سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
< 1 2 3 4 >

87/12/9
8:38 ع

حدود 7 سال است تولیدات گروه هایی که به " زیرزمینی" شهرت یافتند، در بین جوانان ایرانی دست به دست می چرخد و از طریق اینترنت دانلود می شوند. نگاهی به تعداد دفعات دانلود این موزیک ها در سایت های دانلود نشان می دهد که استقبال از این نوع تولیدات زیاد هم محدود نیست.

این گروه ها که اکثرا کار خود را در ایران آغاز می کنند، پس از مدت کوتاهی از ایران خارج می شوند و به کشورهای اروپایی و یا آمریکا می روند و در آنجا به فعالیت خود ادامه می دهند.

آنها همچنان که از نام آنها پیداست، بدون فیلتر یا نظارت خاصی فعالیت می کنند. اکثر آنها در متن ترانه های خود از کلمات رکیک نیز استفاده می کنند! تا پیش از این گروه ها، حتی خواننده های لوس آنجلسی که با سبک های جدید قطعاتی را تولید می کردند- از جمله جاز یا هیپ-هاپ – هرگز در متن ترانه های خود از واژه های رکیک یا فحش استفاده نمی کردند. استفاده از کلمات رکیک از طرفی و متن ترانه ها که قدمی فراتر از ترانه های رپ برداشته و بیشتر به محاورات روزمره نزدیک شده بودند، دو حرکت تابوشکنانه این گروه ها بودند که توجه افکار عمومی را به خود جلب کرد. 

شهر تاریک

هرچند شاید بتوان گفت، بخش غالب تولیدات این گروه ها شامل محتواهای مبتذل یا حتی غیراخلاقی است، اما تمامی فعالیت های گروه های موسیقی زیرزمینی این طور نیست. بعضا برخی از این گروه ها تولیداتی با موضوعات هویت ملی و افتخارات ملی می خوانند که پدیده ای قابل توجه است. یکی از این گروه ها گروه زدبازی بود (زاخاربازی) که در دی ماه امسال، چند روز پس از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به باریکه غزه قطعه ای را با عنوان"شهرتاریک" تولید کردند که به سرعت در اینترنت توزیع شد و تنها در یک سایت دانلود 7 هزار بار دانلود شد. در این قطعه خوانندگان اثر با ادبیات همیشگی خود به دفاع از مردم غزه پرداختند.
 
در بخشی از این قطعه آمده است: "تو این شهر تاریک، سرد پاییزی / اگه سر پایی، قهرمانی، تنها نه نیستی/ می شنویم سرصداتو/ می فهمیم هر نگاتو/ می جنگیم همه با تو / تنها نه نیستی/ واسه اون بچه ای که تو نوار غزه/ سوار دوچرخه س زندگی نداره مزه/ چون، آروم نداره اون حتی یه لحظه/ نمی تونه حتی بزنه یه غذا به لثه/ یه کیلومتر اون ور ترم پر فضای سبزه/ همه اینا فقط برای حذف نسلی/  که بشون می گن تروریست/ یه مشت قاتل حیوون صهیونیست/ موشک هاشونم فقط می رسه به زن و بچه ها/ شکایتم می کنی  می گن نکن سر صدا/ سنگ پرت کنی می‌گن نکن پرت / چرا؟ چون می‌ترکه یه روزی غم و درد یه جا/ هر ایرونی بشنوه داد می زنه/ چون اگه فوت کنیم کشورشو باد می بره/ ولی پول میده، فشنگش رو باز می خره/ همش زور میگه که جنگشو باز ببره/ 50 سال پیش اومدن و زود تلپ شدن/ میخوان همسایه رو مث مورچه له کنن/ خوب کنف شدن/ دنیا کور و کره، اما میاد صداش این طرفا جیغ/ آمریکا اومد، کردن این عرب ها خیس/ اما تا وقتی ما اینجاییم از این خبرا نیست/ چون به گوشمون می رسه آمار درست/ هر روز یه بچه دیگه میمیره مامانش جلوش/ اسرائیل نیگا کن و بگو گربه وحشی/ وقتش میریزیم سرت مثل یه مشت گرگ وحشی."

فریاد غزه

قطعه اعتراضی فریاد غزه از سمپل و علی باطل که ترکیبی از موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی نوپای رپ فارسی بود، در جهت دفاع از مردم غزه در اواسط مقاومت مردم در باریکه غزه منتشر شد. خوانندگان این قطعه هر دو در ایران ساکن هستند، در بخش هایی از این قطعه آمده:
 
"با نام خدا و امت مسجد پیر/ به یاد مردم بی گناه مردم غزه/ من یه ایرانی مسلمان و طالب صلحم/ شما یه مشت حیوون پست و بی ایمانید/  دادت داد منه اینو قلبم می گه/ دنیا بیدار شو ببین جنایت صهیونیست/  سکوت همه قطعنامه ها عامل دلخوریست/ به علی قسم پیروزی اینه/ مادر بذار مشت گره کردتو ببوسم/ فلسطین ای برادر/ تو هستی ماه خاور/ تورا ما یار و یاور/  تمام عالم در سکوت شرم آور/ سالها مقاومت مقابل توپ و تانک/ سنگ و دست خالی نتیجه ش خون و بانگه/ الله اکبر ایرانیا حامی تونه/ با مردن چیزی از عزتت کمتر نشد/  برادر خون پاک تو بود در نماز/ سمت طفل شیرخواره میباره تیر مرگبار/ غزه امروز مظلومه و فریاد زد/ غزه شرافت اسرائیل رو بر دار زد/  لیاقتتونه پرتاب لنگه کفش/ کمتر از شهادت برادرم لیاقتت نبود/ برا وطن سپر میشه این سینه صدبار."

