سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
< 1 2 3 4 >

87/12/21
8:42 ع

در حالی که صادق قطب‌زاده به دلیل سوءقصد به جان امام راحل(ره) و اندیشه براندازی نظام در سال‌های آغازین انقلاب دستگیر شد و به مجازات رسید، انتشار اسناد و اخباری که به مرور آشکار می‌شود، حکایت از آن دارد که دشمنان انقلاب و امام، دسیسه‌های بسیاری برای به خطر انداختن زندگانی بنیانگذار انقلاب اسلامی تدارک دیده بودند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، در اذهان اغلب ارادتمندان و علاقه‌مندان به پیر جماران، خاطره‌ای که در آن پاسداران محافظ بیت امام راحل(ره) به دلیل تشدید بمباران و موشک‌باران دشمنان از ایشان درخواست می‌کنند که به پناهگاهی امن منتقل شوند، ولی با مخالفت امام خمینی روبه‌رو می‌شوند و رهبر فقید انقلاب با اتکای به خداوند، خانه خود را ترک نمی‌کند، ثبت و ضبط شده است. اما دانستن این‌که دست‌های استکبار جهانی با انواع و اقسام روش‌ها، چندین بار قصد جان حضرت امام را کرده بودند، می‌تواند گوشه‌ای از عظمت و ابهت بنیانگذار انقلاب و ترس دشمنان از ایشان را آشکارتر سازد.

در همین زمینه، بنا بر اعلام یکی از پژوهشگران، دشمنان انقلاب، پنج مورد قصد ترور حضرت امام(ره) را داشتند که با هشیاری مسئولان و امدادهای غیبی الهی، خطر برطرف شده و گزندی متوجه ایشان نشد.

بنا بر تحقیقات انجام‌گرفته، مورد نخست مربوط به هنگامی است که یک گروه بازرگانی برای دیدار با حضرت امام(ره) به نجف رفته بودند و قصد داشتند قندهای حاوی سیانور را به صورت نامحسوس در پوشش خوراکی‌های منزل امام به خورد ایشان بدهند که رهبر فقید انقلاب، به دلیل کسالت با آنها دیدار نکرده و این توطئه خنثی می‌شود.

مورد دوم، مربوط به زمانی است که حضرت امام در پاریس اقامت داشتند که نقشه ترور ایشان توسط پلیس فرانسه کشف و خنثی می‌شود.

مورد سوم هنگامی رخ داد که یک گروه تحت پوشش دولت فرانسه، قصد داشتند هواپیمای حامل حضرت امام را مورد حمله قرار دهند که به دلیل حضور 150 خبرنگار خارجی در کنار امام، این توطئه نیز نقش بر آب می‌شود.

مورد چهارم در مسیر حرکت امام به سمت بهشت زهرا(س) بود که به دلیل انحراف مسیر حرکت توسط مردم، این مورد ترور نیز ناکام ماند.

و پنجمین مورد سوءقصد به جان بنیانگذار انقلاب، مربوط به هنگامی است که گروهی در همان روزهای ابتدای انقلاب با خلبان بالگرد امام هماهنگ کرده بود که وقتی ایشان در بالگرد می‌نشینند، با بی‌سیم بالگرد آنها را ردیابی کنند که امام به محض نشستن در بالگرد، به خلبان می‌گویند بی‌سیم خود را خاموش کند و این توطئه نیز نقش بر آب می‌شود.


  

87/12/21
8:40 ع

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شد.

حجت‌الاسلام مرتضی آقا تهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در پایان فریضه نماز جماعت ظهر در جمع کارکنان و کارمندان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بحث امر به معروف و نهی از منکر و اهتمام به آن اظهار داشت: باید به خاطر داشت که اگر از امر به معروف و نهی از منکر دوری کنیم بدترین مردم بر ما مسلط می‌شوند از این رو سزاوار است در قدم اول از ورود زنان بدحجاب به خانه ملت جلوگیری شود.

وی افزود:‌ وقتی درخانه ملت که خانه خودمان است نتوانیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم دیگر از جاهای دیگر چه انتظاری داریم. چرا که این مجلس اسلامی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: امر به معروف واجب است چه برای ارباب رجوع، چه برای من و چه برای شخص رییس مجلس آقای لاریجانی!

وی تصریح کرد: به یاد داشته باشیم که بسیاری از ناراحتی‌ها و گرفتاری‌های جامعه با اهتمام به بحث امر به معروف و توجه به نهی از منکر برطرف می‌شود.
  

87/12/21
8:40 ع

افزایش خشونت در کشورهای پیشرفته صنعتی مشکلی است که امروز همه مدیران اروپایی را دچار نگرانی های زیادی نموده است. 
 
به گزارش اسوشیتدپرس در پی حمله یک نوجوان 17 ساله آلمانی به مدرسه سابقش دست کم 16 نفر در لحظات اولیه حمله کشته شدند.

منابع خبری از احتمال افزایش تعداد کشته ها خبر داده اند.

در بین 16 کشته 3 دبیر و 10 دانش آموز نوجوان وجود داشته اند.

این حادثه پیش از ظهر امروز در شهر وینن دن نزدیک اشتوتگارت اتفاق افتاده است. جامعه آلمان در پی این حادثه در بهت و نگرانی فرو رفته است.
 
به گزارش شاهدان عینی این دانش آموز مشکی پوش مهاجم با یورش پلیس کشته شد ولی قبل از کشته شدنش و در حین فرار 3 تن دیگر از مردم عادی را نیز از پای درآورد.
 
