سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
< 1 2 3 4 >

86/1/28
12:28 ص

اعدام صدام قبل از رسیدگی به جرائم جنگ 8 ساله علیه ایران...؟؟؟

صحیح بوده باید سریع اعدام میشد ( 9رای، 9%)
صحیح نبوده باید رازها فاش میشد ( 75رای، 76%)
چه فرقی میکنه حالا که اعدام شد ( 14رای، 14%)

 تاریخ شروع نظرسنجی: 1385/10/9
تاریخ اتمام نظرسنجی : 28/01/1386

مجموع نظرات: 98 رای


  

86/1/28
12:25 ص

بنظر شما اعدام صدام واقعیت دارد؟؟؟

بلی ( 70رای، 43%)
خیر ( 92رای، 56%)

تاریخ شروع نظرسنجی: 1385/10/9
تاریخ اتمام نظرسنجی: 1386/101/28

مجموع نظرات: 162 رای


  

86/1/26
10:52 ع

خبرنگاران و فیلمبرداران شبکه های عربی "الجزیره و المنار"، تنها خارجی های امروز مجلس بودند، خبرنگاران رسانه های غربی برخلاف همیشه ، امروز در مجلس حضور نداشتند.

خبرنگار مهر حاشیه های زیر را از جلسه امروز( بیست  وششم فروردین 1386) مجلس شورای اسلامی انتخاب کرده است :

-" طرح مقابله با بی حجابی"  که قراراست از اول اردیبهشت توسط ناجا آغاز واجرایی  شود، یکی از سوژه های داغ راهروهای مجلس بود، چند گروه فیلمبرداری از صداوسیما و دیگر رسانه ها  حول این محور با نمایندگان مصاحبه می گرفتند،  دکتر عماد افروغ و سعید ابوطالب از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس بودند که درخواست مصاحبه در این مورد را به شدت رد می کردند، البته به نظر می رسید تعدادی از نمایندگان هم با انگیزه ای متفاوت، از اجرای این طرح رضایت ندارند، شروع فصل انتخابات مجلس هشتم و دغدغه از دست دادن آرای جوانان یا زنان می تواند انگیزه این گروه از نمایندگان باشد.

- خبرنگاران و فیلمبرداران  شبکه های عربی "الجزیره و المنار"، تنها خارجی های امروز مجلس بودند، خبرنگاران رسانه های غربی برخلاف همیشه ، امروز در مجلس نبودند.

- زمزمه ها و شایعات مربوط به سفر احتمالی نانسی پلوسی، رئیس کنگره آمریکا به ایران یکی دیگر از بحث های داغ امروز نمایندگان وخبرنگاران بود، تردید درانگیزه های واقعی پلوسی ازدیدار از تهران و تجربه سوری ها در این مورد و اصولا صحت و سقم  این خبر، بارها در راهروهای پارلمان مورد بحث و تبادل نظر  قرار می گرفت، نماینده مردم قزوین در مجلس به طنز به خبرنگاران گفت : ما از آمدن آمریکایی ها خیلی استقبال می کنیم و آنها را حتما به قزوین می بریم!

-حجت الاسلام زادسر، نماینده جیرفت، از جمله نمایندگانی است که با اعضای هردو فراکسیون اصلی مجلس، دوستی و معاشرت و رایزنی دارد و مرتب در صحن مجلس در حال رایزنی و گفتگو با چهره های شاخص فراکسیون های مجلس است.

-قنبری، نماینده ایلام که در جلسه امروز مجلس، سئوال خود را از "باقری لنکرانی" وزیر بهداشت مطرح کرد، ساخت بیمارستان در کربلا و غافل شدن از مشکلات و کمبودهای پزشکی در ایلام را به عنوان یک اشکال وزارت بهداشت  مطرح کرد که این ادعا  با تکذیب  وزیر بهداشت مواجه شد، باقری لنکرانی گفت: با اینکه همه ما مرهون سیدالشهداء هستیم، اما وزارت بهداشت هیچ برنامه ای برای ساخت بیمارستان در خارج از کشور ندارد.

حجت الاسلام زادسر، نماینده جیرفت، از جمله نمایندگانی است که با اعضای هردو فراکسیون اصلی مجلس، دوستی و معاشرت  دارد و مرتب در صحن مجلس در حال رایزنی و گفتگو با چهره های شاخص فراکسیون های مجلس است

- فضای خالی اطراف صحن مجلس، محلی است که نمایندگانی می خواهند تماس تلفنی محرمانه!داشته باشند و یا با قدم زدن خستگی در کنند، از آن استفاده می کنند،  طبعا این صحنه ها مورد شکار عکاسان حاضر در مجلس قرار می گیرد.

-امروز در راهروی مجلس، اسماعیل گرامی مقدم ، سخنگوی حزب اعتماد ملی ونماینده بجنورد، با رد درخواست مصاحبه خبرنگار یکی از خبرگزاری ها، تحریفات مکرر و نقض امانتداری را دلیل این اقدام خود معرفی کرد، وی مدعی شد این رسانه برداشت و تفسیر دلخواه خود را از مصاحبه او منتشر کرده است و حتی وقتی گرامی مقدم با مسئول این رسانه، تلفنی صحبت کرده و خواستار  حذف خبر مذکور از خروجی این خبرگزاری شده، با جواب منفی و به اصطلاح" سربالای" ایشان مواجه شده است.

- به نظر می رسد کم کم فراکسیون های مختلف مجلس نسبت به طرح استیضاح محمود فرشیدی، وزیر آموزش و پرورش؛ نظر مثبت و قاطعی پیدا کرده اند، در پایان جلسه امروز مجلس،  رضا طلایی نیک، رئیس فراکسیون وفاق، شخصا به رایزنی در این مورد پرداخته بود و برگه هایی با موضوع دلایل عدم کفایت فرشیدی را بین خبرنگاران و نمایندگان پخش می کرد، فراکسیون اقلیت و بخش مهمی از فراکسیون اکثریت(اصولگرایان) نیز از عملکرد فرشیدی رضایت ندارند.

