سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 3 >

88/8/25
5:0 ع

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری فارس، حکم اعدام احسان فتاحیان چندی پیش در زندان مرکزی شهر سنندج بنا بر جرائم مختلفی از جمله اقدام علیه امنیت ملی از طریق اقدامات مسلحانه و محاربه اجرا شد که اجرای این حکم باعث به تکاپو افتادن معاندان در جهت زیر سوال بردن نظام شد.

*احسان فتاحیان کیست؟

احسان فتاحیان جوان 27 ساله‌ای است که در سال 1384 از کشور متواری شده و در شمال عراق به گروهک تروریستی کومله پیوسته بود و پس از پذیرش و عضویت در این گروهک تروریستی همراه با تعدادی دیگر از عناصر مسلح در ارتباط با عملیات‌های تروریستی تحت آموزش های نظامی قرار گرفته و نحوه استفاده از کلیه سلاح‌های سبک، نیمه سبک، بمب گذاری و ترور را آموخت تا در ماموریت‌های محوله از جانب سران تروریست‌ این گرهک تروریستی بتواند اهداف آنها را در داخل مناطق کردنشین ایران عملی سازد.
گروهک تروریستی کومله و پژاک جزو گروهک‌هایی هستند که از مدت‌ها قبل علیه نظام اسلامی دست به اقدامات مسلحانه زده و تا کنون تعداد بیشماری از فرزندان خطه کردستان و شرق کشور را با وضع فجیعی به شهادت رسانده پس از جدا کردن سرهای شهدا از تن آنها این اقدام را جهاد در راه خدا نامگذاری کرده‌اند این در حالی است که اکثر شهدا و کسانی که به نحوی قربانی اقدامات مغرضانه اعضای این گروهک شده‌اند همگی از اهالی کرد منطقه هستند.
فتاحیان پس از آن بارها همراه با تیم‌های مسلح کومله برای ارعاب، تهدید، ربایش و اخاذی مسلحانه و ترور شهروندان مورد نظر گروهک وارد مناطقی از شرق کشور شده و پس از انجام ماموریت‌های تروریستی به پایگاه گروهک در شمال عراق بازگشته بود. ادامه مطلب...
  

88/8/22
7:1 ع

به گزارش خبرنگار جهان روز گذشته که پرویز فتاح وزیر نیرو به همراه نامجو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور برای پاسخگوی به سئوالات تعدادی از نمایندگان که به مجلس رفته بودند، در نمازخانه خانه ملت مورد ضرب و شتم قرار گرفت. 

بعد از پایان نماز جماعت ظهر و عصر "سیروس ب" نماینده بروجن و عضو فراکسیون اقلیت در اقدامی زشت در برابر نمازگزاران بدون مقدمه اقدام به ضرب و شتم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور کرد اما واکنش نامجو برای حاضران عبرت‌آموز بود. 

این مدیر اصولگرای دولت نهم در اقدامی اخلاقی بدون هیچ گونه عکس‌العمل منفی در برابر نماینده هتاک، بلافاصله مشغول اقامه نماز شد و در پایان نماز نیز خطاب به نماینده هتاک گفت: هنگامی که شما رفتار عصبی از خود بروز دادید، با خواندن دو رکعت نماز از خدا خواستم به من صبر و تحمل عنایت کند و از سر تقصیر شما بگذرد. 

این رفتار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور در برابر رفتار غیرقابل توجیه و دور از شأن این نماینده سبب شد حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس به منظور قدردانی از متانت نامجو، بر دست وی بوسه بزند. 

نامجو از مدیران باتجربه و صنعت آب و فاضلاب و برادر دو شهید گرانقدر دفاع مقدس است که به عنوان فردی اخلاقی و ارزشی شناخته شده و جالب اینکه نماینده بروجن برای توجیه بی‌ادبی خود نسبت به وی گفته بود چون از دفتر مدیرعامل آب و فاضلاب وقت ملاقات خواسته بودم اما این فرصت در اختیارم قرار نگرفت، با زدن وی به افرادی چون او درس به یاد‌ماندنی دادم.
  

88/8/22
6:54 ع

الف: یکی از پدیده‌های اداری – اجرایی که سالهای اخیر در محیط‌های دولتی کشورمان به شدت رواج یافته است، استفاده مدیران دولتی از امکانات و تجهیزات متعدد برای انجام وظایفشان است. به طوری که در دفتر کار برخی وزرا و مدیران ارشد دولتی، تعداد زیادی تجهیزات لوکس و گران قیمت به همراه تعداد نسبتا زیادی نیروی انسانی وجود دارد که هر یک برای انجام بخشی از وظایف‌های مدیر تهیه یا استخدام شده‌اند.

مثلا در دفتر برخی مدیران ارشد، فقط یک نفر مخصوص تایپ نامه‌های آقای مدیر استخدام شده، یک نفر فقط برای رانندگی، یک نفر فقط برای تشریفات، یک نفر فقط برای پاسخگویی به تلفن‌ها ، یک نفر فقط برای ارسال نامه‌ها و... جالب اینکه در برخی ادارات، هر یک از این امور جزیی گاهی تبدیل به یک اداره یا اداره کل بزرگ شده است!