دلم گرفته

دلم گرفته عنوان قطعه دیگری است که به همدردی بامردم غزه پرداخته. بنیامین خواننده رپ دیگری بود که در دفاع از مردم غزه قطعه ای را در روزهای هجوم رژیم صهیونیستی به باریکه غزه تولید و منتشر کرد. این قطعه که به سبک رپ اجرا شده است، هرچند به اندازه دو قطعه دیگر دانلود نداشته، اما طرفداران خود را پیدا کرد، در قسمت هایی از این قطعه آمده است:
 
 " دلم گرفته نوشته هامو به آب/ تو هم می تونی ببینی فرق بین فرشته ها و انسان / احساس مرده تو دل این آدمای لعنتی/  هر کاری عشقشون بکشه می کنن/ اینجا هوای بد همیشه تو ریه هاست/ به مولا اینا آدم نیستن/ ببین به اون بچه معصوم چقدر راحت تیر زد/ کشتش/ عین خیالشم نبود که مرده/ لعنتی توی سینه تو چی داری؟/ اه نگو که سربه/ اون فقط یه بچه بود/ یه لحظه دود از تفنگت زد بیرون/ دلم گرفته از اخبار مرگ و میر/ دلم گرفته ای کاش اینا یه خواب بود/ ای کاش اینا یه قصه تو کتاب بود.

برای آزادی غزه از قلب لندن

زدبازی نام یکی از گروه‌های رپ فارسی است که در لندن فعالیت می‌کند. آنها در آهنگ هایشان چنین ادعا می‌کنند که بهترین گروه رپ ایرانی هستند. ولی با وجود اینکه فعالیت‌های گروه‌های رپ ایرانی عمدتاً به صورت زیرزمینی است این ادعای آنها چندان اثبات‌پذیر نیست. در حال حاضر چندین خواننده و گروه زیرزمینی که غالب آنها در سبک رپ اجرا می کنند در داخل و خارج کشور فعالیت می کنند.

داستان رپ فارسی

رپ در واقع در کشورهای آمریکایی به وجود آمد و بیشتر دستمایه آن اعتراضات اجتماعی نسبت به تبعیض های نژادی در این کشورها بود. بعدها نیز پیشگامان و بزرگان این نوع موسیقی که به مسائل اجتماعی می پرداختند از بین جامعه رنگین پوستان بودند.

با توجه به نوع فرهنگ کشورهای غربی، در ترانه های رپ به دفعات از کلمات رکیک برای بیان احساسات استفاده می شود. اما در ایران با توجه به نوع ادبیات و فرهنگ مردم کشور ما این امر زیاد معمول نبود.

در ایران نیز که رپ خود را از کشورهای آمریکایی اخذ کرده بود، در ابتدا نوع کلام و فحاشی های معمول در قطعات خارجی در واقع به فارسی ترجمه شدند. غافل از اینکه اصولا رپ در کشورهای دیگر به طور خاص به مسائل اجتماعی می پردازد، اما در ایران به خاطر عدم نظارت صحیح و نگاهی که نوعا به این گروه ها وجود دارد و راندن آنها به سمت موسیقی زیر زمینی، به نظر می رسد آنها که می توانند حتی در زیر زمین خانه هایشان قطعاتی را تولید و توزیع کنند، در حال منحرف شدن هستند.

علاوه بر قطعه شهر تاریکی، سایر تولیدات گروه های رپ زیر زمینی که یک بار در مورد استفاده برخی از اعراب از نام مجعول "خلیج عربی"  و یک بار در دوره اوج فشارها به ایران بر سر برنامه های هسته ای روانه اینترنت شد و به دست مصرف کنندگان رسید و به طور قابل توجهی در جهت دهی به افکار جوانان نقش بازی کرد و در ماجرای خلیج فارس، هویت ایرانی را به رخ کشید و در ماجرای انرژی هسته ای از حق ایران دفاع کرد،  نشان می دهد که این گروه ها با توجه به اقبالی که در بین نسل جوان دارند، با اندکی حمایت و نظارت صحیح می توانند در جهت مثبت در جامعه کارایی داشته باشند.

