان پیگیری و رساندن منافقین کوردل به اشد مجازات شده است.
زمان و نحوه تشییع جنازه شهداء این بمب گذاری متعاقبا اعلام خواهد شد.

  

87/1/25
2:39 ع

کلیت این واقعه را جهت اطلاع مردم کشور عزیزمان و به دستور حضرت آیت الله حائری شیراز ی نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه محترم شیراز عرض می کنم :
دیشب بعد از سخنرانی، حدود ساعت 21:10 متوجه انفجاری در محل کانون شدیم و بعد از کارشناسی گروه های متخصص، به این نتیجه رسیدند که شخصی مواد منفجره را در زیر قفسه ای که مربوط به نمایشگاه معراج شهدا می باشد، قرار داده است. در این قفسه آثاری از شهدا من جمله لباس، پوتین، چکمه، کلاه آهنی، پوکه های خمپاره منور و پوکه توپ به عنوان گلدان استفاده شده بود که با انفجار این ها تبدیل به ترکش شده و متاسفانه منجر به جراحت شدید و شهادت جمعی از دوستانمان شد و در بررسی دقیق با توجه به اینکه در زیر قفسه، چاله ای ایجاد شده است معلوم گردیده که در آن مکان مواد منفجره کار گذاشته شده بوده است. و شدت انفجار به حدی بوده است که موج آن قفسه را به آسمان پرت کرده، به سقف حسینه زده و برگشت خورده است. لازم به ذکر است که این مواد منفجره در کیفی که در زیر قفسه بود، جاسازی شده بود.
در دیدار امروز بنده با آیت الله حائری نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس در ساعت 7 صبح، ایشان بیاناتی را بیان نموده اند که که چکیده آن جهت اعلام به ملت عزیز ایران به شرح زیر است:
هیچ مواد منفجره ای در این نمایشگاه معراج شهدا وجود نداشته است و تمام قدرت این انفجار به این قفسه بوده است که به عنوان ترکش بعد از انفجار عمل کرده است. موج انفجار به قدری شدید بود که قفسه 600 کیلویی را پرتاب کرده است و نفراتی را قطعه قطعه کرده است و حدود 170 نفر را مجروح کرده است و در سقف حسینه شکاف عظیمی ایجاد کرده است که طبیعتا می توان نتیجه گرفت که مقدار مواد منفجره زیاد بوده است.

  

87/1/25
2:39 ع

حجت الاسلام انجوی نژاد به همراه هیئت مدیره کانون فرهنگی رهپویان وصال ، صبح امروز در منزل حضرت آیت الله حائری شیرازی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز حضور یافتند.
در این دیدار حضرت آیت الله حائری شیرازی پیرامون واقعه بمب گذاری حسینیه سید الشهداء فرمودند :
« این انفجارٍ دیشب یادآور انفجار حزب جمهوری اسلامی بود و تولد کانون را با این شهادت ها به شما عزیزان تبریک می گویم.
و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله و کان الله غفورا رحیما »

  

87/1/25
2:38 ع

با گذشت حدود 1 ساعت از انفجار رخ داده در حسینیه سید الشهدا ، کلیه مجروحان به بیمارستان های شیراز منتقل شده و محل حادثه تخلیه گردیده است لذا از خانواده های کلیه ی اعضای کانون خواهش مندیم جهت اطلاع از وضع عزیزان در درجه اول به منزل مراجعه نموده و از تجمع در محل حادثه جدا خودداری و نیروهای امدادی را یاری نمایید اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد

منابع غیررسمی در استانداری فارس از زحمی شدن بیش از 50 نفر و شهادت 8 نفر خبر داده‌اند ولی احتمال افزایش شهدا به دلیل افزایش مجروحان که جراحات وخیمی دارند، می‌‌رود.
هم‌اینک تا شعاع یک‌ونیم کیلومتری محل حادثه توسط نیروی انتظامی و نیروهای مقاومت بسیج تحت کنترل قرار گرفته و صدای آژیر‌های آمبولانس در شهر شیراز به‌صورت مداوم شنیده می‌شود.
خبرنگار فارس از تشکیل سریع جلسه شورای تأمین استان در محل استانداری فارس خبر داد.


  

87/1/25
2:14 ع

جهان نیوز:

آخرین اخبار انفجار شدید یک حسینیه در شیراز

به گزارش «جهان» این بمب ساعت 21 امشب در حسینیه شهدا وابسته به کانون ره‌پویان وصال که هر شنبه در نشست هفتگی به بررسی فرق ضاله از جمله وهابیت و بهائیت می‌پردازند، منفجر شده است.

بیشتر شرکت‌کنندگان در این نشست هفتگی را جوانان دختر و پسر تشکیل می‌دادند که معمولاً حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد دبیر ستاد نماز جمعه استان فارس در آن سخنرانی می‌کند.
 

           
 
منابع آگاه بیمارستانی از مجروح شدن 105 نفر و شهادت 9 نفر از شهروندان شیرازی در حادثه انفجار شنبه‌شب شیراز خبر دادند.

یک منبع آگاه بیمارستانی در شیراز گفت: تمامی مجروحان به بیمارستان‌های سطح شهر از جمله بیمارستان‌های خصوصی منتقل شده و تمام توان پزشکی و امدادی استان برای کمک به مجروحان بسیج شده‌ است.

خبرنگار فارس از حضور آیت‌‌الله حائری شیرازی امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان در محل حادثه خبر داد.

بنابراین گزارش، اعضای ستاد تأمین استان پس از نشست خود با حضور در حسینیه شهدای شیراز از نزدیک محل حادثه را مورد بازدید قرار دادند.

هم‌اینک با همکاری نیروی انتظامی و نیروی مقاومت بسیج آرامش به شهر شیراز بازگشته و خانواده‌های حادثه‌دیدگان این بمب‌گذاری با حضوردر بیمارستان‌های شهر در حال پیگیری وضعیت جسمی عزیزان خود هستند.

فرماندار شیراز هم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با تلاش امدادگران و متولیان امر، مجروحان حادثه انفجار شنبه شب در مرکز فرهنگی و مذهبی رهپویان وصال شیراز به مراکز درمانی این شهر منتقل شده‌اند، اعلام کرد : در تلاش هستیم با همکاری مراکز درمانی اسامی مجروحان را از طریق فرمانداری در ساعات آتی به اطلاع مردم برسانیم .

ابراهیم عزیزی با بیان اینکه مردم می‌توانند برای کسب اطلاعات از اسامی مجروحان باشماره تلفن 111 تماس بگیرند، گفت: در بررسی‌های اولیه این حادثه احتمال بمب‌گذاری منتفی است و انفجار احتمالا علت‌های دیگری داشته است.

عزیزی با بیان اینکه بررسی‌های تکمیلی درخصوص علت این حادثه جریان دارد ، اظهار داشت: هم اکنون با حضور تعداد زیادی از مردم درمحل حادثه مواجه هستیم و از مردم می‌خواهیم محل را ترک کنند، زیرا اطلاع رسانی‌های لازم انجام می‌گیرد.

محمد رضا حدائق معاون سیاسی، امنیتی استانداری فارس نیز گفت: در بررسی‌هایی که تاکنون انجام شده بمب‌گذاری در این حادثه فعلا تایید نمی‌شود و بررسی بیشتر در دست انجام است.
 
براساس آمار منتشرشده در پایگاه اطلاع رسانی اورژانس، شمار مجروحان انفجار در مرکز فرهنگی - مذهبی رهپویان وصال حسینیه سیدالشهدای شیراز به? ????نفر افزایش یافته است.

این آمار تا ساعت ? ??/??بامداد یکشنبه اعلام شده است.

همچنین منابع آگاه در استان فارس بامداد یکشنبه در گفت و گو باایرنا تعداد جان باختگان این حادثه را تا لحظه مخابره خبر ? ???نفر اعلام کردند و افزودند: مجروحان این حادثه به ? ???بیمارستان شیراز منتقل شده اند.

این در حالی است که احتمال تغییر آمار کشته‌شدگان و مجروحان این حادثه همچنان وجود دارد.
 
در عین حال رئیس اورژانس فارس از افزایش شمار مصدومان حادثه انفجار دیشب شیراز به 183 نفر و کشته شدگان به 10نفر خبر داد.
 
وی افزود:60 نفر از مجروحان مداوا و از بیمارستانها مرخص شده اند و28 نفر نیز در بیمارستانهای نمازی و شهید فقیهی شیراز در حال مداوا هستند.
این انفجار مهیب حدود ساعت ? ???و ? ???دقیقه روز شنبه در مرکز فرهنگی - مذهبی رهپویان وصال شیراز واقع درحسینیه سید الشهدای شیراز روی داد.
 
اسامی مصدومین حادثه حسینیه رهپویان وصال شیراز
 
مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان فارس طی اطلاعیه ای اسامی مصدومین و بیمارستانهای حادثه دیدگان انفجار شیراز را اعلام کرد.

افراد زیر بخشی از مجروحان و حادثه دیدگان حادثه شب گذشته در شیراز است که به همراه بیمارستان بستری شده در زیر آمده است.

همدم جردان - محمد سلیمان زاده -حمید رضا فرازمندیان - سجاد رهبر- غلامرضا بهمنی - فرشید فرهنگیان - بهرام قهرمانی -امین رشیدی - زهرا اسدی - جواد شاهسوند - علی نصیری- امیر حسین نظریان -حسن زحمت کشان - ذبیح شیروانی- حسین باغنده - راضیه متاله- ابراهیم سنا سیمی - محمد جواد برزگر -ساناز خسروی - محمد رضا طالبان پور- محمد نبی عاری -نازنین حسینی - سهیلا جمال آبادی- اسماعیل فریدونی - هادی دعوت الحق- فاطمه صدری - حسین سلیمان زاده -محمد بردبار- زهرا زارع مویدی- مصطفی اکبر جو- علی نصیری -رسول باقری -بدالمحمد کشاورز -امین رشیدی -میر شفیعی - سعید خرمندار - کاظم سعیدی -بهزاد شاهسوند -آسیه کشاورز -حدیث باغنده -سعید قاسمی -امین شفیعی - فاطمه آقایی- حسین سلیم فرد -آرزو رنجبر - فاضل پاک نیت و محمد علی حق پرست به همراه 8 نفر ناشناس در بیمارستان نمازی شیراز بستری هستند.

همچنین رحیم فنی -مهدی زارع -فرشید فرهنگیان -مهدی خرمن دار- اسماعیل زارع -فاطمه کشاورز -علی آتش باز -امین زارعی -مهسا مهریر- لیلا جعفری -محمد علی حق پرست - محمد صادق شایان -سید عبدالرضا یونسی در بیمارستان خلیلی شهر شیراز تهت درمانند.عباس اکتفایی - حسین کشاورز -غلامرضا هاشمی -بلقیس سرکوهی -محد اسدی -حسین کامرانی -منصور مجری پور-هاجر کشتکار -سهیلا کشاورز -ملیحه زارع -سعید احمدی -راضیه احمدی -سهیلا غفار زاده – غفار زادگان- لیلا ویسی -زهرا عوضی -مهناز مختاری -امین بردبار-کاووس روستا -محمد رضا قاسم شیروانی-محمد ابراهیم جوانمردی-امیر حسین نظریان در بیمارستان فقیهی بستری هستند.