در اینکه کار ادارات دولتی باید به هر حال پیش برود تردیدی نیست اما به نظر می‌رسد برخی مدیران دولتی از فقدان نظارت جدی بر بودجه و عملکردشان به تدریج سوء استفاده کرده‌اند و این فرهنگ ولخرجی در سیستم دولتی ما رایج شده است. شاهد مثال آنکه، در اغلب ادارات دولتی، حدود 15 سال پیش همین مقدار کار موجود با تعداد بسیار کمتری نیروی انسانی و تجهیزات کمتری انجام می‌شد اما امروز همان کار با نیروی انسانی بیشتر و تجهیزات گرانتری انجام می‌شود. به همین دلیل است که بهره‌وری در بخش دولتی ما تا اینقدر پایین آمده و پایین احساس می‌شود چرا که منظور از رشد بهره‌وری، انجام کار با استفاده از نیروی انسانی و تجهیزات کمتر است و به همین ترتیب با افزایش نیروی انسانی و ماشین‌آلات و ثبات خروجی و عملیات، بهره‌وری عملا کاهش یافته است...

الغرض ...!

روز گذشته عکس آقای دکتر سعید جلیلی، دبیر محترم شورای امنیت ملی و نماینده کشورمان در مذاکرات هسته‌ای در رسانه‌ها منتشر شد، در حالی که در مسیر حرکت بطرف هواپیما خودش چمدان شخصی و احتمالا کاری خود را حمل می‌کرد.

این صحنه برای کسانی جالب است که برخی هیات‌های سیاسی- اقتصادی کشورمان را در مسافرت‌های داخلی و خارجی دیده‌اند که چندین خدم و حشم فقط برای انجام کارهای جزیی آقای مدیر به همراه می‌برند. رفتاری شاهانه و البته از جیب بیت المال که در سالهای گذشته و بخصوص ایام سازندگی شروع شد و بر اثر سکوت رسانه­ ها و تعلل عمومی در نهی از منکر، امروز قبح آن هم ریخته است ...

امید است این رفتار آقای دکتر جلیلی که اتفاقا از ناحیه پا هم جانباز هستند، برای برخی مدیران پرطمطراق و خراج دولتی الگو باشد و به تدریج فرهنگ ولخرجی در سیستم مدیریتی و اداری کشورمان اصلاح شود.
  

88/8/22
6:51 ع

در حدود شش ماه پیش یعنی دقیقاً روز 22 اردیبهشت ماه اتفاقی در مجلس شورای اسلامی افتاد که هر چند از یک مدیر اسلامی توقعی جزء آن نبود اما با توجه به شرایط امروز عالم سیاست کمی دور از ذهن می نمود.

به گزارش جهان، در 23 اردیبهشت ماه سال جاری خبری بر روی خروجی جهان نیوز قرار گرفت که حکایت از پاسخ اخلاقی یک مدیر ارزشی در واکنش به یک اقدام غیر اخلاقی داشت. این خبر به خاطر منحصر به فرد بودنش، بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت.

ماجرا از این قرار بود که یکی از مدیران وقت وزارت نیرو در روز پاسخگویی به  سوالات تعدادی از نمایندگان، پس از آنکه مورد ضرب و شتم یکی از نمایندگان مجلس قرار گرفت واکنش جالبی از خود بروز داد.

این مدیر اخلاقی بلافاصله پس از این هتک حرمت، در اقدامی ارزشمند بدون هیچ گونه عکس‌العمل منفی در برابر نماینده هتاک، بلافاصله مشغول اقامه نماز شد و در پایان نماز نیز خطاب به نماینده هتاک گفت: هنگامی که شما رفتار عصبی از خود بروز دادید، با خواندن دو رکعت نماز از خدا خواستم به من صبر و تحمل عنایت کند و از سر تقصیر شما بگذرد.

این رفتار اسلامی در برابر رفتار غیرقابل توجیه و دور از شأن این نماینده سبب شد حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس به منظور قدردانی از متانت این مدیر، بر دست وی بوسه بزند. 

پس از فراموش شدن این ماجرا خبرنگار جهان، امروز (سه شنبه) متوجه شد این مدیر اخلاقی همان گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت نیرو است.

وظیفه خود دانستیم تا ضمن تبریک به رئیس جمهور به خاطر این انتخاب که علاوه بر اخلاق اسلامی دارای تجربه و تخصص مدیریتی است، در کنار انتقادات مختلف، که وظیفه اصلی یک رسانه است از این حسن انتخاب نیز تقدیر کنیم.
  

88/8/22
6:49 ع

صدا و سیما یک شبه کارشناس خلق می کند و هیچ نهاد نظارتی نیز بر ان نظارت ندارد .
به گزارش خبرنگار جهان اخیرا موارد قابل توجه رد پای کارشناسان جعلی در صدا و سیما پیدا شده است که بدون هر مدرک کارشناسی مرتبطی برای دیگر رسانه ها هم چهره سازی شده است.
علوم پزشکی و روانشناسی مباحث مهم این رسانه محسوب می شود که کارشناسان متعددی در طول شبانه روز و در شبکه های مختلف حضور رسانده و توصیه های مهمی را برای جسم و روان افراد بیان می کنند که متاسفانه در یک بازنگری مشاهده شده است برخی از کارشناسان این رسانه از اعتبار علمی برخوردار نبوده و بسیاری از توصیه های این افراد جنبه علمی ندارد.
مثلاً در برنامه روانشناسی خ، (ب.ب) که تحت عنوان کارشناس روانشناسی در برنامه های صدا وسیما حضور پیدا می کند، هنوز دانشجو ی رشته روانشناسی می باشد ولی از او به عنوان دکتر یاد می شود و بسیاری از مباحث ارائه شده او جنبه کارشناسی ندارد و همین کارشناس به علت شهرت فزاینده خود به صورت مکرر در صفحات مربوط به "سلامت" روزنامه ها و "هفته نامه ها"، تحت این عنوان، اظهار نظر می کند.
با توجه به تصویب قانون جدید مجلس مبنی بر مجازات جعل عنوان، این فرد مجرم محسوب می شود و رسانه از یک فرد مجرم به عنوان کارشناس استفاده می کند و از طرفی موجب بی اعتمادی شدید در بین اساتید دانشگاهی این رشته شده است و در نهایت در صورت آگاهی مردم نیز موجب بی اعتمادی نسبت به رسانه ملی خواهد شد؛ لذا ضروریست کلیه رسانه ها به صورت اعم و رسانه ملی به صورت اخص در خصوص بهره گیری از کارشناسان و حتی مجریان این رسانه یک نظام نامه مشخص داشته باشند.
  