نوجوان 17 ساله پس از جنایت خود با سرقت یک خودرو و  پیاده نمودن مسافرین آن اقدام به فرار نمود ولی پس از طی مسافت 25 مایل(40 کیلومتر) مورد هدف پلیس که در تعقیب وی بود قرار گرفت و کشته شد. 
 
یکی از ناظرین حادثه به اسوشیتدپرس گفت: "او با لباس سیاه و اسلحه ای در دست وارد مدرسه شد. ناگهان بصورت رگبار به طرف همه آتش گشود و در یک لحظه همه جا را خون گرفت. من در عمرم چنین صحنه ای را ندیده بودم.  دانش آموزان خود را از پنجره های کلاسها به بیرون پرتاب می کردند."
 
بلافاصله والدین نوجوانان به سمت مدرسه هجوم آوردند و هر خانواده ای به دنبال فرزند خود می گشت.
 
هم اینک خبرگزاری های مهم جهانی در حال گزارش مستقیم این حادثه از برابر این مدرسه می باشند و این حادثه را در تاریخ آلمان بی سابقه خوانده اند.
 
پلیس هنوز هویت حمله کننده را افشا ننموده است اما گفته می شود او سال گذشته از این مدرسه فارغ التحصیل شده است. در این مدرسه نزدیک به 1000 دانش آموز تحصیل می کنند.
 
در سال 2002 میلادی نیز با تیراندازی فردی به یک مدرسه 16 تن کشته شدند که در آن سال فرد 19 ساله مهاجم 12 معلم یک دفتردار دو دانش آموز و یک پلیس را قبل از کشته شدنش به قتل رسانده بود.

  

87/12/21
8:40 ع

حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: دولت امریکا در حال ادامه همان مسیر قبلی است و هیچ نشانه ای از تلاش برای جبران خطاها دیده نمی شود.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی شب گذشته در دیدار عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه و هیأت همراه، ظرفیت های دو کشور را برای گسترش روابط بسیار وسیع دانستند و تأکید کردند: اکو یک نمونه برای گسترش همکاریهای اقتصادی است اما ایران و ترکیه به عنوان دو کشور اثرگذار و مهم منطقه قابلیت گسترش روابط در زمینه های سیاسی، امنیتی و خدماتی را نیز دارند.
ایشان با ابراز خرسندی از توافق رؤسای جمهور ایران و ترکیه برای گسترش بیش از پیش همکاریها خاطرنشان کردند: اتصال خط آهن ترکیه از طریق ایران به پاکستان و جنوب غرب آسیا، نمونه ای از ظرفیت های گسترش روابط دو کشور است که می تواند در بخش های دیگر تعمیم یابد.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: البته این گسترش روابط دشمنانی دارد که صهیونیستها و امریکاییها هستند ولی ایران و ترکیه باید در جهت مقابل خواسته آنها و براساس منافع مشترک خود حرکت کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اراده گسترش همکاریها در دو طرف وجود دارد زیرا دولت ایران، دولت فعالیت، کار، و تلاش است و این روحیه در دولت ترکیه هم دیده می شود.
ایشان با اشاره به مسائل خاورمیانه، مسئله فلسطین را اولویت اول دنیای اسلام دانستند و افزودند: ترکیه در مسائل غزه نقش خوبی ایفا کرد و اقدام آقای اردوغان نخست وزیر ترکیه در اجلاس داووس کار بسیار خوبی بود.
رهبر انقلاب اسلامی وضعیت کنونی عراق و افغانستان را از دیگر مسائل منطقه برشمردند و خاطرنشان کردند: امریکا در قضایای افغانستان و عراق مرتکب خطا و اشتباه بزرگی شد و موضع دولت کنونی امریکا در مسئله غزه نیز یکی دیگر از خطاهای بزرگ امریکا است.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: دولت امریکا در حال ادامه همان مسیر قبلی است و هیچ نشانه ای از تلاش برای جبران خطاها دیده نمی شود.
ایشان افزودند: دشمنان اسلام می خواهند پرچم اسلام را از دست کشورهای اسلامی و جمهوری اسلامی ایران خارج کنند اما به این هدف نخواهند رسید.
در این دیدار که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت، عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه، روابط دو کشور را در سطح منطقه و دنیای اسلام، نمونه خواند و گفت دولت ترکیه مصمم به ارتقای سطح همکاریها با جمهوری اسلامی ایران است.
وی با تأکید بر لزوم تقویت اکو خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، توانایی احیای مجدد جاده ابریشم را دارند.
رئیس جمهور ترکیه همچنین مسئله فلسطین را مسئله مهم جهان و دنیای اسلام دانست و افزود: کشورهای اسلامی باید با اتحاد بیش از پیش، در جهت کاستن از آلام و رنجهای مردم فلسطین و احقاق حقوق آنان تلاش کنند.
  

87/12/21
8:39 ع

وزیر امور خارجه کشورمان می گوید:« ظاهرا غربی ها مایل بودند به شوخی ساده من به شدت بخندند.»

به گزارش «فردا»،  منوچهر متکی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد شایعات دیدار وی با رایس در شرم الشیخ می گوید:« از نظر من، کاندولیزا رایس بعد از هنری کیسینجر یکی از پرتحرک ترین وزرای امور خارجه آمریکا بود.»

وی در تشریح نظر خود، عضویت رایس در حلقه ویژه نئومحافظه کاران ماننند دیک چنی، رامسفلد و جان بولتون و حرص بیش از حد دولت بوش برای تحمیل نظراتش جهت حل مسائل پیش روی، آن هم با استفاده از زور را عنوان می کند.