افشین آفریدونی -محمد وطن ایمان -گیتی بصیری پور -معصومه بهمنی-آذر زارع گلستانی -سمانه احمدی -موسی قندی -مریم بخشی -مریم آهنگر-مریم آهن گل-افشین فریدونی -نوشین نصیری پور -معصومه بهمنی -آذر زارع -معصومه شمشیری -سمانه احمدی -محمد وطنی ایمان -مریم آهن گلبر -زهرا عوضی در بیمارستان چمران بستری هستند.
هدایت وکیلی - یزدان خوبیاری - محمد قاسمی -خبیری ( زن) - خبیری (مرد)-سارقی زاده (مرد)-کشاورز( مرد)-زهرا صحرایی - رحیم برزگر-جوکار( زن)فتحعلی زاده -قمر حسینی-رضایی (زن) محمد فرحی -نظری( زن)-حیدری (مرد)- شاهپرست( زن )-کدیور(مرد) حمیدی( مرد)-آرزو پالیزان -بهمن صفایی - روح اله حیدری -ایران بردبار-ملیحه یزدانی در بیمارستان محمد رسول اله تحت مداوا و بستری هستند.

رسول رحیمی -حمید رضا فتحی- سید عبدالوهاب عابدی -قطب الدین- رضا هاشمی - مجتبی شیروانی -مصطفی شیروانی در بیمارستان قطب الدین بستری هستند.

ابوفاضل مظلومیان در بیمارستان مسلمین ،احمد فرهادی و حسن زارعی در بیمارستان اردیبهشت ،رضا عباس زاده - فاطمه توکلی -پروین سپهر تاج در بیمارستان دنا ،حسن خدا مرادی در بیمارستان میر حسینی ،زهره کشاورز و شفیع شهرزاد در بیمارستان فرهمند فر ،سعیده احمدی در بیمارستان فقیهی ،مریم رئیسی و محمد رضا طالبان پور در بیمارستان خلیلی بستری هستند. زهرا بوکائی نیز MRI به سر می برد.
 
اسامی این افراد از طریق سایت اورژانس به نشانی الکترونیک http://115.sums.ac.ir/Ems/akhbar/rahpooyan.htm مشاهده است .
علت انفجار شیراز؛ بمب دست ساز در یک کیف سامسونت
علیرضا کاربار مسئولان کمیته اطلاع رسانی کانون ره پویان وصال شیراز در گفتگو با خبرنگار «جهان» در خصوص وقوع حادثه بمبگذاری در حسینیه سیدالشهدای این شهر اعلام کرد طبق بررسی های انجام شده توسط نیروی های امنیتی و مسوولین ذیربط استان فارس، بمب دست ساز قوی که در یک کیف سامسونت و در انتهای حسینیه در قسمت برادران جاسازی شده بود، موجب انفجار و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از هموطنان شد.
 
همچنین وی اظهارات برخی مسئولان این شهر را درباره وقوع انفجار به دلیل وجود تجهیزات نظامی که از نمایشگاه دفاع مقدس که چندی قبل در این محل برگزار شده است را تکذیب کرد.
 
گفته می شود فرد بمبگذار کیف حاوی بمب را دقایقی پیش از انفجار در این قسمت از حسینیه جاسازی کرده و از محل خارج شده است.
 
حجت الاسلام انجوی نژاد پیرامون بمب گذاری شیراز گفت:کلیت این واقعه را جهت اطلاع مردم کشور عزیزمان و به دستور حضرت آیت الله حائری شیراز ی نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه محترم شیراز عرض می کنم :

دیشب بعد از سخنرانی، حدود ساعت 21:10 متوجه انفجاری در محل کانون شدیم و بعد از کارشناسی گروه های متخصص، به این نتیجه رسیدند که شخصی مواد منفجره را در زیر قفسه ای که مربوط به نمایشگاه معراج شهدا می باشد، قرار داده است.

در این قفسه آثاری از شهدا من جمله لباس، پوتین، چکمه، کلاه آهنی، پوکه های خمپاره منور و پوکه توپ به عنوان گلدان استفاده شده بود که با انفجار این ها تبدیل به ترکش شده و متاسفانه منجر به جراحت شدید و شهادت جمعی از دوستانمان شد و در بررسی دقیق با توجه به اینکه در زیر قفسه، چاله ای ایجاد شده است معلوم گردیده که در آن مکان مواد منفجره کار گذاشته شده بوده است.

شدت انفجار به حدی بوده است که موج آن قفسه را به آسمان پرت کرده، به سقف حسینه زده و برگشت خورده است. لازم به ذکر است که این مواد منفجره در کیفی که در زیر قفسه بود، جاسازی شده بود.
 
وی اضافه کرد: این که گفته می شود حادثه بوده، هرگز این طور نیست و آنچه که روی میز معراج الشهدا بوده علاوه بر آثار و نامه های شهدا چند پوکه خالی منور بوده است و عکس های معراج الشهدا قبل از انفجار این را تایید می کند.
 
وی افزود: تعدادی از اعضای کانون آماده چهره نگاری از فرد مظنون هستند.

انجوی نژاد یادآوری کرد: انفجار در زمان سینه زنی و در جلسه هفتگی کانون بوده است.

وی ادامه داد: در دیدار امروز بنده با آیت الله حائری نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس در ساعت 7 صبح، ایشان بیاناتی را بیان نموده اند که که چکیده آن جهت اعلام به ملت عزیز ایران به شرح زیر است:

هیچ مواد منفجره ای در این نمایشگاه معراج شهدا وجود نداشته است و تمام قدرت این انفجار به این قفسه بوده است که به عنوان ترکش بعد از انفجار عمل کرده است.
 
حجت الاسلام انجوی نژاد اظهار داشت: انفجار کانون رهپویان وصال بدون شک بمبگذاری بوده است.

وی اضافه کرد:موج انفجار به قدری شدید بود که قفسه 600 کیلویی را پرتاب کرده است و نفراتی را قطعه قطعه کرده است و حدود 170 نفر را مجروح کرده است و در سقف حسینه شکاف عظیمی ایجاد کرده است که طبیعتا می توان نتیجه گرفت که مقدار مواد منفجره زیاد بوده است.
 
کانون رهپویان وصال شیراز بزرگترین مرکز فرهنگی غیر دولتی جنوب کشور است و هر هفته هزاران نفر از جوانان تحصیل کرده شیراز در جلسات آن شرکت می کنند.
 
محمد نبی رودکی نماینده مردم شیراز در جمع خبر نگاران گفت:در انتهای این حسینیه که انفجار رخ داده است انبار مهماتی است که مربوط به چند سال پیش است و طبق بررسی هایی که انجام شده احتمال انفجار مهمات بیشتر از احتمال انفجار بمب است.

البته از آنجاییکه این انفجار در آستانه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس که قرار است بین دهم الی بیستم اردیبهشت ماه می باشد صورت گرفته است مسئولین در صدد هستند که هر چه سریعتر علت انفجار مشخص شود، و هم اکنون مسئولین تامین شورای استان فارس در حال پی گیری موضوع می باشند. 

در عین حال محتاج معاون امنیتی وزیر کشور اعلام کرد واقعه شب گذشته در حسینیه سیدالشهداء شیراز قطعا یک حادثه اتفاقی بوده است.
 
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس نیز گفت‏:احتمالا علت این حادثه به دلیل سهل‌انگاری بوده است؛ زیرا چندی پیش در همین محل یک نمایشگاه در وصف دفاع مقدس برپا شده بود.‏

معیری اضافه کرد‏:‏ احتمال می رود مهمات باقی مانده درمحل عامل این انفجار بوده باشد‏.‏
تحلیل رسانه های خارجی از انفجار اخیر در شیراز

به گزارش سرویس بین الملل «جهان»، بیش از 90 درصد از رسانه های خارجی اخبار انفجار شب گذشته شیراز را نقل کرده و برخی نیز به ارائه تحلیل هایی در این مورد پرداختند.

شبکه تلویزیونی العربیه ضمن پوشش اخبار فوری این انفجار و نقل اخبار لحظه به لحظه شمار مجروحان و کشته شدگان در این باره گفت: این نخستین باری است که در مناطق غیر مرزی ایران همچون استان فارس انفجاری رخ می دهد و تاکنون این قبیل اتفاقات اغلب در مناطق مرزی رخ می داده است.

العربیه همچنین افزود: چندی پیش شیخ سمیر قاوندی امام جماعت یکی از مساجد اهواز مورد تهاجم قرار گرفت اما خوشبختانه وی فقط مجروح شد.

این شبکه همچنین افزود: چندی پیش در 2005 و 2006 سلسله انفجاراتی در زاهدان و خوزستان و کردستان دارای اقلیت سنی ها نیز رخ داد.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز با پوشش سریع اخبار این انفجار دراین باره نوشت: حدود 110 نفر در این انفجار کشته و10 نفر کشته شدند.

این شبکه با انتشار تصویری از این انفجار در پایگاه اینترنتی خود، در ادامه آورده است: نیروهای امنیتی شیراز جنایتکارانه بودن این انفجار را نفی کرده اند.

پایگاه اطلاع رسانی اسلام البشیر نیز ضمن انتشار اخبار این انفجار و پی گیری آمار کشته شدگان در تحلیل خبری ادعا کرده است: این انفجار در حالی رخ می دهد که ایران دو تن از علمای سنی مذهب و روسای مدرسه دار الفرقان در زاهدان را اعدام کرد.

بخش عربی زبان خبرگزاری سوئیس نیز در گزارش خبری خود ا ز این انفجار آورده است: علی رغم دستگیری 65 تن از مخالفان حکومتی ایران در جنوب شرق ایران و تدابیر امنیتی شدید در اهواز واقع در جنوب غربی ایران و تسلط نیروهای امنیتی بر مناطق حساس مرزی وقوع انفجار در شیراز به عنوان یکی از نقاط مرکزی امری غریب به نظر می آید.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی با اشاره به آمار کشته شدگان در این یاره نوشت: علی رغم تصریحات ایران مبنی بر اینکه با تمامی اقلیت های مقیم ایران همچون شهروندان عادی بر خورد می شود، اما پیروان فرقه بهائیت از وجود تبعیض شکایت می کنند و وقوع این انفجار دال بر امور دیگری است.

میدل است آنلاین نیز با اشاره به انفجار زاهدان و کشته شدن 13 تن از نیروهای سپاه در آن در گزارشی آورده است: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 1979 این گونه اقدامات در ایران و برهم زدن امنیت بسیار نادر بوده است.

برخی رسانه های خارجی برآنند تا دامن زدن به تعدد قومیت ها در ایران از آب گل آلود ماهی بگیرند.

گفتنی است، روزنامه شرق الاوسط عربستان، الدستور لبنان، الوطن، الرای و القبس کویت، خبرگزاری بحرین، اخبار گوگل، محیط، اصوات العراق، اخبار العالم ،نیز صرفا به نقل اخبار و آمار مجروحان و کشته شدگان این انفجار پرداختند.

سایت خبری یاهو:

TEHRAN, Iran - Iran"s official news agency says that police believe an explosion that ripped through a packed mosque in the city of Shiraz was not intentionally set.

The casualties in Saturday"s blast had risen to 11 people dead and 191 wounded by Sunday.

The IRNA news agency reports that Gen. Ali Moayyedi"s investigation found remnants of ammunition from a military exhibition recently held at the mosque. Moayyedi says he rejects the possibility of an intentional bombing and that the leftover ammunition could have caused it.

A police official said Saturday that a homemade bomb caused the explosion. Foreign Ministry spokesman Mohammad Ali Hosseini said Sunday that no group has claimed responsibility.