منبع : مهر


  

86/1/18
10:38 ص

ساعتی پیش کنفرانس مطبوعاتی 30 دقیقه ای شش تن از 15 نظامی بازداشت شده انگلیسی در آب‌های ایران که از طرف رئیس جمهور به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) مورد عفو قرار گرفتند و به انگلیس بازگشتند، پایان یافت .

به گزارش خبرنگار بازتاب، همانطور که انتظار می‌رفت، دو تن از این شش تن با قرائت از روی نوشته هایی که قبلا تنظیم شده بود، سخن رسمی دولت و ارتش انگلیس را تکرار کردند که آنها در آبهای ایران نبوده اند و وظایف خود را در آبهای عراق انجام می داده اند.

در این کنفرانس مطبوعاتی این نظامیان مدعی شدند، نیروهای انگلیسی به هنگام بازداشت در آب‌های عراق بوده اند و در بازجویی ها به آنها گفته شده در صورت اعتراف به کشورشان بازگردانده می شوند و در غیر این صورت ممکن است تا هفت سال به حبس محکوم شوند.

در عین حال یکی از ملوانان در پاسخ به خبرنگاران رفتار ایران را در مجموع "انسانی" دانسته و گفت "با غذا، آب و حتی سیگار مورد نیاز، مشکلی نداشتیم، اما اجازه صحبت با یکدیگر را به ما نمی دادند."

یک کارشناس مسائل سیاسی و امور بین‌الملل در گفتگو با بازتاب اظهار داشت: در این کنفرانس تمام سوالات مهم خبرنگاران که بر روی امکان هرگونه شکنجه یا بدرفتاری ماموران ایرانی تمرکز یافته بود، بدون هر گونه جواب مناسبی باقی ماند و تمام فشارهای روانی و بدرفتاری های ایرانی ها در این خلاصه شد که آنها در روزهای اولیه در بازداشتگاه‌های انفرادی بوده اند که این امر برای همه خبرنگاران و دست اندرکاران امر روشن است که وقتی یک نظامی خارجی یا مجموعه‌ای از آنها در تجاوز به مرز یک کشور دستگیر می‌شوند، بازداشت های انفرادی امری کاملا طبیعی است و به عنوان بد رفتاری تلقی نمی شود.
البته در این خصوص بهتر است غربی ها زندان ابوغریب و یا گوانتانامو را به یاد آورند . آنها از اینکه ملوان زن انگلیسی که به دلیل قوانین اسلامی از آنها جدا نگه داشته می‌شد نیز به بدرفتاری تعبیر کردند که قضاوت این امر برای همگان روشن است و نیاز به هیچ استدلالی ندارد .

گزارش خبرنگار بازتاب می‌افزاید: از یکی از این ملوانها سوال شد که نظرت اکنون در باره رییس جمهور ایران چیست که دستور آزادی شما را داد؟ که ضمن مکث قابل توجه (مثل کسی که نگران اظهار نظر در این خصوص است) گفت که برای من جالب توجه نیست . دو تن از این ملوان ها (از جمله کاپیتان دستگیر شده ) چند بار تکرار کردند که از خانم همکارشان در گرفتن دو نامه از وی سوء استفاده شده است و البته تاکید کردند که آنها شرایط وی را درک می کنند.

اما نکته بسیار قابل توجه عدم حضور  خانم ملوان انگلیسی در این مصاحبه مطبوعاتی بود.البته روشن بود افراد حاضر در این کنفرانس مطبوعاتی، از قبل انتخاب شده بودند . به رغم آنکه خلاصه این کنفرانس (به زعم بسیاری از شبکه های خارجی که این کنفرانس را زنده پخش می کردند ) این بود که آنها در آبهای عراق دستگیر شده اند که البته باز به تعبیر همین شبکه ها ، این حرف چیز تازه ای نبوده و این ا دعا را بارها دولت و ارتش انگلیس تکرار کرده اند .

از نظر این شبکه ها ، این کنفرانس از هر چیز تازه ای که برخلاف ادعاهای ایران چیزی در بر داشته باشد، تهی بوده است و انتظاری جز این حرف‌ها را از این کنفرانس نداشته اند . نکته قابل توجه در این کنفرانس این بود که به رغم تکرار مکررات، نتوانستند اعترافات نظامیان انگلیسی در ایران را به طور جدی تحت الشعاع قرار دهند.

آنها تلاش بسیار کردند که از موضوع برخورد خوب و عفو ایران سریع عبور کنند و وارد مسائل ریز نشوند . از بعد مطبوعاتی و تلویزیونی، این کنفرانس مطبوعاتی نتوانست خبرنگاران و شبکه های تلویزیونی را برای ساخت خبرهای جنجالی ، راضی کند .

در همین حال شاید بیشتر از گذشته برای بسیاری از کارشناسان و آگاهان این نکته نمایان شود که دولت و ارتش انگلیس برای جلوگیری از شکست سنگین تبلیغاتی در این بحران ، کنفرانسی نمایشی و محدود را برای بستن پرونده ترتیب داده اند تا از زیر فشار تبلیغاتی و روانی هرگونه معامله ای با ایران یا اعطای تعهداتی خاص، راحت شوند. این در حالی است که ملوانان انگلیسی آزاد شده تا پایان تحقیقات ارتش انگلیس حق بازگشت به ماموریت های خود را ندارند .

اکنون به نظر می رسد آرزوی دولت ایران برای عدم اذیت و آزار این ملوانان که اعترافات سنگینی را در ایران کرده اند بیشتر تحقق یافته است چه آنکه انتظار می رفت این ملوانان به دلیل اعترافاتشان مورد اذیت دولت انگلیس قرار گیرند اما این مصاحبه احتمالا جلوی بدرفتاری ارتش انگلیس با آنها را نیز سد خواهد کرد .

