سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
< 1 2 3 4

86/1/9
8:28 ع

همه کسانی که کتاب « سنگفرش هر خیابان از طلاست » را خوانده اند، "کیم ووجونگ" بنیانگذار شرکت  DAEWOO را می شناسند . مدیر و کارآفرینی بسیار موفق که در نیمه اول دهه 90  مظهر صنعت پیشتاز کره محسوب می شد .
Image 
 کیم ووجونگ در سال 1936 در شهر دائگو در مرکز کره جنوبی فعلی و در خانواده ای اهل سیاست به دنیا آمد .
کودکی و جوانی او مصادف با سالهای جنگ و فقر و بدبختی مردم کره گذشت به طوری که کیم جوان تا 30 سالگی ناچار بود برای سیر کردن شکم خانواده اش به سختی کار کند .
در سال 1967 و در زمانی که اقتصاد کره برای جهش معجزه آسای خود آماده می شد، کیم با 5 هزار دلار پس انداز خود یک شرکت کوچک نساجی تاسیس کرد و ظرف 30 سال چنان آنرا گسترش داد که در سال 1997، در 110 کشور جهان نمایندگی و بیش از 320 هزار کارمند داشت.
شهرت کیم ووچونگ به عنوان یکی از بزرگترین کارآفرینان قرن بیستم و پدر تولید و صادرات کره جنوبی چنان زیاد شد که کتاب خاطرات او تحت عنوان"every street is paved with gold " به 20 زبان دنیا ترجمه و میلیونها نسخه از آن در کشورهای مختلف به فروش رسید .
Image
سال 1997 بر اثر بحران اقتصادی ـ مالی شرق آسیا، شرکت DAEWOO نیز دچار بحران نقدینگی و فروش شد و در این زمان کیم بزرگترین اشتباه عمرش را انجام داد و بجای این که در مقابله با این بحران سیاست تعدیل نیرو و کاهش دامنه فعالیت های شرکت (Down Sizing) روی بیاورد، به مدیران دوو دستور داد تا دارایی و سودهای شرکت را زیاد جلوه دهند تا شرکت بتواند وام بیشتری از بانک ها بگیرد .دوو این پنهان کاری و حساب سازی را فقط 2 سال توانست ادامه دهد .در سال 1999 دوو اعلام ورشکستگی کرد و کیم که برای شرکت در یک گردهم آیی تجاری به چین رفته بود، از بازگشت به کره خودداری کرد .دادستان کره در مقابل بهت و حیرت مردم "کیم ووچونگ "را به جرم حساب سازی، اختلاس و مفاسد اقتصادی تحت تعقیب بین المللی قرار داد و از اینترپل خواست تا هر جای دنیا او را دستگیر و به سئول باز گرداند .
Image
سر انجام کیم ووچونگ در سال 2005 پس از شش سال زندگی مخفی و تعقیب و گریز در آلمان، فرانسه، سودان و ویتنام، خود را تسلیم کرد و داوطلبانه به کشورش بازگشت . ماموران پلیس کره جنوبی در مقابل چشم میلیونها کره ای که با حیرت این صحنه را به طور زنده تماشا می کردند، در همان پای پلکان هواپیما بر دستان کیم ووچونگ دستبند زدند و او را روانه زندان کردند .

دادگاه بدوی در خردادماه 1385 کیم ووچونگ را به جرم حساب سازی و اختلاس به ده سال حبس و پرداخت 10 میلیون وون جریمه نقدی محکوم کرد .برخی از محافل اقتصادی و مردمی کره حکم صادره را بسیار سنگین ارزیابی کردند و معتقد بودند به دلیل خدمات کیم ووچونگ به رشد صنعتی کره و با توجه به این که موفقیت  اقتصادی کره جنوبی مدیون زحمات شبانه روزی اوست، حکم صادره باید در مرحله استیناف مورد تخفیف و بخشش قرار بگیرد .
"کیم ووچونگ" 4 ماه فرصت داشت برای تجدید نظر در حکم و تبرئه خود کاری انجام دهد . در  نظام سیاسی ـ اقتصادی کره جنوبی، مانند دیگر نظام های  سرمایه داری کیم به عنوان یک سرمایه دار بزرگ، دوستان زیادی در دولت، مجلس و قوه قضائیه کره دارد، اما هیچ کدام برای آزادی او کمک موثری نکردند .سرانجام هفته گذشته دادگاه تجدید نظر، کیم ووچونگ را در حالی که بروی صندلی چرخ دار نشسته و به دست او سرم وصل بود، احضار کرد تا حکم نهایی را به او تفهیم کند : 5/8 سال حبس و 10 میلیون وون جریمه نقدی بخاطر مفاسد اقتصادی، حساب سازی و فریب کاری .
Image
اقتصاد کره جنوبی به دلیل شرایط بسیار سهل برای تولید و کارآفرینی، یکی از بهترین نقاط جهان برای سرمایه گذاری محسوب می شود . با وجودی که « امنیت سرمایه گذاران و کارآفرینان» برای نظام سیاسی ـ اقتصادی کره جنوبی حیاتی تلقی می شود، اما مسوولان این نظام، بنیانگذار دوو و افتخار صنعت و کارآفرینی کشورشان را مستحق عفو ندانستند . آنها ترجیح دادند یکی از بهترین کارآفرینان کشورشان را فدا کنند تا سلامت اقتصادی کره، همچنان در نزد مردم کره، کارآفرینان آینده و سرمایه گذاران خارجی، در بالاترین حد ممکن شناخته شود .