88/8/21
8:57 ص

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در گفتگوی مستقیم با مردم که از برنامه‌های تهران 20 شبکه 5 سیما پخش شد در ادامه سخنان خود با اشاره به دو دور سفر خود به استان تهران گفت:‌ غیر از کارهای جاری که در این سفر انجام می‌شود مصوباتی برای تهران داشتیم و در حال انجام است و برخلاف تصور بسیاری از مردم حجم کاری که در استان تهران باید انجام شود کمتر از استانهای دیگر نیست و ما در گذشته بخشی از تهران را داشتیم که می‌شد گفت یک سری زیرساخت‌های محدودی داشت و دیگر نقاط چنین چیزی نبود و مثلاً خود اسلامشهر یک شهر بزرگ با نیازمندی‌های فراوان است و در خصوص دیگر شهرستانهای تهران نیز مانند کرج چنین مسائلی وجود دارد.
وی در خصوص ترافیک تهران و راهکار حل این ترافیک گفت: ترافیک تهرن به طور حتم راه‌حلی دارد و جزو همان اموری است که تدابیر مدیریت در شهر همیشه عقب‌تر از رشد ترافیک است.
رئیس جمهور با تأکید براینکه ترافیک مشکل شهر تهران است گفت: این مسئله با توجه به اینکه خود بنده نیز در همین ترافیک زندگی می‌کنم و بسیاری از مردم مرا در این ترافیک و پشت همین چراغ‌ قرمزها دیده‌اند یک مشکل اساسی برای مردم است و از نظر آلودگی ترافیک نیز خود ما در مرکز قرار داریم و جایی که ریاست جمهوری قرار دارد مرکز آلودگی زیاد تهران است.

ادامه مطلب...

  

88/8/21
8:55 ص

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در گفتگوی مستقیم با مردم از برنامه تهران 20 شبکه 5 سیما با اشاره به تهران گفت: تهران مرکز ایران و موجب افتخار همه ملت ایران و نقطه اتکای آنها است و مردم تهران در همه صحنه‌های حساس و تاریخ‌ساز پیشگام ملت ایران بودند، هستند و خواهند بود و یاران صمیمی و فداکاران ملت ایران در تهران هستند.
وی افزود: همه ملت ایران علاقمند هستند که تهران همیشه شاداب، آباد، عزیز و پیشرفته باشد؛ چرا که تهران نقطه افتخار برای همه ملت ایران است و افتخار مضاعفی نصیب بنده است که هم خدمتگذار مردم تهران و هم شهروند تهرانی هستم، البته همه جای ایران سرای من است و همه ایرانی‌ها عزیز و همه تهران را دوست دارند و بنده نیز شهروند تهران و خادم تهران هستم.
رئیس جمهور با اشاره به دوران حضورش در مدیریت شهری و شهرداری تهران گفت: یکی از بهترین دوران عمرم آن دو سالی بود که در شهرداری تهران در خدمت مردم بودم و بسیاری از صحنه‌هایی که مشاهده کردم برای من افتخاری ابدی است و آن لحظه‌ای که احساس کردم یک خادم هستم و می‌توانم خیابان‌های تهران را تمیز کنم این احساس، احساسی شیرین است که همیشه در یاد و خاطره من است.

ادامه مطلب...

  

88/8/19
6:33 ع

جدیدترین حرمت‌شکنی سایت حامی خانواده هاشمی
آینده: تحلیل رهبری از ریشه‌های حوادث پس از انتخابات آدرس غلط است!

سایت اینترنتی حامی خانواده هاشمی رفسنجانی در مطلبی با اشاره به طرح موضوع غربزدگی در نحوه تدریس "علوم انسانی" در دانشگاه های کشور، آن را شکستن کاسه کوزه حوادث سیاسی اخیر بر سر علوم انسانی نامید.

به گزارش رجانیوز، عدم برخورد نهادهای نظارتی با برخی مطالب توهین آمیز و اهانت باراین سایت، باعث شد تا این پایگاه خبری در جدیدترین اقدام، بیانات اخیر مقام معظم رهبری را فرافکنی مسئولین نام دهد.

این سایت خبری که تا کنون با درج تعبیر خارج از ادب و اخلاق حرفه‌ای، خواستار ترور مقامات نظامی کشورمان شده بود و در قالب انتشار نظرات بینندگان، انواع اتهامات سیاسی و مالی را علیه مسئولین کشور منتشر می کرد، در یکی از یادداشت‌های خود که با عنوان "آیت‌ا... مصباح و اعتراف به شکست" منتشر کرد، انتقاد از نوع پردازش علوم انسانی در دانشگاه های کشور، را " آدرس های غلطی" نامید "که این روزها برای منحرف کردن اذهان متدینین نسبت به آنچه در صحنه سیاست رخ داده است."