گروه های زیرزمینی بدون هیچ گونه نظارت یا فیلتر و ... به فعالیت می پردازند و نمی توان گفت قطعاتی که آنها در دفاع از هویت ملی، انسانیت و... اجرا و منتشر می کنند، به طمع دریافت مجوز و یا حمایت خاصی است. البته فضای اکثر کارهای آنها هم منطبق با استانداردهای فرهنگی ایران نیست.با این حال در شرایطی، می توان از این پتانسیل که در داخل موسیقی رپ قرار دارد، استفاده مثبت کرد. به طوری که از اقبال عمومی آنان مشخص است، قشری از جوانان و نوجوانان به این نوع تولیدات علاقه دارند و مسئولین ذیربط می توانند با نگاهی فعال به آنها قدرت و توانایی آنها را در جهت مثبت و سازنده هدایت و مدیریت کنند. هرچند قطعا نمی‌توان اکثر اقدامات آنان را مورد تایید یا تحت تاثیر قرار داد.

  

87/12/9
8:38 ع

اخیرا در فضای سیاسی کشور اخبار و تحولاتی رخ می‌‌دهد که یادآور ماه‌های منتهی به 1376.3.2 و سال‌های مشهور به دوران دوم خرداد است.

فضاسازی و ایجاد شایعه حمله به آقای خاتمی در جریان راهپیمایی 22 بهمن، ایراد سخنان تند ضددینی، ضد مقدسات دینی و ضد مبانی جمهوری اسلامی از سوی چهره‌های نشان‌دار و تندروی دوم خردادی، تحریک فضای سیاسی کشور و به ویژه گروه‌ها و چهره‌های سیاسی به موضع‌گیری علیه دیگران، ایجاد التهاب و دوقطبی کردن فضای سیاسی از جمله علایم و نشانه‌های دورانی است که به دوم خرداد 76 منتهی شد و کم و بیش تا 8 سال بعد از آن ادامه یافت.

قرینه‌های روشنی وجود دارد که نشان می‌دهد این‌گونه شایعه آفرینی‌ها و سخنرانی‌های تند و تحریک‌کننده با نزدیک شدن به انتخابات آتی ریاست جمهوری ارتباط دارد.

از طیف تندروی جریان دوم خرداد که برای بازگشت به قدرت و تصاحب مجدد پست‌های نان و آبدار دولتی این روزها به شدت به تکاپو افتاده‌اند، طراحی و اجرای سناریوهای التهاب آفرین و ایراد سخنان تحریک آمیز دور از انتظار نیست. آنها در طول 8 سال تصدی قوه مجریه نشان دادند که استاد جنگ روانی‌اند و برای قدرت، از هرکاری حتی توهین به مقدسات ابایی ندارند.

اما از دوستان اصولگرا عجیب است که چرا در دام نقشه التهاب آفرینان افتاده‌اند و نادانسته در سناریوی جوسازی، جنگ روانی، و نهایتا دوقطبی کردن انتخابات نقش‌آفرینی می‌کنند؟

بزرگ‌ کردن سخنان شیطنت آمیز و فتنه جویانه تندروها و تحریک چهره‌های سیاسی به موضع‌گیری علیه آن، دقیقا سناریویی است که به شهرت و توفیق جریان دوم خرداد انجامید.

علاوه بر این، انتشار سخنان انحرافی عده‌ای فتنه‌جو آن هم با عناوین غلو شده‌ای مانند توهین به مراجع، مقدسات یا حتی پیامبر اکرم (ص) با چه توجیهی صورت می‌گیرد؟ آیا این کار کمک به ترویج اباطیل و قبح زدایی از اموری شنیع (نظیر هتک حرمت پیامبر اسلام و مراجع) نیست؟

آن دسته از رسانه‌های اصولگرا (به ویژه روزنامه کیهان و خبرگزاری فارس) که در دام سناریوی افراطیون فتنه‌گر دوم خرداد افتاده‌ و آتش بیار معرکه آنها شده‌اند، اگر می‌خواهند مراجع خاص نظیر شورای نگهبان از سخنان موهن فتنه جویان مطلع شوند که البته راهش اعلام علنی و انتشار با آب و تاب سخنرانی‌های انحرافی نیست و اگر می‌خواهند به قصد بهره‌برداری سیاسی و انتخاباتی، افکار عمومی از نیات و عقاید دوم خردادی ‌های تندرو مطلع شوند که تجربه نشان داده این گونه تبلیغات نتیجه عکس می‌هد و به مظلوم‌نمایی و تزویر منحرفین کمک می‌کند.

انتشار سخنان فتنه‌جویانه طیف افراطی دوم خرداد از سوی برخی رسانه‌های اصولگرا هم از نظر اخلاقی و هم از نظر سیاسی غیرقابل توجیه است. وانگهی مگر قرار نیست سیاست ما عین دیانت ما باشد؟ در نگاه دینی ما، اقدام غیراخلاقی به قصد کسب منافع سیاسی مردود است. از افراطیون دوم خرداد که در این زمینه انتظاری نیست. آنها از مدت‌ها پیش علنا به لیبرال دموکراسی گرایش پیدا کرده و ماکیاول را به پیشوایی سیاسی خود برگزیده‌اند، اما دوستان اصولگرا چرا؟!
  