  

86/1/9
8:16 ع

هفته گذشته دادگستری فرانسه «کریستف دو مارژی» ؛ مدیر عامل شرکت نفتی توتال به همراه 4 تن دیگر از مدیران این شرکت را به مدت یک شب بازداشت و تحت بازجویی قرار داد.
اخباری که رسانه های فرانسوی منتشر کردند نشان می دهد اتهام این افراد، پرداخت 30 تا 60 میلیون دلار رشوه به یکی از مقامات بلند پایه ایرانی برای برنده شده در مناقصه فازهای 2 و 3 پارس جنوبی در سال 1376 بوده است.
روز گذشته خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، یکی از چهار مدیر توتال در بازجویی های خود اعتراف کرده است که مقام ایرانی رشوه گیرنده "مهدی هاشمی رفسنجانی" بوده و مبلغ رشوه در سال 1997 به کارگزار وی در سوئیس پرداخت شده است.
آسوشیتدپرس نیز از قول مقام های رسمی دادگستری پاریس اعلام کرد به کریستف دو مارژی اطلاع داده شده که وی تا اطلاع ثانوی اجازه برقراری تماس با "مهدی هاشمی رفسنجانی" را ندارد.
درباره این ماجرا که تا هفته پیش فقط در یک نشریه گمنام فرانسوی منتشر شده بود و امروز توسط خبرگزاری های درجه یک بین المللی نقل می شود، نکاتی وجود دارد که نشان می دهد این خبر برای کشور ما بسیار تلخ و قابل تامل است و باید منشاء اقدامات قضایی و حقوقی قرار گیرد:

1.    این که دادستان «مشهورترین حکومت سکولار جهان» یک مقام عالی رتبه بخش خصوصی کشورش را به جرم رشوه دادن به یک مقام «مشهورترین حکومت اسلامی جهان» تحت پیگرد قضایی قرار می دهد، برای جامعه سیاسی و حکومتی جمهوری اسلامی ایران شرم آور و بسیار تامل برانگیز است. آیا اعمال روش های دینی در حکومت، فقط «شعار» ماست؟ ظاهرا" رفتار حکومت سکولار فرانسه که در این جریان بیشتر از ما به رفتار حکومتی حضرت علی(ع) شباهت دارد!
2.    چند ماه قبل خبر مشابهی درباره مجازات مسوولان شرکت نروژی «استات اویل» به جرم پرداخت رشوه به (م ـ ه ـ ر) منتشر شد، اما دستگاه قضایی اسلامی ایران هیچ عکس العملی درباره انتشار خبر وقوع چنین جرمی در ایران از خود نشان نداد.

3.    شرکت نفتی توتال با داشتن 500 هزار سهامدار، 95 هزار شاغل و با مجموع 130 میلیارد یورو ارزش سهام، بزرگترین شرکت سهامی در بورس پاریس و منطقه یورو محسوب می شود. دادستانی فرانسه، مدیر عامل چنین شرکت عظیمی را به اتهام پرداخت رشوه به یک خارجی در 10 سال پیش فرا می خواند، یک شب در زندان نگه می دارد و علیه او اعلام جرم می کند. آن عزیزانی که سالهاست در داخل ایران می گویند مبارزه با فساد باعث ناامنی اقتصادی می شود، این رفتار دادستانی فرانسه را چگونه توجیه می کنند؟!