این سایت نوشت: "خرد کردن کاسه کوزه رخدادهای اخیر ـ که ناشی از ندانم کاری برخی از مدیران و زیاده خواهی شماری از سیاسیون بود ـ بر سر علوم انسانی موجود در دانشگاه ها، یکی از آدرس های غلطی است که این روزها برای منحرف کردن اذهان متدینین نسبت به آنچه در صحنه سیاست رخ داده صورت می گیرد."

این در حالی است که این موضوع را برای اولین بار رهبر معظم انقلاب چندی پیش در دیدار با جمعی از اساتید و نخبگان دانشگاه ها مطرح نمودند.

ایشان در این راستا با انتقاد از نحوه تدریس برخی از شاخه های علوم انسانی در دانشگاه‌ها فرمودند: "بسیاری از علوم انسانی مبتنی بر فلسفه‌هایی است که مبانی آن‌ها مادیگری و بی اعتقادی به تعالیم الهی و اسلامی است و آموزش این علوم موجب بی اعتقادی به تعالیم الهی و اسلامی می‌شود و آموزش این علوم انسانی در دانشگاه‌ها منجر به ترویج شکاکیت و تردید در مبانی دینی و اعتقادی خواهد شد."

ایشان در این دیدار همچنین با اشاره به میدان جنگ نرم دشمن افزودند: دانشجویان افسران جوان این جبهه هستند که ضمن دارا بودن فکر، عمل، و بصیرت، در صحنه نیز حضور دارند و با آزمودن صحنه، در چارچوب، کار می‌کنند اما اساتید دانشگاهها فرماندهان جبهه جنگ نرم هستند.

تاکیدات حضرت آیت الله خامنه‌ای در این باره به همین سخنرانی هم محدود نماند و ایشان همچنین در دیدار هزاران نفر از بانوان قرآن پژوه و فعال قرآنی که چندی پیش برگزار شد، بار دیگر به موضوع تدریس برخی دروس علوم انسانی در دانشگاه‌ها اشاره کردند و فرمودند: "مبنای علوم انسانی غرب که در دانشگاه‌های کشور بصورت ترجمه‌ای تدریس می‌شود، جهان بینی مادی و متعارض با مبانی قرآنی و دینی است، در حالی‌که پایه و اساس علوم انسانی را باید در قرآن جستجو کرد."

موضوع ضعف نظام آموزشی در تدریس دروس علوم انسانی به صورت غیر بومی و کپی برداری شده از غرب که این سایت از ان با عنوان "خردکردن کاسه کوزه حوادث اخیر بر سر علوم انسانی" نام می برد، مسئله ای بود که سعید حجاریان هم به آن معترف شد.

حجاریان که خود سابقه تدریس در دانشگاه و در رشته علوم انسانی را در کارنامه سوابق خود دارد و اصلاح طلبان از او با عنوان "تئورسین اصلاحات" یاد می‌کردند در دادگاه کودتای مخملی و پس از آن در مصاحبه های مطبوعاتی خود، بارها به آن اشاره کرده و گفته بود: "با ارائه تحلیل‌های ناصواب مرتکب خطاهای سهمگین شده‌ام."

با این حال در بخش دیگری از یادداشت توهین آمیز سایت حامی هاشمی رفسنجانی آمده است: اگر آنچه "این جماعت" می‌گویند درست باشد، معنایش این است که سال‌ها شعار اسلامی کردن دانشگاه‌ها جامه عمل به خود نپوشیده و مثل اقتصاد اسلامی و مدیریت اسلامی وعناوین دیگر، "راه به بیراهه برده" و "برای نظام اسلامی دشمن درست کرده است."

 

  

88/8/19
6:33 ع

هجمه ها به شخصیت آیت‌الله مصباح یزدی شاید از آن روز رنگ و بویی جدید به خود گرفت که استاد از تریبون نماز جمعه، باب نقد کژروی های فکری کسانی را گشود که سکولاریسم را تئوریزه می کردند و تساهل و تسامح را توسعه می دادند. از همان روزها بود که او هر بار به بهانه ای مورد هجمه طیف موسوم به اصلاح طلب قرار گرفت. گاهی "تئوریسین خشونت" لقبش دادند و گاهی او را "بی اعتقاد به خط امام" خواندند. اسلام سیاسی که او از آن سخن می گفت و مبانی که او تشریح می کرد، آن قدر در تضاد با اندیشه های وارداتی آن روزها بود که "آزادی بیان" هم نتواند آن را تحمل کند.

همان روزها و در رگبار اهانت ها بود که رهبر انقلاب در تجلیل از شخصیت آیت‌الله مصباح لب به سخن گشودند و فرمودند: «بنده نزدیک به چهل سال است که جناب آقای مصباح را می شناسم و به ایشان به عنوان یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب نظر در مسائل سیاسی اسلام ارادت قلبی دارم. اگر خداوند متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیت هایی مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم القدر خلأ آن عزیزان را در زمان ما پر می کند.»

ایشان در سال 79 هم در جمع دانشجویان طرح ولایت به هجمه ها اشاره کردند و فرمودند: «این هجوم تبلیغاتی را که به شخصیت های برجسته، به انسان های والا و با اخلاق برجسته می کنند، اینها همه اش نشان دهنده اهداف و نیات دشمن است. یک نفر مثل جناب آقای مصباح که حقیقتا این شخصیت عزیز جزو شخصیت هایی است که همه دلسوزان اسلام و معارف اسلامی از اعماق دل بایستی قدردان و سپاسگزار این مرد عزیز باشند، مورد هجوم تبلیغاتی قرار می گیرند... حرف رسا و نافذ، منطق قوی و مستحکم هر جایی که باشد، آنجا را دشمن زود تشخیص می دهد، چون حسابگر است. دشمن آنجا را خوب می شناسد و به مقابله اش می آید. با مرحوم شهید مطهری هم همین جوری برخورد کردند.»