87/12/9
8:37 ع

دیوان محاسبات کشور چکیده گزارش تفریغ بودجه سال 1386 را منتشر کرد و در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار داد.

به گزارش الف، در این گزارش که به دو شکل بودجه‌ای و دستگاهی تهیه شده، اعلام شده که در 170 مورد از 312 بند و جزء تبصره‌های قانون بودجه 86 یعنی 54 درصد بندها یا اجزاء تبصره‌ها تخلف صورت گرفته است.

در این گزارش، در ردیف‌های مربوط به نفت و گاز و حمل و نقل، بیشترین تخلف گزارش شده است.

بزرگترین تخلف گزارش شده در گزارش تفریغ بودجه سال 86 به شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت مربوط می‌شود. براساس ماده واحده قانون بودجه 86، سقف منابع شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت در این سال 1677 هزارمیلیارد ریال بوده است اما تفریغ بودجه سال 86 نشان می‌دهد در عمل شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت بیش از 5841 هزار میلیارد ریال یعنی دوبرابر و نیم بیش‌تر از سقف بودجه مصوب قانونی خود خرج کرده‌اند.

گزارش دیوان محاسبات یادآوری کرده است عبور از سقف قانونی ماده واحده توسط شرکت‌ها و بانک‌های دولتی با استناد به ماده 2 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت صورت گرفته اما قانون فوق هیچ اجازه‌ای برای عبور از سقف ماده واحده به دولت نداده و هرگونه افزایشی که متضمن عبور از سقف ماده واحده باشد، به متمم بودجه و تصویب مجلس نیاز دارد.

در سال 86، شرکت‌ها و بانک‌های دولتی در حالی بیشتر از 4164 هزار میلیارد ریال بیش‌تر از بودجه مصوب خود هزینه‌ کرده‌اند که کل بودجه عمومی دولت در سال یادشده 691 هزار میلیارد ریال بوده است. به این ترتیب، گزارش تفریغ بودجه سال 86 نشان می‌دهد شرکت‌ها و بانک‌های دولتی به تنهایی 6 برابر بودجه عمومی دولت به شکلی غیرقانونی هزینه کرده‌اند که این بی‌انضباطی شدید مالی توسط شرکت‌های دولتی نه فقط فقدان بهره‌وری در این موسسات را به کل اقتصاد تسری داده بلکه فضا را برای شرکت‌ها و کسب و کارهای خصوصی نیز تنگ‌تر کرده است.

در بخشی دیگری از این گزارش به عدم پرداخت یارانه‌ها و تسهیلات پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال 86 بر اثر تخصیص دیرهنگام اشاره شده است. در قانون بودجه سال 86 دولت مکلف بود 200 میلیارد ریال برای مسکن گروه‌های کم‌درآمد، 50 میلیارد ریال بابت تسهیلات به خانواده‌هایی که سرپرست آنها زندانی هستند و 10 میلیارد ریال بابت تسهیلات به زندانیان نیازمند بپردازد که به دلیل تخصیص دیرهنگام، هیچکدام از این یارانه‌ها و کمک‌های حمایتی در سال 86 پرداخت نشده است.

این گزارش همچنین به همکاری بیشتر دستگاه‌های دولتی در ارایه به همکاری بیشتر دستگاه‌ای دولتی در ارایه به موقع گزارش‌های مالی و شفافیت بیشتر عمکلرد مالی دولت اشاره می‌کند.

گزارش دیوان محاسبات در پایان با اشاره به مشکلات ساختاری بودجه‌نویسی در کشور که در آن، میان اهداف، سیاست‌ها و بودجه تخصیصی به دستگاه‌ها ارتباط مستقیم و منطقی وجود ندارد، تاکید کرده با تغییر رویکرد بودجه نویسی به بودجه عملیاتی، بسیاری از مشکلات موجود در تدوین و اجرا و نظارت بر قانون بودجه حاصل خواهد شد.

براساس اصل 55 قانون اساسی، دیوان محاسبات (وابسته به قوه مقننه) موظف است هر سال کلیه حساب‌های مالی وزارتخانه‌ها، موسسه‌ها و شرکت‌های دولتی را حسابرسی و نتیجه را به مجلس شورای اسلامی گزارش کند.

گزارش اخیر، نوزدهمین گزارش تفریغ بودجه در بعد از انقلاب است و برای اولین بار، دیوان محاسبات موفق شده قبل از بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس، گزارش تفریغ بودجه سال گذشته را در اختیار نمایندگان قرار دهد.

ماه گذشته قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 85 در صحن علنی مجلس، با انتقاد شدید دولت و شخص رییس‌جمهور مواجه شد. معاون حقوقی دیوان محاسبات، انتقاد رییس‌جمهور از دیوان محاسبات در جریان مصاحبه اخیر تلویزیونی را ناشی از اطلاعات نادرستی دانست که در اختیار رییس‌جمهور قرار داده شده است.
  