                                                               Image
                                 کریستف دو مارژی - مدیر عامل شرکت نفتی توتال

4.    آقای مهدی هاشمی رفسنجانی دریافت رشوه از توتال را رد کرده و گفته است علیه مفتریان شکایت خواهد کرد. خوشبختانه حداقل یک دلیل وجود دارد که ماجرا را توطئه و افترا بدانیم، چرا که در سال 1997 که مناقصه فاز 2ـ3 پارس جنوبی به کنسرسیوم «توتال ـ پتروناس ـ گاز پروم» سپرده می شد، آمریکا به تازگی اجرای قانون داماتو را شروع کرده بود و توتال برای گرفتن آن قرار داد بیع متقابل، نه رقیب چندانی داشت و نه نیازی به پرداخت رشوه .امیدواریم این تحلیل و دلیل از روی خوش بینی بیش از حد نباشد و اخبار منتشره واقعاً دروغ باشد.
 "الف" مشتاقانه آماده است استدلالها و شواهد آقای مهدی هاشمی رفسنجانی در رد افترای مطرح شده را منعکس کند.

5.    پرداخت رشوه به مقامات دیگر کشورها در کشورهای پیشرفته هر چند ممنوع است اما هر چند وقت یکبار جنجال پرداخت رشوه یک مقام یا شرکت اروپایی یا آمریکایی به مقامات یا اعضاء خانواده مسوولان رژیم های دیکتاتوری و فاسد جهان سوم منتشر می شود. شاهزاده های فاسد سعودی، امثال پسر معمر قذافی یا کودتاگران کشورهای فقیر آفریقایی معمولاً در مضان چنین اتهام هایی قرار می گیرند.
در جریان اخیر توتال، رسانه های غربی نام «اکبر هاشمی رفسنجانی» را هم موذیانه تکرار می کنند. این رفتار غربی ها برای دولت و حکومت جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه نباید قابل تحمل باشد. به همین دلیل لازم است درباره این خبر، تحقیقات مستقل و سریعی در ایران صورت بگیرد و اگر خدای نکرده خلافی صورت گرفته باشد، خلافکاران تنبیه شوند و اگر انشاءالله خبر دروغ باشد، دولت جمهوری اسلامی ایران وارد عمل شده و برای دفاع از حیثیت کشورمان و آقای هاشمی در عرصه بین المللی اقدامات حقوقی لازم را علیه مفتریان به عمل آورد.

  

86/1/9
8:9 ع

همزمان با برگزاری رزمایش نظامی ایالات متحده در خلیج فارس، شبکه خبر فرانسه از تحقیر بی سابقه بریتانیا توسط ایران خبر داد.

به گزارش "الف"، در حالیکه آبهای خلیج فارس، بزرگترین تمرین نظامی ایالات متحده از سال 2003 را تجربه می کند، شبکه خبری بین المللی فرانس 24 فرانسه، طی چندین نوبت گزارش خبری از انگلستان، گزارش داد بریتانیا به شکل بی سابقه ای توسط نیروهای نظامی ایران تحقیر شده است. این شبکه خبری به نقل از خبرنگار خود در لندن اضافه کرد، مردم انگلستان از ناکارایی نیروهای نظامی غرب و به خصوص بریتانیا به شدت سرخورده شده اند.

بنابراین گزارش، در حالیکه طی ساعات گذشته، سخنگویان ارتش ایالات متحده در گفتگو با خبرنگاران از عدم ارتباط این مانور نظامی با اتفاقات اخیر خبر می دهند و آن را از قبل برنامه ریزی شده عنوان می کنند، عده ای از کارشناسان مسائل سیاسی، دستگیری نظامیان انگلستان در آبهای ایران را پاسخی ضمنی به اقدامات آمریکا ارزیابی می کنند.

در همین حال و همزمان با برگزاری مانور ارتش آمریکا با شرکت 13000 تفنگدار حاضر بر روی 15 کشتی این کشور، منوچهر متکی وزیر خارجه ایران ضمن تکذیب گزارش منابع غربی از آزادی ملوان زن دستگیر شده در آبهای ایران، آزادی تفنگداران انگلیسی را به عذرخواهی انگلستان و اقرار به اشتباه رسمی این کشور منوط کرد.