با این وجود اما اتهام زنی ها به شخصیت آیت‌الله مصباح و آنچه فرقه مصباحیه خوانده می شد، خاتمه نیافت و هر روز در قالبی جدید و با بهانه ای نو بروز پیدا کرد. در تازه ترین هجمه ها، سایت "آینده" طی مقاله ای با اشاره به سخنانی از استاد در خصوص کاستی های موجود در حوزه علوم انسانی، که پیش از این نیز توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان ریشه های مشکلات و حوادث پس از انتخابات شناخته شده بود، با اتصاف صفت "تنگ نظری"به آیت الله مصباح یزدی نوشت: «باید خطاب به این جماعت پرمدعا گفت ضعف علمی شما و مراکزی که تأسیس کردید و ناتوانی ها و تنگ نظری هایتان و عدم توانایی برای تربیت استاد نتوانسته است شما را به آنجا که می خواستید برساند.»

این مقاله همچنین پرداختن به موضوع علوم انسانی غربی را که بارها در بیانات رهبر انقلاب در ماه های اخیر به آن پرداخته شده بود، آدرس غلط دادن خواند.

در این مقاله از یک سو مراکزی مورد اشاره قرار گرفته که با همت آیت‌الله مصباح راه اندازی شده اند، غافل از اینکه همین مراکز توسط امام راحل و مقام معظم رهبری از نظر مالی مورد پشتیبانی قرار گرفته اند و از سوی دیگر عزم محافل وابسته به استاد برای تحول در علوم انسانی و حرکت به سمت علم اسلامی، بی حاصل و شکست خورده لقب داده شده است. در عین حال طرح عناوینی نظیر "اقتصاد اسلامی" و "مدیریت اسلامی" هم "دشمن آفرین" دانسته شده است!

این در حالی است که تحول در علوم انسانی از مطالبات جدی رهبری طی سال های اخیر بوده و موسسه امام خمینی هم در این مسیر حرکت های قابل توجهی را آغاز کرده است. اگرچه تا حصول به مطلوب در این حوزه همچنان فاصله های جدی وجود دارد اما این به معنای شکست نبوده و نیست.

رهبر انقلاب در خصوص لزوم تحول در حوزه علوم انسانی فرموده بودند: «من درباره‌ى علوم انسانى گلایه‌اى از مجموعه‌هاى دانشگاهى کردم - بارها، این اواخر هم همین جور - ما علوم انسانى‌مان بر مبادى و مبانى متعارض با مبانى قرآنى و اسلامى بنا شده است. علوم انسانى غرب مبتنى بر جهان‌بینى دیگرى است؛ مبتنى بر فهم دیگرى از عالم آفرینش است و غالباً مبتنى بر نگاه مادى است. خوب، این نگاه، نگاه غلطى است؛ این مبنا، مبناى غلطى است. این علوم انسانى را ما به صورت ترجمه‌اى، بدون اینکه هیچگونه فکر تحقیقىِ اسلامى را اجازه بدهیم در آن راه پیدا کند، می آوریم تو دانشگاه‌هاى خودمان و در بخشهاى مختلف اینها را تعلیم میدهیم؛ در حالى که ریشه و پایه و اساس علوم انسانى را در قرآن باید پیدا کرد.»

تاسیس موسسه "در راه حق" که در همین خط سیر معنا پیدا می کرد، از همان آغاز مورد پشتیبانی و حمایت امام راحل قرار گرفت. حجت الاسلام رحیمیان پیشتر با اشاره به این موضوع گفته بود:«امام(ره) نسبت به تاسیس برخی مدارس و مؤسسان برخورد منفی داشتند، مثلاً در قبال پیشنهادی که از سوی آقای منتظری خدمت امام(ره) نقل کردم که امام(ره) ?? میلیون تومان کمک کند تا یکی از مدارس توسعه یابد و سالن ساخته شود، امام(ره) نه تنها جواب مثبت ندادند بلکه چند بار تکرار کردند، "من خوف این را دارم که. . . " به شدت برخورد منفی کردند.»

با این همه و با وجود حساسیت هایی که امام داشتند و مخالفت هایی که حتی با پیشنهادات برخی مراجع تقلید صورت می گرفت، ایشان علاوه بر شهریه عمومی ای که برای طلاب پرداخت می کردند، هزینه و بودجه مؤسسه را هر ماه طی صدور چکی به نام آقای مصباح پرداخت می کردند که این مطلب حکایت از اطمینان کامل امام(ره) به عملکرد علمی و سیستم آموزشی آیت‌الله مصباح داشت.

در سال های بعد هم رهبر انقلاب ایشان را به عنوان رییس موسسه امام خمینی(ره) منصوب کردند. در حکم انتصاب ایشان در سال 1374 آمده است: «اکنون که بحمدلله موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(اعلی الله مقامه) در سایه تلاش پیگیر و موفق جنابعالی رسمیت یافته و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، جنابعالی را که از برکات ماندگار حوزه علمیه قم و از چهره های موصوف و معروف به علم و عمل و جد و ابتکار می باشید به ریاست و مدیریت این موسسه منصوب می کنم... با توجه به احاطه و نکته دانی آن جناب، خود را از توصیه به کارهای بایسته بی نیاز می دانم و شما و همه همکاران هوشمند و دلسوزتان را به لطف و هدایت و فضل مستمر پروردگار متعال می سپارم.»