87/12/9
8:37 ع

فرانسه قصد دارد جای خالی بوش را در فشار برای تحریم ایران پر کند!

سرویس بین الملل -به گزارش خبرنگار "تابناک" فرانسه پیشنهاد نموده که مجددا موضوع تحریم بیشتر ایران در دستور کار اتحادیه اروپا قرار گیرد.

بر اساس این گزارش سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه در گفتگو با " فاینشنال تایمز " در لندن فاش ساخت : اتحادیه اروپایی لایحه جدیدی را که فرانسه انگلستان و آلمان پیش نویس آن را تهیه کرده اند ، بررسی خواهد کرد تا حلقه تحریم ها علیه ایران تنگ تر شود.

فردریک دیزانو افزود : در این لایحه موضوع تحریم شرکت ها و اشخاص به طور خاص دیده شده و ممکن است حوزه تحریم ها به افراد نیز کشانده شود.

وی از 34 موسسه و 6 نفر از اشخاص موثر در برنامه های اتمی ایران به طور غیر مستقیم یاد کرد و افزود ممکن است تحریم در زمینه سفر نیز علیه آنان اعمال شود.

همه این ها در حالیست که بحران اقتصادی در اروپا به شدت جریان داشته و شرکتهای بزرگ اروپایی هم اینک برای مشارکت در پروژه های ایران منتظر فرصت می باشند.

احتمال داده می شود نگرانی اروپا از کاهش فشارهای آمریکا بر ایران و تبدیل شدن ایران مهمترین قدرت منطقه ای به نگرانی های آنها افزوده است.

لازم به ذکر است هم اینک وزیر امور خارجه عربستان در فرانسه به سر می برد.

87/12/9
8:37 ع

در حکم روز گذشته هیلاری کلینتون برای «دنیس راس» به عنوان مشاور وزیر خارجه آمریکا در امور خلیج فارس و آسیای جنوب غربی، به جای واژه خلیج فارس از واژه ناقص خ‌‌ل‌ی‌ج استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، با توجه به اینکه ایالات متحده آمریکا می‌کوشد تا روابطش را با ایران بهبود بخشد، چنین اقدامی نمی‌تواند پیام مثبتی در راستای این تلاش باشد.
هرچند وزارت امور خارجه آمریکا در نقشه‌هایی که در سایت رسمی خود قرار داده، از واژه درست «خلیج فارس» استفاده کرده و بیشتر رسانه‌های معروف آن کشور نیز این مسأله را رعایت می‌کنند، اما تعمد یا سهل‌انگاری وزیر خارجه آمریکا، اقدامی است که نزد ایرانیان غیر قابل چشم‌پوشی به شمار می‌رود.

کمپین یک میلیون امضای ایرانیان برای اصلاح نام «خلیج فارس» در جستجوی سایت گوگل یکی از جلوه‌های حساسیت برحق ایرانیان بر صیانت از نامی است که بخشی از هویت تاریخی و شناسه ژئوپلتیکی آنها را تشکیل می‌دهد، از سوی دیگر وجود لابی نسبتا مؤثر ایرانیان در دولت باراک اوباما این انتظار را ایجاد می‌کند که آنان نسبت به چنین مسائلی واکنش مناسبی از خود نشان داده و حتی مانع چنین رخدادهایی گردند.

بیل کلینتون، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا نیز همواره در سخنان خود در به‌کارگیری نام «خلیج فارس» دقت لازم را به خرج می‌داد، اما این رفتار هیلاری نشان داد که او شاگرد خوبی برای بیل در امور بین‌الملل نبوده و درک درستی از واقعیت‌های منطقه ندارد.

در واقع ایالات متحده آمریکا و شخص باراک اوباما باید به خوبی بدانند که استراتژی استفاده از واژه مجهول خ‌ل‌ی‌ج ـ مسأله‌ای که از دهه 80 و توسط جمهوریخواهان باب شد ـ با هدف رضایت نسبی اعراب و ایران، ترفند شکست خورده‌ای است.
به نظر می‌رسد درست نمودن چنین اشتباهی از سوی دولت اوباما می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی در اذهان ایرانیان داشته باشد و استمرار این اشتباه به یقین به بهای تیره شدن ذهنیت مردم از اوباما و دولتش تمام خواهد شد.
  

87/12/9
8:36 ع

منابع خبری طی روزهای گذشته از دیدارهای مهم برخی شخصیت های شاخص جریان اصولگرا و نیز تعدادی از نمایندگان مجلس با محمد باقر قالیباف خبر می دهند که طی این دیدارها از وی دعوت شده است تا در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند .

به گزارش «فردا»، گفته می شود پس از این دیدارها ، شهردار تهران به صورت جدی مشغول بررسی نامزدی خود در انتخاباتی آتی ریاست جمهوری است .