  

86/1/9
8:2 ع

تنها یک ایده موجب راه اندازی برنامه ای الگو گرفته از شوی «لری کینگ»، شومن آمریکایی شبکه CNN و چهره محبوب در جهان سوم و به خصوص مدیران رسانه ای این کشورها شد تا برنامه ای به نام صندلی داغ به پیشنهادی خارج از حوزه تولید رسانه ملی به شبکه دو داده شود و این شبکه به ضمانت حضور یک تهیه کننده مجزا از طراح و کارگردان، آن را با اجرای داریوش کاردان به روی آنتن ببرد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، متاسفانه آن چه که در این برنامه و سایر برنامه های تاریخ مصرف دار در رسانه ملی مورد توجه علمی و تخصصی قرار نمی گیرد، اندازه و ظرف محتوایی است.

برای نمونه سال هاست که مردم مجبور هستند، برنامه ورزش و مردم را که به یک سبک و سیاق و با یک چهره تکراری و درجا زده که زحمت به روز کردن اطلاعات شخصی خود را در ورزش داخلی نمی کشد، ببینند و از همه بدتر تحمل کنند! ( تازه اگر مجبور نباشند، هر هفته کلی تعارف نمایشی میهمانان را هم باور کنند)

سال هاست مجریان برنامه قدیمی مانند صبح به خیر ایران مانند دکمه روی یک لباس تغییر ناپذیر مانده و موجب شده اند که به رغم تغییرات اساسی در محتوا و ساختار برنامه ریزی همچنان مردم دیدگاه سنتی خود را از این برنامه ها برنگردانند و تلاش های انجام شده به ثمر نرسد.

ورزش دو، گزارش ورزشی شبکه سه، سیمای خانواده شبکه یک، گزارش هفتگی شبکه یک، بخش های خبری ساعت 21 و 22 شبکه یک و سه تنها مشتی از خروار اصرار بر چهره ها و طرح های از دور خارج شده ای است که می تواند بهانه و دلیل حضور چهره های جدید و ایده های نو برای نسل جوان باشد.

متاسفانه در سال های اخیر به دلیل تغییرات لحظه ای که در رسانه ملی وجود داشته و عدم بررسی های لازم در انتخاب مدیریت حوزه های تولید رسانه ملی و به خصوص تلویزیون، آنتن تبدیل به معضل و در برخی موارد مساله مهم ملی شده و به همین خاطر بسیاری از مدیران رسانه ملی سعی دارند تا به نحو ممکن درصد ریسک و خطرپذیری را کاهش داده و بیشتر به دنبال تکرار مکررات بی خاصیت که ریسک و خطری در آن نیست باشند.

این شاخص خطرناک و در حال حاضر غیر تخصصی موجب شده که آنتن رسانه ملی تبدیل به کوچه ای بن بست برای حضور برخی شده تا بتوانند برای نمونه با چاشنی کردن انحصار استفاده از یک خواننده مشهور سنتی و ارتباطات دوستانه قوی، در سال از حوزه فیلم و سریال گرفته تا گروه کودک و نوجوان شبکه فراگیری مانند دو همه چیز را در قبضه میل و اختیار خود بگیرند.

این ماجرا نه تنها در شبکه های ملی حتی به شبکه های استانی هم سرایت کرده است. مدیران جدید به بهانه تقویم و کندکتور سالیانه، برنامه های زنده گسترده و زمان های مشخص را در اختیار تهیه کنندگان خاصی قرار داده و به دنبال سایر زمان های باقی مانده که اغلب مرده و به درد خور جامعه نیست می روند!

این اصرار و عدم کشف واقعیت ها و روش های جدید موجب می شود که در پس یک دوره کوتاه مدت دو ساله بسیاری از تجربیات موفق هم نابود شده و جای خود را به روزمرگی و کج روی هایی بدهد که در مسیر و رسالت فرهنگی رسانه ملی نیست.

یکی از بهترین نمونه های این اصرار به اشتباه آشکار برنامه صندلی داغ است. به گواه کارشناسان مختلف تلویزیونی که تا به حال در برنامه های زیادی اظهارنظر کرده اند، ظرفیت این برنامه در مقیاسی بسیار کوتاه، مانند نوروز، دهه فجر، هفته دفاع مقدس و یا یک رویداد محدود است و به هیچ وجه توانایی و کشش دنباله دار بودن را ندارد.

شبکه دو به رغم تجربه خوب در میزگردهای چالشی با کارگردان های مشهور سینمای ایران و فضای اندک پرداخت، اکنون بیش از 3 سال است که روند یک سویه و بدون ایده و هدف صندلی داغ را دنبال کرده و به تک جرقه شخصیت های این برنامه دلخوش کرده است.