متکی در مورد نقطه ضعف بزرگ رایس به همشهری نوروز می گوید:« رایس علی رغم شتاب در حرکت، مسیر انتخاب شده برای او اشتباه بود.»

وی، شدت شایعه دیدارش با رایس را در حدی گسترده می داند که جدا از پرسش های مختلف وزرا و نمایندگان و مدیران کل در مورد «داستان مذاکره رسمی متکی و رایس»، «منزل» وزیر امور خارجه نیز دچار ابهاماتی در این رابطه شده بود.

وی در ذکر این خاطره که بخشی از آن پیشتر منتشر شده بود، می گوید:« وقتی برای صرف نهار وارد شدم، با صدای بلند گفتم، سلام علیکم. آقای ابوالغیط (وزیر امور خارجه مصر) از آن سوی میز گفتند شما به خانم رایس سلام نکردید من هم پاسخ دادم که سلام من به جمع بود. ابوالغیظ این بار به رایس گفت: چرا جواب سلام آفای متکی را ندادید؟»

رایس در پاسخ به ابوالغیظ می گوید:« به هر حال زبان عربی من ضعیف تر از زبان عربی آقای متکی است.»

متکی در تعریف بخش منتشر نشده این واقعه می گوید:« آقایان سعودالفیصل (وزیر امور خارجه عربستان) و یوسف بن علوی بین من و خانم رایس نشسته بودند، سعودالفیصل گفت آقای متکی ، اگر قرار شد دیداری با خانم رایس داشته باشید، بنده هم حتما باید باشم. سپس لطیفه ای را تعریف کرد که کمی حضار خندیدند، آن گاه خانم رایس مطلبی گفت که به سختی شنیده می شد.»

به گزارش «فردا»، وی می افزاید:« بین این چند نفر به اضافه خانم بکت، وزیر خارجه انگلیس که سمت راست بنده نشسته بود، بعد از رد و بدل شدن مطلب فوق، نوعی توقع برای بیان لطیفه ای از سوی این جانب ایجاد شد. که بنده داستان سفر به مسکو و صف شهروندان برای بستنی در هوای 30 درجه زیر صفر را بیان کردم. چرا که معتقدند بستنی، گرم تر از هوای کشورشان است.»

متکی در پایان می گوید:« ظاهرا بسیار مایل بودند که به این شوخی ساده من دقایقی به شدت بخندند.»


  

87/12/21
8:28 ع

روز گذشته جاوید احمد کاکر خبرنگار آزاد پرس تی وی در جنوب افغانستان ، در مرکز شهر قندهار به دست
 
به گزارش فارس: اشخاص ناشناس کشته شد. شاهدان عینی اظهار داشته اند افراد ناشناس در یک خودرو تویوتا به اتومبیل جاوید احمد نزدیک شده وی را به رگبار گلوله بستند. جاوید احمد ، دو سال پیش نیز زمانیکه برای شبکه کانادایی CTV کار می‌کرد؛ توسط نیروهای آمریکایی بازداشت شد و به مدت یک سال در زندان بگرام تحت شکنجه قرار گرفت.

این چندمین بار است که خبرنگاران شبکه خبری پرس تی وی مورد حمله قرار می‌گیرند. پیش از این در نیمه دوم آذر ماه نیروهای اسرائیلی تیم خبری پرس تی وی در کرانه باختری را هدف قرار دادند و اعضای آن را مصدوم ساختند.

در جریان حمله به غزه نیز نیروهای مهاجم صهیونیستی ساختمان دفتر پرس تی وی را هدف قرار دادند که منجر به زخمی شدن دو تن از کارکنان آن شد.

در ابتدای هفته جاری نیز خودرو SNG شبکه پرس تی وی که همراه کاروان بزرگ کمک رسانی، به غزه می رفت در آخرین مراحل سفر در مصر مورد تهاجم عناصر منتسب به دستگاه امنیتی مصر واقع شد که این افراد سیستم ارسال تصویر این گروه را از کار انداختند.

  

87/12/12
10:13 ص

موضوع : گنبد پیامبر
 
لینک فایل صوتی:
 

بیننده:

سلام. خسته نباشد.

مجری برنامه (ملازاده) :

زنده باشید. بفرمائید.

بیننده:

فداتون بشم إلهی.

مجری برنامه (ملازاده) :

قربان شما. خدا حفظتان کند.

بیننده:

ممنون از لطفتان. من یک سؤالی داشتم از خدمت‌تان. من یک شیعه هستم و
این برای من سؤال است که قبر آقا محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله و
سلم) از اول، گنبد داشته است یا نه؟

مجری برنامه (ملازاده) :

نه، قطعا نداشت. هیچ کسی نگفته است که از اول گنبد داشت.

بیننده:

من سؤالم این است که آیا شیعیان گنبد درست کرده‌اند یا بردران اهل‌سنت؟

مجری برنامه (ملازاده) :

صوفی‌های سنی این را زده‌اند.

بیننده:

پس چرا خرابش نکردند؟

مجری برنامه (ملازاده):

فتنه‌اش بیشتر از خراب نکردنش است.

بیننده:

این که نمی شود. باید عدالت مساوی باشد برای همه.

مجری برنامه (ملازاده) :

الان اگر این خراب شود، ملک سعود می خواست خرابش کند، اگر خراب شود،
مسلمانان آشوب به پا می‌کنند. چون فکر می‌کند که از خود دین است و صدها
نفر کشته می‌شود. خون مسلمان، مهمتر از یک گنبد است.