گفتنی است، بر اساس فیلمی که شبکه اسکای نیوز قبل از دستگیری این افراد ضبط کرده و بعد از آزادی آن‌ها پخش کرد، سربازان انگلیسی در حال کسب اطلاعات و اخبار درباره ایران(جاسوسی) بوده‌اند.


  

86/1/18
10:35 ص

خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: پس از آن‌که روز گذشته در مراسمی با حضور رئیس‌جمهور و شماری از اعضای هیأت وزیران، پانزده نظامی متجاوز انگلیسی آزاد شدند، خبرها حاکی از آن است که امروز لندن شاهد استقبال متفاوتی از این تفنگداران و ملوانان خواهد بود.

بنا بر این گزارش، در هواپیمای حامل پانزده نظامی انگلیسی، شماری از خبرنگاران ایرانی نیز برای پوشش نحوه تعامل با این نظامیان در لندن به همراه آنان عازم انگلیس شده بودند اما بنا بر گزارش‌های رسیده، پس از فرود هواپیمای حامل نظامیان در فرودگاه هیترو لندن، هیچ اجازه‌ای برای مصاحبه به آنان داده نخواهد شد.

این در حالی است که هم‌زمان با فرود هواپیمای یادشده، شمار بسیاری از خبرنگاران مستقر در لندن نیز برای پوشش خبری و مصاحبه با نظامیان انگلیسی در این فرودگاه مستقر شدند. این نظامیان به محض ورود به فرودگاه هیترو لندن، سوار بر دو بالگرد نظامی، عازم پایگاه نظامی در منطقه دیوون در 200 کیلومتری جنوب غرب لندن خواهند شد.
پیش از این خانواده این نظامیان به این پایگاه منتقل شده‌اند.

بنا بر اعلام دولت انگلیس، تا زمان ارایه مجوز از سوی وزارت دفاع این کشور، هیچ خبرنگار و رسانه‌ای، حق گفت‌وگو با انگلیسی‌های آزادشده را نخواهد داشت.

گفتنی است، پس از پخش اعترافات شماری از نظامیان انگلیسی از ایران و نامه‌نگاری‌های آنان، روز گذشته رئیس‌جمهور از دولت بلر خواست که نظامیان مذکور را به جرم پذیرش اشتباه خود مجازات نکند.

اطلاعات جدید خبرنگار «بازتاب» حاکی است که هیچ‌گونه استقبال رسمی از این افراد نشد و همه این نظامیان انگلیسی با لباس کاملا نظامی و هدایای مقامات ایران در دست، وارد فرودگاه شدند.

«گاردین» گزارش داد: پانزده نظامی دستگیر شده با اسکورت سپاه پاسداران در حالی که هدایای ایران را در دست داشتند به فرودگاه مهرآباد منتقل شده و  14 بازداشتی مرد با کت و شلوارهای خاکستری ایرانی، عکس خداحافظی گرفتند.

در زمان پرواز سایر مسافرین از قسمت متعلق به سربازان انگلیسی جدا شدند. البته خبرنگار شبکه «اسکای نیوز» گزارش داد که در کابین مربوط به آنها صدای باز کردن بطری‌های شامپاین همراه با خنده‌های آنان شنیده‌ می‌شد.

بنابر گزارش «بی.بی.سی»، این نظامیان در پایگاه «بارکس شی‌ونور»، قبل از دیدار این نظامیان با خانواده خود برای بررسی تاثیرات جسمی و روانی مدت زمان بازداشت تحت آزمایش پزشکی و بهداشتی قرار می‌گیرند.


  

86/1/18
10:32 ص

در این هفته، عضو برجسته اپوزیسیون کمیته دفاعی کنست اسرائیل گفت‌وگو با «Newsmax» اعلام کرد که اسرائیل تا تابستان امسال، وارد جنگ خواهد شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب»، دکتر «عارید الداد»، عضو حزب اپوزیسیون اتحاد ملی گفت: «ما گزینه دیگری نداریم و باید این کار را انجام دهیم.

دکتر «الداد» که در سفری در آمریکا بود، گفته است: اسرائیل با یک تهدید استراتژیک جدید روبه‌رو شده که بخشی از آن، معلول شکست آنان در برخورد با حزب‌الله در لبنان و ایجاد تصور ضعفشان در ذهن دشمنان با شکست در تابستان گذشته بوده است.

وی ادامه داد: «حزب‌الله هر روز قوی‌تر می‌شود. آنان در حال بازسازی مهمات و موشک‌های میان‌برد و دوربرد خود بوده و در جنوب لبنان در حال تقویت خود هستند».

به باور وی، اسرائیل هیچ گزینه دیگری به جز پیش‌دستی در جنگ برای نابودی حزب‌الله به عنوان یک نیروی جنگنده مؤثر ندارد و اضافه کرد: «نیروهای سازمان ملل که هم‌اکنون در جنوب لبنان هستند، توانایی جلوگیری از قاچاق این موشک‌ها در مرز سوریه را ندارند».

تحرکات حزب‌الله برای حمله به اسرائیل در غزه نیز مشخص است. «الداد» می‌گوید: «حماس در حال ایجاد پایگاه‌هایی است. آنان از مرز مصر، موشک وارد می‌کنند و دولت مصر نیز قادر به جلوگیری از آن نیست؛ بنابراین، امیدوارم دولت بعدی اسرائیل، شجاعت کافی برای انجام چنین عملیات‌هایی را داشته باشد».

وی با اشاره به این‌که پیش از آن‌که ایران خط قرمزها را رد کند، باید جلوی آن را گرفت، ادامه داد: «اگر ما حماس، حزب‌الله و سوریه را به عنوان گام نخست، خنثی نکنیم، نمی‌توانیم در برابر ایران بایستیم».