گرچه دعوت از برخی آدم های سطح پایین و درجه چندم در ادارات استراتژیک که شهرت پاچه خواری و تملق و چاپلوسی آنها گوش عالم و آدم را کر کرده و حتی کوچکترین اعتباری در میان نخبگان و شایستگان اجتماعی ندارند، همان تک جرقه ها را هم به فراموشی سپرده است.

این برنامه به لحاظ ساختاری ایده جالبی داشت، اما از روز نخست فکر و فضای مناسبی برای رشد نداشته و امکان پیشرفت را پیدا نکرد.
یک سویه نگری در طراحی موجب شد که این برنامه در مدت کوتاهی به خاطر سوال های تکراری از رونق افتاده و مردم گاهی جذب چهره ها شوند، نه محتوای برنامه!

این تکراری شدن کار را به جایی کشاند که مجری از کاردان به مرحوم نوذری و سپس به نجفی تغییر کرد تا تجربه موفق حضور این شخصیت ها به داد این برنامه برسد که بازهم در طول 10 هفته چنین نشد و این درمان سرپایی هم به پیکر مداربسته این برنامه اثری نکرد و آش همان آش و کاسه همان کاسه شد.

به مرور کارگردان که علاقه عجیبی به طرح و نشان دادن تصویر خودش داشت دست به دامن کتاب و طرح ایتام کمیته امداد شد و حالا دیگر کار به جایی رسیده که در تضادی جالب با درون برنامه بخشی هم را به صورت انحصاری برای خودش راه اندازی کرده و اگر چند روز دیگر نجفی جای خود را به ایشان داد زیا تعجب نکنید!

بسته بودن فضای این برنامه و نداشتن موضوع های جذاب در طول یک سال اخیر از این برنامه تنها یک آنتن پر کن بی دغدغه و ایستگاهی برای نشان دادن چهره های سفارشی ساخته است!

ای کاش مسئولین مختلف در بخش های نظارت و ارزیابی کیفی و تخصصی در حوزه معاونت سیما و معاونت تحقیقات و برنامه ریزی اندکی به وظایف، حوزه عمل، ساختار و شاخص های رسانه ای چنین برنامه ای دقت می کردند، تا دست کم شبکه در مدت زمان کمی متوجه اشتباه تکراری خود و از مسیر خارج شدن این برنامه می شد.

تغییر در ساختار فکری این برنامه می توانست در مناسبت های مختلف نه تنها مخاطب خودش را نگه دارد، بلکه در مقیاسی بزرگتر منشا خدمات و اثرات مهمی نیز شود.

اما به دلیل اشتباهات استراتژیکی مانند جهت گیری در حاشیه انتخابات ریاست جمهوری و بررسی عملکرد دولت نهم در سالگرد نخستین سال فعالیت ها همه تصورات ساخته شده را به هم ریخت و در حال حاضر هم به دلیل طراحی سوالات ساده، ضعف در محتوای فرهنگی و اجتماعی، بی هدف بودن حضور شخصیت ها و وارد کردن موارد بی ارتباط با چنین برنامه ای دیگر نمی توان امید داشت که این ایده خوب برای متولیان شبکه دو جواب مثبتی از سوی مردم بگیرد! ایده ای که با هزینه رسانه ملی و وقت ارزشمند مردم تجربه شد و به بار نشست.

بزرگترین مشکل تلویزیونی این برنامه ضبطی بودن و امکان کم و زیاد کردن است. به گواه تجربه های موفق همزمان مانند برنامه نگاه یک که با اجرای دکتر احمدی و توسط خوش سیما تهیه کننده آن در شبکه یک به نمایش درآمد، زنده بودن یک برنامه چالشی به خصوص رو در رو مهمترین مزیت و خاصیت آن است. اما در این برنامه نه تنها زنده بودن لحاظ نشد بلکه به دلیل تجربه اندک گروه طراح رویه ضبط در استودیو به مانند یک شیر اطمینان برای درآوردن نتیجه برنامه قرار داده شد. از همان ابتدا سطح کار تلویزیونی در این برنامه آنقدر سطحی و ابتدایی بود که به شواهد تصاویر موجود هنوز هم تولید تلویزیونی این برنامه از میکس عروسی در یک استودیوی خانگی پایین تر است و شاخص حرفه ای تولید تلویزیونی را ندارد.

این برنامه جزو معدود برنامه های تلویزیونی بود که با استفاده از افکت های نور و تصویر، آرم خود را با بک گراند مشکی روی آنتن برد و حتی به قول معروف، انیماتور محترم زحمت روشن کردن بخش فیلد نرم افزار پریمیر خودش را هم نکشید تا این قسمت روی آنتن پرش نداشته باشد!