بیننده:

دکتر محترم! سؤال من این است که دین اسلام، دین ریاکاری نیست. باید قانون، إعمال شود.

مجری برنامه (ملازاده) :

می‌دانم، ولی الان شما خودت را بگذار جای آنها و رئیس کشور عربستان سعودی. اگر بخواهی خرابش کنی، خون صدها نفر مسلمان ریخته می‌شود.

بیننده:

من می گویم: قانون اسلام، برای من، خیلی مهمتر است از خون یک مسلمان.

مجری برنامه (ملازاده) :

نه، اینجا را اشتباه می کنی. خود اسلام می‌گوید: آدم باید دفع ضرر بکند. باید ببیند مصلحت کجاست؟ خود اسلام این را می‌گوید.

بیننده:

در کشور ما هم مصلحت این است که این گنبدها وجود داشته باشند.

مجری برنامه (ملازاده) :

اصلا.

بیننده:

برای شما هست، برای ما نیست؟

مجری برنامه (ملازاده) :

نه، برای شما هم نیست، برای آنها هم نیست. ولی در کشور شما، کسی در صدد
خراب کردنش که نیست، هیچ، مردم را هم می‌فرستند به طرفش و آخوند، تجارت
می‌کند. آیا قبر امام رضا، مثل قبر پیامبر است؟

بیننده:

هیچ فرقی برای ما ندارد. برای شیعه‌ها، هیچ فرقی نمی‌کند.

مجری برنامه (ملازاده) :

اجازه بده تا من حرفم را تمام کنم.

بیننده:

بفرمایید.

مجری برنامه (ملازاده) :

در مدینه منوره، نمی گذارند استعانت بکنند و درخواست کمک بکنند و ... ، هیچ شرکی صورت نمی‌گیرد.

بیننده:

خب، یک قبر نمی‌تواند کاری بکند.

مجری برنامه (ملازاده) :

بر سر قبرهای ایران، همه پر از شرک است. فرق، این است.

بیننده:

نه، شما این را از خودتان می گویید. من الان یک شیعه هستم و این اعتقاد را ندارم. شما از خودتان می‌گویید.

مجری برنامه (ملازاده) :

من از خودم می‌گویم؟

بیننده:

آره، من شیعه‌ام و می روم بالای قبر ائمه (علیهم السلام) و زیارت خودم را می‌کنم و فاتحه را می‌خوانم.

مجری برنامه (ملازاده) :

فاتحه که مشکلی نیست. دین را با خودت قیاس نکن. این که از مرده شفا می‌خواهند، شرک نیست؟

بیننده:

شما از کجا می‌دانید که آن سنی‌هایی که می‌روند آنجا (مدینه منوره)، این کار را نمی‌کنند. شما علم غیب دارید؟

مجری برنامه ( ملازاده) :

برای این که آنجا ممنوع است. آنجا کشیک دارند. مشکل تو این است که حرف
نمی‌فهمی. آنجا یک نفر هم این کار را نمی‌کند. در آنجا، دولت ممنوع کرده
است.

بیننده:

دکتر محترم! برادر من!

مجری برنامه ( ملازاده) :

دل چیه؟ مردک نفهم! دل را که کسی نباید برود دنبالش.

بیننده:

برادر من! اخوی!

مجری برنامه ( ملازاده) :

تو برادر من نیستی. تو دشمن منی.

بیننده:

جان من! فدات بشوم! یک لحظه. قربانت شوم. یک لحظه.

مجری برنامه (ملازاده) :

خب بگو ببینم چه غلطی می‌کنی؟

بیننده:

شما شلوغش نکن تا من حرفم را بزنم.

مجری برنامه ( ملازاده) :

آقا جواب مرا بده. پیامبر گنبد درست کرده است؟

بیننده:

نه، سنتش این نبوده است، ولی شما درست کرده‌اید. شما سنتش را شکستید.

مجری برنامه (ملازاده) :

صبر کن! صبر کن! به من جواب نده، بگذار من حرفم را بزنم. پیامبر گنبد درست کرده است یا نه؟

بیننده:

نه، درست نکرده، ولی شما درست کردید.

مجری برنامه (ملازاده) :

منع کرده است یا نه؟

بیننده:

شما چرا درست کردید؟

مجری برنامه (ملازاده) :

آقا! منع کرده یا نه؟

بیننده:

می‌گویم دلیل شما چیست که درست کرده‌اید؟

مجری برنامه ( ملازاده) :

مگر کار ما شرع است؟ ما اشتباه کردیم و شما هم اشتباه کردید.

بیننده:

خب، شما خراب کنید تا ما هم خراب کنیم.

مجری برنامه ( ملازاده) :

تو غلط می‌کنی، تو گوه می‌خوری. تو دروغ می‌گویی. تو آدم کذابی هستی.

بیننده:

تو خراب کن، من خودم خرابش می‌کنم.

توهین

لینک فایل صوتی:

http://www.valiasr-aj.com/sound/other/tohin.wma

بیننده:

ببخشید من سؤالی از شما داشتم.

مجری برنامه (ملازاده) :

بله.

بیننده:

شما الان در مقامی نشسته اید که مردم را راهنمایی می کنید. درست است؟

مجری برنامه ( ملازاده) :

خوب، شما چه اشکالی اینجا می‌بینید؟

بیننده:

من اشکالم این است که چند دقیقه پیش به شما زنگ زدم و خیلی به من توهین
کردید. از این میکروفون، اسم حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) در می
آید، چرا به مردم بی احترامی می‌کنید؟

مجری برنامه (ملازاده) :

در برنامه یا خارج از برنامه؟

بیننده:

همین برنامه‌ای که الان من خدمت‌تان زنگ زدم.