به نظر می رسد ، با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران ، رقابت در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد دور تازه ای خواهد شد. با شرایط پیش آمده از سویی دست اصولگرایان برای تصمیم گیری درباره نامزد نهایی خود باز خواهد شد و صرفاً مجبور نیستند که از محمود احمدی ن‍‍ژاد حمایت کنند و و از سوی دیگر حضور قالیباف می تواند بارقه های امید را در بخش های میانه رو ، معتدل و مستقل نیروهای سیاسی کشور تقویت کند . نیروهایی که از ناکارآمدی ، دعوا و تنش خسته اند و مایلند مدیری توانمند و دانش محور ، فارغ از دعواهای سیاسی با استفاده از تمام ظرفیت های کشور به حل مشکلات اساسی مردم بپردازد .

به گزارش «فردا» تاکنون از میان اصولگرایان نامزدی دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور فعلی در انتخابات آتی قطعی شده و افراد دیگر تصمیم مشخصی برای انتخابات دهم اعلام نکرده اند. اما حضور قالیباف در عرصه به عنوان یک اصولگرای اصلاح طلب می تواند ، نشاط انتخاباتی را در فضای موجود کشور ایجاد کند .

دعوت کنندگان از قالیباف برای نامزدی در انتخابات معتقدند ، مردم ایران از برخی ناکارمدی ها در عرصه های مدیریتی خسته اند و افزایش نارضایتی ها می تواند زنگ خطری باشد برای همه علاقه مندان به کشور ، نظام و ملت .

آنان در نامه هایی که برای قالیباف ارسال کرده اند تأکید داشته اند مدیریت توانمند قالیباف در سایه آرامش و تحقق مطالبات شهروندان در حوزه های مدیریتی وی بدون بهانه جویی و تنش و دعوا از وی‍‍ژگی های مثبت شهردار تهران است که می تواند در دولت آینده یاری گر مردم ایران باشد .

بنا به این گزارش در نامه برخی شخصیت های سیاسی و دانشگاهی به قالیباف بر لزوم تغییر وضع موجود به سوی وضع مطلوب با دانش محوری و استفاده از تمام ظرفیت های کشور تأکید شده است .

87/12/9
8:36 ع

نیروهای مصری یک ایرانی را در میان متهمین به دست داشتن در انفجار روز گذشته قاهره دستگیر کردند. به گفته منایع مصری این شخص زمان وقوع انفجار بیرون هتلی که بمب در آن منفجر شد حضورداشته است. این انفجار یک کشته و 23 زخمی برجای گذاشت.

به گزارش «فردا»، شاهدان واقعه گفته اند بمب از طبقات بالای هتل به میان خیایان روبروی هتل، که در نزدیکی مسجد امام حسین قرار دارد، پرتاب شده است. نیروهای پلیس بلافاصله از پله های هتل بالا میروند و فرد ایرانی را مشاهده میکنند که دارد از پله ها پایین میاید. وی دستگیر شده اما تاکنون هیچ اتهامی به او زده نشده است.

پلیس مصر از اعلام اسم این فرد خوداری کرده و میگوید 13 نفر دیگر نیز برای تحقیقات بازداشت شده اند که بسیاری از آنهاپس از بازجویی آزاد خواهند شد.

پایگاه خبری العربیه هم گزارش داد مظنون اصلی پلیس در این ماجرا تعدادی پاکستانی هستند که اندکی قبل از بحرین به مصر آمده بودند. بدون بردن وسایلشان هتل را ترک کرده اند

در این انفجار یک جهانگرد زن فرانسوی کشته و 23 نفر دیگر زخمی شدند که 13 نفر فرانسوی،سه نفر اهل عربستان و 4 نفر مصری هستند.
  

87/12/9
8:35 ع

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اولین ستاد انتخاباتی سید محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری دهم در کشور در استان یزد کار خود را رسما آغاز کرد.
در این مراسم که در تالار شهر یزد برگزار شد، برخی از شخصیت‌های اصلاح طلب از جمله محمد رضا عارف رئیس ستاد انتخابات خاتمی و علی اکبر اولیا نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
در این مراسم محمد رضا عارف رئیس ستاد انتخاباتی خاتمی، علی اکبر اولیا نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی، سادات اخوی رئیس ستاد انتخابات خاتمی در سال 76 و رضوی رئیس ستاد انتخابات خاتمی در سال 80 به سخنرانی پرداختند.
همچنین ستاد انتخاباتی خاتمی در زاهدان هفته گذشته به طور غیر رسمی افتتاح شد ولی فعالیت رسمی آن هنوز آغاز نشده است.

87/12/3
8:7 ع

پس از کشف بمب کار گذاشته شده توسط تروریستها در زاهدان، گروه تروریستی عامل جنایت که ید طولایی در قتل، زورگیری و گروگانگیری هموطنانمان دارد، برای حفظ آبرو و نیز کسب وجهه انسانی! مدعی شد که چون مردم عادی هم در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می کرده اند، به خاطر حفظ جان شهروندان بمب را خنثی کرده اند.

گزارشهای خبرنگار «آینده» حاکی است، تروریستها بمبی را در یک گاز پیک نیک در ابتدای یکی از خیابان های محل برگزاری راهپیمایی کار گذاشته بودند که از طریق کنترل از راه دور عمل می کرده است.