«الداد» به استفاده از برخوردهای اقتصادی یا دیپلماتیک و الفاظی مانند آن که مورد استفاده وزارت امور خارجه آمریکاست، معتقد نیست. وی از حمله نظامی اسرائیل به سایت‌های اتمی و موشکی ایران در صورت پا پس کشیدن دولت‌های غربی سخن می‌گوید.

او همچنین متقاعد شده است که ایران در صورت دستیابی به سلاح اتمی از آن علیه اسرائیل استفاده می‌کند و نیز به این نتیجه رسیده که فشارهای اقتصادی و تحریمات دیپلماتیک، توانایی جلوگیری از ایران را ندارند.

وی می‌گوید: تحریم‌ها مبتنی بر منطق غرب است، اما وقتی کشورها مأموریت‌هایی دارند که از جان انسان‌ها هم بزرگ‌تر است، آنگاه نباید پیرو قواعد اساسی منطق تمدن غرب بود.

به عقید دکتر «الداد»، رفتار ایران در سطح یک دولت، مانند رفتار یک بمب‌گذار انتحاری در سطح شخصی است. آنان می‌خواهند میلیون‌ها نفر از مردم خود را قربانی شکست دادن شیطان بزرگ (آمریکا) و شیطان کوچک (اسرائیل) کنند.

«الداد» مانند بسیاری از رهبران دیگر اسرائیل، ترجیح می‌دهد آمریکا و شرکایش هم در این حمله شریک باشند که شاید علتی جز توپخانه قدرتمند سلاح‌های غیرقانونی جنگی آنان نباشد. وی بر این باور است که چون تجهیزات اتمی ایران در دل زمین ساخته شده، نابودی آنها برای اسرائیل با سلاح‌های مورد قبول کنوانسیون‌های جنگ، اگر غیرممکن نباشد، بسیار سخت است.

وی افزود: «اگر اسرائیل تنها مانده و نقطه بی‌بازگشت برنامه اتمی ایران هم فرا برسد، آنگاه اسرائیل به تنهایی وارد عمل خواهد شد، اما به احتمال زیاد ما با سلاح‌ها و کلاهک‌های جنگی تحت پوشش کنوانسیون‌ها، قادر به انجام این کار نیستیم و دنیا نیز باید این مسئله را بداند».

دکتر «الداد» در چهار سال گذشته، عضو کمیته روابط خارجی و کمیته دفاعی کنست اسرائیل بوده و اطلاعات محرمانه‌ای درباره توانایی‌های نظامی اسرائیل و پیشرفت ایران در دستیابی به سلاح اتمی در اختیار وی بوده است.

وی ادامه داد: «زمانی که ما به نقطه ایجاد یک هولوکاست دیگر توسط ایرانی‌ها برسیم، به چیز دیگری فکر نخواهیم کرد و برای نابودی تأسیسات هسته‌ای ایران به هر قیمتی آماده هستیم و این به معنای آمادگی برای استفاده از سلاح‌های غیرکنوانسیونی هم هست.
در اسرائیل عده کمی پیش‌بینی می‌کنند که دولت «ایهود اولمرت» دوام بیاورد.

بحران رشوه‌خواری‌ها که منجر به تعقیب کیفری وزیر دادگستری آنها شد و انتقادات وارده در مورد مدیریت جنگ تابستان گذشته، همگی می‌توانند از عوامل مهم باشند.

وی که پزشک جراح است، دولت را از عوامل مهم حمایت نکردن از مردم در جنگ سال گذشته دانست و در عوض آن، نهادهای غیردولتی مانند یک میلیاردر روسی را ناجی اسرائیل دانست و گفت: «آرکادی گامی داماک، یک میلیاردر روسی ـ اسرائیلی و ناجی این کشور است که تابستان سال گذشته، میلیون‌ها دلار را از خزانه شخصی خود، صرف مسکن و تغذیه شش هزار اسرائیلی که از شمال اسرائیل فرار کرده بودند، نمود».


  

86/1/18
10:30 ص

برای نخستین بار در تاریخ، مسلمانان این امکان را یافتند که در پخش برنامه‌ای زنده از طریق تلویزیون اسرائیل، به سخنان امیرالمومنین خود گوش کنند؛ البته چون خلیفه مسلمین عربی حرف نمی‌زند، سخنان وی از تلویزیون اسرائیل به عربی هم ترجمه شد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، روز سه‌شنبه، پایگاه خبری عرب زبان «البوابه» با اعلام این خبر نوشت: مکان اقامت این امیرالمومنین جدید در انگلیس است، ولی هر بار خطبه خود را از کشوری در گوشه‌ای از دنیا ایراد می‌کند. وی در سراسر دنیا مریدانی دارد که مذهب خود را «القادیانیه» می‌نامند و امیرالمومنین نیز بیشتر سال‌های عمرش را در سفر به نقاط گوناگون دنیا برای دیدن مریدانش گذرانده است.

وی شبکه تلویزیونی مخصوص به خود دارد که برنامه‌هایش به ویژه حلقه ذکر مریدانش را همیشه پخش می‌کند و همواره نیز تصویر روی مریدانی زوم می‌شود که در نهایت خضوع، به امیرالمومنین احترام می‌گذراند.

«البوابه» می‌افزاید: در جدیدترین رخداد، جناب خلیفه «میرزا مسرور احمد» پاکستانی‌الاصل، که هم‌اکنون در بریتانیاست و سعی دارد با کمک دولت این کشور امیرالمومنین جدید مسلمین باشد، در فتوایی اعلام کرد: هرگونه جهاد علیه هر دشمنی حرام است.

وی که درباره یکی از مهم‌ترین اعتقادات طریقه القادیانیه سخن می‌گفت، افزود: میرزا غلام احمد، که امام مهدی و مسیح موعود ما بود و بیش از یک قرن پیش، پس از دریافت وحی الهی، این حزب را در روستای «قادیان» در ایالت پنجاب هند تأسیس کرد، همان زمان اعلام کرد: جهاد تنها با نفس انسان است و هر برداشت دیگری از جهاد، مخالف دین خداوند است.