مجری برنامه ( ملازاده) :

عرض می‌کنم من در برنامه به شما توهین کردم، یا خارج از برنامه؟

بیننده:

توی خود برنامه بود.

مجری برنامه ( ملازاده) :

چه توهینی کردم به شما؟

بیننده:

زنگ زدم گفتم: من برادر دینی تو هستم. شما گفتید: تو دشمن من هستی.

مجری برنامه ( ملازاده) :

این، برنامه نبود. خارج از برنامه بود.

بیننده:

فرقی نمی‌کند.

مجری برنامه (ملازاده) :

خیلی فرق می‌کند.

بیننده:

هیچ فرقی نمی‌کند. توهین کردن، در برنامه و خارج از برنامه ندارد. یعنی
شما در برنامه به کسی توهین نمی‌کنید، ولی خارج از برنامه توهین می‌کنید؟

مجری برنامه (ملازاده) :

چرا گوش نمی‌کنید؟ فقط زر زر حرف می‌زنید؟ و به حرفم گوش نمی‌کنید.

بیننده:

دیدید که باز هم توهین کردید؟ آیا در اسلام آمده است که به کسی توهین
کنید؟ آیا پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) این کار شما را می‌کرد؟

مجری برنامه (ملازاده) :

برو پی کارت، برای اینکه نمی‌فهمی، مردک! برای اینکه نفهمی.

بیننده:

این حرف‌های تو، توهین است.
  

87/12/9
8:39 ع

در حالی‌که منابع غیررسمی از دستگیری و آزادی یک دیپلمات سعودی در مشهد خبر می‌دهند، کنسول‌گری عربستان سعودی در مشهد به شدت این خبر را انکار می‌کند.

به گزارش خبرنگار «آینده»، برخی منابع غیررسمی خبر داده‌اند که یکی از دیپلمات‌های عربستان سعودی چندی پیش در مشهد دستگیر و سپس با تلاش وزارت خارجه آزاد شده است، این منابع با خودداری از اظهار این‌که علت دستگیری دیپلمات مذکور چه بوده است، تنها به ذکر این نکته بسنده کرده‌اند که وی به دلیل انجام اعمالی خارج از وظایف و شئون دیپلماتیک دستگیر شده بوده و سپس با پیگیری شدید وزارت خارجه آزاد شده است.

در تماس خبرنگار «آینده» با کنسول‌گری عربستان سعودی در مشهد، این کنسول‌گری به شدت موضوع مذکور را انکار و اعلام کرد هیچ یک از دیپلمات‌های سعودی در مشهد دست‌گیر نشده است.

  

87/12/9
8:39 ع

سفر امروز سر گئی کرینکو، رییس آژانس  فدرال انرژی اتمی روسیه که تنها یک هفته پس از افشای معامله روسیه و آمریکا مبنی بر اخلال در برنامه اتمی ایران در ازای تعلیق استقرار سپر دفاع موشکی رخ داد، بار دیگر هوشمندی روسها و ... برخی مقامات ایران را اثبات کرد.
 
به گزارش خبرنگار «آینده»، درحالی که روسها طبق توافقاتی که با هم پیمانان خود در زمینه اختلال در برنامه هسته ای ایران داشته اند، راه اندازی نیروگاه بوشهر را به سال 2011 موکول کرده اند،  امروز کرینکو، فرستاده ویژه مدودوف رئیس جمهور روسیه ابا نمایش "پیش راه اندازی"! نیروگاه بوشهر تلاش کرد دل نگرانیهای به وجود آمده برای ایرانیان را از بین ببرد و برخی شواهد حاکی از آن است که او تا اندازه ای در هدف خود موفق هم شده است!
 
راه اندازی نیروگاه با سوخت مجازی!! و آزمایش توربینها !! و مدارات بخار و آزمایش تجهیزات به اصطلاح یوتیلیتی در حالی امروز به عنوان برنامه سفر کرینکو اعلام شد که اکثر این امکانات از سالهای پیش تست و آزمایش شده و آزمایش آنها نیازی به نمایش و سفر آقای کرینکو به ایران نداشت و صرفا نشانه های بیشتری از زمینه سازی روسها برای تاخیر در بهره برداری از نیروگاه تا سال 2011 را آشکار کرد.
 
دانشمندان و آگاهان ایرانی انتظار داشتند روسها تجهیزات مورد نیاز را به ایران ارسال نموده و آنها را با کارشناسان و تکنسینهای خود راه اندازی نمایند، اما اکنون تجهیزاتی هنوز به ایران ارسال نشده است که آنها بخواهند راه اندازی نمایند.
 
در حالی که حداقل یک سال از زمانی که روسها آخرین قول مکتوب را به ایران برای راه اندازی نیروگاه داده بودند، می گذرد، آنها اکنون راه اندازی مجازی!! را به نمایش می گذارند، غافل از آن که افکار عمومی ایرانیان دیگر پذیرش این همه تاخیر و بی تفاوتی روسها را ندارد.
 
اکنون بایستی هشت تن سوخت به همراه تجهیزات ابزار دقیق در محل رآکتور اصلی حداقل به صورت آزمایشی راه اندازی می شد تا مرحله راه اندازی آزمایشی در شرایط غیربحرانی و بدون برخورد پروتو ن ها انجام می پذیرفت، اما صرفا از سوخت مجازی!! سخن گفته شد که اساسا کاری برای ما انجام نمی دهد.
 