مجموعه تلاش های آیت‌الله مصباح یزدی اساتید و شاگردان کثیری را برای انقلاب بر جای گذاشت. اساتیدی که بعضا تنها توفیق استفاده از محضر استاد را داشتند و اساتیدی که توفیق حضور در موسسه را در کارنامه خویش ثبت کرده اند. در ذیل به‌طور به برخی چهره های مرتبط با ایشان اشاره می شود:

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا فیاضی: وی از برجسته ترین اساتید فلسفه در ایران و صاحب نظریه جدید "عینیت وجود و ماهیت" است. وی همچنین از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و اساتید موسسه امام خمینی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود نبویان: از شاگردان برجسته آیت‌الله مصباح یزدی است که فاتح مناظرات تئوریک در دوران دوم خرداد با برخی عناصر مدعی روشنفکری بود، صاحب آثار متعددی در زمینه کلام جدید است از جمله "سروش مغالطات"، "نقدی بر صراط‎های مستقیم" و "علوم تجربى در عالم غرب".

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی: وی که از فضلای عضو جامعه مدرسین و اساتید برجسته حوزه علمیه قم است، هم اکنون قائم مقام موسسه امام خمینی است.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی: پیش از آنکه دولت احمدی نژاد بر سر کار بیاید، دروس اخلاقش محل اجتماع علاقه مندان در شهر مقدس قم بود. او فوق لیسانس روانشناسی را از بنیاد باقرالعلوم گرفت و سپس در قالب یک گروه، با نظر آیت‌الله مصباح به همراه زن و فرزند عازم غرب شد. وی از دانشگاه مک گیل در مونترال مدرک فوق لیسانس عرفان گرفت. سپس به آمریکا مهاجرت کرد و در سال ???? از دانشگاه ایالتی نیویورک در بینگهمتون با تزی با موضوع "درباره عرفان غیر نمادین ابن سینا"» مدرک فوق لیسانس فلسفه گرفت. او مسئولیت امامت جمعه و ادارة مؤسسه اسلامی نیویورک را هم به عهده داشت. با اخذ مدرک دکترای فلسفه عرفان، کار درسی اش در آنجا تمام شد و به قم بازگشت. مهاجرت او به غرب حدود هشت سال طول کشید (از سال ???? تا ????) آقاتهرانی بعد از روی کار آمدن دولت نهم، استاد اخلاق هیئت دولت لقب گرفت و از سوی مردم تهران هم به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

از دیگر شاگردان آیت الله مصباح یزدی می توان به سید محمدرضا طباطبایى (مدیر جامعة الزهرا)، دکتر عباسعلى شاملى (استادیار مؤسسه آموزشى امام خمینى)، دکتر سید احمد رهنمایى(معاون اطلاع رسانی مؤسسه امام خمینى)، دکتر محمد فنایى اشکورى (استادیار مؤسسه آموزشى امام خمینى)، دکتر شمالى (استادیار مؤسسه آموزشى امام خمینى)، دکتر محمد جواد زارعان (رییس مرکز انتشارات مؤسسه امام خمینی)، اکبر میرسپاه (استاد دروس معارف قرآن)، سید محمد غروى (مدیر گروه روان شناسى مؤسسه امام خمینى)، مجتبی مصباح یزدی،علی مبشری (رییس دادگاه‏های انقلاب اسلامی تهران) اشاره کرد.

همچنین در میان اساتید و مدیران گروه‌های پژوهشی موسسه امام خمینی علاوه بر شاگردان طراز اول آیت‌الله مصباح، اساتیدی را می توان یافت که در زمره شخصیت‌های صاحب‌نام سیاسی هستند. پرویز داوودی (معاون اول سابق رئیس‌جمهور – مدیر گروه اقتصاد)، منوچهر محمدی (معاون وزیر امور خارجه – مدیر گروه علوم سیاسی)، عباسعلی کدخدایی (سخنگوی شورای نگهبان – مدیر گروه حقوق)، سیدمحمد غروی (سخنگوی سابق و عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین – مدیر گروه روانشناسی)، غلامحسین الهام(سخنگوی سابق دولت و عضو شورای نگهبان) و اساتیدی نظیر ابراهیم فیاض وموسی نجفی از آن جمله اند.

گفتنی است در انتخابات نهم نیز که سرفصل بازگشت به گفتمان انقلاب و امام گشوده شد، آیت‌الله مصباح یزدی و شاگردان او حضوری موثر در عرصه سیاسی کشور داشتند؛ حضوری که البته طبیعی بود خشم برخی دیگر را به دنبال داشته باشد. همان زمان بیش از 60 نفر از شاگردان و همفکران آیت‌الله در حمایت از احمدی‌نژاد در دوره اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری صادر کردند. مرتضی آقاتهرانی، سیداحمد رهنمایی، قاسم روانبخش، محمدناصر سقای‌بی‌ریا، علیرضا پناهیان، محمد فنایی نعمت‌سرا، محمود نمازی، حسین جلالی، محمدحسین برجیان، علی و مجتبی مصباح یزدی، محمود دهقانی، عبدالمجید اشکوری، اباالحسن حقانی، علی معصومی‌نیا، سیدمحمود نبویان، حمید کثیری، عبدالجواد ابراهیمی، محمدمهدی نادری، احمد و علی ابوترابی، حمید رسایی، احمد رهدار، اکبر میرسپاه و... از جمله این افراد بودند.