وی افزود: آنچه به نام مقاومت در عراق و افغانستان و فلسطین انجام می‌شود، در حقیقت جنگی فاسد است و جهاد نیست.

به نوشته این پایگاه خبری، عقاید پیروان این طریقه از زمان ظهورشان در هند، مورد استقبال و حمایت کامل انگلیس بوده و اکنون نیز خلیفه میرزا مسرور، رهبر آنان با آزادی کامل در انگلیس زندگی می‌کند و عقاید خود را مطرح می‌نماید.

خلیفه مسرور که خود را پنجمین خلیفه پس از میرزا غلام احمد، پیامبر این فرقه می‌داند، می‌افزاید: مقصود از جهاد، جهاد با نفس و شهوات است و نه جنگ و خونریزی با انسان‌های دیگر. جالب آن که‌ این فرقه، خود را مسلمان می‌داند، ولی به خاتمیت نبی اکرم (ص) اعتقادی ندارند.

به نوشته «البوابه»، میرزا غلام احمد، زمانی که ادعای نبوت خود را در زمان استعمار انگلیس بر هند مطرح کرد، اعلام نمود: انگلیسی‌ها ولی‌امر مردم در هندوستان هستند و مردم هند باید به ولی امر خود احترام بگذارند و وی را دوست داشته باشند.

در این قرائت جدید از دین اسلام، جهاد با شمشیر برای همیشه حرام است و هر کس با کفار بجنگد، از دین خدا خارج شده است، زیرا پیامبر اسلام (ص) در حدیثی فرموده‌اند: وقتی مسیح موعود بیاید، جنگ با شمشیر حرام می‌شود و رهبر این فرقه، علاوه بر آنکه مهدی موعود بوده، مسیح پیامبر هم بوده است.

این پایگاه همچنین می‌نویسد: در زمان اشغال هند توسط بریتانیا، عقیده ضد جهاد القادیانیه به شدت مورد توجه انگلیسی‌ها قرار گرفت و آنان که از شورش‌های پیاپی مسلمانان به ستوه آمده بودند، تلاش کردند عقاید انحرافی این فرقه را مطرح کرده، گسترش دهند و توانستند این فرقه را به فرقه‌ای قدرتمند در هند تبدیل کنند.

هم‌اکنون پیروان این فرقه در خاورمیانه، آفریقا، آمریکا و اروپا حضور دارند و تعداد آنان به نوشته البوابه، بیش از دو میلیون تن است و بیش از پنج میلیون فرد اجیر شده نیز برای این فرقه تبلیغ می‌کنند.

این فرقه با حمایت‌های انگلیس، میلیارد‌ها دلار ثروت اندوخته و تعداد زیادی مسجد در سراسر دنیا ساخته که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مرکز آنان مسجد «بیت المفتوح» در لندن است که بیش از سی میلیون دلار هزینه ساخت آن شده است.

همچنین این فرقه دارای یکصد و شصت و شش انتشاراتی کتاب در بیش از هفتاد کشور دنیاست.
به نوشته پایگاه نامبرده، اعضای این فرقه که تاکنون نتوانسته‌اند در میان مسلمانان دنیا، جای پای محکمی داشته باشند، در پی انتشار افکار خود از طریق اسرائیل هستند.

به همین منظور، دومین استودیوی پخش زنده تصاویر خود را در شهر حیفای اسرائیل به راه ‌انداخته‌اند که نخستین استودیوی آنان در لندن به نام تلویزیون اسلامی احمدی ام تی ای 3، در سال نود و چهار میلادی افتتاح شد.

به نوشته «البوابه»، افراد ساکن روستای «کبابیر» در فلسطین، که دارای سه هزار تن جمعیت است، نخستین کسانی بودند که در منطقه خاورمیانه به ‌این فرقه گرویدند و اکنون القادیانیه، تلاش دارد مردم فلسطین را از طریق پخش برنامه‌های زنده، هدف اعتقادات خود قرار دهد.

«البوابه» ادامه می‌دهد: مهم‌ترین اختلافاتی که میان عقاید این فرقه و فرق دیگر مسلمین وجود دارد، به شرح زیر است؛ اعتقاد نداشتن به خاتمیت رسول اکرم (ص) و اعتقاد به پیامبری میرزا غلام احمد، مؤسس فرقه، اعتقاد به ظهور مسیح و مرگ و دفن وی در کشمیر هند، تفسیر متفاوت از قرآن و بی‌اعتقادی به احادیث گفته شده از سوی پیامبر (ص)، اعتقاد به ‌این که روح حضرت ابراهیم در جسد پیامبر اسلام(ص) بوده است، اعتقاد به ‌اینکه خدا می‌خوابد و روزه می‌گیرد و نماز می‌خواند و اشتباه می‌کند، اعتقاد به ‌اینکه روستای قادیان هند در کنار مکه و مدینه، زیارتگاه مسلمین است، حلال بودن مشروبات الکلی و مواد مخدر که به تفکر در رازهای الهی کمک می‌کنند و ... .

به نظر می‌رسد انگلیسی‌ها باز هم در نقاط گوناگون جهان در وضعیت سختی گرفتار و دست به دامن این فرقه شده‌اند و احتمالا تلاش خواهند کرد برای ایجاد اختلاف میان مسلمین و تضعیف عقاید آنان و با کمک اسرائیل، این فرقه را بیش از پیش مطرح کنند، همان گونه که پیشتر بهاییت را رواج دادند، قطعا یکی از مهم‌ترین اهداف این فرقه از پخش برنامه برای مردم فلسطین، رواج دادن تفکر حرام بودن جهاد است که مقبولیت چنین طرز تفکری در میان مردم، می‌تواند به شصت سال گرفتاری غرب و اسرائیل در فلسطین پایان دهد.