به نظر می رسد مسوولان سازمان انرژی اتمی در شرایط کنونی باید به جای مصلحت اندیشی های معمول به تعهد علمی و حرفه ای خود وفادار مانده و به جای تعارفهای دیپلماتیک، لااقل مشکل کار را برای افکار عمومی و نخبگان روشن کنند تا با استفاده از این ظرفیت بتوان مانع بازی با منافع کشورمان از سوی همسایه بزرگ شمالی شوند.

  

87/12/9
8:39 ع

در حالی که با رسیدن خبر شهادت 2 تن از زائران حرم پیامبر(ص) و ائمه بقیع، مراجع تقلید
واکنشهای تندی از خود نشان داده اند، صداوسیما و وزارت خارجه همچنان در برابر هجمه به شیعیان مهر سکوت بر لب زده و از پخش چند دقیقه خبر یا صدور یک بیانیه چندخطی خودداری کرده اند.

به گزارش خبرنگار آینده، پس از موضعگیری مهم آیت الله مکارم شیرازی در روز گذشته، امروز هم آیت‌الله صافی گلپایگانی با صدور بیانیه ای به حوادث تلخ مدینه واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است:

علمای اسلام! اساتید! دانشگاهیان !فرهیختگان و رجال جهان اسلام!

بار دیگر فرقه‌ای که با اَعمال جاهلانه و واپس‌گرایانه و ترور و آدم‌کشی‌های انتحاری و قتل پیر و جوان و صغیر و کبیر، چهره‌ زیبای اسلام را مخدوش و وحشتناک، جلوه می‌دهد و از جمله در حرمین شریفین و به اسم بی‌مسمای هیئت امر به معروف و نهی از منکر با ایجاد ناامنی به حقوق انسانی و اسلامی اولیه مسلمانان، تجاوز می‌کند، با عنف و شدت و قساوت تمام و به بهانه‌های واهی، هزاران انسان موحد بی‌گناه و زائران عاشق دلباخته را مورد هتک، قرار داد و در این ایام ـ که به مناسبت ارتحال حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم حسب‌المعمول همه ساله، مسلمانان به ویژه شیعیان قطیف و احساء و شهروندان عربستان برای ادای عمره و زیارت به مدینه منوّره مشرّف شده‌اند ـ این فرقة قلیله که متاسفانه از ضعف حکومت، سوء استفاده می‌نماید به نام امر به معروف و نهی از منکر به زائران حرم، حمله برده و برخی را مورد ضرب و جرح و جمعی را دستگیر و به زندان انداخت.

روشن است که در هیچ نقطه از دنیا این نوع برخورد با مردم بی‌دفاع، قابل قبول نیست و این‌گونه سوء رفتار نسبت به شهروندان فقط در نظام فعلی عربستان، جریان دارد و عامل آن، این گروه عقب‌مانده‌اند که حتی با مظاهر علم و صنعت نیز مخالف‌اند. با کمال تعجب، حداقل ِحقوق بشر در این کشور، رعایت نمی‌شود و حتی مرکزی برای شکایت و تقاضای رسیدگی وجود ندارد.


رفتار غیر عقلانی و دور از انسانیت این گروه جنایتکار، از دیگر بلاد و کشورهای اسلامی مثل پاکستان، افغانستان، عراق، الجزایر و نقاط دیگر نیز سلب آسایش و امنیت نموده‌ و دیگران را نسبت به مسلمانان، بدبین کرده است؛ این است اوضاع اسفناکی که هر انسان متمدن را پریشان و نگران می‌سازد.

مایه تاسف است که نظام به اصطلاح حاکم بر حرمین شریفین، مقهور این فرقه بوده و در کمال ضعف و سستی، از تامین امنیت حرمین شریفین، عاجز است و با اینکه می‌خواهند خود را در ردیف نظام‌های قانونی جهان، معرفی نمایند، در برابر این همه بی‌قانونی و نا‌امنی و تجاوز به نفوس و نوامیس، سکوت کرده تا این هیئت مطلق العنان و خودکامه، آزادی‌های فردی را در کشور عربستان، از همه سلب و خودسرانه هر عمل وحشیانه‌ای را مرتکب گردد.

برای هر مسلمان که قداست حرمین را محترم می‌داند و می‌‌خواهد این مراکز مقدس، الگوی صلح و امنیت و رعایت حقوق افراد باشد ادامه‌ این وضع، نگران کننده و هتک حیثیات مقدسه اسلامی است.

اینجانب با محکوم کردن این اعمال وحشیانه و هتک حرمت مسلمانان بی‌دفاع و مظلوم که در جوار بارگاه ملکوتی و آستان فرشته پاسبان حضرت رسول اکرم و ائمه بقیع علیهم جمیعا سلام الله رخ داده است از نظام حاکم بر حرمین مخصوصاً از شخص آقای ملک عبدالله ـ که علی المسموع، از گردانندگان این برنامه‌ها و این اقلیت خشن و جاهل، نگران می‌باشد و راضی به اعمال آنها نیست ـ می‌خواهم به وظایف عالیه‌ خود در برقراری امنیت و حفظ حقوق شهروندان، عمل نموده و بیش از این فرصت ایجاد هرج و مرج و اخلال در امور را به اشخاص غیر مسئول و جهال ندهند و عواقب سوء این خودکامگی‌ها را در نظر بگیرند.

و لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم
30صفر المظفر 1430
8/12/87
لطف الله صافی
 
گفتنی است، با گذشت سه روز از حمله وحشیانه پلیس سعودی به زنان شیعه و هتک حرمت به ناموس شیعیان در مجاورت مرقد پیامبر اکرم(ص) و مسجدالنبی، صداوسیمای جمهوری اسلامی و وزارت خارجه از کوچک‌ترین واکنش نسبت به این موضوع خودداری کرده‌اند.
 
ضرب و شتم و هتک حرمت زنان شیعه که در سالگرد وفات پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در حال گریه کردن بر مصائب اهل بیت(ع) پشت درهای بسته قبرستان بقیع بودند و فیلمبرداری از ناموس شیعیان توسط نیروهای امنیتی عربستان سعودی، تا کنون منجر به اعتراض گسترده شیعیان در این کشورها شده است.
 
دو چهره ماندگار غیرت شیعی!
 
اما نه تنها وزارت خارجه جمهوری اسلامی که برای هر اتفاق کوچکی در فاصله هزاران کیلومتری کشور آماده اعزام نماینده و موضعگیری است، نسبت به این موضوع بی تفاوت بوده و حتی از تسلیم یک یادداشت کوچک اعتراض به سفیر عربستان در تهران خودداری کرده است، بلکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی با بستن چشم خود بر هتک حرمت ناموس شیعیان همچنان به پخش ساعت‌ها برنامه و رپرتاژ آگهی و فوتبال خارجی و ... در این ایام پرداخته و کوچکترین توجهی به این موضوع نکرده است.
 
حساسیت قابل تقدیر! این دو نهاد نسبت به ناموس شیعیان موجب شده است تا برخی منتقدان پیشنهاد دهند آقای عزت‌ا.. ضرغامی ریاست محترم صدا و سیما و آقای منوچهر متکی وزیر محترم خارجه به عنوان دو چهره ماندگار غیرت شیعی مورد تجلیل قرار گیرند تا دیگر مسئولین کشور نیز این شیوه پسندیده صیانت از ناموس و حقوق شیعیان را الگو قرار دهند!
 
اگر چه علاوه بر عملکرد قابل تحسین این دو چهره در حادثه اخیر، موضوع‌گیری آتشین!! رسانه ملی و وزارت خارجه در قتل‌عام شیعیان در پاکستان و افغانستان در ماه محرم گذشته نیز مزید بر علت این پیشنهاد بوده است.
 
بحرین گزیده از ریسمان عربستان می ترسد!
 
در این حال برخی مسئولان وزارت خارجه عدم رخداد مسئله‌ای شبیه آنچه در قضیه بحران بین ایران و بحرین اتفاق افتاد را دلیل عدم موضع‌گیری درباره حمله نظامیان سعودی به زائران مسجد النبی عنوان می‌کنند.

به گزارش آینده نیوز در حالی که منابع متعدد از کشته و زخمی شدن شماری از زائران مسجد النبی در حمله پلیس سعودی خبر می‌دهند مسئولان وزارت امور خارجه با رد اخبار کشته شدن شیعیان در این واقعه از موضع‌گیری در قبال آن طفره می‌روند.

مسئولان وزارت خارجه با بیان اینکه ایران تازه از قائله پیش آمده بر سر سخنان حجت الاسلام ناطق‌نوری رهایی یافته، می‌گویند مصلحت اقتضا نمی‌کند کشور را در بحرانی دیگر وارد کنیم.