به نظر می‌رسد هجمه به استاد مصباح یزدی به قیمت تخطئه ضروریاتی نظیر تحول در علوم انسانی که از مطالبات رهبر انقلاب بوده و هست و بارها و بارها هم از طرف ایشان مورد تاکید واقع شده است، و نیز بهانه کردن مواردی از این دست پیام های روشنی را با خود به همراه دارد. کسانی که دم از اندیشه می زنند اما از اندیشه می هراسند، چاره ای جز این گونه مواجهه با او ندارند. روزی قتل های زنجیره ای را به او نسبت می دهند و روز دیگر از کانال مغلطه میان مشروعیت و مقبولیت نظام به تخطئه اش می نشینند. اتهام زنی هایی از این دست گواهی است بر فقدان پشتوانه ایدئولوژیک کافی برای بحث و مناظره در چارچوب منطق و دلیلی است بر ترس از تبیین درست و تام اندیشه اسلام و خط امام.


  

88/8/19
6:31 ع

با دستور صریح رئیس‌جمهور
شام اعیانی استانداری مشهد برای رحیمی دردسر ساز شد

دستور رئیس‌جمهور برای دریافت مابه‌التفاوت شام اعیانی کارگروه تخصصی استانی در سفر اخیر هیات دولت به مشهد سبب شد تا اولین تجربه اداره این جلسات برای محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور به دلیل سفارش شام غیر متعارف و اشرافی، دردسر ساز شود.

به گزارش رجانیوز پس از اتمام جلسه کارگروه?های تخصصی استان خراسان رضوی که در محل استانداری در مشهد مقدس و تا پاسی از شب ادامه داشت، رحیمی به عنوان رئیس این جلسه در مورد غذایی که برای شام اعضای کارگروه تهیه شده بود، سوال کرد که مسئولین استانداری با توجه به تجربه سفرهای پیشین هیات دولت از غذای معمول استانداری که در آن شب که "عدس پلو" بود، یاد کردند.

رحیمی نیز با اطلاع از نوع غذای استانداری از مسئولین خواست تا برای 150 عضو حاضر در جلسه، از یکی از بهترین رستوران?های مشهد غذای مناسبی تهیه شود که بر اساس این دستور، 150 پرس چلوگوشت سرخ کرده به همراه زیتون پرورده و مخلفات از یکی از رستوران های معروف مشهد برای اعضای حاضر در جلسه تهیه شده است.

این در حالی است که شنیده ها حکایت از دردسر ساز شدن این ولخرجی برای رحیمیدارد چنانکه دکتر احمدی نژاد بلافاصله و با رویت فاکتور این شام اعیانی، از دفتر خود خواسته است تا مابه التفاوت این شام اعیانی با یک شام معمولی را از سفارش دهنده دریافت کند. رئیس جمهور در هامش این فاکتور نوشته است:

باسمه تعالی
دفتر؛
مابه التفاوت جمع ارقام ردیف های 3 و 4 و 5 با یک چلو کباب کوبیده ساده (به مبلغ هر چلوکباب حدود سه هزار تومان) به مبلغ کل یک میلیون و دویست و پانزده هزار تومان از سفارش دهنده جلسه کارگروه اخذ شود و به حساب نهاد واریز شود و از این فاکتور کسر گردد.