اما یکی از کارگران رفتگر شهرداری زاهدان در اولین ساعات بامداد روز راهپیمایی این گاز پیک نیک را دیده و پس از اطلاع به ماموران امنیتی، بمب خنثی و توطئه به شکست انجامیده است.
 
نمایی از پایان راهپیمایی 22بهمن در زاهدان

جالب آنکه فردای روز راهپیمایی باشکوه 22 بهمن در سراسر کشور گروه تروریستی مذکور با صدور اطلاعیه ای ادعا کرده به خاطر حفظ جان شهروندان عادی حاظر در راهپیمایی، بمب کار گذاشته شده را منفجر نکرده است!
 
این گروه البته توضیح نداده که آیا چندین دانش آموز، دانشجو، کاسب و بازاری و ... که طی چند سال اخیر به دست این گروه کشته شده اند، شهروند عادی بوده اند یا نه؟
 
به نظر می‌رسد هدف از انفجار دیروز بمب صوتی در آشپزخانه مسجد الغدیر زاهدان که منجر به شکسته شدن تعدادی از شیشه های این مسجد شد و خوشبختانه هیچ گونه خسارت جانی بر جای نگذاشت، نیز نوعی جبران شکست عملیات بمبگذاری مذکور است. البته احتمالا همه افراد حاضر در این آشپزخانه هم نظامی بوده‌اند!

  