  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
انتخابات88 ، سیاسی ، موسوی ، احمدی نژاد ، انتخابات ، ایران ، اسرائیل ، عکس ، ورزشی ، خاتمی ، رضایی ، ترکیه ، کروبی ، اوباما ، آمریکا ، فوتبال ، غزه ، طنز سیاسی ، طنز ، عکس ، ازدواج ، امارات ، خامنه ای ، امید ، انتخابات 88 ، انتخابات دهم ، آمریکا ، اعدام ، عرفه ، بوش ، فیلم ، فرانسه ، ماهواره ، میر حسین موسوی ، مقام معظم رهبری ، ناجا ، ناطق نوری ، نصرالله ، هرات ، وزارت خارجه ، وزیر رفاه ، ویدئو ، یالثارات ، مثل مادر ، مسکن ، مصباح ، مصر ، معجزه ، گزارش ، گلشیفته فراهانی ، لاریجانی ، لنگه کفش ، فرهنگ ، فرهنگی ، فلسطین ، قالیباف ، قرضاوی ، کاریکاتور ، کره شمالی ، بین الملل ، پرتو ، پل نیومن ، پوتین ، پیامک ، عشق ، عراق ، عربستان ، عکس برهنه ، غیرت ، فارس ، فاکس نیوز ، افغان ، البرادعی ، الجزیره ، اسلام ، اشیای عتیقه ، اصفهان ، اعتراض ، اجتماعی ، 22 بهمن ، sms ، آلمان ، استفتاء ، اردوغان ، انتخابات ریاست جمهوری ، انرژی هسته ای ، انصار ، انقلاب ، امام ، امر به معروف ، ایرانی ، ایرنا ، بن لادن ، خبرنگار ، دانشجو ، دانشگاه ، دوربین فیلمبرداری ، رادان ، رجبی ، تلویزیون ، تیم ملی ، جاسوس ، جشنواره فجر ، جنگ ، جوادی آملی ، جوان ، چهارشنبه سوری ، چین ، حائری ، حاج علی اکبری ، حجاریان ، حماس ، حمله نظامی ، رهبر ، رهبر معظم انقلاب ، رهبری ، روزنامه ، روسیه ، روی کین ، زنان ، سارکوزی ، سازمان ملل ، سازمان ملی جوانان ، سحر ، سریال ، سید حسن نصرالله ، سیگار ، شبکه ، شهید ، شیراز ، شیعه ، شکنجه ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی عاشقان وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی بتلیجه بندیر د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره .::مرکز بهترین ها ::. بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد. امُل PARANDEYE 3 PA تخریبچی انجمن تخصصی نرم افزارهای موبایل و اطلاعات کاربردی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد گل دختر کربلا همچنان جاریست کـــــلام نـــو شلمچه امام مهدی (عج) محفل یاران کلبه عشق کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! خبر روز .:: رویش عشق::. تکنولوژی کامپیوتر xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx رنگارنگه سین جیم های اخلاقی .:: رمز موفقیت ::. تیشه های اشک ایحسب الانسان ان یترک سدی سیاست خط سوم پاک دیده آدمک ها آخوندها از مریخ نیامده اند!!! حسام سرا عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین نه/ دی/ هشتاد و هشت ماه و مهر هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) خبر هفته سرایم بوانات نوشت گاه میم سین لبیک شاه علقمه متالورژی پر شکسته زورخانه باباعلی قافله شهداء ... تا ظهور... عشق سرخ امروز کدهای جاوا اسکریپت ( زازران )و فردا....... آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام دوزخیان زمین مذهبی سورتک زرقان پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h ابن یاسین امام حسین (ع) .:: گاواره ::. تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید ناگفته های آبجی کوچیکه عکس عــــشقـــــولـــــک رد پای . . . نورهدایت امیدزهرا فلورانس مهربون شب مهتابی شیعه مذهب برتر Shia is super relegion حــــــکـــــمـــــت آ بـــــــــــاد کشکول شمیم نگاهم برای تو بازمانده تنهای تنها حقیقت بهائیت مشکی رنگه عشقه عکس و شعر برای دوستداران هنر اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می یابند(پیامبرص) ولایت علیه السلام مشک عباس مسافری تاناکجا.مجله اینترنتی طنرناکجا آباد -نثرهای ادبی سیاوش شمیم حضور شهید سید محمد شریفی علوم قرآنی Quranic Sciences عصمت infallibility بصیرت حزب اللهی مدرنیته نقد مَلَس پوست کلف کسب درآمد از طریق اینترنت .: حرف دل :. هر چی که می خوای؟؟؟ اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آر.پی.جی ‏زن وقایع تارنما سلطان عشق نسیمی از بهشت ... وبلاگ گروهی بصیرت موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان رویای معین سکوت بیگانه ، دختری در میان مردمان .... تفریح و سرگرمی ... وب سایت اختصاصی افسانه جومونگ کجایند مردان بی ادعا؟ تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ اس ام اس جک mp3 sms دنیای امروز ما صور اسرافیل بسم الله ارحم الرحیم دسته کلید پرشین رپ (((شفای زندگی))) از یک عباس خلوت تنهایی .: 20000000 :. السَلامُ عَلیکَ یا ابا عَبدِ الله الحُسَین (ع) اس ام اس عاشقانه « عـشقی » قالب های پارسی بلاگ وبلاگ ایران اسلام پرشین موزیک بهترینها برای شماست عاشقان پرسپولیس گفتمان مذهبی ++گوشی موبایل رایگان+ مرکز دانلود رایگان free Download بهترین نرم افزار و برنامها داستان و راه های توحید جویان بزرگ سئوالهای منتظر جواب ::::: نـو ر و ز ::::: بسم الله الرحمن الرحیم هانیبال اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز viper حمایت از ایران او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! جوکستان ، اس ام اس ، جوک ، لطیفه ، طنز ،jok+sms نفس عمیق روزگار غریبی است برادر . . . گل همیشه بهار تک ستاره حرفای خودمونی من قالب های پارسی بلاگ بهجان / behjan ازدواج موقت وچالش ها شمیم وصل معبر دلی که شکسته بود وبلاگ تخصصی ترفند کوثر چهاردیواری قلم رنجه خیلی دور _ خیلی نزدیک یه دانش آموز آوای حق تنها ترین تنها *** جزیره دانلود 2008 *** عشقولانه محمد پرسپولیسی فصل انتظار انصارالمهدی(عج) کشکول صادق آهستان فقط بالای 18+ بچه دانشجو ! EmroozNews.com Today's top news :: خبرهای برتر روز در امرو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شیراز ##پخش مستقیم حرم امام حسین ع## وب سایت شخصی مجتبی نیکنام ©©©©هاست ارزان و قدرتمند برای وبلاگ نویسان ©©©©©©© دکتر سید احمد رضا دستغیب .:: هیچ کس ::. دکتر سید احمد رضا دستغیب نوید شاهد زن مسلمان السلام علیک یا اباصالح المهدی پرواز به بی نهایت هر کی به هر جا رسید با دلش رسید گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چیز نیازمندی ها بیا برگرد به خونه از هر دری... خاطرات کبوتران حرم عشق زلف یار منطقه‏ ممنوعه همشاگردی عقیدتی ، سیاسی پایگاه بسیج حضرت صاحب الزمان علیه السلام صیغه شب بیست و چهارم - ویژه حادثه بمب گذاری در شیراز ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس ویژه نامه نمایشگاه کتاب ویژه نامه انفجار بمب شیراز سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس نیمه خرداد به بعد مدیران فردا نخلستان ترور مردان خمینی ویژه نامه اعتکاف غزه gaza سوره حشر ویژه نامه محرم طنز سیاسی دیدگاه نوین دستگاه چاپ بنر دستگاه چاپ بنر

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