  

86/1/18
10:29 ص

یکی از نیروهای دریایی انگلیس در مصاحبه‌ای که پیش از دستگیری با یک شبکه خبری انجام داده و اکنون پخش شده است،‌ گفت تیمش در زمان گشت‌زنی به جمع آوری اطلاعات می‌پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حالیکه نیروهای تفنگدار دریایی و ملوانان انگلیسی دستگیر شده در ایران، پس از آزادی به جمع خانواده‌های خود پیوسته‌اند، شبکه خبری اسکای نیوز انگلیس مصاحبه‌ با سروان کریس ایر، یکی از اعضای این تیم را پخش کرد که ابهامات جدیدی را درباره ماموریت این افراد در خلیج فارس مطرح کرده است.
این مصاحبه پیش از دستگیری ملوانان انجام شده اما تا به حال پخش نشده بود. این افسر در مصاحبه خود اعلام کرده بود تیمش در زمان گشت‌زنی به جمع‌آوری اطلاعات نیز می‌پرداخت.
وی گفت: «ما به نوعی به جمع آوری اطلاعات نیز می‌پردازیم، زیرا آنها (سرنشینان کشتی‌های بازرسی شده) اطلاعاتی داشته باشند،‌ زیرا روزها است که در دریا هستند،‌ می‌توانند این اطلاعات را در اختیار ما بگذارند.»
ایر همچنین مدعی شد نیروهای نظامی ایران بصورت غیرقانونی وارد کشتی‌های عراقی می‌شوند.
وی مدعی شد: «این کشتی توسط ایرانی‌ها مورد سرقت قرار گرفته بود، حدود سه روز پیش آنها مقداری پول دزدیده‌اند، این افراد سرباز بوده‌اند و ظاهرا این اتفاق بارها افتاده است. لذا بهتر است ما به جمع‌آوری اطلاعات درباره ایرانی‌ها بپردازیم.»
وزات دفاع انگلیس هرگونه نقش اطلاعاتی برای این نیروها را رد کرده است اما مدعی شد آنها غالبا با فرماندهان کشتی‌های حاضر در خلیج فارس و اروند رود صحبت می‌کرده‌اند تا بدانند چه کسی از این آب‌ها استفاده می‌کند.
دس براون،‌ وزیر دفاع انگلیس نیز در مصاحبه با این شبکه مدعی شده بود بر اساس ماموریت‌های تعیین شده توسط سازمان ملل، نیروهای ارتش قدرت آن را دارند که درباره محیط کار خود اطلاعات جمع‌آوری کنند.
سروان ایر در این مصاحبه اعلام کرده بود: ما به ارزیابی موقعیت‌مان می‌پردازیم تا مطمئن شویم تمامی اقدامات امنیتی انجام شده است.

شبکه اسکای نیوز اعلام کرده است از پخش این مصاحبه تا زمان اطمینان از آزادی این ملوانان خودداری کرده بود.


  

86/1/15
10:2 ع

آقای احمدی‌نژاد مثل همیشه غیرمنتظره عمل کرد و در نخستین کنفرانس خبری خود در سال 1385، به جای خبر خوش هسته‌ای، دستور آزادی پانزده نظامی دستگیرشده انگلیسی را اعلام کرد و خبر داد، این نظامیان امشب آزاد می‌شوند و خبرنگاران هم در مراسم آزادی آنان شرکت خواهند داشت. اما آزادی این افراد تا شب هم طول نکشید و به محض پایان کنفرانس رئیس‌جمهور، همگان دیدند که نظامیان متجاوز، آزاد و با کت و شلوارهای شیک اهدایی ایران، در نهاد ریاست جمهوری دیده شدند و رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و اسفندیار رحیم مشایی که مدتی پیش ملاقات‌های غیر عادی با مقامات انگلیسی داشت، با لبخند از آنها استقبال کردند.



رئیس‌جمهور، علت این دستور خود را رأفت اسلامی عنوان کرد و با تکذیب هرگونه معامله و بده بستان اظهار داشت: اگر قرار بود در این جریان معامله‌ای صورت گیرد، باید دست‌کم صد هزار نفر در ازای این پانزده نفر آزاد می‌شدند.

در رابطه با این اقدام دکتر احمدی‌نژاد، توجه به نکات زیر خالی از لطف نیست:
1) این‌که علت اصلی این اقدام از سوی رئیس‌جمهور ایران، رأفت اسلامی اعلام شده، با توجه به آیه کریمه «محمد رسول‌الله و الذین معه اشداء علی الکفار، رحماء بینهم»، که حوزه رأفت را از دیدگاه پیامبر رحمت (ص) مشخص می‌کند،‌ جالب توجه است؛ به ویژه این‌که احتمالا باید امیدوار باشیم، آقای بلر بر اساس رأفت اسلامی، نصرالله تاجیک، دیپلمات ایرانی را که ماه‌هاست به طور غیرقانونی در انگلیس بازداشت شده و نیز آقای بوش بر پایه رأفت اسلامی، پنج دیپلمات ایرانی ربوده‌شده در اربیل را آزاد کند.



2) نفی بده بستان و معامله یا به عبارت دیگر، گرفتن امتیازات متقابل از رقیب یا به قول هواداران رئیس‌جمهور، دشمن نیز جای شگفتی است. اگر ما نخواهیم امتیاز متقابل از طرف مقابل بگیریم، پس باید حتما این امتیازات را از دوستان بگیریم و ضمنا با نفی امتیازگیری، مفهوم جدیدی برای دیپلماسی تعریف کنیم؛ چراکه در تعریف فعلی، دیپلماسی بنا بر داد و ستد در روابط بین کشورها تعریف شده و یا دست‌کم کشورهای دوست و دشمن حاضر نیستند کوچکترین امتیازی بدون مابه‌ازای آن به ما بدهند.

3) با توجه به آن‌که ظاهرا دکتر لاریجانی از سوی نظام، مأمور مذاکره در این پرونده شده و مذاکراتی هم با دولت انگلیس انجام داده بود، بهتر بود اگر تصمیمی در این زمینه گرفته شده، از سوی ایشان اعلام می‌شد تا در افکار عمومی شایبه ... .