شبکه خبری سی ان ان:

(CNN) -- An explosion in a southern Iranian mosque that killed 10 people and wounded 160 after evening prayers Saturday night was caused by negligent handling of live munitions, not a bomb as first suspected, Iranian media reported.

t1home.map.shiraz.jpg

The blast and subsequent fire occurred about 6 p.m. Saturday in the men"s section of a mosque in the city of Shiraz, Iran"s Fars news agency reported.

Fars initially reported the explosion was caused by a home-made bomb.

Provincial Police Commander Ali Moaeyri later told Fars it "was not sabotage."

"Some live munitions may have been left behind at that location which could have been the cause of the explosion," Moaeyri said.

The police commander said the munitions were apparently left behind after a "Sacred Defense" exhibition was held at the mosque, which also serves as a cultural center.

Local militia groups -- known as Basij -- often use the mosques for meeting places.

Iran"s official news agency, IRNA, put the number of casualties at 10 dead and 160 wounded. Survivors were being treated at 12 hospitals, IRNA reported.

Fars estimated 800 people, mostly young, were gathered at the mosque Saturday evening to hear a cleric"s sermon denouncing Bahai and Wahabi faiths -- both of which are considered heresies by some Shiites.

Bombings are unusual in Iran, thought the predominantly Shiite Muslim country has endured sporadic attacks in recent years.

The last major bombing occurred in February 2007, when a car bomb blew up near a bus carrying members of Iran"s Islamic Revolutionary Corps, leaving a dozen dead and injuring dozens more in southeastern Iran.

Shiraz -- a historical city of more than 1 million people -- is well known for being home to many scholars, artists, poets and local craftsmanship of rugs and metalwork. The tourist city is about 400 miles south of Tehran, the capital.

شبکه خبری بی بی سی فارسی:

امکان بمبگذاری در حادثه شیراز "منتفی است"

بر اساس گزارشهای رسیده از ایران، شمار تلفات انفجار شب گذشته (شنبه شب 24 فروردین) در شیراز، به یازده نفر رسیده و مقامات انتظامی استان فارس، امکان بمبگذاری در این حادثه را، منتفی دانسته اند.

مرکز فوریت های پژشکی (اورژانس) استان فارس همچنین اعلام کرده که در انفجار حسینیه سیدالشهدای شهر شیراز، ? ????تن نیز زخمی شده اند.

ایرنا خبرگزاری دولتی ایران به نقل از جواد مرادیان رئیس اورژانس فارس گزارش داده که تا صبح یکشنبه ? ???نفر از زخمی شدگان انفجار، به ‌صورت سرپایی درمان شده و ???? تن دیگر، تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.

هنوز علت وقوع انفجار شیراز اعلام نشده است. این انفجار، شنبه شب در حالی روی داد که یک جلسه هفتگی مذهبی، در "کانون مذهبی رهپویان وصال" در حسینیه سیدالشهدای شیراز در حال برگزاری بود.

خبرگزاری ایرنا به نقل از یک شاهد عینی از محل انفجار گزارش داده است: "پس از شنیدن صدای انفجار، شعله‌های آتش در محل حسینیه زبانه کشید طوری که از فاصله دور نیز قابل رویت بود، همگی به طرف محل انفجار دویدیم و آنجا بود که پس از دقایقی، جنازه‌ های تکه پاره و سوخته افراد را مشاهده کردیم که از محل حادثه خارج می‌کردند."

پلیس می گوید در محل انفجار، پیشتر یک نمایشگاه از آثار جنگ برگزار شده بود. فرمانده نیروی انتظامی فارس گفته است احتمال می رود این حادثه در اثر سهل انگاری و انفجار مهمات برجای مانده از نمایشگاه جنگ روی داده باشد.

محمد رضی حدائق، معاون امنیتی استانداری فارس نیز، با اعلام اینکه پلیس در حال بررسی علت حادثه است، امکان بمبگذاری در حسینیه شیراز را رد کرده است.


  

87/1/25
2:4 ع

رجا نیوز:

انفجار قوی در حسینیه سیدالشهداء شیراز 

یک بمب دست ساز قوی در حسینیه سیدالشهداء کانون فرهنگی رهپویان وصال واقع در خیابان شهید آقایی شیراز منفجر شد.

 

به گزارش رجانیوز، این حادثه حدود ساعت 21 شنبه شب در حالی رخ داد که تعداد زیادی از جوانان در این حسینیه تجمع کرده و در حال استماع فضایل اهلبیت(ع) و عزاداری بودند.

 

این بمب دست ساز قوی در انتهای حسینیه در قسمت برادران جاسازی و منفجر شده است. گفته می شود فرد بمبگذار کیف حاوی بمب را دقایقی پیش از انفجار در این قسمت از حسینیه جاسازی کرده و از محل خارج شده است.

 

این در حالیست که مقامات محلی با تأکید بر اینکه علت انفجار در دست بررسی است از تأیید بمبگذاری خودداری کرده اند.

 

آخرین اخبار حاکی از شهادت 10 نفر و زخمی شدن حدود 160 نفر در اثر این انفجار می باشد.

 

آمبولانس ها و وسایل نقلیه امدادی بلافاصله مصدومان را به بیمارستان های نمازی، فقیهی و برخی بیمارستان های دیگر شهر منتقل کرده و گروه‌های آتش‌نشانی نیز با حضور در محل، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام دادند. برای امداد به مجروحان حادثه از شهروندان خواسته شده است با مراجعه به بیمارستان های نیازی و فقیهی نسبت به اهداء خون به ویژه گروه خونی O منفی اقدام عاجل بعمل آورند.

 

صدای انفجار تا شعاع 5/1 کیلومتری این حسینیه که در یکی از مناطق مسکونی مرکز شیراز واقع است، شنیده شده است.

 

کانون فرهنگی رهپویان وصال با مدیریت حجت الاسلام انجوی نژاد از طلاب مشهدی الاصل و فعال، حدود 10 سال قبل در شیراز آغاز به فعالیت کرد. در حال حاضر تعداد کثیری از جوانان شیرازی با این کانون فرهنگی ارتباط داشته و در جلسات مذهبی آن شرکت می کنند.

 

در جریان این حادثه تروریستی به حجت الاسلام انجوی نژاد آسیبی نرسیده است.

 

منابع امنیتی، وهابیون تندرو را متهم شماره یک این عملیات تروریستی دانسته اند. بخش عمده ای از فعالیت های این کانون فرهنگی بر شناخت و نقد بهائیت و وهابیت متمرکز بود.

 

واحد فرق انحرافی این کانون چندی پیش پاسخی روشنگرانه به نامه فرقه بهایی در شیراز منتشر کرد. جمعی از بهاییان شیراز در نامه ای که به صورت گسترده در سطح شهر و رسانه های ضدانقلاب پخش کرده بودند، خطاب به رئیس جمهور از آنچه که آن را ظلم 161 ساله بر خود می خواندند، گلایه کرده بودند. متن کامل پاسخ کانون رهپویان به این نامه در ادامه آمده است:

 

جامعه محترم ایرانیان بهائی و سران غیر محترم بهائی به اصطلاح ایرانی:

با سلام:

نامه سرگشاده شما به ریاست محترم جمهور، اگرچه بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت و پیش از آنکه به دست سران تهران برسد در همه شهرها و روستاهای کوچک و بزرگ ایران زمین توزیع گردیده بود، که جای بسی تاسف و دلسوزی است، اما به هر حال بهانه ای شد تا ملت ایران نیز سکوت 161 ساله خویش را بشکنند و قصه ناگفته خویش را به گوش جماعت بهائی ایرانی برسانند:

 

در حدود دویست سال پیش همزمان با دست درازی های متعدد استعمار انگلیس و روسیه در پروژه های مختلف اقتصادی و سرقت منابع مالی و اراضی حاصلخیز سرزمین پهناورمان ایران و در زمان اوج بی کفایتی شاهان خوش گذران آن روزگاران، نهضتی در میان هم میهنانمان بوجود آمد که آنرا بیداری اسلامی نام نهادند. وقتی اوج فضاحت قراردادهای ترکمانچای و گلستان و قراردادهای مشابه بر علما و جمیع ملت واضح گردید، فتوای تاریخی میرزای شیرازی مبنی بر تحریم توتون و تنباکو ارکان حکومت شاهانه ایران آن زمان را لرزاند و استعمارگران کهنه کار انگلیسی را نیز به عقب نشینی پر خسارتی واداشت که نمونه آن تا آنزمان برای هیچ استعمارگری در تاریخ جهان اتفاق نیفتاده بود.

 

بر همگان آشکار است که سازمان های اطلاعاتی بریتانیای کبیر از این عقب نشینی اگرچه غافلگیر شده بودند اما همین ضربه را نردبان ترقی خویش قرار داده و با تمام قوا به تجدید نیرو و جبران مافات برآمدند و به قکر اجرای نقشه ای نوین و سیاستی تازه برای مقابله با این نهضت بیداری که تهدید کننده منافع آنان بود افتادند. اینجا بود که دست به دامن تمام استعمارگران جهان شدند تا فکری نو بیاندیشند که اگر این نهضت همه گیر میشد بی شک منافع کلیه استعمارگران جهان در سطح جهانی را مورد تهدید قرار میداد. سیستمهای نظامی و اطلاعاتی غرب به حرکت درآمدند و به مطالعات گسترده ای در انگیزه ها و محرکهای آغاز این نهضت در سطح بین المللی دست زدند. اگرچه روشهای منحوس کسب اطلاعات و بحران سازی و جاسوسی و نتایج مذاکرات پنهانی سازمانهای اطلاعاتی غرب و شرق آن زمان به گواه تاریخ بر سران غیر محترم جامعه محترم شما پوشیده نبوده و نیست لیکن جهت اطلاع عموم بهائیان در جلسه نهایی این مذاکرات این نتایج حاصل گردید:

 

1- نهضت بوجود آمده از مبانی اسلام شیعی نشات گرفته است.

 

2- مبانی مذکور با استناد به کتاب مقدس مسلمانان (قرآن) و با نفوذ معنوی مراجع تقلید در اقشار ملت اجرا گردیده اند.

 

3- این نهضت با نهضت امام سوم شیعیان ( امام حسین) آبیاری شده و با امید به حکومت جهانی امام غائب آنان (امام زمان) تقویت گردیده است.

 

4- مرکزیت این نهضت کشور ایران است و کشورهای همسایه ایران و نیز سوریه و لبنان و فلسطین و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مراکزی هستند که احتمال تاٍثیر پذیری ملل و دولتهای آنها از این نهضت بسیار زیاد است.

 

جهت مزید اطلاع دوستان محترم در این جلسه پس از اعلام نتایج فوق تصمیمات زیر نیز اتخاذ گردید:

 

1- در یک برنامه بلند مدت، سازمانهای امضا کننده به نمایندگی از دولتهایشان موظف به ایجاد شبهات متعدد در مبانی دین اسلام و بخصوص مذهب شیعه گردیدند.