87/12/3
7:59 ع

محافل نزدیک به بیت رهبری انتساب هرگونه اظهارنظر رهبر معظم انقلاب درباره اینکه چه کسی باید در دور آینده رئیس‌جمهور باشد به ایشان را تکذیب می‌کنند.
به گزارش «فردا» روزنامه جمهوری اسلامی در این خصوص با تکذیب نقل قول‌های برخی افراد درباره اینکه رهبر معظم انقلاب به شخص خاصی برای تصدی ریاست جمهوری آینده نظر دارند نوشته است: محافل نزدیک به بیت رهبری ضمن تکذیب این مطلب می‌گویند ایشان از هر فردی که برابر قانون در انتخابات ریاست جمهوری واجد اکثریت آرا باشد حمایت خواهند کرد.
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
انتخابات88 ، سیاسی ، موسوی ، احمدی نژاد ، انتخابات ، ایران ، اسرائیل ، عکس ، ورزشی ، خاتمی ، رضایی ، ترکیه ، کروبی ، اوباما ، آمریکا ، فوتبال ، غزه ، طنز سیاسی ، طنز ، عکس ، ازدواج ، امارات ، خامنه ای ، امید ، انتخابات 88 ، انتخابات دهم ، آمریکا ، اعدام ، عرفه ، بوش ، فیلم ، فرانسه ، ماهواره ، میر حسین موسوی ، مقام معظم رهبری ، ناجا ، ناطق نوری ، نصرالله ، هرات ، وزارت خارجه ، وزیر رفاه ، ویدئو ، یالثارات ، مثل مادر ، مسکن ، مصباح ، مصر ، معجزه ، گزارش ، گلشیفته فراهانی ، لاریجانی ، لنگه کفش ، فرهنگ ، فرهنگی ، فلسطین ، قالیباف ، قرضاوی ، کاریکاتور ، کره شمالی ، بین الملل ، پرتو ، پل نیومن ، پوتین ، پیامک ، عشق ، عراق ، عربستان ، عکس برهنه ، غیرت ، فارس ، فاکس نیوز ، افغان ، البرادعی ، الجزیره ، اسلام ، اشیای عتیقه ، اصفهان ، اعتراض ، اجتماعی ، 22 بهمن ، sms ، آلمان ، استفتاء ، اردوغان ، انتخابات ریاست جمهوری ، انرژی هسته ای ، انصار ، انقلاب ، امام ، امر به معروف ، ایرانی ، ایرنا ، بن لادن ، خبرنگار ، دانشجو ، دانشگاه ، دوربین فیلمبرداری ، رادان ، رجبی ، تلویزیون ، تیم ملی ، جاسوس ، جشنواره فجر ، جنگ ، جوادی آملی ، جوان ، چهارشنبه سوری ، چین ، حائری ، حاج علی اکبری ، حجاریان ، حماس ، حمله نظامی ، رهبر ، رهبر معظم انقلاب ، رهبری ، روزنامه ، روسیه ، روی کین ، زنان ، سارکوزی ، سازمان ملل ، سازمان ملی جوانان ، سحر ، سریال ، سید حسن نصرالله ، سیگار ، شبکه ، شهید ، شیراز ، شیعه ، شکنجه ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی بتلیجه بندیر د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره عاشقان .::مرکز بهترین ها ::. بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد. امُل PARANDEYE 3 PA تخریبچی انجمن تخصصی نرم افزارهای موبایل و اطلاعات کاربردی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد گل دختر کربلا همچنان جاریست کـــــلام نـــو شلمچه امام مهدی (عج) محفل یاران کلبه عشق کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! خبر روز .:: رویش عشق::. تکنولوژی کامپیوتر xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx رنگارنگه سین جیم های اخلاقی .:: رمز موفقیت ::. تیشه های اشک ایحسب الانسان ان یترک سدی سیاست خط سوم پاک دیده آدمک ها آخوندها از مریخ نیامده اند!!! حسام سرا عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین نه/ دی/ هشتاد و هشت ماه و مهر هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) خبر هفته سرایم بوانات نوشت گاه میم سین لبیک شاه علقمه متالورژی پر شکسته زورخانه باباعلی قافله شهداء ... تا ظهور... عشق سرخ امروز کدهای جاوا اسکریپت ( زازران )و فردا....... آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام دوزخیان زمین مذهبی سورتک زرقان پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h ابن یاسین امام حسین (ع) .:: گاواره ::. تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید ناگفته های آبجی کوچیکه عکس عــــشقـــــولـــــک رد پای . . . نورهدایت امیدزهرا فلورانس مهربون شب مهتابی شیعه مذهب برتر Shia is super relegion حــــــکـــــمـــــت آ بـــــــــــاد کشکول شمیم نگاهم برای تو بازمانده تنهای تنها حقیقت بهائیت مشکی رنگه عشقه عکس و شعر برای دوستداران هنر اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می یابند(پیامبرص) ولایت علیه السلام مشک عباس مسافری تاناکجا.مجله اینترنتی طنرناکجا آباد -نثرهای ادبی سیاوش شمیم حضور شهید سید محمد شریفی علوم قرآنی Quranic Sciences عصمت infallibility بصیرت حزب اللهی مدرنیته نقد مَلَس پوست کلف کسب درآمد از طریق اینترنت .: حرف دل :. هر چی که می خوای؟؟؟ اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آر.پی.جی ‏زن وقایع تارنما سلطان عشق نسیمی از بهشت ... وبلاگ گروهی بصیرت موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان رویای معین سکوت بیگانه ، دختری در میان مردمان .... تفریح و سرگرمی ... وب سایت اختصاصی افسانه جومونگ کجایند مردان بی ادعا؟ تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ اس ام اس جک mp3 sms دنیای امروز ما صور اسرافیل بسم الله ارحم الرحیم دسته کلید پرشین رپ (((شفای زندگی))) از یک عباس خلوت تنهایی .: 20000000 :. السَلامُ عَلیکَ یا ابا عَبدِ الله الحُسَین (ع) اس ام اس عاشقانه « عـشقی » قالب های پارسی بلاگ وبلاگ ایران اسلام پرشین موزیک بهترینها برای شماست عاشقان پرسپولیس گفتمان مذهبی ++گوشی موبایل رایگان+ مرکز دانلود رایگان free Download بهترین نرم افزار و برنامها داستان و راه های توحید جویان بزرگ سئوالهای منتظر جواب ::::: نـو ر و ز ::::: بسم الله الرحمن الرحیم هانیبال اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز viper حمایت از ایران او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! جوکستان ، اس ام اس ، جوک ، لطیفه ، طنز ،jok+sms نفس عمیق روزگار غریبی است برادر . . . گل همیشه بهار تک ستاره حرفای خودمونی من قالب های پارسی بلاگ بهجان / behjan ازدواج موقت وچالش ها شمیم وصل معبر دلی که شکسته بود وبلاگ تخصصی ترفند کوثر چهاردیواری قلم رنجه خیلی دور _ خیلی نزدیک یه دانش آموز آوای حق تنها ترین تنها *** جزیره دانلود 2008 *** عشقولانه محمد پرسپولیسی فصل انتظار انصارالمهدی(عج) کشکول صادق آهستان فقط بالای 18+ بچه دانشجو ! EmroozNews.com Today's top news :: خبرهای برتر روز در امرو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شیراز ##پخش مستقیم حرم امام حسین ع## وب سایت شخصی مجتبی نیکنام ©©©©هاست ارزان و قدرتمند برای وبلاگ نویسان ©©©©©©© دکتر سید احمد رضا دستغیب .:: هیچ کس ::. دکتر سید احمد رضا دستغیب نوید شاهد زن مسلمان السلام علیک یا اباصالح المهدی پرواز به بی نهایت هر کی به هر جا رسید با دلش رسید گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چیز نیازمندی ها بیا برگرد به خونه از هر دری... خاطرات کبوتران حرم عشق زلف یار منطقه‏ ممنوعه همشاگردی عقیدتی ، سیاسی پایگاه بسیج حضرت صاحب الزمان علیه السلام صیغه شب بیست و چهارم - ویژه حادثه بمب گذاری در شیراز ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس ویژه نامه نمایشگاه کتاب ویژه نامه انفجار بمب شیراز سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس نیمه خرداد به بعد مدیران فردا نخلستان ترور مردان خمینی ویژه نامه اعتکاف غزه gaza سوره حشر ویژه نامه محرم طنز سیاسی دیدگاه نوین دستگاه چاپ بنر دستگاه چاپ بنر

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