این موارد از ساده ترین و جزیی ترین اصول تلویزیونی آماده سازی تصاویر است، اما نه امروز بلکه از روز نخست در شاخص های تلویزیونی این برنامه دیده نشد.

استفاده از تلفن دفتر شخصی گروه تولیدی برای گرفتن نظرات مردمی اشتباه بزرگ دیگری بود که مدت ها به صورت رول کپشن روی تصاویر این برنامه انجام شد و چندی است که مسئولین شبکه دو متوجه این ماجرا شده اند. وقتی در یک سازمان عریض و طویل رسانه ای بخش روابط عمومی گسترده و ارتباط مردمی شبکه ای طراحی می شود، دیگر نباید وب سایت شخصی یا تلفن دفتر شخصی گروه تولیدی روی آنتن تبلیغ شود و نه در ایران بلکه در هیچ جای دنیا جز شبکه های فارسی زبان غیر حرفه ای لوس آنجلس، امکان ندارد شما به یک کانال ارتباطی غیر وابسته به یک رسانه برخورد کنید.

دکور و طراحی صحنه این برنامه بدتر از فضای تدوین آن حکایت اتوبوس پاکستانی و استفاده از انواع و اقسام نمونه ها و رنگ های گوناگون در ساخت یک دکور را دارد. از فیبر، آهن، مفرغ، بنر پلاستیکی، شیشه، حلبی و سفال گرفته تا رنگ های بدون ارتباط هیچ چیزی به هم ربط ندارد و یک گسستگی وحشتناک را در ذهن مخاطب تداعی می کند.

جالب است که لری کینگ دوستان رسانه ملی، یک نگاه خریدارانه هم به برنامه تلویزیونی وی می انداختند تا جذابیت های تصویری برای بیننده زیر خط فقر نباشد!

گرچه بحث در مورد این برنامه که روز به روز ضعیف تر شده و بدعت های جالب در آن بیشتر می شود نیاز به 210 کیلو کاغذ ( 70 من) دارد، اما بهتر است مسئولین محترم در حوزه های ارزشیابی و نظارت یکبار با نگاه خریدارانه به محتوا، میهمانان، بدعت های عجیب و غریب و ضعف های عمده تصویری آن بیاندازند تا برای فصل بعدی این محصول ضعیف که می توان آن را همین امروز با هزینه دقیقه ای 5000 تومان تولید کرد، مجبور نباشند دقیقه ای 80 هزار تومان از بودجه بیت المال هزینه کنند!

به جاست با توجه به تغییر در مدیریت شبکه دو و حضور یکی از چهره های موثر و حرفه ای رسانه ملی در این شبکه، بازنگری بر فعالیت برنامه های تاریخ مصرف گذشته از اتلاف بودجه ارزشمند رسانه ملی و تخته گاز رفتن برخی طراحان دیروز و مدعیان امروز جلوگیری کند!


  

86/1/9
7:32 ع

پس از تجاوز آشکار به آبهای سرزمینی ایران صورت گرفت

حمله نظامیان انگلیسی‌ به سرکنسولی ایران در بصره

خبرگزاری فارس: وزارت امور خارجه از حمله و تیراندازی نیروهای نظامی انگلیسی به سمت ساختمان سرکنسولگری ایران در بصره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، پیش از ظهر امروز پنجشنبه نظامیان اشغالگر انگلیسی دست به یک اقدام تحریک آمیز و ماجراجویانه بر ضد سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره زدند.
بر اساس این گزارش حوالی ساعت 11:30 به وقت تهران نیروهای انگلیسی با خودروهای خود وارد منطقه‌ای در بصره شدند که سرکنسولگری کشورمان در آن قرار دارد.
آنها با نزدیک شدن به ساختمان سرکنسولگری با خودروهای خود اقدام به تردد مستمر در اطراف ساختمان مذکور کردند و عملاً به مدت یک ساعت و 20 دقیقه این ساختمان را به محاصره نظامی درآوردند.
این گزارش می‌افزاید: انگلیسی های اشغالگر هنگام انجام این عملیات بر تعداد نیروهای خود افزودند و ساختمان سرکنسولگری را مورد تعرض قرار داده و اقدام به تیراندازی به سوی آن نمودند.
این تیراندازیها که مدت 20 دقیقه به طول انجامید هیچگونه تلفات جانی از خود به جای نگذاشت.
اقدام تحریک آمیز نظامیان انگلیسی به فاصله تنها چند روز پس از تجاوز آشکار دو قایق انگلیسی به آب‌های ایران در منطقه اروند رود صورت می گیرد و خود به خود بر میزان شک و تردیدهای موجود در خصوص نیات واقعی انگلیسی‌ها از تحرکات چند روز اخیرشان در منطقه می افزاید.
محاصره و تیراندازی به سوی سرکنسولگری کشورمان در بصره امروز در شرایطی صورت گرفت که این سرکنسولگری با موافقت دولت عراق و به شکل کاملاً قانونی فعالیت دارد و هم ساختمان و هم اعضای سرکنسولگری که دیپلمات و دارای گذرنامه دیپلماتیک هستند به موجب کنوانسیون‌های بین المللی از مصونیت دیپلماتیک برخوردار می باشند.
وزارت امور خارجه اعلام کرد که پس از این اقدام تحریک آمیز و ماجراجویانه انگلیس در بصره، بلافاصله مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به وزارت امور خارجه عراق منعکس و برابر کنوانسیون‌های بین المللی بر مسئولیت طرف های ذیربط در عراق در راستای تأمین امنیت کارکنان سرکنسولگری تأکید گردید.