 

2-  تمامی دستگاههای اطلاعاتی غرب و شرق موظف به ایجاد، حمایت، تبلیغ، سرمایه گذاری و کمکهای مالی و غیر مالی جهت ایجاد فرقه های تحریف شده در اسلام به منظور حذف یا کمرنگ جلوه دادن مبانی اصیل: "مبارزه با ظلم، مبارزه با فقر، مبارزه با استعمار و استثمار، تشکیل حکومت اسلامی، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، دخالت در تصمیمات حکومتی" از دین اسلام و جایگزین کردن آنها با پرداختن صرف به ظواهر دین با طرح گسترده ضرورت " نماز، روزه، تلاش برای روزی، تلاوت قرآن، خواندن ادعیه، مراسم سنتی مذهبی، دوری از سیاسیات، ریاضات مستحب، زیارت، حج و ..."  گردیدند.

 

3- تمامی دستگاههای اطلاعاتی غرب و شرق موظف به کمرنگ کردن ابهت قیام امام حسین و نا امید کردن شیعیان از ظهور امام دوازدهم به هر طریق ممکن شدند.

 

ایرانیان عزیزی که با حضور چشمگیر در رقابتهای مختلف علمی جهان در طول سالیان دراز هوش و زکاوت و تواناییهای خود را به رخ جهانیان کشیده اند امروزه براحتی میفهمند که اوجگیری پیدایش قارچ گونه فرق مختلف صوفیه و تقویت و تبلیغ فرق منقرض آنها که همگی در شعار جدایی دین از سیاست و کناره گیری از نظارت و دخالت در کار دولتهای ایران زمین در آن دورانی که شیعیان ایران بیش از پیش به همبستگی و ادامه مبارزه با ظلم و فساد شاهان بی لیاقت و دفاع از آب و خاک خویش احتیاج داشتند مرهون اجرای کدام سیاستگذاریها و کدام جلسات در کدام کشورها بوده و خواهد بود! صوفیه اگرچه با استعانت بر امدادهای غیبی دول کریمه بریتانیا و روسیه و حمایتهای مالی و تبلیغاتی سایر استعمارگران توانسته بود با نامها و رنگهای مختلف گروه گروه از هسته متمرکز شیعی ایران زمین پراکنده کرده و با اجرای مو به موی بندهای اول و دوم تصمیمات جلسه مزبور راه را برای چپاولگریهای مجدد اربابان استعمارگر هموارتر نماید ولی هنوز با آن خوش خدمتی ای که لایق نام کبیر بریتانیا باشد راه بسیار بود.

 

مردم ایران با شنیدن نام حسین ابن علی (ع) از خود بیخود میشوند و با خواندن زیارت عاشورا زمین و زمان را به لرزه در می آورند و کاخ ظالمان را در هر جای دنیا که باشد بر سرشان ویران میکنند. ایرانیان با نام ابا الفضل (ع) یکپارچه غیرت میشوند و به بیگانه اجازه نگاه بد به ناموس ملی شان را که همان سرزمین پاک و مقدس ایران و منابع زمینی و زیر زمینی آنهاست نخواهند داد. این مردم با نام علی ابن ابیطالب (ع) قله های پیش روی خود را بدون توجه به بلندی آنها فتح می کنند و صحن مطهر امام رضا (ع) را چون قطعه ای از بهشت موعود خود دوست دارند. اینان مرگ با عزت را از زندگی با ذلت عزیزتر می دارند و با آرزوی ظهور، قیام و انقلاب جهانی امام دوازدهمشان حضرت مهدی (ع) از هیچ ابرقدرت گرگ صفت و زیاده خواهی هراس به دل راه نمی دهند.

 

آری! آنچه نهضت بیداری اسلامی را براه انداخته و کاخ زورمندان زورمدار را به لرزه در آورده بود همه ارکان دین یکتا پرستی اسلام  بود و ضرورت ظهوری که بتواند تمامی مظاهر اسلامی را خلع نموده و کلیه مقدسات و احکام آنرا نسخ نماید چیزی نبود که دشمنان این سرزمین و ملت حتی  یک لحظه از آن غافل باشند. پیر روباه مکار بدکاره این بار آبستن نطفه حرامی شد که به برکت تعدد و گسترش نسبی فرق صوفیه اوضاع نسبتا مساعدی برای تولد آن در ایران زمین فراهم شده است تا به گواه همان تاریخی که خودتان نگاشته اید در غالب آئینی نو ظهور با هدف اجرای تمامی بندهای توافقنامه فوق الذکر و با مرکزیت قرار دادن حمله به انقلاب حسین (ع)  و انتظار ظهور منجی جهانیان متولد شود. این همان آئین آبا و اجدادی بهائیت شماست که همواره بر آن نام مقدس نهاده اید و در کنار شعارهای ملی گرایانه و افتخار به سرزمین باستانی ایران قرار داده اید، آیا واقعا باور کرده اید که این آئین منافع ملی ایرانیان و سرزمین مقدس و باستانی ایران را تضمین نموده است؟

 

آئین جدید ابتدا و برای اولین بار توسط رژیم غاصب صهیونیستی به رسمیت شناخته میشود! رژیمی که صرفنظر از بدنامی بین المللی بدبین ترین انسانها نسبت به ادیان الهی به شمار میرود. بهائیان در اراضی این رژیم از پرداخت مالیات معاف میشوند و علی رقم جنایات روز افزون این رژیم بر ضد بشریت و محکومیتهای متعدد بین المللی در طول دهها سال گذشته، حتی یکبار به طور غیر مستقیم نیز این جنایات را محکوم نمینمایند و شان خود را بالاتر از دخالت در امور داخلی دولتها میدانند! بگذریم از آنکه نوبت به ایران که میرسد با ولع تمام مایل به دخالت در تمام ارکان حکومتی میشوند و اعدام قانونی سارق مسلح را نماد نقض حقوق بشر در ایران معرفی مینمایند. برای دهها هزار زندانی بی گناه تحت شکنجه های فجیعی که در زندانهای رژیم صهیونیستی (به اذعان سازمان ملل)  هر روز با فلاکت میمیرند، یک کلمه لب به سخن نمیگشایند و برای دو ساعت بازداشت قانونی (یا غیر قانونی) فلان روزنامه نگار ایرانی دویست هزار اعتراضنامه جمع میکنند!! سران شما بقدری بازیچه دست سیاستمداران اسرائیلی قرار میگیرند که شوقی افندی در دستور العملی که صادر میکند خواستار " تلاش کشورها برای برقراری رابطه با دولت اسرائیل" میشود. جای بسی تاسف است که جامعه بهائیان ایران بدون کوچکترین تاملی در وقایع تاریخی و سیاسی اطرافش خواسته و ناخواسته به اجرای کورکورانه دستوراتی میپردازد که در دفاتر موساد اتخاذ گردیده است و سرانش دست دوستی به سوی رژیمی بلند کرده اند که حتی در شعارهایش هم با شعارهای عوام فریبانه جهان وطنی و صلح جهانی بهائیت هیچگونه همخوانی ندارد!! زیارت عاشورا دوباره توسط پیغمبر جدید بازنویسی شد و طبیعی است که جملات اصلی و محرک و انگیزه دهنده آن مبنی بر نفی ظلم و مبارزه با ظالم و پی گیری راه ابا عبد الله جای خود را به جملات احساسی صرف و بی خطر برای دشمنان داد. ظهور منجی تا هزار سال آینده رد شد و اسلام و تمامی دستورات اساسی آن منسوخ گردید!! یک دین مبتنی بر تساهل و تسامح و کاملا واکسینه شده ظهور کرد که حد اقل تا هزار سال دست ظالمین برای ظلم و جنایت در جهان باز گردیده و راه چپاول ملتها کاملا هموار و اجازه دفاع از مظلوم و اعتراض او به ظلم از وی سلب گردید و یکی از خنده دارترین و در عین حال تاسف بارترین برگه ها را برای تاریخ این سرزمین رقم زد.

 

بهت و تعجب ما از نامه سرانتان به رئیس جمهور زمانی به اوج خود میرسد که آنان از 161 سال تحمل درد و رنج و تبعیضات سخن میرانند، و در جایی از نامه خود از قتل و اعدام و حبس بی حساب و کتاب بی گناهانشان پس از انقلاب پرده دری میکنند!! شاید گذشت بیش از 26 سال از انقلاب اسلامی ایران باعث فراموشی قسمتی از حقایق دوران ستمشاهی برای نسل جدید و جوان جامعه ایرانیان بهائی شده باشد ولی تعجب ما از آن است که این کلمات از زبانهایی شنیده میشود که نامشان در تاریخ ثبت شده و گویا تاریخ زندگانی خود را هم به فراموشی سپرده اند!! ملت ایران هنوز جنایات بهائی معروف سپهبد صنیعی، آچودان مخصوص شاه و وزیر جنگ وی را در قتل عام مسلمانان در تهران و شهرهای دیگر ایران فراموش نکرده اند. امیر عباس هویدا، نخست وزیر بهائی رژیم سلطنتی که مدت زمامداریش در دوران طاغوت از همه نخست وزیران دیگر طولانیتر بود لکه ننگ دیگری در تاریخ ماندگار ایران بود. شما سرلشگر ایادی پزشک مخصوص شاه، هوشنگ نهاوندی رئیس دانشگاههای تهران و شیراز، فرخرو پارسا وزیر آموزش و پرورش، شاهقلی وزیر بهداری، مهتدی مسوول دفتر هویدا و صدها مقام سیاسی و نظامی دیگر این رژیم را که همگی متدین به دیانت بهائی بودند فراموش کرده اید؟ هرگز! این ملت فراموش نمیکنند که مقامات بهائی از دبستان تا دانشگاه (وزیر آموزش و پرورش تا رئیس دانشگاه) برای تغییر عقاید حقه این مردمان برنامه ریزی کرده بودند و با تمام قوای نظامی رژیم پهلوی (از آجودان مخصوص شاه تا وزیر جنگ) به جان و مال و ناموس این مردمان تجاوز کرده بودند، طوریکه سرلشکر فردوست، رئیس ساواک رژیم نیز در کتاب مشهور خاطراتش مینویسد: " بهائیانی را که من دیدم واقعا احساس ایرانیت نداشتند و این کاملا محسوس بود و طبعا این افراد جاسوس بالفطره هستند."  با همه اینها آیا باز هم مردم ایران حق نداشتند این جانیان بالفطره را به مجازات خیانتها و جنایتهایشان برسانند؟! گرچه اکثر غریب به اتفاق آنان در اواخر حکومت ستمشاهی به همراه میلیاردها میلیارد اموال و دارائیهای ملت مظلوم ایران به دامان اربابان آمریکائی و انگلیسی و اسرائیلی خود پناه برده و فراری شدند. چه بسیار هزینه های کلان جنایات بزرگ بشری علیه ملل مظلوم عراق و فلسطین که توسط متمولین بهائی پرداخت میگردند تا شاید چند صباحی دیگر آنان را به رسمیت شناخته و از حقوق این مظلومان معصوم حمایت بعمل آید!