4) دستگیری نظامیان انگلیسی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران صورت گرفته بود و رسیدگی به اتهامات آنان نیز در صلاحیت قوه قضائیه بود و با توجه به آن‌که کلیه امور نظامی کشور زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهی کل قوا قرار دارد، از نظر قانونی انتظار این بود که تصمیم‌گیری در این رابطه طبیعتا باید توسط ستاد کل نیروهای مسلح انجام و اعلام می‌شد.



5) اظهار این نکته که آزادی این پانزده ملوان باید در مقابل آزادی دست‌کم صد هزار نفر انجام می‌شد، تلویحا نشان‌دهنده این معناست که ارزش هر یک از این نظامیان بیش از ارزش حدود 6700 ایرانی است که این نکته نیز جای تعجب دارد.

۶) اگر قرار بود این نظامیان بر پایه رأفت اسلامی آزاد شوند، آیا بهتر نبود آنان را دو روز پیش و قبل از آنکه نخست‌وزیر انگلیس اولتیماتوم ۴۸ ساعته برای آزادی آنها بدهد، یا پس از گذشت این مدت آزاد می‌کردیم تا شایبه ارتباط آزادی آنان با گستاخی بلر به وجود نیاید.

۷) برگزاری مراسم استقبال از آزادی نظامیان انگلیسی، خرید لباس‌ و گرفت عکس یادگاری نیز جای تعجب دارد. اگر افراد مجرم هستد، پس نباید مانند قهرمانان از آنان استقبال کرد و بدتر از آن، حضور پر از شوق و ذوق شماری از اعضای کابیه در این مراسم بود. هرچند امید داریم نظامیان انگلسی فردا که به لندن رسیدند، نامه‌ها و اعترافات خود را تکذیب نکنند.



۸) موضوع دستگیری و آزادی نظامیان انگلیسی آزمون خوبی برای هواداران افراطی رئیس‌جمهوری بود تا آنان که تا امروز خواهان اخراج سفیر انگلیس و برخورد شدید تا سر حد اعدام با این نظامی بودند، است؛ اگر آنگونه که تاکنون دیده شده، این افراد بعدا رنگ عوض کرده و آزادی بی قید و شرط نظامیان انگلیسی را عین اصولگرایی و انقلابی بودن بدانند، این نکته بر همگان اثبات می‌شود که شخص‌گرایی و باندمحوری، شایسته‌تر از تفسیر اصولگرایی برای این نوع برخورد است.
با این حال، به نظر نمی‌رسد دانشجویان بسیجی که همواره مخالف توطئه‌های قدیمی‌ترین دشمن ملت ایران بوده‌اند، با کنار گذاشتن اصولگرایی اقدام دولت را بدون اعتراض بگذارند.

۹) حضور اسفندیار رحیم مشایی، معاون میراث فرهنگی و گردشگری که از نظر شغلی ارتباطی با موضوع نظامیان انگلیسی ندارد، ولی شایبه روابط نزدیکی با مقامات دولت بریتانیا دارد و و دیدار غیر منتظره و خلاف رویه وی با وزیر خارجه وقت انگلیس خبرساز شد و بر اساس برخی قرائن در این فرایند مؤثر بوده است، نیز جالب توجه است.

۱۰) هرچند نظامیان انگلیسی با زدن لبخند در برابر رسانه‌های داخلی و خارجی آزاد شدند، اما جا دارد در کنار این لبخندها و شادمانی مردم انگلستان، اشکها و نامه‌های سوزان خانواده‌های شهدا، مفقودین و اسرایی باشیم که توسط آمریکا، انگلیس و عوامل آنها در منطقه داغدار شدند و خانواده‌های علیرضا عسگری، نصرالله تاجیک و پنج دیپلمات قهرمان و در بند ربوده شده در اربیل آخرین آنها به شمار می‌روند، را به یاد آوریم.