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
انتخابات88 ، سیاسی ، موسوی ، احمدی نژاد ، انتخابات ، ایران ، اسرائیل ، عکس ، ورزشی ، خاتمی ، رضایی ، ترکیه ، کروبی ، اوباما ، آمریکا ، فوتبال ، غزه ، طنز سیاسی ، طنز ، عکس ، ازدواج ، امارات ، خامنه ای ، امید ، انتخابات 88 ، انتخابات دهم ، آمریکا ، اعدام ، عرفه ، بوش ، فیلم ، فرانسه ، ماهواره ، میر حسین موسوی ، مقام معظم رهبری ، ناجا ، ناطق نوری ، نصرالله ، هرات ، وزارت خارجه ، وزیر رفاه ، ویدئو ، یالثارات ، مثل مادر ، مسکن ، مصباح ، مصر ، معجزه ، گزارش ، گلشیفته فراهانی ، لاریجانی ، لنگه کفش ، فرهنگ ، فرهنگی ، فلسطین ، قالیباف ، قرضاوی ، کاریکاتور ، کره شمالی ، بین الملل ، پرتو ، پل نیومن ، پوتین ، پیامک ، عشق ، عراق ، عربستان ، عکس برهنه ، غیرت ، فارس ، فاکس نیوز ، افغان ، البرادعی ، الجزیره ، اسلام ، اشیای عتیقه ، اصفهان ، اعتراض ، اجتماعی ، 22 بهمن ، sms ، آلمان ، استفتاء ، اردوغان ، انتخابات ریاست جمهوری ، انرژی هسته ای ، انصار ، انقلاب ، امام ، امر به معروف ، ایرانی ، ایرنا ، بن لادن ، خبرنگار ، دانشجو ، دانشگاه ، دوربین فیلمبرداری ، رادان ، رجبی ، تلویزیون ، تیم ملی ، جاسوس ، جشنواره فجر ، جنگ ، جوادی آملی ، جوان ، چهارشنبه سوری ، چین ، حائری ، حاج علی اکبری ، حجاریان ، حماس ، حمله نظامی ، رهبر ، رهبر معظم انقلاب ، رهبری ، روزنامه ، روسیه ، روی کین ، زنان ، سارکوزی ، سازمان ملل ، سازمان ملی جوانان ، سحر ، سریال ، سید حسن نصرالله ، سیگار ، شبکه ، شهید ، شیراز ، شیعه ، شکنجه ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی بتلیجه بندیر د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره عاشقان .::مرکز بهترین ها ::. بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد. امُل PARANDEYE 3 PA تخریبچی انجمن تخصصی نرم افزارهای موبایل و اطلاعات کاربردی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد گل دختر کربلا همچنان جاریست کـــــلام نـــو شلمچه امام مهدی (عج) محفل یاران کلبه عشق کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! خبر روز .:: رویش عشق::. تکنولوژی کامپیوتر xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx رنگارنگه سین جیم های اخلاقی .:: رمز موفقیت ::. تیشه های اشک ایحسب الانسان ان یترک سدی سیاست خط سوم پاک دیده آدمک ها آخوندها از مریخ نیامده اند!!! حسام سرا عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین نه/ دی/ هشتاد و هشت ماه و مهر هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) خبر هفته سرایم بوانات نوشت گاه میم سین لبیک شاه علقمه متالورژی پر شکسته زورخانه باباعلی قافله شهداء ... تا ظهور... عشق سرخ امروز کدهای جاوا اسکریپت ( زازران )و فردا....... آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام دوزخیان زمین مذهبی سورتک زرقان پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h ابن یاسین امام حسین (ع) .:: گاواره ::. تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید ناگفته های آبجی کوچیکه عکس عــــشقـــــولـــــک رد پای . . . نورهدایت امیدزهرا فلورانس مهربون شب مهتابی شیعه مذهب برتر Shia is super relegion حــــــکـــــمـــــت آ بـــــــــــاد کشکول شمیم نگاهم برای تو بازمانده تنهای تنها حقیقت بهائیت مشکی رنگه عشقه عکس و شعر برای دوستداران هنر اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می یابند(پیامبرص) ولایت علیه السلام مشک عباس مسافری تاناکجا.