 

با تمام این حرفها، صاحبان این سرزمین زیبا و مردمان والا مقام و پر شور و نشاط و پر استعداد این مرز و بوم پس از ایجاد انقلابشان با تمام توان به سوی اهداف متعالی اسلام مبنی بر نفی ظلم و جنایت در جهان و حمایت از مظلومان عالم ادامه میدهند و با پیروی از امامان معصوم و استعانت از مهدی موعودشان محمد ابن حسن عسکری (ع) و حمایت از دستورات ولی و رهبر حاضر و فرامین کتاب مقدس قرآن به تلاش روز افزون خود در کسب علم و دانش و ارتقای علمی و اخلاقی و  نظامی در تمام عرصه ها ادامه خواهند داد، و علی رقم اصرار ابرقدرتها بر دخالت در کار آنها، از ابرقدرتها میخواهند که آنان را به حال خود وا گذارند و درکار آنها دخالت نکنند. اینان هیچ اعتقاد و احتیاجی به ظهور خدایان زندانی بهائی و پیغمبران اعدامی آنان نداشته و ندارند. اینان به حکم آیه شریفه: "کلکم راع" همگی اولیاء و مسوولان خود هستند و شما به حکم جمله کتابتان:" انتم اغنام الله" گوسفندانی برای سرانتان هستید. ببینید که با حمایت کورکورانه شما از بیت العدل، در گسترش تبلیغات علیه نظام ایران،  اکنون ملت جمهوری اسلامی را که راه خود را برای کسب علم و پیشرفت در علوم جدید و مخصوصا انرژی هسته ای هموار کرده  بود، در فشارهای بین المللی برای دست کشیدن از این تکنولوژی قرار دادید. علمی که به اعتراف دانشمندان جهان میتوانست مقام ایران را تا 5 کشور برتر علمی جهان بالا بیاورد. سر و صداهای اخیر و مخصوصا نامه مضحکی که در تمام ایران و جهان توزیع گردید فشارهای سیاسی بر ایران را دو چندان کرده طوریکه همگام با این نامه نخست وزیر و وزیر خارجه کشور انگلستان اعلام کردند که باید پرونده حقوق بشر ایران بررسی شود، و اسرائیل ایران را به حمله نظامی تهدید نمود و آمریکا فشارهای تبلیغاتی خود را بر مساله انرژی هسته ای ایران افزایش داد. البته واضح و مبرهن است که همه اینها از قبل طراحی و برنامه ریزی شده بود و نامه مزبور نیز بخشی از سناریوی استکبار و استعمار جهانی بود و بیت العدل نیز بار دیگر به وظیفه وجودی خود عمل نمود و گوشت قربانی رژیم اشغالگر قدس گردید.

 

بهر تقدیر بیش از دو دهه از تحمل حضور شما در جامعه پاک و روشنفکر ایران توسط این ملت رنج کشیده میگذرد که نشانه اوج تحمل مردمان این سرزمین است ولی بدانید که کاسه صبر ایرانیان نیز رو به لبریزی است و توده های این مردم برای حفظ منافع ملی و سرزمینی بلند مدت خود دیگر تاب تحمل این کارشکنی ها و زبان درازی ها را ندارند و در صورت تجاوز مجدد و هر گونه تعدی به حریم منافع اسلامی و ملی خود مشت محکمی بر دهان متجاوزان خواهند زد و در این راه از هیچ اقدامی فرو گذار نخواهند نمود، و در عین حال آمادگی مجدد خود را برای انجام هر گونه مناظره رسمی و غیر رسمی در مورد ادعاهای واهی این فرقه اعلام می دارد، تا به این طریق پرونده این تاریخ ننگین برای همیشه بسته گردد. در خاتمه کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز به عنوان بزرگترین کانون مردمی کشور از ریاست محترم جمهور و مقامات اطلاعاتی و سیاسی نظام انتظار دارد جلوی شبهه افکنی ها و اشاعه دروغ و توهین به پیامبران الهی و ادیان آسمانی توسط این گروه مرتد رو به انقراض را که به شهادت تاریخ هیچ گونه حرفی برای گفتن نداشته و ندارند بگیرند و اجازه ندهند احساسات ملت مسلمان ایران بیش از پیش جریحه دار گردد.

تابناک:

سخنران دیشب: انفجار شیراز قطعا بمب‏گذاری بوده است

حجت الاسلام انجوی نژاد در گفت‌وگو با «الف» اظهار داشت: انفجار کانون رهپویان وصال بدون شک بمبگذاری بوده است.

به گزارش «الف»، حجت‏الاسلام انجوی نژاد، خطیب جلسات کانون رهپویان وصال شیراز، در گفت‌وگو با الف اظهار داشت: بمب در زیر جایگاه معراج الشهدا منفجر شده است و جایگاه را از جای کنده، به سقف پرتاب کرده و بخشی از سقف در نتیجه این انفجار فروریخته است.
وی افزود: علاوه براین دیوار حائل قسمت خواهران و برادران در نتیجه این انفجار فروریخته است.

انجوی نژاد افزود: عده‌ای سعی می‌کنند ماجرا را حادثه جلوه بدهند تا به طور غیرواقعی شهر را امن جلوه بدهند در حالیکه این وظیفه آنهاست که امنیت ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: این که گفته می‌شود حادثه بوده، هرگز این طور نیست و آنچه که روی میز معراج الشهدا بوده علاوه بر آثار و نامه‌های شهدا چند پوکه خالی منور بوده است و عکس‌های معراج الشهدا قبل از انفجار این را تایید می‌کند.

انجوی نژاد راجع به عوامل احتمالی انفجار گفت: این کار وظیفه نهادهای اطلاعاتی است، اما ما احتمالاتی می‌دهیم که وهابیون و بهاییون در این کار دست داشته‌اند.

وی اضافه کرد: لحظاتی قبل از انفجار، اعضای کانون فرد ناشناسی را دیده‌اند که بسته‌ای را به محل آورده و خیلی سریع آنجا را ترک کرده است، به طوری که یکی از اعضا به وی مشکوک شده و او را تعقیب کرده است.
وی افزود: تعدادی از اعضای کانون آماده چهره‌نگاری از فرد مظنون هستند.

انجوی نژاد یادآوری کرد: انفجار در زمان سینه زنی و در جلسه هفتگی کانون بوده است.
کانون رهپویان وصال شیراز بزرگترین مرکز فرهنگی غیر دولتی جنوب کشور است و هر هفته هزاران نفر از جوانان تحصیل کرده شیراز در جلسات آن شرکت می‌کنند.
120 کشته و مجروح در انفجار شدید یک حسینیه در شیراز

انفجاری نسبتاً شدید در یکی از حسینیه‌های شهر شیراز بعد از نماز مغرب و عشا بیش از 100 کشته و زخمی بر جای گذاشت و شب گذشته پیاپی صدای تردد آمبولانس‌ها در این منطقه به گوش می‌رسید.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، این انفجار بعداز نماز مغرب و عشا در قسمت مردانه حسینیه شهداء شیراز مربوط به هیأت رهپویان وصال و هنگام سخنرانی حجت‌الاسلام انجوی نژاد، دبیر ستاد نماز جمعه استان فارس رخ داد و صدای انفجار تا شعاع 5/1 کیلومتری این حسینیه که در یکی از مناطق مسکونی مرکز شیراز واقع است، شنیده شد.

در اثر این انفجار شیشه‌های برخی مناطق مسکونی اطراف حسینیه نیز شکسته شده است. در این حادثه به دبیر ستاد نماز جمعه استان فارس آسیبی نرسیده است.

صف مردم برای اهدای خون


شبکه العالم تعداد قربانیان انفجار را 50 مجروح اعلام کرد، اما اخبار جدید رسیده به خبرنگار «تابناک»، تعداد مجروحان حادثه بمب گذاری تاکنون به 105 نفر و تعداد کشته‌ها به 9 نفر افزایش یافته است. برخی از مجروحان سرپایی مداوا شده‌اند. 
گفتنی است، آیت‌‌الله حائری شیرازی امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان در محل حادثه حضور پیدا کرده است.
 
در همین راستا، فرماندار شیراز با بیان اینکه مردم می‌توانند برای کسب اطلاعات از اسامی مجروحان باشماره تلفن 111 تماس بگیرند، گفت: در بررسی‌های اولیه این حادثه احتمال بمب‌گذاری منتفی است و انفجار احتمالا علت‌های دیگری داشته است.

 به نوشته وبلاگ دنیای راه راه (نزدیک به اعضای این کانون)، کانون فرهنگی رهپویان وصال بزرگترین مجموعه فرهنگی شیراز است که هر هفته، شنبه شب‌ها جلسات سخنرانی و مداحی و توسل به اهل بیت دارد. موضوع سخنرانی‌ها متنوع بوده و هرگز محوریت اون روی مباحث فرق ضاله‌ی وهابیت و بهائیت نبوده! جلسات هفتگی دست‌کم 5000 نفر مخاطب جوان داره. توی مناسبت‌ها مثل مراسم عرفه یا عاشورا و تاسوعا، این تعداد به حدود 50 هزار نفر هم می‌رسه. اعتکاف‌های این مجموعه، طی دو سه سال اخیر، حدود 8000 تا 10000 نفر بوده.
...حسینیه سوله‌ای هست به شکل مستطیل که تا تکمیل ساختمان اصلی حسینیه ازش استفاده می‌شه. منبر سخنران، حدودا در میانه یکی از عرض‌ها قرار داره.
 

... در نزدیکی آخر حسینیه، یعنی در ضلع مقابل سخنران، در قسمت برادران منفجر می‌شه. انفجار در حدود ساعت 21:15، یا یه کمی زودتر اتفاق می‌افته. یعنی دقایقی بعد از اتمام سخنرانی و شروع مداحی. خدا رو شکر در این لحظه برادرا برای شرکت در سینه‌زنی به سمت جلوی حسینیه می‌رن و انتهای حسینیه تا حد زیادی خالی از جمعیت می‌شه.
با انفجار و طبعا صدای مهیب اون، شیشه‌های حسینیه می‌شکنه و قسمتی از دیوار حائل بین خواهرا و برادرا فرو می‌ریزه. محل انفجار  حدود 20، 30 سانت گود شده و قسمتی از سقف حسینیه، که سقف سبکی بوده، بر اثر موج انفجار از جا کنده شده. به همین دلیل، خوش‌بختانه، تلفات ناشی از فروریختن سقف نداشتیم.
....عده‌ی زیادی از خواهرا و برادرا، از صدای زیاد و شرایط وحشتناکی که پیش اومده بوده، شوکه می‌شن و عده‌ای غش می‌کنن. یه عده زیر دست و پا می‌مونن و عده‌ای هم پاهاشون، به دلیل وجود خرده شیشه‌های شکسته شده بر اثر موج انفجار، مجروح می‌شه.
اما دیوار مخروبه حسینیه و قسمت‌های باقی‌مونده‌ سقف، مملو از گوشت و پوست و خون مجروحین و شهدا بوده. »

اظهارات یک شاهد عینی درباره انفجار دیشب شیراز

یکی از بسیجیان و شاهدان عینی که پس از بروز انفجار دیشب شیراز در محل حادثه حضور یافته بود، از عملکرد ضعیف مأموران «ناجا» انتقاد کرد.

حمید هاشمی به خبرنگار «تابناک» گفت: سه تن از کشته‌ها در همان هنگام در حسینیه جان سپردند و هفت نفر دیگر پس از انتقال به بیمارستان از دنیا رفتند.
 
یادمان شهدا (معراج)
 
وی گفت: ما به دلیل سفر قریب‌الوقوع رهبر انقلاب به شیراز، تمرین رژه داشتیم و در نزدیکی حسینیه شهدا مستقر بود و شاهد بودیم که نیروهای مردمی بسیج، نخستین نیرویی بود که در محل حادثه حاضر شد و رسیدگی به مجروحان را آغاز کرد. بسیاری از مسئولان و سرداران نظامی و امام جمعه شیراز نیز آمده بودند، متأسفانه برخورد برخی مأموران یگان ویژه چندان خوب نبود و به جای آن‌که مردم را با بلندگو از محل دور کنند، به روش‌های دیگری متوسل شدند.