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
انتخابات88 ، سیاسی ، موسوی ، احمدی نژاد ، انتخابات ، ایران ، اسرائیل ، عکس ، ورزشی ، خاتمی ، رضایی ، ترکیه ، کروبی ، اوباما ، آمریکا ، فوتبال ، غزه ، طنز سیاسی ، طنز ، عکس ، ازدواج ، امارات ، خامنه ای ، امید ، انتخابات 88 ، انتخابات دهم ، آمریکا ، اعدام ، عرفه ، بوش ، فیلم ، فرانسه ، ماهواره ، میر حسین موسوی ، مقام معظم رهبری ، ناجا ، ناطق نوری ، نصرالله ، هرات ، وزارت خارجه ، وزیر رفاه ، ویدئو ، یالثارات ، مثل مادر ، مسکن ، مصباح ، مصر ، معجزه ، گزارش ، گلشیفته فراهانی ، لاریجانی ، لنگه کفش ، فرهنگ ، فرهنگی ، فلسطین ، قالیباف ، قرضاوی ، کاریکاتور ، کره شمالی ، بین الملل ، پرتو ، پل نیومن ، پوتین ، پیامک ، عشق ، عراق ، عربستان ، عکس برهنه ، غیرت ، فارس ، فاکس نیوز ، افغان ، البرادعی ، الجزیره ، اسلام ، اشیای عتیقه ، اصفهان ، اعتراض ، اجتماعی ، 22 بهمن ، sms ، آلمان ، استفتاء ، اردوغان ، انتخابات ریاست جمهوری ، انرژی هسته ای ، انصار ، انقلاب ، امام ، امر به معروف ، ایرانی ، ایرنا ، بن لادن ، خبرنگار ، دانشجو ، دانشگاه ، دوربین فیلمبرداری ، رادان ، رجبی ، تلویزیون ، تیم ملی ، جاسوس ، جشنواره فجر ، جنگ ، جوادی آملی ، جوان ، چهارشنبه سوری ، چین ، حائری ، حاج علی اکبری ، حجاریان ، حماس ، حمله نظامی ، رهبر ، رهبر معظم انقلاب ، رهبری ، روزنامه ، روسیه ، روی کین ، زنان ، سارکوزی ، سازمان ملل ، سازمان ملی جوانان ، سحر ، سریال ، سید حسن نصرالله ، سیگار ، شبکه ، شهید ، شیراز ، شیعه ، شکنجه ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی بتلیجه بندیر د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره عاشقان .::مرکز بهترین ها ::. بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد. امُل PARANDEYE 3 PA تخریبچی انجمن تخصصی نرم افزارهای موبایل و اطلاعات کاربردی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد گل دختر کربلا همچنان جاریست کـــــلام نـــو شلمچه امام مهدی (عج) محفل یاران کلبه عشق کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! خبر روز .:: رویش عشق::. تکنولوژی کامپیوتر xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx رنگارنگه سین جیم های اخلاقی .:: رمز موفقیت ::. تیشه های اشک ایحسب الانسان ان یترک سدی سیاست خط سوم پاک دیده آدمک ها آخوندها از مریخ نیامده اند!!! حسام سرا عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین نه/ دی/ هشتاد و هشت ماه و مهر هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) خبر هفته سرایم بوانات نوشت گاه میم سین لبیک شاه علقمه متالورژی پر شکسته زورخانه باباعلی قافله شهداء ... تا ظهور... عشق سرخ امروز کدهای جاوا اسکریپت ( زازران )و فردا....... آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام دوزخیان زمین مذهبی سورتک زرقان پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h ابن یاسین امام حسین (ع) .:: گاواره ::. تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید ناگفته های آبجی کوچیکه عکس عــــشقـــــولـــــک رد پای . . . نورهدایت امیدزهرا فلورانس مهربون شب مهتابی شیعه مذهب برتر Shia is super relegion حــــــکـــــمـــــت آ بـــــــــــاد کشکول شمیم نگاهم برای تو بازمانده تنهای تنها حقیقت بهائیت مشکی رنگه عشقه عکس و شعر برای دوستداران هنر اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می یابند(پیامبرص) ولایت علیه السلام مشک عباس مسافری تاناکجا.مجله اینترنتی طنرناکجا آباد -نثرهای ادبی سیاوش شمیم حضور شهید سید محمد شریفی علوم قرآنی Quranic Sciences عصمت infallibility بصیرت حزب اللهی مدرنیته نقد مَلَس پوست کلف کسب درآمد از طریق اینترنت .: حرف دل :. هر چی که می خوای؟؟؟ اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آر.پی.جی ‏زن وقایع تارنما سلطان عشق نسیمی از بهشت ... وبلاگ گروهی بصیرت موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان رویای معین سکوت بیگانه ، دختری در میان مردمان .... تفریح و سرگرمی ... وب سایت اختصاصی افسانه جومونگ کجایند مردان بی ادعا؟ تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ اس ام اس جک mp3 sms دنیای امروز ما صور اسرافیل بسم الله ارحم الرحیم دسته کلید پرشین رپ (((شفای زندگی))) از یک عباس خلوت تنهایی .: 20000000 :. السَلامُ عَلیکَ یا ابا عَبدِ الله الحُسَین (ع) اس ام اس عاشقانه « عـشقی » قالب های پارسی بلاگ وبلاگ ایران اسلام پرشین موزیک بهترینها برای شماست عاشقان پرسپولیس گفتمان مذهبی ++گوشی موبایل رایگان+ مرکز دانلود رایگان free Download بهترین نرم افزار و برنامها داستان و راه های توحید جویان بزرگ سئوالهای منتظر جواب ::::: نـو ر و ز ::::: بسم الله الرحمن الرحیم هانیبال اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز viper حمایت از ایران او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! جوکستان ، اس ام اس ، جوک ، لطیفه ، طنز ،jok+sms نفس عمیق روزگار غریبی است برادر . . . گل همیشه بهار تک ستاره حرفای خودمونی من قالب های پارسی بلاگ بهجان / behjan ازدواج موقت وچالش ها شمیم وصل معبر دلی که شکسته بود وبلاگ تخصصی ترفند کوثر چهاردیواری قلم رنجه خیلی دور _ خیلی نزدیک یه دانش آموز آوای حق تنها ترین تنها *** جزیره دانلود 2008 *** عشقولانه محمد پرسپولیسی فصل انتظار انصارالمهدی(عج) کشکول صادق آهستان فقط بالای 18+ بچه دانشجو ! EmroozNews.com Today's top news :: خبرهای برتر روز در امرو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شیراز ##پخش مستقیم حرم امام حسین ع## وب سایت شخصی مجتبی نیکنام ©©©©هاست ارزان و قدرتمند برای وبلاگ نویسان ©©©©©©© دکتر سید احمد رضا دستغیب .:: هیچ کس ::. دکتر سید احمد رضا دستغیب نوید شاهد زن مسلمان السلام علیک یا اباصالح المهدی پرواز به بی نهایت هر کی به هر جا رسید با دلش رسید گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چیز نیازمندی ها بیا برگرد به خونه از هر دری... خاطرات کبوتران حرم عشق زلف یار منطقه‏ ممنوعه همشاگردی عقیدتی ، سیاسی پایگاه بسیج حضرت صاحب الزمان علیه السلام صیغه شب بیست و چهارم - ویژه حادثه بمب گذاری در شیراز ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس ویژه نامه نمایشگاه کتاب ویژه نامه انفجار بمب شیراز سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس نیمه خرداد به بعد مدیران فردا نخلستان ترور مردان خمینی ویژه نامه اعتکاف غزه gaza سوره حشر ویژه نامه محرم طنز سیاسی دیدگاه نوین دستگاه چاپ بنر دستگاه چاپ بنر

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