مجله اینترنتی طنرناکجا آباد -نثرهای ادبی سیاوش شمیم حضور شهید سید محمد شریفی علوم قرآنی Quranic Sciences عصمت infallibility بصیرت حزب اللهی مدرنیته نقد مَلَس پوست کلف کسب درآمد از طریق اینترنت .: حرف دل :. هر چی که می خوای؟؟؟ اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آر.پی.جی ‏زن وقایع تارنما سلطان عشق نسیمی از بهشت ... وبلاگ گروهی بصیرت موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان رویای معین سکوت بیگانه ، دختری در میان مردمان .... تفریح و سرگرمی ... وب سایت اختصاصی افسانه جومونگ کجایند مردان بی ادعا؟ تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ اس ام اس جک mp3 sms دنیای امروز ما صور اسرافیل بسم الله ارحم الرحیم دسته کلید پرشین رپ (((شفای زندگی))) از یک عباس خلوت تنهایی .: 20000000 :. السَلامُ عَلیکَ یا ابا عَبدِ الله الحُسَین (ع) اس ام اس عاشقانه « عـشقی » قالب های پارسی بلاگ وبلاگ ایران اسلام پرشین موزیک بهترینها برای شماست عاشقان پرسپولیس گفتمان مذهبی ++گوشی موبایل رایگان+ مرکز دانلود رایگان free Download بهترین نرم افزار و برنامها داستان و راه های توحید جویان بزرگ سئوالهای منتظر جواب ::::: نـو ر و ز ::::: بسم الله الرحمن الرحیم هانیبال اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز viper حمایت از ایران او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! جوکستان ، اس ام اس ، جوک ، لطیفه ، طنز ،jok+sms نفس عمیق روزگار غریبی است برادر . . . گل همیشه بهار تک ستاره حرفای خودمونی من قالب های پارسی بلاگ بهجان / behjan ازدواج موقت وچالش ها شمیم وصل معبر دلی که شکسته بود وبلاگ تخصصی ترفند کوثر چهاردیواری قلم رنجه خیلی دور _ خیلی نزدیک یه دانش آموز آوای حق تنها ترین تنها *** جزیره دانلود 2008 *** عشقولانه محمد پرسپولیسی فصل انتظار انصارالمهدی(عج) کشکول صادق آهستان فقط بالای 18+ بچه دانشجو ! EmroozNews.com Today's top news :: خبرهای برتر روز در امرو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شیراز ##پخش مستقیم حرم امام حسین ع## وب سایت شخصی مجتبی نیکنام ©©©©هاست ارزان و قدرتمند برای وبلاگ نویسان ©©©©©©© دکتر سید احمد رضا دستغیب .:: هیچ کس ::. دکتر سید احمد رضا دستغیب نوید شاهد زن مسلمان السلام علیک یا اباصالح المهدی پرواز به بی نهایت هر کی به هر جا رسید با دلش رسید گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چیز نیازمندی ها بیا برگرد به خونه از هر دری... خاطرات کبوتران حرم عشق زلف یار منطقه‏ ممنوعه همشاگردی عقیدتی ، سیاسی پایگاه بسیج حضرت صاحب الزمان علیه السلام صیغه شب بیست و چهارم - ویژه حادثه بمب گذاری در شیراز ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس ویژه نامه نمایشگاه کتاب ویژه نامه انفجار بمب شیراز سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس نیمه خرداد به بعد مدیران فردا نخلستان ترور مردان خمینی ویژه نامه اعتکاف غزه gaza سوره حشر ویژه نامه محرم طنز سیاسی دیدگاه نوین دستگاه چاپ بنر دستگاه چاپ بنر

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