وی گفت: حدود ساعت 2:30 بامداد، مردم و مأموران از محل حادثه قطعاتی از پیکر کشته‌ها و مجروحان را جمع‌آوری می‌کردند.

وی درباره علت حادثه گفت: مرکز انفجار تنها 30 سانتی‌متر گود شده است. البته ما در آن محل به غیر از بقایای لباس و کلاهخود، بقایایی از خمپاره 81 خنثی‌شده و ضامن نارنجک هم پیدا کردیم، اما روشن است که این موارد، توان انفجاری به این قدرت را ندارند، مگر آن‌که به آنها چاشنی اضافه شده باشد.
 
چادرها و کفش‌های به جا مانده بعد از انفجار


وی افزود: ادواتی که برای نمایشگاه دفاع مقدس به این حسینیه آورده شده بود، همه خنثی شده با مهر و مشخصات بود و آنها نمی‌توانند علت اصلی چنین انفجاری باشند.

گفتنی است، در این انفجار تاکنون دست‌کم 10 نفر کشته و حدود 180 نفر زخمی شده‌اند که احتمال افزایش تعداد کشته‌ها نیز می‌رود.

تصاویر: حادثه انفجار در شیراز

 
 
 
 
 
 
 

  

87/1/25
2:4 ع

الف:

"انفجار شیراز قطعا بمب‏گذاری بوده است"

حجت الاسلام انجوی نژاد در گفتگو با الف اظهار داشت: انفجار کانون رهپویان وصال بدون شک بمبگذاری بوده است.

به گزارش "الف"، حجت‏الاسلام انجوی نژاد، خطیب جلسات کانون رهپویان وصال شیراز، در گفتگو با الف اظهار داشت: بمب در زیر  جایگاه معراج الشهدا منفجر شده است و جایگاه را از جای کنده، به سقف پرتاب کرده و بخشی از سقف در نتیجه این انفجار فروریخته است.

وی افزود: علاوه براین دیوار حائل قسمت خواهران و برادران درنتیجه این انفجار فروریخته است.

انجوی نژاد افزود: عده ای سعی می کنند ماجرا را حادثه جلوه بدهند تا به طور غیرواقعی شهر را امن جلوه بدهند در حالیکه این وظیفه آنهاست که امنیت ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: این که گفته می شود حادثه بوده، هرگز این طور نیست و آنچه که روی میز معراج الشهدا بوده علاوه بر آثار و نامه های شهدا چند پوکه خالی منور بوده است و عکس های معراج الشهدا قبل از انفجار این را تایید می کند.

انجوی نژاد راجع به عوامل احتمالی انفجار گفت: این کار وظیفه نهادهای اطلاعاتی است اما ما احتمالاتی می دهیم که وهابیون و بهاییون در این کار دست داشته اند.

وی اضافه کرد: لحظاتی قبل از انفجار، اعضای کانون فرد ناشناسی را دیده اند که بسته ای را به محل آورده و خیلی سریع آنجا را ترک کرده است به طوریکه یکی از اعضا به وی مشکوک شده و او را تعقیب کرده است.

وی افزود: تعدادی از اعضای کانون آماده چهره نگاری از فرد مظنون هستند.

انجوی نژاد یادآوری کرد: انفجار در زمان سینه زنی و در جلسه هفتگی کانون بوده است.

کانون رهپویان وصال شیراز بزرگترین مرکز فرهنگی غیر دولتی جنوب کشور است و هر هفته هزاران نفر از جوانان تحصیل کرده شیراز در جلسات آن شرکت می کنند.
 
***
در همین حال، معاون امنیتی - انتظامی وزارت کشور اعلام کرد: واقعه شب گذشته در حسینیه سیدالشهداء شیراز قطعا یک حادثه اتفاقی است.

عباس محتاج به خبرگزاری مهر، گفت : اکنون در حال بررسی بیشتر علت این واقعه هستیم اما تا این لحظه علت اصلی این حادثه مشخص نشده است.
مجموعه اخبار انفجار در کانون رهپویان وصال شیراز
بر اثر انفجار در کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز تعدادی از هموطنانمان شهید و زخمی شدند.

به گزارش "الف"، تعداد مجروحان حادثه انفجار درکانون مذهبی رهپویان وصال شیراز تا ساعت 23 امشب به 65 نفر و تعداد شهدا به 7 نفر افزایش یافته است.

خیایان‏های منتهی به محل حسینیه واقع در خیابان شهید آقایی شیراز مسدود است و آمبولانس ها مشغول انتقال مجروحین به بیمارستان ها هستند.
 
 ***

فرمانده انتظامی شیراز از افزایش تعداد مجروحان حادثه انفجار امشب شیراز به 66 نفر خبر داد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، سرهنگ زمانی فرمانده انتظامی شیراز لحظاتی پیش گفت: تعداد مجروحان انفجار درکانون مذهبی رهپویان وصال شیراز تاکنون به 66 نفر و تعداد شهدا به هشت نفر افزایش یافته است.
 
***

به گزارش "الف"، بر اساس اظهارات شاهدان، انفجار کانون رهپویان وصال شیراز، در انتهای قسمت برداران این کانون رخ داده است و حجت الاسلام انجوی نژاد که معمولا در جلسات این کانون صحبت می‏کرده است سالم است.

این انفجار تا لحظه تنظیم خبر، بیش از 60 زخمی و هشت شهید به دنبال داشته است.

***

بررسی در مورد علل انفجار در کانون رهپویان وصال شیراز ادامه دارد.
 
به گزارش "الف" از منابع آگاه، بررسی های ابتدایی در مورد بمبگذاری به نتیجه قطعی نرسیده است. خرابکاری یا دلایل دیگر این انفجار در دست بررسی است.

***

بیمارستان‌های شهر شیراز با اعلام نیاز به خون از مردم برای اهدای خون درخواست کمک کردند.

به گزارش "خبرگزاری فارس"، بیمارستان‌های شهر شیراز از مردم با همه گرو‌ههای خونی به ویژه گروه خونی O منفی خواستند تا برای کمک به نجات مجروحان با مراجعه به بیمارستان‌ها و پایگاه‌های انتقال خون، خون خود را اهدا نمایند.
همچنین سازمان بهداشت و درمان استان فارس از تمامی پرستاران شهر شیراز خواست تا در محل کار خود حضور یابند.

***

در حالی که بررسی های اولیه بمبگذاری در کانون رهپویان وصال شیراز را رد می کند، برخی گمانه زنی های تایید نشده این حادثه را به انفجار مواد انفجاری خنثی نشده مرتبط می کنند.

به گفته منابع غیررسمی این مواد در نمایشگاهی که اخیرا برگزار شده بوده است قرار داشته است.

بررسی ها برای مشخص شدن دلیل انفجار ادامه دارد و گزینه های بمبگذاری، خرابکاری و حادثه مطرح هستند.

***
انفجار شیراز بازتاب‏های گوناگونی در رسانه‏های خارجی داشته است.

به گزارش "الف"، در حالیکه خبرگزاری فرانسه در گزارش ابتدایی خود از تهران سعی کرد به طور تلویحی این انفجار را اقدامی تروریستی علیه سپاه پاسداران انقلاب مخابره کند، شبکه خبری الجزیره آن را با انتخابات دور دوم مجلس شورای! مرتبط کرد و العربیه نیز گمانه‏زنی هایی را در مورد ارتباط این انفجار با آنچه خروج مقتدی صدر از ایران نامید مطرح کرد. خبرنگار العربیه در تهران گمانه زنی مجری این شبکه در مورد ارتباط آنچه خروج صدر از ایران و انفجار شیراز[!] نامید را دارای احتمال کم ارزیابی کرد.

***
به گزارش "الف"، آخرین اخبار غیررسمی حاکیست، تعداد شهدای این انفجار تا ساعت 24 به 10 نفر و تعداد زخمی های منتقل شده به بیمارستان ها حدود 100 نفر برآورد شده است.

***
 
خبرگزاری فارس گزارش داد، منابع آگاه بیمارستانی از مجروح شدن 105 نفر و شهادت 9 نفر از شهروندان شیرازی در حادثه انفجار شنبه‌شب شیراز خبر دادند.
**
 
به گزارش خبرگزاری فارس، محمد رضا حدائق معاون سیاسی، امنیتی استانداری فارس نیز گفت: در بررسی‌هایی که تاکنون انجام شده بمب‌گذاری در این حادثه فعلا تایید نمی‌شود و بررسی بیشتر در دست انجام است.
 
***
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت‏:‏ براساس کارشناسی های اولیه انفجار شنبه شب در مرکز فرهنگی ‏-‏ مذهبی رهپویان وصال شیراز عمدی وخرابکاری نبوده است‏.‏
    
سردار علی معیری در گفت وگو با خبرگزاری فارس افزود‏:‏ ساعت ‏21‏ و ‏15‏ دقیقه شنبه شب یک انفجار در مرکز فرهنگی ‏-‏ مذهبی رهپویان وصال حسینیه سیدالشهدا شیراز رخ داد که بلافاصله نیروهای امدادی درمحل حضور یافتند‏.‏

وی در ارتباط با این حادثه گفت‏:‏ احتمالا علت این حادثه به دلیل سهل انگاری بوده است زیرا چندی پیش درهمین محل یک نمایشگاه در وصف دفاع مقدس برپا شده بود ‏.‏
معیری اضافه کرد ‏:‏ احتمال می رود مهمات باقی مانده درمحل عامل این انفجار بوده باشد‏.‏

وی هرگونه خرابکاری واقدام ضد امنیتی دراین حادثه رامنتفی و اعلام کرد : تحقیقات بیشتر درباره این حادثه ادامه دارد‏.

 

خبرگزاری فارس:

تعداد مجروحان حادثه انفجار شیراز به 105 نفر رسید
یک منبع آگاه بیمارستانی به خبرنگار فارس در شیراز گفت: تمامی مجروحان به بیمارستان‌های سطح شهر از جمله بیمارستان‌های خصوصی منتقل شده و تمام توان پزشکی و امدادی استان برای کمک به مجروحان بسیج شده‌ است.
خبرنگار فارس از حضور آیت‌‌الله حائری شیرازی امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان در محل حادثه خبر داد.
بنابراین گزارش، اعضای ستاد تأمین استان پس از نشست خود با حضور در حسینیه شهدای شیراز از نزدیک محل حادثه را مورد بازدید قرار دادند.
یکی از اعضای شورای تأمین استان به خبرنگار فارس گفت: شورای تأمین تصمیمات فوری و مهمی اتخاذ کرده که در حال پیگیری و اجرای آن است.
هم‌اینک با همکاری نیروی انتظامی و نیروی مقاومت بسیج آرامش به شهر شیراز بازگشته و خانواده‌های حادثه‌دیدگان این بمب‌گذاری با حضوردر بیمارستان‌های شهر در حال پیگیری وضعیت جسمی عزیزان خود هستند.
فرماندار شیراز هم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با تلاش امدادگران و متولیان امر، مجروحان حادثه انفجار شنبه شب در مرکز فرهنگی و مذهبی رهپویان وصال شیراز به مراکز درمانی این شهر منتقل شده‌اند، اعلام کرد : در تلاش هستیم با همکاری مراکز درمانی اسامی مجروحان را از طریق فرمانداری در ساعات آتی به اطلاع مردم برسانیم .
ابراهیم عزیزی با بیان اینکه مردم می‌توانند برای کسب اطلاعات از اسامی مجروحان باشماره تلفن 111 تماس بگیرند، گفت: در بررسی‌های اولیه این حادثه احتمال بمب‌گذاری منتفی است و انفجار احتمالا علت‌های دیگری داشته است.
عزیزی با بیان اینکه بررسی‌های تکمیلی درخصوص علت این حادثه جریان دارد ، اظهار داشت: هم اکنون با حضور تعداد زیادی از مردم درمحل حادثه مواجه هستیم و از مردم می‌خواهیم محل را ترک کنند، زیرا اطلاع رسانی‌های لازم انجام می‌گیرد.
محمد رضا حدائق معاون سیاسی، امنیتی استانداری فارس نیز گفت: در بررسی‌هایی که تاکنون انجام شده بمب‌گذاری در این حادثه فعلا تایید نمی‌شود و بررسی بیشتر در دست انجام است.