منبع: رجا


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
انتخابات88 ، سیاسی ، موسوی ، احمدی نژاد ، انتخابات ، ایران ، اسرائیل ، عکس ، ورزشی ، خاتمی ، رضایی ، ترکیه ، کروبی ، اوباما ، آمریکا ، فوتبال ، غزه ، طنز سیاسی ، طنز ، عکس ، ازدواج ، امارات ، خامنه ای ، امید ، انتخابات 88 ، انتخابات دهم ، آمریکا ، اعدام ، عرفه ، بوش ، فیلم ، فرانسه ، ماهواره ، میر حسین موسوی ، مقام معظم رهبری ، ناجا ، ناطق نوری ، نصرالله ، هرات ، وزارت خارجه ، وزیر رفاه ، ویدئو ، یالثارات ، مثل مادر ، مسکن ، مصباح ، مصر ، معجزه ، گزارش ، گلشیفته فراهانی ، لاریجانی ، لنگه کفش ، فرهنگ ، فرهنگی ، فلسطین ، قالیباف ، قرضاوی ، کاریکاتور ، کره شمالی ، بین الملل ، پرتو ، پل نیومن ، پوتین ، پیامک ، عشق ، عراق ، عربستان ، عکس برهنه ، غیرت ، فارس ، فاکس نیوز ، افغان ، البرادعی ، الجزیره ، اسلام ، اشیای عتیقه ، اصفهان ، اعتراض ، اجتماعی ، 22 بهمن ، sms ، آلمان ، استفتاء ، اردوغان ، انتخابات ریاست جمهوری ، انرژی هسته ای ، انصار ، انقلاب ، امام ، امر به معروف ، ایرانی ، ایرنا ، بن لادن ، خبرنگار ، دانشجو ، دانشگاه ، دوربین فیلمبرداری ، رادان ، رجبی ، تلویزیون ، تیم ملی ، جاسوس ، جشنواره فجر ، جنگ ، جوادی آملی ، جوان ، چهارشنبه سوری ، چین ، حائری ، حاج علی اکبری ، حجاریان ، حماس ، حمله نظامی ، رهبر ، رهبر معظم انقلاب ، رهبری ، روزنامه ، روسیه ، روی کین ، زنان ، سارکوزی ، سازمان ملل ، سازمان ملی جوانان ، سحر ، سریال ، سید حسن نصرالله ، سیگار ، شبکه ، شهید ، شیراز ، شیعه ، شکنجه ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی بتلیجه بندیر د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره عاشقان .::مرکز بهترین ها ::. بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد. امُل PARANDEYE 3 PA تخریبچی انجمن تخصصی نرم افزارهای موبایل و اطلاعات کاربردی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد گل دختر کربلا همچنان جاریست کـــــلام نـــو شلمچه امام مهدی (عج) محفل یاران کلبه عشق کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! خبر روز .:: رویش عشق::. تکنولوژی کامپیوتر xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx رنگارنگه سین جیم های اخلاقی .:: رمز موفقیت ::. تیشه های اشک ایحسب الانسان ان یترک سدی سیاست خط سوم پاک دیده آدمک ها آخوندها از مریخ نیامده اند!!! حسام سرا عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین نه/ دی/ هشتاد و هشت ماه و مهر هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) خبر هفته سرایم بوانات نوشت گاه میم سین لبیک شاه علقمه متالورژی پر شکسته زورخانه باباعلی قافله شهداء ... تا ظهور... عشق سرخ امروز کدهای جاوا اسکریپت ( زازران )و فردا....... آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام دوزخیان زمین مذهبی سورتک زرقان پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h ابن یاسین امام حسین (ع) .:: گاواره ::. تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید ناگفته های آبجی کوچیکه عکس عــــشقـــــولـــــک رد پای . . . نورهدایت امیدزهرا فلورانس مهربون شب مهتابی شیعه مذهب برتر Shia is super relegion حــــــکـــــمـــــت آ بـــــــــــاد کشکول شمیم نگاهم برای تو بازمانده تنهای تنها حقیقت بهائیت مشکی رنگه عشقه عکس و شعر برای دوستداران هنر اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می یابند(پیامبرص) ولایت علیه السلام مشک عباس مسافری تاناکجا.مجله اینترنتی طنرناکجا آباد -نثرهای ادبی سیاوش شمیم حضور شهید سید محمد شریفی علوم قرآنی Quranic Sciences عصمت infallibility بصیرت حزب اللهی مدرنیته نقد مَلَس پوست کلف کسب درآمد از طریق اینترنت .: حرف دل :. هر چی که می خوای؟؟؟ اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آر.پی.جی ‏زن وقایع تارنما سلطان عشق نسیمی از بهشت ... وبلاگ گروهی بصیرت موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان رویای معین سکوت بیگانه ، دختری در میان مردمان .... تفریح و سرگرمی ... وب سایت اختصاصی افسانه جومونگ کجایند مردان بی ادعا؟ تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ اس ام اس جک mp3 sms دنیای امروز ما صور اسرافیل بسم الله ارحم الرحیم دسته کلید پرشین رپ (((شفای زندگی))) از یک عباس خلوت تنهایی .: 20000000 :. السَلامُ عَلیکَ یا ابا عَبدِ الله الحُسَین (ع) اس ام اس عاشقانه « عـشقی » قالب های پارسی بلاگ وبلاگ ایران اسلام پرشین موزیک بهترینها برای شماست عاشقان پرسپولیس گفتمان مذهبی ++گوشی موبایل رایگان+ مرکز دانلود رایگان free Download بهترین نرم افزار و برنامها داستان و راه های توحید جویان بزرگ سئوالهای منتظر جواب ::::: نـو ر و ز ::::: بسم الله الرحمن الرحیم هانیبال اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز viper حمایت از ایران او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! جوکستان ، اس ام اس ، جوک ، لطیفه ، طنز ،jok+sms نفس عمیق روزگار غریبی است برادر . . . گل همیشه بهار تک ستاره حرفای خودمونی من قالب های پارسی بلاگ بهجان / behjan ازدواج موقت وچالش ها شمیم وصل معبر دلی که شکسته بود وبلاگ تخصصی ترفند کوثر چهاردیواری قلم رنجه خیلی دور _ خیلی نزدیک یه دانش آموز آوای حق تنها ترین تنها *** جزیره دانلود 2008 *** عشقولانه محمد پرسپولیسی فصل انتظار انصارالمهدی(عج) کشکول صادق آهستان فقط بالای 18+ بچه دانشجو ! EmroozNews.com Today's top news :: خبرهای برتر روز در امرو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شیراز ##پخش مستقیم حرم امام حسین ع## وب سایت شخصی مجتبی نیکنام ©©©©هاست ارزان و قدرتمند برای وبلاگ نویسان ©©©©©©© دکتر سید احمد رضا دستغیب .:: هیچ کس ::. دکتر سید احمد رضا دستغیب نوید شاهد زن مسلمان السلام علیک یا اباصالح المهدی پرواز به بی نهایت هر کی به هر جا رسید با دلش رسید گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چیز نیازمندی ها بیا برگرد به خونه از هر دری... خاطرات کبوتران حرم عشق زلف یار منطقه‏ ممنوعه همشاگردی عقیدتی ، سیاسی پایگاه بسیج حضرت صاحب الزمان علیه السلام صیغه شب بیست و چهارم - ویژه حادثه بمب گذاری در شیراز ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس ویژه نامه نمایشگاه کتاب ویژه نامه انفجار بمب شیراز سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس نیمه خرداد به بعد مدیران فردا نخلستان ترور مردان خمینی ویژه نامه اعتکاف غزه gaza سوره حشر ویژه نامه محرم طنز سیاسی دیدگاه نوین دستگاه چاپ بنر دستگاه چاپ بنر

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