فرمانده انتظامی فارس‏:‏ انفجار درشیراز خرابکاری نبوده است

سردار علی معیدی در گفت وگو با خبرنگار فارس افزود‏:‏ ساعت ‏21‏ و ‏15‏ دقیقه شنبه شب یک انفجار در مرکز فرهنگی ‏-‏ مذهبی رهپویان وصال حسینیه سیدالشهدا شیراز رخ داد که بلافاصله نیروهای امدادی درمحل حضور یافتند‏.‏
وی در ارتباط با این حادثه گفت‏:‏ احتمالا علت این حادثه به دلیل سهل انگاری بوده است زیرا چندی پیش درهمین محل یک نمایشگاه در وصف دفاع مقدس برپا شده بود ‏.‏
معیری اضافه کرد ‏:‏ احتمال می رود مهمات باقی مانده درمحل عامل این انفجار بوده باشد‏.‏
وی هرگونه خرابکاری واقدام ضد امنیتی دراین حادثه رامنتفی و اعلام کرد : تحقیقات بیشتر درباره این حادثه ادامه دارد‏.‏
به گزارش فارس، تاساعت ‏1 بامداد یکشنبه، مقامات استان فارس از جمله آیت الله محی الدین حائری شیرازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز، استاندار فارس ، فرماندار شیراز ، مدیرکل اطلاعات ، فرمانده سپاه منطقه فارس و فرمانده نیروی انتظامی استان از محل حادثه بازدید کرده‌اند‏.‏
این حادثه تاکنون ‏9‏ شهید و 105 مجروح بر جای گذاشته است‏. اما به دلیل وخامت حال برخی از مجروحان ، گفته می شود بر تعداد شهدا افزوده خواهد شد‏.‏
سازمان انتقال خون استان فارس ، آماده دریافت خون از شهروندان شده است و پایگاه های این سازمان هم اینک آماده دریافت خون هستند‏.‏

اسامی مجروحین بمب‌گذاری حسینیه سیدالشهداء
به گزارش خبرگزاری فارس، طبق اعلام اورژانس ( 115 ) استان فارس اسامی مجروحان بمب گذاری حسینیه سیدالشهداء و بیمارستان محل مداوای ایشان به شرح زیر است:
لازم به ذکر است شماره تلفن های 115 و 118 و 1820 و 111 آماده پاسخگویی به سوالات همشهریان گرامی پیرامون این بمب گذاری هستند.
*اسامی مجروحانی که در بیمارستان نمازی بستری شدند:
همدم جردان،محمد سلیمان زاده ،حمید رضا فرازمندیان، سجاد رهبر، غلامرضا بهمنی، فرشید فرهنگیان، بهرام قهرمانی، امین رشیدی، زهرا اسدی، جواد شاهسوند، علی نصیری، امیرحسین نظریان، حسن زحمت کشان، ذبیح شیروانی، حسین باغنده، راضیه متاله، ابراهیم سنا سیمی، محمد جواد برزگر، ساناز خسروی، محمد رضا طالبان پور، محمد نبی عاری، نازنین حسینی، سهیلا جمال آبادی،‌ اسماعیل فریدونی، هادی دعوت الحق، فاطمه صدری، حسین سلیمان زاده، محمد بردبار، زهرا زارع مویدی،‌ مصطفی اکبر جو،‌ علی نصیری، رسول باقری ، عبدالمحمد کشاورز، امین رشیدی، امیر شفیعی، سعید خرمندار، کاظم سعیدی،‌ بهزاد شاهسوند، آسیه کشاورز، حدیث باغنده، سعید قاسمی، امین شفیعی، فاطمه آقایی، حسین سلیم فرد، آرزو رنجبر،‌فاضل پاک نیت، محمدعلی حق‌پرست و 8 نفر ناشناس
*اسامی مجروحینی که در بیمارستان محمد رسول الله بستری شدند:
هدایت وکیلی؛ یزدان خوبیاری؛ محمد قاسمی، خانم خبیری، آقای خبیری ، سارقی زاده، کشاورز،زهرا صحرایی ،رحیم برزگر، جوکار، فتحعلی زاده ، قمر حسینی، خانم رضایی، محمد فرحی، خانم نظری، آقای حیدری، خانم شاهپرست، آقای کدیور، آقای حمیدی، آرزو پالیزان، بهمن صفایی، روح اله حیدری، ایران بردبار، ملیحه یزدانی
*اسامی مجروحینی که در بیمارستان اردیبهشت بستری شدند:
احمد فرهادی، حسن زارعی، ناشناس
*اسامی مجروحینی که در بیمارستان مسلمین بستری شدند:
ابوفاضل مظلومیان
*اسامی مجروحینی که در بیمارستان خلیلی بستری شدند:
رحیم فنی، مهدی زارع، فرشید فرهنگیان، مهدی خرمن دار، اسماعیل زارع،فاطمه کشاورز،
علی آتش باز، امین زارعی، مهسا مهریر، لیلا جعفری، محمد علی حق پرست، محمد صادق شایان، سید عبدالرضا یونسی
*اسامی مجروحینی که در بیمارستان دنا بستری شدند:
رضا عباس زاده، فاطمه توکلی، پروین سپهر تاج
*اسامی مجروحینی که در بیمارستان میر حسینی بستری شدند:
حسن خدا مرادی
*اسامی مجروحینی که در بیمارستان قطب الدین بستری شدند:
رسول رحیمی ،حمید رضا فتحی، سید عبدالوهاب عابدی، رضا هاشمی،مجتبی شیروانی،مصطفی شیروانی ،ناشناس، زهره کشاورز
*اسامی مجروحینی که در بیمارستان فقیهی بستری شدند:
حسین کامرانی،منصور مجری پور،هاجر کشتکار،سهیلا کشاورز،ملیحه زارع ،سعید احمدی،راضیه احمدی ،سهیلا غفار زاده - غفار زادگان،لیلا ویسی، زهرا عوضی،مهناز مختاری،امین بردبار،کاووس روستا، محمد رضا قاسم شیروانی، محمد ابراهیم جوانمردی، امیر حسین نظریان
*اسامی مجروحینی که در بیمارستان خلیلی بستری شدند:
مریم رئیسی ، محمد رضا طالبان پور
*اسامی مجروحینی که در بیمارستان MRI بستری شدند:
زهرا بوکائی
*اسامی مجروحینی که در بیمارستان بهشتی بستری شدند:
عباس اکتفایی، حسین کشاورز، غلامرضا هاشمی، بلقیس سرکوهی، محد اسدی،
*اسامی مجروحینی که در بیمارستان چمران بستری شدند:
افشین آفریدونی ،محمد وطن ایمان،گیتی بصیری پور،معصومه بهمنی، آذر زارع گلستانی، موسی قندی،مریم بخشی،مریم آهنگر، مریم آهن گل، افشین فریدونی، نوشین نصیری پور، معصومه بهمنی،آذر زارع ،معصومه شمشیری،سمانه احمدی،محمد وطنی ایمان، مریم آهن گلبر،زهرا عوضی
*اسامی مجروحینی که در بیمارستان فرهمندفر بستری شدند:
شفیع شهرزاد، سعیده احمدی
حداد عادل خواستار بررسی دقیق حادثه شیراز شد
به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز یکشنبه در ابتدای جلسه علنی مجلس سخن می‌گفت، با اشاره به حادثه انفجار شب گذشته در شهر شیراز، اظهار داشت: متاسفأنه بر اثر انفجار در یک اجتماع دینی در شهر شیراز 10 نفر از هموطنان عزیزمان جان خود را از دست داده و نزدیک به 150 نفر نیز مجروح شدند.
وی با بیان اینکه هنوز علت این حادثه مشخص نیست، تأسف عمیق خود را از این حادثه اعلام و این مصیبت را از سوی نمایندگان مجلس به خانواده‌های داغدار، ملت ایران و مردم شیراز تسلیت گفت.
حداد عادل تاکید کرد: دستگاههای مسئول تحقیقات به دقت مسئله را بررسی و همچنین رسیدگی درست و فوری نسبت به مجروحان حادثه را در اولویت قرار دهند و با تلاش خود باعث کاهش آلام مصیبت دیدگان شوند.
وی همچنین درگذشت عالم ربانی آقای سید ابراهیم اصغری در همدان را به ملت ایران تسلیت گفت.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین از چند تن از نمایندگان که در جلسه چهارشنبه هفته گذشته و امروز مجلس با استفاده از تریبون رسمی مجلس و در نطق پیش از دستور برای خود تبلیغات کردند انتقاد و این اقدام را غیر قانونی عنوان کرد.

رادیو فردا:

واکنش مقامات ایران همزمان با افزایش تلفات انفجار شیراز

گزارش ها حاکی است که آمار انفجار روز شنبه در حسینه سید الشهدا در مرکز شهر شیراز به ?? کشته و ??? مجروح رسیده و همزمان برخی مقامات از احتمال سهل انگاری در بروز این حادثه خبر داده اند.
 

بر اساس تازه ترین گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، تا کنون ?? مجروح به صورت سر پایی درمان شده و ?? مجروح هم تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.

اسامی مجروحین در وب سایت رسمی مرکز اورژانس ایران

به گزارش خبرگزاری ها، انفجار پس از سخنرانی حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد، رییس کانون فرهنگی، مذهبی رهپویان وصال شیراز و دبیر نماز جمعه استان فارس، که خود در حادثه آسیبی ندیده، رخ داد. انفجار در قسمت مردانه و در انتهای سالن حسینیه اتفاق افتاده است.

خبرگزاری های ایران اعلام کرده اند که صدای انفجار تا کیلومتر ها دورتر شنیده شده و شیشه های خانه های اطراف محل انفجار شکسته شده است.

یکی از شاهدان که زمان وقوع انفجار در حسینیه بوده به خبرگزاری فارس گفته است : «ساعت ??:?? دقیقه با پایان یافتن سخنرانی و آماده شدن حاضران برای نوحه خوانی و سینه زنی صدای یک انفجار از قسمت مردان حسینیه شنیده شد و پس از آن همه جا را دود و غبار فرا گرفت.» این شاهد همچنین گفته است که زمان وقوع انفجار حدود ??? نفر در حسینیه حضور داشته اند.

خبرگزاری های ایران اعلام کرده اند که صدای انفجار تا کیلومتر ها دورتر شنیده شده و شیشه های خانه های اطراف محل انفجار شکسته شده است.

یکی دیگر از حاضران در حسینه به خبرگزاری ایرنا گفته است: «سخنرانی با موضوع خودفریبی تمام شده بود، چراغ های حسینیه خاموش شد و در حد فیلمبرداری، تعدادی از نورافکن های کم نور، روشن بود، هنوز عزاداری حاضران شروع نشده بود که از قسمت انتهایی حسینیه و پشت سر محل استقرار آقایان، ساختمان با صدای مهیب لرزید و انفجار اتفاق افتاد.»

پس از وقوع این انفجار، آمبولانس ها و خودروهای آتش نشانی به محل هجوم آوردند و سازمان بهداشت و درمان استان فارس هم از تمامی پرستاران شهر شیراز خواسته است در محل کار خود حاضر شوند.

پس از وقوع این انفجار، نیروهای امنیتی منطقه را محاصره و تحت کنترل خود درآورده اند و بلافاصله شورای تامین استان تشکیل جلسه داده است.

علت وقوع انفجار

در حالی که معاون سیاسی- امنیتی استاندار فارس، ضمن تایید خبر وقوع انفجار گفته است که «علت دقیق این حادثه در دست پیگیری است»، دو مقام رسمی دیگر گفته اند که احتمال دارد علت انفجار وقوع یک حادثه اتفاقی باشد.

علی معیدی، فرمانده نیروی انتظامی فارس، به خبرگزاری فارس گفته است «احتمالا علت این حادثه به دلیل سهل انگاری بوده است زیرا چندی پیش در همین محل یک نمایشگاه در وصف دفاع مقدس برپا شده بود.» او گفته است که «احتمال می رود مهمات باقی مانده در محل عامل این انفجار بوده باشد‏.‏»

فرمانده نیروی انتظامی فارس، «هرگونه خرابکاری واقدام ضد امنیتی دراین حادثه رامنتفی اعلام کرد» و گفت تحقیقات بیشتر درباره این حادثه ادامه دارد‏.‏

معاون امنیتی - انتظامی وزارت کشور، عباس محتاج، هم به خبر گزاری مهر گفته است: «واقعه شب گذشته در حسینیه سیدالشهداء شیراز قطعا یک حادثه اتفاقی است.»

وی در عین حال افزود: «اکنون در حال بررسی بیشتر علت این واقعه هستیم اما تا این لحظه علت اصلی این حادثه مشخص نشده است.»

در همین حال، غلامعلی حداد عادل، رییس مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس، خواستار تحقیق و بررسی دقیق درباره علت بروز انفجار در شیراز شد و گفت: «دستگاه های مسئول هر چه سریعتر درباره علت بروز این حادثه تحقیقات دقیق نمایند و همچنین رسیدگی درست و فوری به مجروحان حادثه کنند.»

روایت همسایگان محل حادثه

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، در گزارشی گفته های دو نفر از کسانی که نزدیک محل انفجار بوده اند را نقل کرده است.

یکی از همسایگان دیوار به دیوار حسینیه در خیابان شهید آقایی شیراز گفته است: «طبق روال هر شنبه شب نشسته بودیم و از طریق بلندگو، سخنان حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد، رییس کانون فرهنگی، مذهبی رهپویان وصال را گوش می دادیم، هنوز عزاداری حاضران در جلسه شروع نشده بود، یکباره صدا قطع شد و بلافاصله یک صدای مهیب همراه با لرزش شنیده شد، ساختمان لرزید، موج انفجار داخل منزل ما نیز پیچید و بعدا متوجه شدیم که شیشه های خانه های اطراف تا چند متری نیز شکسته شده است.»

یکی ازهمسایگان روبه رویی حسینیه هم گفته است: «پس از شنیدن صدای انفجار، شعله های آتش در محل حسینیه زبانه کشید طوری که از فاصله دور نیز قابل رویت بود، همگی به طرف محل انفجار دویدیم و آنجا بود که پس از دقایقی، جنازه های تکه پاره و سوخته افراد را مشاهده کردیم که از محل حادثه خارج می کردند.»


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
انتخابات88 ، سیاسی ، موسوی ، احمدی نژاد ، انتخابات ، ایران ، اسرائیل ، عکس ، ورزشی ، خاتمی ، رضایی ، ترکیه ، کروبی ، اوباما ، آمریکا ، فوتبال ، غزه ، طنز سیاسی ، طنز ، عکس ، ازدواج ، امارات ، خامنه ای ، امید ، انتخابات 88 ، انتخابات دهم ، آمریکا ، اعدام ، عرفه ، بوش ، فیلم ، فرانسه ، ماهواره ، میر حسین موسوی ، مقام معظم رهبری ، ناجا ، ناطق نوری ، نصرالله ، هرات ، وزارت خارجه ، وزیر رفاه ، ویدئو ، یالثارات ، مثل مادر ، مسکن ، مصباح ، مصر ، معجزه ، گزارش ، گلشیفته فراهانی ، لاریجانی ، لنگه کفش ، فرهنگ ، فرهنگی ، فلسطین ، قالیباف ، قرضاوی ، کاریکاتور ، کره شمالی ، بین الملل ، پرتو ، پل نیومن ، پوتین ، پیامک ، عشق ، عراق ، عربستان ، عکس برهنه ، غیرت ، فارس ، فاکس نیوز ، افغان ، البرادعی ، الجزیره ، اسلام ، اشیای عتیقه ، اصفهان ، اعتراض ، اجتماعی ، 22 بهمن ، sms ، آلمان ، استفتاء ، اردوغان ، انتخابات ریاست جمهوری ، انرژی هسته ای ، انصار ، انقلاب ، امام ، امر به معروف ، ایرانی ، ایرنا ، بن لادن ، خبرنگار ، دانشجو ، دانشگاه ، دوربین فیلمبرداری ، رادان ، رجبی ، تلویزیون ، تیم ملی ، جاسوس ، جشنواره فجر ، جنگ ، جوادی آملی ، جوان ، چهارشنبه سوری ، چین ، حائری ، حاج علی اکبری ، حجاریان ، حماس ، حمله نظامی ، رهبر ، رهبر معظم انقلاب ، رهبری ، روزنامه ، روسیه ، روی کین ، زنان ، سارکوزی ، سازمان ملل ، سازمان ملی جوانان ، سحر ، سریال ، سید حسن نصرالله ، سیگار ، شبکه ، شهید ، شیراز ، شیعه ، شکنجه ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی عاشقان وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی بتلیجه بندیر د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره .::مرکز بهترین ها ::. بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد. امُل PARANDEYE 3 PA تخریبچی انجمن تخصصی نرم افزارهای موبایل و اطلاعات کاربردی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد گل دختر کربلا همچنان جاریست کـــــلام نـــو شلمچه امام مهدی (عج) محفل یاران کلبه عشق کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! خبر روز .:: رویش عشق::. تکنولوژی کامپیوتر xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx رنگارنگه سین جیم های اخلاقی .:: رمز موفقیت ::. تیشه های اشک ایحسب الانسان ان یترک سدی سیاست خط سوم پاک دیده آدمک ها آخوندها از مریخ نیامده اند!!! حسام سرا عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین نه/ دی/ هشتاد و هشت ماه و مهر هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) خبر هفته سرایم بوانات نوشت گاه میم سین لبیک شاه علقمه متالورژی پر شکسته زورخانه باباعلی قافله شهداء ... تا ظهور... عشق سرخ امروز کدهای جاوا اسکریپت ( زازران )و فردا....... آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام دوزخیان زمین مذهبی سورتک زرقان پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h ابن یاسین امام حسین (ع) .:: گاواره ::. تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید ناگفته های آبجی کوچیکه عکس عــــشقـــــولـــــک رد پای . . . نورهدایت امیدزهرا فلورانس مهربون شب مهتابی شیعه مذهب برتر Shia is super relegion حــــــکـــــمـــــت آ بـــــــــــاد کشکول شمیم نگاهم برای تو بازمانده تنهای تنها حقیقت بهائیت مشکی رنگه عشقه عکس و شعر برای دوستداران هنر اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می یابند(پیامبرص) ولایت علیه السلام مشک عباس مسافری تاناکجا.مجله اینترنتی طنرناکجا آباد -نثرهای ادبی سیاوش شمیم حضور شهید سید محمد شریفی علوم قرآنی Quranic Sciences عصمت infallibility بصیرت حزب اللهی مدرنیته نقد مَلَس پوست کلف کسب درآمد از طریق اینترنت .: حرف دل :. هر چی که می خوای؟؟؟ اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آر.پی.جی ‏زن وقایع تارنما سلطان عشق نسیمی از بهشت ... وبلاگ گروهی بصیرت موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان رویای معین سکوت بیگانه ، دختری در میان مردمان .... تفریح و سرگرمی ... وب سایت اختصاصی افسانه جومونگ کجایند مردان بی ادعا؟ تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ اس ام اس جک mp3 sms دنیای امروز ما صور اسرافیل بسم الله ارحم الرحیم دسته کلید پرشین رپ (((شفای زندگی))) از یک عباس خلوت تنهایی .: 20000000 :. السَلامُ عَلیکَ یا ابا عَبدِ الله الحُسَین (ع) اس ام اس عاشقانه « عـشقی » قالب های پارسی بلاگ وبلاگ ایران اسلام پرشین موزیک بهترینها برای شماست عاشقان پرسپولیس گفتمان مذهبی ++گوشی موبایل رایگان+ مرکز دانلود رایگان free Download بهترین نرم افزار و برنامها داستان و راه های توحید جویان بزرگ سئوالهای منتظر جواب ::::: نـو ر و ز ::::: بسم الله الرحمن الرحیم هانیبال اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز viper حمایت از ایران او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! جوکستان ، اس ام اس ، جوک ، لطیفه ، طنز ،jok+sms نفس عمیق روزگار غریبی است برادر . . . گل همیشه بهار تک ستاره حرفای خودمونی من قالب های پارسی بلاگ بهجان / behjan ازدواج موقت وچالش ها شمیم وصل معبر دلی که شکسته بود وبلاگ تخصصی ترفند کوثر چهاردیواری قلم رنجه خیلی دور _ خیلی نزدیک یه دانش آموز آوای حق تنها ترین تنها *** جزیره دانلود 2008 *** عشقولانه محمد پرسپولیسی فصل انتظار انصارالمهدی(عج) کشکول صادق آهستان فقط بالای 18+ بچه دانشجو ! EmroozNews.com Today's top news :: خبرهای برتر روز در امرو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شیراز ##پخش مستقیم حرم امام حسین ع## وب سایت شخصی مجتبی نیکنام ©©©©هاست ارزان و قدرتمند برای وبلاگ نویسان ©©©©©©© دکتر سید احمد رضا دستغیب .:: هیچ کس ::. دکتر سید احمد رضا دستغیب نوید شاهد زن مسلمان السلام علیک یا اباصالح المهدی پرواز به بی نهایت هر کی به هر جا رسید با دلش رسید گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چیز نیازمندی ها بیا برگرد به خونه از هر دری... خاطرات کبوتران حرم عشق زلف یار منطقه‏ ممنوعه همشاگردی عقیدتی ، سیاسی پایگاه بسیج حضرت صاحب الزمان علیه السلام صیغه شب بیست و چهارم - ویژه حادثه بمب گذاری در شیراز ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس ویژه نامه نمایشگاه کتاب ویژه نامه انفجار بمب شیراز سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس نیمه خرداد به بعد مدیران فردا نخلستان ترور مردان خمینی ویژه نامه اعتکاف غزه gaza سوره حشر ویژه نامه محرم طنز سیاسی دیدگاه نوین دستگاه چاپ بنر دستگاه چاپ بنر

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